MotoGP 2012

Alles over het internationale racegebeuren in deze disciplines

Moderator: Moderators

MotoGP 2012

Berichtdoor Dawg » Vr Okt 28, 2011 6:09 pm

Een nieuwtje voor het volgende seizoen...

ze zouden meer mogen gaan testen:

Testing for the MotoGP class is set to undergo a radical shake up for 2012, with the current restrictions on testing to be abolished. According to both Italian magazine website MotoSprint and the Italian sports daily Corriere dello Sport, the Grand Prix Commission will approve a plan to scrap the testing limits imposed after the global financial crisis in 2008, and allow MotoGP riders to test the bikes as often as they like, within a few set limits.

http://www.motomatters.com/news/2011/10 ... ed_fo.html
Dawg
2fast4u.be expert member

Re: MotoGP 2012

Berichtdoor Peejt » Vr Okt 28, 2011 6:36 pm

Mja, voor de fabrieks teams is dat super goei nieuws :) Voor de kleinere satelliet een financieel probleem :D om nog maar te zwijgen over de CRT-teams!
Alle teams die met een nieuwe 1000cc aantreden in 2012 zullen wél content zijn met de extra test mogelijkheid :)
Grtz
Ride like a devil,... Feel like a God!
Ride it like you stole it!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor janbros » Za Okt 29, 2011 10:14 am

Peejt schreef:Mja, voor de fabrieks teams is dat super goei nieuws :) Voor de kleinere satelliet een financieel probleem :D om nog maar te zwijgen over de CRT-teams!
Alle teams die met een nieuwe 1000cc aantreden in 2012 zullen wél content zijn met de extra test mogelijkheid :)
Grtz

eigenlijk verandert er niets. Fabrieken (iedereen eigenlijk) mochten nu ook al onbeperkt testen, alleen niet met de rijders onder kontrakt voor de races zelf. Dit bracht dus extra kosten mee omdat je dan testrijders moest betalen, terwijl je racer betaald thuis zit.
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor brino » Za Okt 29, 2011 12:39 pm

janbros schreef:
Peejt schreef:Mja, voor de fabrieks teams is dat super goei nieuws :) Voor de kleinere satelliet een financieel probleem :D om nog maar te zwijgen over de CRT-teams!
Grtz

eigenlijk verandert er niets. Fabrieken (iedereen eigenlijk) mochten nu ook al onbeperkt testen, alleen niet met de rijders onder kontrakt voor de races zelf. Dit bracht dus extra kosten mee omdat je dan testrijders moest betalen, terwijl je racer betaald thuis zit.

Misschien maar ik denk ook dat die testrijders zullen blijven ingezet worden. Je zal je racer maar in het grind zien duiken en dat hij dan niet fit is om te koersen. Als je test rijder iets breekt ofzo, nah, dan kies je toch gewoon een andere?
http://www.bikeshop-online.be/

I once prayed to god for a bike, but quickly found out he didnt work that way...so I stole a bike and prayed for his forgiveness
Gebruikers-avatar
brino
2fast4u.be pro member

Berichtdoor janbros » Za Okt 29, 2011 1:38 pm

brino schreef:Misschien maar ik denk ook dat die testrijders zullen blijven ingezet worden. Je zal je racer maar in het grind zien duiken en dat hij dan niet fit is om te koersen. Als je test rijder iets breekt ofzo, nah, dan kies je toch gewoon een andere?

testrijders zijn eigenlijk nutteloos, tenzij ze even rap zijn als de racers.

wat heb je aan info , als de rondtijden 4sec trager zijn ? eigenlijk niks, omdat de moto zich kompleet anders gedraagd aan een tempo dat 4 sec sneller is. en de laatste seizoenen hebben we genoeg testrijders zien racen ter vervanging van gekwetsten, om te weten dat ze gewoon niet snel genoeg zijn om nuttige info te vergaren.
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Peejt » Zo Okt 30, 2011 11:05 am

janbros schreef:
brino schreef:Misschien maar ik denk ook dat die testrijders zullen blijven ingezet worden. Je zal je racer maar in het grind zien duiken en dat hij dan niet fit is om te koersen. Als je test rijder iets breekt ofzo, nah, dan kies je toch gewoon een andere?

wat heb je aan info , als de rondtijden 4sec trager zijn ? eigenlijk niks, omdat de moto zich kompleet anders gedraagd aan een tempo dat 4 sec sneller is. en de laatste seizoenen hebben we genoeg testrijders zien racen ter vervanging van gekwetsten, om te weten dat ze gewoon niet snel genoeg zijn om nuttige info te vergaren.

Correct ;) Maar ne testrijder iets nieuws (gevaarlijk) innovatiefs laten testen ipv de racer... tzal altijd op die manier gebeuren :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor chris46R1 » Za Nov 05, 2011 1:04 pm

janbros schreef:

wow :o wat een redenering.
hoe zou het komen dat de hopen ingenieurs die bij een motogp project betrokken zijn daar zelf nog nie aan gedacht hebben. :u
Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!
chris46R1
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor janbros » Za Nov 05, 2011 8:08 pm

chris46R1 schreef:wow :o wat een redenering.
hoe zou het komen dat de hopen ingenieurs die bij een motogp project betrokken zijn daar zelf nog nie aan gedacht hebben. :u

:?

slaagt dat op mij ?

vraag het hun eens hè :rolleyes:
set-up van ne moto is afhankelijk van je rondetijden als ge dat nog niet wist. maar hej, wie ben ik :u
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Peejt » Za Nov 05, 2011 8:13 pm

janbros schreef:

slaagt dat op mij ?

set-up van ne moto is afhankelijk van je rondetijden als ge dat nog niet wist. maar hej, wie ben ik :u

:duim: :agree: :zwijg:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor chris46R1 » Zo Nov 06, 2011 1:05 am

janbros schreef:

slaagt dat op mij ?

ik denk dat aan een motogp machine meer moet getest worden dan alleen de set up :rolleyes:
Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!
chris46R1

Berichtdoor janbros » Zo Nov 06, 2011 5:46 pm

chris46R1 schreef:ik denk dat aan een motogp machine meer moet getest worden dan alleen de set up :rolleyes:

een motorblok kunt ge testen op een testbank. En AL de rest heeft wel ergens een invloed op het rijgedrag, hoe miniem ook. En dus om juiste info te hebben, moet je dat ook testen aan het juiste tempo.
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Vortex2 » Zo Nov 06, 2011 8:05 pm

...Er zijn een 20tal paramaters welke ze veranderen, gezien de elektronica onboard kunnen dat ook ettelijke honderd parameters worden om de juiste setup te bekomen(*).

Maar wat eveneens veranderd is, is de rijstijl, tegenwoordig wordt er zeer agressive omgegaan met de motogp machinerie om het pakket te laten werken, zeg maar Stoner style. De toekomst is aan de nieuwe lichting moto2 piloten die echt nog gooien en vegen met hun motoren. De komst van de 1000's kan hierin verandering brengen wie weet?
Heb geen glazen bol, maar de testen van dinsdag op valencia zal alvast een blik gunnen op de nabije toekomst.

(*) fastest movie 2011 haha
My talent outweighs my ambition
Gebruikers-avatar
Vortex2
2fast4u.be pro member

Berichtdoor OPOE » Zo Nov 06, 2011 8:17 pm

Vortex2 schreef:...Er zijn een 20tal paramaters welke ze veranderen, gezien de elektronica onboard kunnen dat ook ettelijke honderd parameters worden om de juiste setup te bekomen(*).

Maar wat eveneens veranderd is, is de rijstijl, tegenwoordig wordt er zeer agressive omgegaan met de motogp machinerie om het pakket te laten werken, zeg maar Stoner style. De toekomst is aan de nieuwe lichting moto2 piloten die echt nog gooien en vegen met hun motoren. De komst van de 1000's kan hierin verandering brengen wie weet?
Heb geen glazen bol, maar de testen van dinsdag op valencia zal alvast een blik gunnen op de nabije toekomst.

Rijden die niet met standard CBR 600 RR blokken zonder tractiecontrole , anti-wheelie , ABS ,slipperkoppeling.... ?
Op de nieuwe 1000's zal die elektriekenwinkel nog harder moeten ingrijpen . :zwijg:
Gebruikers-avatar
OPOE
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Circuit Maniac » Zo Nov 06, 2011 8:31 pm

nee die hebben 150pk, tc weet ik niet
Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden
Gebruikers-avatar
Circuit Maniac
2fast4u.be expert member

Berichtdoor chris46R1 » Zo Nov 06, 2011 9:26 pm

janbros schreef:
chris46R1 schreef:ik denk dat aan een motogp machine meer moet getest worden dan alleen de set up :rolleyes:

een motorblok kunt ge testen op een testbank. En AL de rest heeft wel ergens een invloed op het rijgedrag, hoe miniem ook. En dus om juiste info te hebben, moet je dat ook testen aan het juiste tempo.

man man man ppppffffff nutteloze conversatie ik geef het op...................
chris46R1

Berichtdoor Vortex2 » Zo Nov 06, 2011 9:40 pm

OPOE schreef:
Vortex2 schreef:...Er zijn een 20tal paramaters welke ze veranderen, gezien de elektronica onboard kunnen dat ook ettelijke honderd parameters worden om de juiste setup te bekomen(*).

Rijden die niet met standard CBR 600 RR blokken zonder tractiecontrole , anti-wheelie , ABS ,slipperkoppeling.... ?
Op de nieuwe 1000's zal die elektriekenwinkel nog harder moeten ingrijpen . :zwijg:

ja maar er is ook sprake om deze te beperken, zodat de rijder terug baas wordt over de marchendies.
De komst van de CRT-club in motogp zal aanleiding geven tot herziening van het reglement naar't schijnt.
Laat maar komen denk ik, de moto2 afgelopen jaar gaf de mooiste races te zien, beter dan het slaapverwekkend schouwspel dat motogp was geworden en enkel Simoncelli nog wat animo bracht.
Stoner was dominant vanaf de eerste testen vorig jaar in november en daar kon niemand iets tegenin brengen. Lorenzo heeft het geprobeerd en is er niet in geslaagd.
My talent outweighs my ambition
Gebruikers-avatar
Vortex2
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Peejt » Zo Nov 06, 2011 9:49 pm

OPOE schreef:

Ik dacht ergens gelezen te hebben (in een stukje van Steven Cassear denk ik) dat de Moto2 machines wél tractiecontrole hebben (met een door Dorna/FIM voor iedereen dezelfde geleverde ECU -> iedereen heeft hetzelfde electronica pakket) Slipperkoppeling zit er ZEKER op (op elk blok staat op rechtercarterdeksel -> SUTER!!! http://www.suterclutch.com/forge/news.c ... orge_menu= ABS zit op géén enkele racemoto in de Moto2/MotoGP/GP125... al de rest weet ik ni :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor janbros » Zo Nov 06, 2011 10:00 pm

chris46R1 schreef:man man man ppppffffff nutteloze conversatie ik geef het op...................

:D

en die CBR-blokken hebben maar een 125pk ;)
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Peejt » Zo Nov 06, 2011 10:16 pm

janbros schreef:
chris46R1 schreef:man man man ppppffffff nutteloze conversatie ik geef het op...................

Maakt toch nx uit! Als IEDEREEN dezelfde blok heeft zal de beste piloot toch winnen :D PK's opzich maken géén fuck uit :D Ooit al eens een dragster-moto met 1.500Pk deftig ne bocht zien pakken :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Circuit Maniac » Ma Nov 07, 2011 12:56 pm

janbros schreef:

daarmee dat die om de 1500km gereviseerd worden zeker?

efkes gezocht op de site van motogp zelf:
MOTO2
The Moto2 class, a new 4-stroke 600cc category, was announced in December 2008 and from the start of the 2010 season replaced the 250cc category.
Moto2 is aimed as a prestigious yet cost-effective accompaniment to MotoGP, allowing riders to continue their development on the way to the premier class. The bikes are powered by a 600c 4-stroke Honda engine which produces around 140bhp, with a prototype chassis which is free from limitation and the design and construction of which is free within the constraints of the FIM Grand Prix Technical Regulations.
Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden
Gebruikers-avatar
Circuit Maniac
2fast4u.be expert member

Volgende

Terug naar MotoGP/WSBK