Mini Coyote wie heeft hem?

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

Mini Coyote wie heeft hem?

Berichtdoor Gravedigger » Zo Mei 30, 2010 5:53 pm

Ik ken een paar mensen die er ene hebben maar hem in de wagen gebruiken.
http://www.coyotesystems.be/nl/index.php?app=content&event=page&name=p2
Je kan hem ook op de moto gebruiken en eigenlijk lijkt me dat wel wat.
Iemand ervaring hiermee op de moto???
Voordelen en nadelen ... shoot

(nog een linkske : http://www.coyotesystems.be/nl/)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Gravedigger
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Valmo 23 » Zo Mei 30, 2010 5:56 pm

Als je als eerste aan een mobiele controle passeert hang je er nog steeds aan. Je moet dus nog altijd evenveel opletten voor controles als anders. Lijkt mij een nutteloos hebbeding.
Gebruikers-avatar
Valmo 23
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Belgiantriple » Zo Mei 30, 2010 5:58 pm

Valmo-Foto schreef:Als je als eerste aan een mobiele controle passeert hang je er nog steeds aan. Je moet dus nog altijd evenveel opletten voor controles als anders. Lijkt mij een nutteloos hebbeding.

Tja dat is idd dikke pech natuurlijk. Maar misschien passeerde er in de andere rijrichting reeds een andere Coyote-gebruiker en dan ben je wel gewaarschuwd.

Maar goed, ik rij nooit te snel dus ik heb dit niet nodig :engel:
Belgiantriple
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor depo » Zo Mei 30, 2010 6:17 pm

Ik heb inforad
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor KOLDARK » Zo Mei 30, 2010 7:20 pm

depo schreef:Ik heb inforad

me to :D

:moto:
Okinawa Goyu Ryu

To search for the old is to understand the new.

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.
Gebruikers-avatar
KOLDARK
2fast4u.be pro member

coyote

Berichtdoor Ghostar75 » Wo Aug 11, 2010 11:27 pm

mensen die ervaring hebben met de verschillende coyote types? voor motor en/of auto? of eventueel andere raderverklikker systeem?
ben van plan coyote te kopen dermee ik wat benieuwd ben naar gebruikers ervaring.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ghostar75
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor depo » Do Aug 12, 2010 5:08 am

Inforad
Ik heb de K1 en die is :duim:
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Imno » Do Aug 12, 2010 7:01 am

De mini-coyote is in Zwitserland en Duitsland strikt verboden. Over het feit dat de mini-coyote legaal zou zijn bestaan in de andere landen twijfels. Het Franse Coyote Systems beweert dat het legaal is, maar of je een rechter in België gaat kunnen overtuigen als je zo'n hebbeding hebt hangen is een ander paar mouwen.
Twee ogen op uw kop hebben en opletten dat je er niet over gaat lijkt mij nog altijd de beste maatregel.
ps : ik zou zo'n aankoop alvast niet posten op een openbaar forum. Den boswachter is geen idioot.
Highway Hawk - Live to ride. Ride to live.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor beulke » Do Aug 12, 2010 7:50 am

Decoyote is legaal, hij doet niks meer dan wat je GPS eigenlijk ook al doet, nl wss voor flitspalen en mobiele camera's (bij oa tomtom kan je abo nemen om via rds op de hoogte te blijven van flitsters.) De vallende sterren worden zoiezo ook op radio gegeven.

in duitsland en zwitserland is het gebruik idd verboden, maar datzijn nu niet bepaald landen waar we dagelijks rijden.

Over de betrouwbaarheid: het toestel geeft aan hoeveel 'verkenners' er voor je zijn, als er maar 2 zijn kan je je maar beter inhouden, zijn het er 15 dan heb je al een ander verhaal. daarnaast krijgt elke melding een kwalitietslabel adhv sterren: 1 ster is onbetrouwbare melding, 3 zeer betrouwbaar.

Enige waar coyote eigenlijk nog aan moet werken zijn de kleine baantjes herkennen. Nu werkt het systeem enkel op snelwegen, nationale en provenciale wegen. kleine boerewegen niet (maar daar wordt eigenlijk niet zo gek veel geflitst ..)

zelf heb ik er geen op de moto, maar dat komt wel ...
tis altijd ombouwtijd ....:s
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor DeMotorshop » Do Aug 12, 2010 8:33 am

Ik heb een coyote in de wagen, en ben daar zeer tevreden over.
Heeft me al verschillende malen gered van een fixe boete.

Deze is met 100% zekerheid perfect legaal. Dit is gewoon een communicatiemiddel om elkaar op de hoogte te houden, net zoals ze op de radio de vallende sterren weergeven.

Voor mij werkt hij perfect, en ik heb nog nooit als eerste aan een onbemande radarcontrole gepasseerd, juist gebeurt het wel eens dat hij een keer teveel waarschuwt.
Onderhoud, Service en Accessoires
Met GRATIS ophaaldienst
http://www.DeMotorshop.be 03/337.29.60
Hoogkamerstraat 310 Temse
Gebruikers-avatar
DeMotorshop
Sponsor

Berichtdoor depo » Do Aug 12, 2010 7:54 pm

Imno schreef:De mini-coyote is in Zwitserland en Duitsland strikt verboden. Over het feit dat de mini-coyote legaal zou zijn bestaan in de andere landen twijfels. Het Franse Coyote Systems beweert dat het legaal is, maar of je een rechter in België gaat kunnen overtuigen als je zo'n hebbeding hebt hangen is een ander paar mouwen.
Twee ogen op uw kop hebben en opletten dat je er niet over gaat lijkt mij nog altijd de beste maatregel.
ps : ik zou zo'n aankoop alvast niet posten op een openbaar forum. Den boswachter is geen idioot.

Lees dit eens
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Imno » Do Aug 12, 2010 8:03 pm

depo schreef:Lees dit eens

Gaat over de mini-coyote he depo en die is dus echt wel absoluut verboden in Duitsland, Zwitserland en volgens sommige bronnen ook Oostenrijk. De verdelers waarschuwen er ook voor.
Voor de rest kan een rechter wel is pissig worden als ze je te stekken krijgen tegen hoge snelheid en dan zo'n ding op je motor aantreffen. Ook al zou h'm legaal zijn voor België.
Highway Hawk - Live to ride. Ride to live.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor VerSeg » Do Aug 12, 2010 8:41 pm

Imno schreef:Voor de rest kan een rechter wel is pissig worden als ze je te stekken krijgen tegen hoge snelheid en dan zo'n ding op je motor aantreffen. Ook al zou h'm legaal zijn voor België.
Dan kunnen ze u evengoed veroordelen als ge een radio in uw wagen hebt!
De meeste meldingen van mobiele flitsers komen ook op bepaalde radiozenders ... vallende sterren onder andere.
Ja ... surf zeker niet naar de website van de politie want daar staan aangekondigde radarcontroles op en kijk niet in uw spiegels want dan ziet ge dat de flikken u volgen. ;)

Wet is nog altijd wet, al hetgeen niet specifiek verboden is blijft toegestaan en is niet strafbaar.
Het enige waar ze u eventueel voor zouden kunnen pakken is om al rijdend op de knopkes te drukken en te zeggen dat ge uw auto niet onder controle hebt ... zoals wanneer ge een boterhammeke zou eten tijdens het sturen.
Gebruikers-avatar
VerSeg
2fast4u.be pro member

Berichtdoor VerSeg » Do Aug 12, 2010 8:52 pm

Valmo-Foto schreef:Als je als eerste aan een mobiele controle passeert hang je er nog steeds aan. Je moet dus nog altijd evenveel opletten voor controles als anders. Lijkt mij een nutteloos hebbeding.
Maar plaatsen waar ze regelmatig staan flitsen worden aangeduid als risicozones, daar kunt ge dan wat extra uit uw doppen kijken!
En voor de rest kunt ge dat spel ook laten biepen als ge over de toegelaten snelheid gaat ... even onoplettend op uw teller en bip bip.
Het moet niet altijd zijn om te vlammen maar ook om onoplettendheden te helpen voorkomen ... vooral als er net een flitspaal staat. :rolleyes:
En met zo'n Coyote leert ge dat er soms meer palen staan dan je zelf ooit opgemerkt had.
Nog een voordeel is dat de Coyote de files en ongevallen aangeeft als die door Touring Mobilis gekend en doorgegeven zijn, natuurlijk ook die dat andere Coyote-gebruikers doorgeven. Ook obstalkels die op de weg liggen kunnen anderen melden en ben jij op de hoogte.
Het is net de interactiviteit dat het systeem interessant maakt ... maar zoals je aanhaalt is het geen 100% zekerheid dat je van elke flitser op de hoogte wordt gebracht maar elke flitser dat je weet staan is een kans minder op kassa kassa voor de staat.
Persoonlijk vind ik de Coyote een goed systeem en dit moet niet altijd alleen gelinkt worden aan gekken op de baan.
Gebruikers-avatar
VerSeg
2fast4u.be pro member

Berichtdoor birrekwiet » Do Aug 12, 2010 8:53 pm

Heb er een in de wagen en werkt perfect !! wel alleen als iedereen meewerkt en ook oplet tijdens het rijden om alles door te geven ( voorbeeld : maandagavond on 22.15 tussen Hasselt en Lummen kwam er een icoontje op van obstakel binnen 500 meter , er lag een houten balk midden op de weg )en in Frankrijk werkt het nog beter en zijn er ook veel meer gebruikers , op moto gebied geen ervaring mee
birrekwiet
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor dirk bruijns » Vr Aug 13, 2010 7:23 pm

Duur gadget, en dan bedoel ik het abonnement. Het werkt "redelijk", flitsers op de autosnelwegen zullen 95% wel gemeld worden, op N-wegen is dat al een heel pak minder, dan ben je beter af met de radiomeldingen op Q , MNM en StuBru bijvoorbeeld. Regelmatig toch nog wat valse meldingen, dus altijd wel wat ambiance want de piep staat geen 2 minuten stil. Coyote heeft een motorkit, maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik heb de Coyote al gebruikt op de motor, maar de leesbaarheid van het scherm laat veel te wensen over, en als je dan toch telkens piep hoort, wil je natuurlijk weten waarom 'ie piept. De vaste palen op Garmin of TomTom, met een regelmatige gratis update bieden voor mij veel betere perspectieven op de motor. Als je een kilometervreter bent, dus veel autosnelweg doet, is het een leuke metgezel. Rij je enkel korte stukken, of dagelijks hetzelfde stuk waar je alle mogelijke flitsplaatsen van buiten kent, heeft het geen zin om zo'n ding te kopen. Er bestaan nml. alternatieven, oa. een Wikangoo met gratis levenslang abonnement.
Kost 100 euro méér in de aanschaf, maar je betaalt geen abo meer, na 1 jaar heb je dat gewoon terugverdiend. De community is opvallend kleiner, maar zoals gesteld ... als je enkel veel autosnelwegkilometers doet, zijn de meldingen wel correct. Daarbij , maakt het verschil of een mobiele flitser 40x gemeld wordt door de Coyote, of slechts 15x door de Wiki ? k'Dacht het niet, als 'ie maar gemeld wordt, dat is het voornaamste. Op N-wegen schiet de Wiki nog veel meer tekort dan de Coyote, maar voor beide toestellen telt nog altijd : luister naar de radio, switch regelmatig van zender, en je bent accurater op de hoogte, en dat kost niets,nada.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
dirk bruijns
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DEN EDDY » Vr Aug 13, 2010 11:25 pm

dirk bruijns schreef:Duur gadget, en dan bedoel ik het abonnement. Het werkt "redelijk", flitsers op de autosnelwegen zullen 95% wel gemeld worden, op N-wegen is dat al een heel pak minder, dan ben je beter af met de radiomeldingen op Q , MNM en StuBru bijvoorbeeld. Regelmatig toch nog wat valse meldingen, dus altijd wel wat ambiance want de piep staat geen 2 minuten stil. Coyote heeft een motorkit, maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik heb de Coyote al gebruikt op de motor, maar de leesbaarheid van het scherm laat veel te wensen over, en als je dan toch telkens piep hoort, wil je natuurlijk weten waarom 'ie piept. De vaste palen op Garmin of TomTom, met een regelmatige gratis update bieden voor mij veel betere perspectieven op de motor. Als je een kilometervreter bent, dus veel autosnelweg doet, is het een leuke metgezel. Rij je enkel korte stukken, of dagelijks hetzelfde stuk waar je alle mogelijke flitsplaatsen van buiten kent, heeft het geen zin om zo'n ding te kopen. Er bestaan nml. alternatieven, oa. een Wikangoo met gratis levenslang abonnement.
Kost 100 euro méér in de aanschaf, maar je betaalt geen abo meer, na 1 jaar heb je dat gewoon terugverdiend. De community is opvallend kleiner, maar zoals gesteld ... als je enkel veel autosnelwegkilometers doet, zijn de meldingen wel correct. Daarbij , maakt het verschil of een mobiele flitser 40x gemeld wordt door de Coyote, of slechts 15x door de Wiki ? k'Dacht het niet, als 'ie maar gemeld wordt, dat is het voornaamste. Op N-wegen schiet de Wiki nog veel meer tekort dan de Coyote, maar voor beide toestellen telt nog altijd : luister naar de radio, switch regelmatig van zender, en je bent accurater op de hoogte, en dat kost niets,nada.

Duur is relatief. Het abo is ong 120 euro, dus 1 2° graadsboete en je hebt het ook terug verdient.
A motorcycle is God's gift to mankind
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor VerSeg » Za Aug 14, 2010 11:15 pm

DEN EDDY schreef:Duur is relatief. Het abo is ong 120 euro, dus 1 2° graadsboete en je hebt het ook terug verdient.
Abo van de Coyote is 144€ voor een jaar of 250€ voor twee jaar.
Daar uw Coyote bij van 199€ en ge hebt al een tegoed van minstens 343€ voor ge winst begint te maken t.o.v. een boete.
Gebruikers-avatar
VerSeg
2fast4u.be pro member

Berichtdoor beulke » Ma Aug 16, 2010 8:03 am

VerSeg schreef:Abo van de Coyote is 144€ voor een jaar of 250€ voor twee jaar.
Daar uw Coyote bij van 199€ en ge hebt al een tegoed van minstens 343€ voor ge winst begint te maken t.o.v. een boete.

en zonder gek te doen haal je er dat met de motor op een jaar snel uit ..
met die onzinboetes van 50€ voor 5km te veel gaat het snel ...
tis altijd ombouwtijd ....:s
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Swa » Ma Aug 16, 2010 3:37 pm

beulke schreef:en zonder gek te doen haal je er dat met de motor op een jaar snel uit ..
met die onzinboetes van 50€ voor 5km te veel gaat het snel ...

Ik heb op meer dan 10 jaar rijden 1 boete, van 50 euro. Ik ben nochtans niet de braafste motard in de wereld. Het is trouwens niet dat ik weinig met de motor rij, want ik doe zo'n 100km per werkdag.

Ik weet niet wat jij op de baan doet, en waar, maar als je een beetje uitkijkt moet je al aardig wat domme dingen doen om elk jaar opnieuw een boete totaal van 200-250 euro te halen om zo je investering op break even te krijgen.

Ik betwijfel dat de meeste motards baat hebben bij zo'n Coyote ding.
Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...
Gebruikers-avatar
Swa
2fast4u.be Senior Lid

Volgende

Terug naar GPS allerlei