MIJN V-Strom!

Rijervaring, foto's en geschiedenis van off & all road / super motard.

Moderator: Moderators

Berichtdoor TooTall » Do Feb 05, 2009 3:19 pm

Zo, het is weer slecht weer en dan.....is het spulletjestijd! :D

de aanpassingen voor vandaag zijn;

1. Dan Vesel zachte bagagedrager met ToolTube's
2. Ondula Stuurbaargewichtjes met sliders

1. Dan Vesel zachte bagagedrager met ToolTube's

Zoals de mensen met een V-Strom weten, er is maar 1 uitlaat. Links zit er niets; Voor het installeren van zachte bagage (onderweg) is dat knap vervelend. Via via een bagagedrager op de kop kunnen tikken.

Afbeelding
Afbeelding

Een ander item wat me al lang interesseerde, zijn de "totally tubular storage tooltubes". Als je een tractor koopt in Amerika, zit er een buis bij voor de handleiding. Die werpt men meestal rechtstreeks in de vuilbak, maar endurorijders vinden deze zeer handig om bagagecapaciteit te creeëren waar er geen is (bijvoorbeeld aan de linkerkant van de Strom!)

Afbeelding

Na wat schroeven, kloppen, boren, bloeden en bidden, is dit het resultaat;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De inhoud? Nog geen idee, er zit geen slot op, dus niets waardevols. Ik denk aan het vol te steken met kettingsmeergerief, dus vod - handschoenen - vod - handschoenen - vod - ..... Er past ook net een busje van MSR in, dus je kan er extra brandstof in steken.

Links:
Bagagehouder
Tooltube kwam van Ebay

2. Ondula Stuurbaargewichtjes met sliders

Vanwege omvergereden te zijn bij een tankstop een paar weken terug, was ik op zoek naar betere bescherming voor mijn uitsteeksels. Daarvoor kwam ik terecht bij Ondula. Wat meteen opviel was het gewicht en de kwaliteit van het gewichtje en de puck. Bij schade is deze vervangbaar, voor 7USD per stuk dacht ik.

Afbeelding

Hier zie je goed het verschil tussen de OEM gewichtjes en die van Ondula.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prijs= 82USD met tracked shipping
Email= [email="ondulausa@comcast.net"]ondulausa@comcast.net[/email]

(Specifieer welke Strom je hebt en of het met/zonder handkappen is!)
Gebruikers-avatar
TooTall
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor TooTall » Za Feb 07, 2009 1:06 am

Vandaag een filmpje gemaakt...

Mijn camera is de Tachyon XC LINK

Hij staat op mijn GPS mount met een RAM bevestiging LINK

Het ritje was met héél slechte cameracondities, veel te weinig licht dus alles is donker. Mijn 8GB SDkaartje is helemaal volgeraakt, op de hoogste kwaliteitssetting 3 x 45min en 1 x 21 min. Van dit alles heb ik 2 x 10min clipjes op Youtube gezet, met de leukste momenten, en de hart-stoppende momenten door idioten op de baan. Ook een klein stukje van het asfalt af (eerste keer, jay!) voor het verschil in qualiteit te tonen.

Audio is héél slecht, maar dat wist ik op voorhand. Vreemd genoeg geen last van met gewoon vasthouden in de hand (vraag me niet hoe ik dit weet), denk dat de trillende V-Twin er voor iets tussenzit. Voor de fun, héél blij ermee! Voor professionele dingen, nee.

DEEL 1
DEEL 2

Setting van het off-road stukje was trouwens het kasteel van Duras, tegen Sint Truiden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
TooTall
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor TooTall » Vr Feb 20, 2009 6:16 pm

Zo. Het was weer ffe geleden, dus weer sleuteltijd!

1. Oxford Heated Grips

Bij de vorige rit toch gemerkt dat verwarmde handvaten leuk waren. Dus ook maar een setje gekocht. Oxford Heated grips, voor een 50€ van Ebay. Voor deze aan te sluiten op de voorziene plug onder aan de radiator, een kabeltje daarvoor gekocht bij Eastern Beaver Zeer leuke spulletjes daar, kostte me een 16€ dacht ik.

Eastern Beaver harnasje rechts beneden. De handgrepen zijn voorzien van Grip Puppies, een mousse omhulsel, aangenamer gevoel.
Afbeelding
(Eastern Beaver harnasje rechts beneden)

Eerst de Stuurgewichtjes afdraaien, dan met een kleine schroevedraaier tussen de rubberen grip en de stuurstang in. Ronddraaien. Dan een beetje WD-40 spuiten langs de handgreep, nog eens ronddraaien. En los komt de grip!
Afbeelding

Opletten aan de gaskant, de throttle buis zit daar. Dus beetje voorzichtig zijn, als je deze beschadigd kan het zijn dat deze niet meer vrij terugdraait, of blijft hangen. Opnieuw, hetzelfde systeem van WD40.
Afbeelding

Grips erop, links makkelijk te doen. Beetje haarlak op de buis doen (doet eerst glijden, droogt dan op en zet alles vast)
Afbeelding

Rechts op de throttle tube zit er een richel (daar moet je de OEM rubbergrip overtillen met een schroevedraaier trouwens), deze moet je wegvijlen/dremelen/schrapen)
Afbeelding

Afbeelding
Schakelaar voor de verwarmde grepen, moeilijk te zien soms, ligt bovenop de cylinder. Speciale plug van Eastern Beaver paste er zo in, lekker makkelijk.

De kabels moet je zelf wat zien, ik heb de grips symmetrisch geplaatst, dan met straps gewerkt. Harnas netjes afgetaped en weggewerkt, extra opletten bij de throttle kant natuurlijk!

2. Pro Taper ATV High stuur

Ook merkte ik dat mijn rechterpols last had van kramp na een tijd, en dit bleek te komen door de buiging in het stuur. Na wat opzoekingswerk de ProTaper ATV High besteld, aan de deur voor een 60€.

Mooi!
Afbeelding

Plaatsen was makkelijk, eerst het OEM stuur losmaken, ook alle apparaten erop dus grips, hendels, handkappen en schakeldozen. Probeer niet alles er zo af te halen, dus alles losdraaien, dan stuur naar 1 kant schuiven zover mogelijk en dan aan de andere kant alles erafschuiven.

De middenbaar is omvat met een dikke mousse, die wou ik eerst laten steken maar drukte redelijk hard op mijn Scotts Steering Stabilizer. Dus mousse verwijderd met zelfde methode als hierboven de grips.
Afbeelding

3. Acerbis Enduro knuckle guards

Nadat ik ben omvergereden zat er een barst in mijn OEM handbeschermer aan de rechterkant. Niet echt blij hiermee, dus iets stevigers gezocht. Uiteindelijk de Acerbis Enduro's en mounting kit gekocht, voor een 80€.

De hele set
Afbeelding

Installatie was redelijk makkelijk, gewoon wat puzzelen met de mounts, zien dat je alles goed kan bedienen enzo. Ik dacht eraan om de balletjes op de uiteinden van de hendels af te zagen, zou wat beter gepast hebben dan, maar toch niet gedaan. En, uiteindelijk toch een goede combo gevonden!
Afbeelding
Afbeelding

Vooraanzicht
Afbeelding

Eindplaatje van alles;
Afbeelding

En, dit is ook een goede aankoop geweest, rechts het oude materiaal, links het nieuwe! Deutsche kvaliteet ja!

Afbeelding

Voor de geïnteresseerden, de geupdate lijst...:o

*SW Motech Middenbok
*OEM valbeugels
*SV Racing Parts swing arm sliders
*SV Racing Part frame sliders
*Scotts Performance Steering Stabilizer
*DL 1000 zadel
*GIVI E460 Topcase
*Druppellader kabel
*Witte pinkerglaasjes
*Veel 3M reflecterende tape
*Stickers weg, Warthog-set erop (ook reflecterend)
*Murph's Forkbrace voor stevigere voorvorkdemping
*Madstad verstelbare beugel voor windscherm
*GIVI D260ST windscherm
*Correcte snelheidsweergave door ander plaatje in de KMteller
*Speedstar balhoofdlager beschermer
*Speedstar koplampmasker
*Speedstar voorvorkbeschermers
*Fenda Extenda aan het voorspatbord voor beschermen onderkant
*Touratech zijstand verlenger
*GPS steun voor TTR2
*Ondula Stuurbaargewichtjes met sliders
*Dan Vesels bagagedrager met 2 x tooltube voor extra capaciteit