Moderator: Moderators

theflyingbelgian schreef:@Thinluni:
Één vraagje: als ge zowel met moto als met auto naar 't werk gaat, kunt ge dan de km's gedaan met de auto ingeven aan €0.15 om alsnog de moto apart in te geven met het ratio werk/persoonlijke kilometers?
eg: 10,000km woon/werk verkeer totaal,
6,000km woon/werk verkeer met auto,
4,000km woon/werk verkeer met moto,
5,000km totaal verkeer met moto (dus 80% voor woon/werk).
Kan je dan 6,000km aan €0,15 ingeven, plus 80% van 1/3 van aankoopprijs moto?

1DRR schreef:... alle rekeningen bijhouden, en zoveel mogelijk tanken op weg naar of van het werk en de bonnekes ook bijhouden.

W650 schreef:Dan heb ik een vraagje : beschik over een firmawagen welke ik tot mijn spijt fiscaal moet aangeven (extra voordeel in natura ofzo). Kan ik dan alsnog mijn tweewielerke fiscaal aftrekken?
Dit is een belastingsaftrek dus theoretisch kan dit. theflyingbelgian schreef:@Thinluni:
Één vraagje: als ge zowel met moto als met auto naar 't werk gaat, kunt ge dan de km's gedaan met de auto ingeven aan €0.15 om alsnog de moto apart in te geven met het ratio werk/persoonlijke kilometers?
eg: 10,000km woon/werk verkeer totaal,
6,000km woon/werk verkeer met auto,
4,000km woon/werk verkeer met moto,
5,000km totaal verkeer met moto (dus 80% voor woon/werk).
Kan je dan 6,000km aan €0,15 ingeven, plus 80% van 1/3 van aankoopprijs moto?
W650 schreef:Dan heb ik een vraagje : beschik over een firmawagen welke ik tot mijn spijt fiscaal moet aangeven (extra voordeel in natura ofzo). Kan ik dan alsnog mijn tweewielerke fiscaal aftrekken?
floda schreef:hangt allemaal dik af hoe ver ge naar u werk moet.
25km is ni ver voor die mannen en laat maar is berekenen hoeveel ge betaalt met en zonder moto in te brengen. Denk dat ge gaat verschieten over een hoe klein bedrag ge dan spreekt
Heb dit laten berekenen voor mij en zijn peanuts
PS: heb geen kinderen of huis dus da is echt het enige wat ik kon inbrengen

1DRR schreef:euh, dat ik mijne moto moet afschrijven op 5 jaar heeft niemand me verteld ze. Op 3 jaar gaat voor zover ik weet evengoed, en dat is ook ne nieuwe.
Ene op't werk doet met zijn GS (die toch een stuk duurder is) maar 4 jaar, dus met mijn goedkoop masjientje zal 3 jaar wel ok zijn zeker ?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten