montage Gps op supersport

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

montage Gps op supersport

Berichtdoor sqizofreniq » Ma Aug 17, 2009 7:17 pm

Heeft iemand hier gps met name garmin zumo 550 of 660 op zijn supersport ( bij mij de yam r6 06). Ik weet namelijk niet waar ik hem zou plaatsen, vrees dat er een plaats gebrek is.

Heb verschillende mogelijkheden gevonden

vb van ram-mount op de balhoofd opening maar daar heb ik mijn stuurdemper al :s.

Aan de clipons = geen tot zeer weinig plaats + draaicirckel naar scherm toe

Aan de bouten van de spiegel (binnenkant) denk ni dak men stuur dan nog kan draaien, heb een ander scherm geplaatst en das wa langer ...

Heeft iemand ervaring of toevallig al ééntje geplaatst op r6 06, andere supersport.

Ik ga ook nog wel eens info vragen bij point2be.

Mogelijkheden zullen er wel zijn maar zou ook nog praktisch moetten zijn, zou graag nog men display moto en gps kunne lezen en ach ja het oog wil ook wat:).

Alvast bedankt!
Afbeelding
Afbeelding
sqizofreniq
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Schussboelie » Ma Aug 17, 2009 7:42 pm

Van 't weekend nog met ene gereden die ne Zumo 550 op een CBR600RR had staan.
De GPS stond lager dan de twee op je foto's.
'99 Suzuki TL1000R -- '99 Suzuki TL1000R -- '00 Suzuki SV650N -- '85 Honda VF1000F-II Bol d'Or -- '09 KTM 990 SMT

If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Imno » Ma Aug 17, 2009 7:44 pm

rij je veel met tanktas sqizo ?
Highway Hawk - Live to ride. Ride to live.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor sqizofreniq » Ma Aug 17, 2009 7:46 pm

@imno, nee ik rij eigelijk nooit met tanktas. Kan ook een oplossing zijn.
sqizofreniq

Berichtdoor Imno » Ma Aug 17, 2009 7:48 pm

sqizofreniq schreef:@imno, nee ik rij eigelijk nooit met tanktas. Kan ook een oplossing zijn.

Via tanktas kan en dan aangesloten op een Scala headset (of gelijkaardig). Zoals het nu zit en zeker bij lager gemonteerd lijkt me dat serieus een reden voor ne stijve nek als je is een lekker stevig ritje van paar 100 km wil rijden en constant moet kijken :) Nadeel met tanktas is dat aansluiten op batterij misschien dan iets moeilijker gaat worden.
Highway Hawk - Live to ride. Ride to live.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Dawg » Ma Aug 17, 2009 8:12 pm

op mijne blade heb ik twee plastieke 'choupkes' in m'n kroonplaat steken vanvoor, als ik die deruit haal zit daar schroefdraad in. Daar dus een RAM-bol op gezet... en met een korte ram-mount-arm richting tellerpartij m'n gps gemonteerd. Draait netjes onder m'n kuipruitje door. Kan nog alles zien van m'n teller.

Afbeelding
Kawa ER5 '99 > Kawa ZX-6R '95 > Kawa ZX-6R '00 > Honda CBR1000RR 2005 & Honda CBR600F '95
Gebruikers-avatar
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor gismo » Ma Aug 17, 2009 8:24 pm

Ik had deze op mijn R6 en was destijds de beste oplossing, maar ik had geen stuurdemper...:rolleyes:

http://www.ram-mount.be/index.php?act=viewProd&productId=95
Gebruikers-avatar
gismo
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor kay » Ma Aug 17, 2009 8:25 pm

tanktas zou ik toch niet aanraden, is redelijk gevaarlijk omdat je helemaal niet meer op de weg kan letten. Ik heb een oudere cbr 600F en bij mij is de gps-houder gemonteerd op een bout die de kroonplaat rond de vorkpoot klemt (of zoiets lol, aan de zijkant dus). Had ook fel schrik dat dat mijn tank zou beschadigen telkens ik draaide, maar niets is minder waar :D
Gebruikers-avatar
kay
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schussboelie » Ma Aug 17, 2009 8:43 pm

Zoiets Kay? http://www.ram-mount.be/index.php?act=viewProd&productId=89
Dat kan je ook bevestigen op één van de bouten waar je koppelingshendel mee aan het stuur hangt.
'99 Suzuki TL1000R -- '99 Suzuki TL1000R -- '00 Suzuki SV650N -- '85 Honda VF1000F-II Bol d'Or -- '09 KTM 990 SMT

Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Dawg » Ma Aug 17, 2009 8:51 pm

Schussboelie schreef:Zoiets Kay? http://www.ram-mount.be/index.php?act=viewProd&productId=89
Dat kan je ook bevestigen op één van de bouten waar je koppelingshendel mee aan het stuur hangt.

yep, zo-een dus... maar door de vorm van de koppelingshendelhoudervijzen was da daar niecht mogelijk. Vandaar da'k hem op een van de vorkpootvijzen heb gezet. Ik heb zo'n ram-bolleke ook op m'n kroonplaat staan.
Kawa ER5 '99 > Kawa ZX-6R '95 > Kawa ZX-6R '00 > Honda CBR1000RR 2005 & Honda CBR600F '95
Gebruikers-avatar
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schussboelie » Ma Aug 17, 2009 9:12 pm

Dawg schreef:koppelingshendelhoudervijzen

Schitterend woord!! :duim:

Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Dawg » Ma Aug 17, 2009 9:14 pm

Schussboelie schreef:Schitterend woord!! :duim:

:D wou nog erbij zetten: scrabble?? :p
Gebruikers-avatar
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Ma Aug 17, 2009 9:15 pm

gismo schreef:Ik had deze op mijn R6 en was destijds de beste oplossing, maar ik had geen stuurdemper...:rolleyes:

http://www.ram-mount.be/index.php?act=viewProd&productId=95

Deze heb ik op de mijne. Denk dat da bij de R6 ook zou moeten gaan.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Dawg » Ma Aug 17, 2009 9:22 pm

sqizofreniq schreef:
vb van ram-mount op de balhoofd opening maar daar heb ik mijn stuurdemper al :s.

McDaddy schreef:Deze heb ik op de mijne. Denk dat da bij de R6 ook zou moeten gaan.

lijkt me niet...
Gebruikers-avatar
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Maxxi » Ma Aug 17, 2009 10:17 pm

Met de RAM mount zijn de mogellijkheden bijna onbeperkt :D
Bij de Supermike zijn R6 hebben we die op de klem van het remhendel gemonteerd. Met de standaard mount die bij een Zumo zit gaat dat perfect.

Op mijn 999 was het vrij gemakkelijk. Heb die gemonteerd op de bevestiging van mijn stuurdemper. Voordeel zo is dat de Zumo zo niet meedraait met het stuur wat de leesbaarheid iets beter maakt.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor sqizofreniq » Di Aug 18, 2009 6:46 am

@Dawg,Maxxi ik denk dat het één van die 2 oplossingen gaat zijn (kroonplaat of aan bout v/d stuurdemper). Kunnen julie je tellerpartij van de moto zelf nog lezen? En hoe hard moetten julie je nek wringen om de gps te lezen?

@ MCDaddy da was idd de makelijkste opl geweest maar daar zit mijn stuurdemper.

Als er nog ideen zijn laat maar komen eh.....
sqizofreniq

Berichtdoor McDaddy » Di Aug 18, 2009 6:47 am

Dawg schreef:lijkt me niet...

Ik dacht thans wel dat de R6 een open naaf heeft, waardoor dat wel kan. De eerste foto van de topicstarter, toont ook zo een model, maar zie niet direct wat type moto op die foto staat. De meeste moto's hebben zo een open naaf, op hier en daar een model na, zoals bijvoorbeeld bij Honda en veel BMW's.

Maar bij de Zumo zijn 2 bevestigingssystemen geleverd. Eentje voor bij een naked gewoon aan de stuurstang te bevestigen, en het ander systeem voor het vast te zetten op de 2 schroeven van de beugel van uw rem of koppeling. Deze laatste zou normaal gezien bij de R6 ook mogelijk zijn als ik al lees dat da bij mike zijne zo geplaatst is.

Een mogelijkheid is er altijd. Zelfs voor de Honda's bestaan er speciale mounts die ge bevestigd aan de schroeven van de stuurdemper.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Road_devil » Di Aug 18, 2009 8:33 am

bij men R6 had ik die op de voorremhouder geplaatst, er is zo'n dingske bij bij Tomtom om het originele plaatje eraf te halen en dan die voor de gps te plaaatsne
Gebruikers-avatar
Road_devil
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Road_devil » Di Aug 18, 2009 8:35 am

is wat klein om goed te zien maar kwam niet tegen de naftbak

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Road_devil
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Dawg » Di Aug 18, 2009 9:25 am

McDaddy schreef:Ik dacht thans wel dat de R6 een open naaf heeft, waardoor dat wel kan. De eerste foto van de topicstarter, toont ook zo een model, maar zie niet direct wat type moto op die foto staat. De meeste moto's hebben zo een open naaf, op hier en daar een model na, zoals bijvoorbeeld bij Honda en veel BMW's.

Maar bij de Zumo zijn 2 bevestigingssystemen geleverd. Eentje voor bij een naked gewoon aan de stuurstang te bevestigen, en het ander systeem voor het vast te zetten op de 2 schroeven van de beugel van uw rem of koppeling. Deze laatste zou normaal gezien bij de R6 ook mogelijk zijn als ik al lees dat da bij mike zijne zo geplaatst is.

Een mogelijkheid is er altijd. Zelfs voor de Honda's bestaan er speciale mounts die ge bevestigd aan de schroeven van de stuurdemper.

lezen is toch moeilijk hé :rolleyes:|(
in dit geval, bij deze persoon, bij zijne moto, dus die van sqizofreniq, wel degelijk een R6 met open balhoofd...... gaat het niet IN z'n balhoofd omdat daar zijn stuurdemper voor zit... duidelijk?

Duss... moet het een andere oplossing worden... kroonplaat, vorkpoot, stuurdemper-bevestiging, ... oid

sqizofreniq schreef:@Dawg,Maxxi ik denk dat het één van die 2 oplossingen gaat zijn (kroonplaat of aan bout v/d stuurdemper). Kunnen julie je tellerpartij van de moto zelf nog lezen? En hoe hard moetten julie je nek wringen om de gps te lezen?

ik weet niet hoe het bij die van maxxi is, maar het lijkt me dat hij iets meer z'n hoofd moet verdraaien om z'n scherm te zien dan dat dat bij mij is...
doordat mijn gps van de kroonplaat uit naar voor gemonteerd is kan ik in één blik m'n toeren/snelheid/gps zien. Voor mij perfect dus :D
Heb niet direct hier een foto, zal vanavond thuis eens kijken.
Gebruikers-avatar
Dawg
2fast4u.be expert member

Volgende

Terug naar GPS allerlei