Monteren voeding gps

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

Berichtdoor RunnerX » Di Jun 09, 2009 9:32 pm

is die lader voor de moto appart te verkrijgen of zit die houder daar altijd bij?
en wa kost da?
want 'k ben aan't denken om m'n autolader te slopen/om te bouwen tot moto lader.
From CB500 (sold) to CBR900/Fireblade streetfighter(sold) to Honda CB1000r stunt'r 4 life - @ Runnerx @
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever:engel:
-------------------------------------------
Gebruikers-avatar
RunnerX
administrator

Berichtdoor HoDa » Di Jun 09, 2009 9:41 pm

Dawg schreef:Zumo aansluiting, heeft da ni een andere vorm dan een mini-USB? is da ni ietwa beter waterdicht?

Kan wel iets verschil geven idd, hier zie je de kabel:
http://www.cyclegadgets.com/Images/GA-010-10861-00.jpg

De aansluiting is niet echt duidelijk, maar 't is een ronde connector met 4 gaatjes in. Maakt wel moeilijker contact dan een USB fiche. Volgens mij is die ook 12V, want ik heb geen convertor naar 5V er tussen. Denk ik hee, ben daar niet 100% zeker van. 'k Zal er eens een multimeter aanhangen, want ik vraag me af waarom een 12V feed eigenlijk 4 punten moet hebben???
HoDa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Ron@ld » Di Jun 09, 2009 10:43 pm

HoDa schreef:Kan wel iets verschil geven idd, hier zie je de kabel:
http://www.cyclegadgets.com/Images/GA-010-10861-00.jpg

De aansluiting is niet echt duidelijk, maar 't is een ronde connector met 4 gaatjes in. Maakt wel moeilijker contact dan een USB fiche. Volgens mij is die ook 12V, want ik heb geen convertor naar 5V er tussen. Denk ik hee, ben daar niet 100% zeker van. 'k Zal er eens een multimeter aanhangen, want ik vraag me af waarom een 12V feed eigenlijk 4 punten moet hebben???

Twee draadjes voor voeding.
Andere twee draadjes zijn voor een extern luidspreekertje (madam dus).

Allé bij mij toch.
Yam : Diversion 600 / 2001
Yam : XJR 1300 / 2004
Yam : XJR 1300 / 2008 mod.07
‘k maak liever een slipperke dan een schuiverke.
Gebruikers-avatar
Ron@ld
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor stevie » Wo Jun 10, 2009 3:53 pm

lader kan je kopen via pdashop.be en via de .nl scheelt het nog 1 € en is de verzending ook gratis ik koop men gsm daar alty en de pdashop.be is nen winkel op de ankerrui in antwerpen aan konijnepijp.houder plus lader (zonder bol en tss stuk van RAM) koste een 42€ of 43€ kwee nimmer goe mo kijk mo op site ... alles te vinden daar :d
Gebruikers-avatar
stevie
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor kay » Wo Jun 10, 2009 6:59 pm

R1ALAIN schreef:Dit is een mooie voorzet om eens goed te reageren, maar ik ben nogal deftig opgevoed, dus ik laat het hierbij :D.
Zonder die houder zou ik het niet weten hoor. Het is de bedoeling dat die houder erop blijft staan, zodat je die mini USB aansluiting in die voorziene "gleuf" kan stoppen.

moehihi :D
Gebruikers-avatar
kay
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Imno » Wo Jun 10, 2009 7:04 pm

R1ALAIN schreef:Dit is een mooie voorzet om eens goed te reageren, maar ik ben nogal deftig opgevoed, dus ik laat het hierbij :D.
Zonder die houder zou ik het niet weten hoor. Het is de bedoeling dat die houder erop blijft staan, zodat je die mini USB aansluiting in die voorziene "gleuf" kan stoppen.

Die RAM-mount met houder is er met 1 beweging af te krijgen he. Als ze h'm me der af halen dan sta ik daar schoon met mijn GPS in m'n hand (ok kan ook in mijn binnenzak :D). Toch maar liever niet. Ga niet zeuren om de 80 pleuro die ik aan heel de zwik moest uitgeven, maar ben het toch liever niet kwijt.
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Dawg » Wo Jun 10, 2009 8:45 pm

@Imno: ik heb een flaaauw vermoeden dat R1ALAIN iets anders in z'n gedachten had :engel::D

@Imno & Kay: tssss... nie moeilijk doen hé madam'kes :p trekt uwe'n plàààn dan ma hé :D
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor kay » Di Jun 23, 2009 6:03 pm

ik heb vorige week donderdag ontdekt dat dat kabeldingeskes niet in het gleufje (:D) blijft zitten bij iets hogere snelheden, dus zou toch een andere oplossing moeten vinden als ik geen gps bij heb. Iemand ideetjes??
Gebruikers-avatar
kay
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Imno » Di Jun 23, 2009 6:43 pm

kay schreef:ik heb vorige week donderdag ontdekt dat dat kabeldingeskes niet in het gleufje (:D) blijft zitten bij iets hogere snelheden, dus zou toch een andere oplossing moeten vinden als ik geen gps bij heb. Iemand ideetjes??

Wolfman heeft een regenvrij plaatsje gevonden in de holte waar de kabels er uit komen ter hoogte van de stuurkolom. Daar kan je het tijdelijk vastzetten tot je de aansluiting terug nodig hebt :)
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Vorige

Terug naar GPS allerlei