Motorgroentje :)

Stel u hier even voor als nieuwe gebruiker ...

Moderator: Moderators

Re: Motorgroentje :)

Berichtdoor yamamoto » Do Feb 02, 2012 8:12 am

Welkom,
It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
Proud member of team BB - Applications Accepted
Gebruikers-avatar
yamamoto
administrator

Berichtdoor Sw@tLorD » Do Feb 02, 2012 9:27 am

Ik heb 6u gelest (9 jr geleden) en dan een jaartje met een voorlopig Rijbewijs gereden. Daarna moest ik 1 x herkansen en ik had mijn vol rijbewijs. Ik was begonnen op een GS500E van 1991 en ik heb gelest op de Funduro F650 van BMW
Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor JollyRoger » Do Feb 02, 2012 12:51 pm

Welkom,

heb je foto's ?
Aangezien je nog geen moto hebt mogen het ook foto's van uzelf zijn ...

Kzal vragen wat de anderen denken.
:D :D :D
Once you go black, you never go back ... Crematoriumopschirft !
Gebruikers-avatar
JollyRoger
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor timverhoeven » Do Feb 02, 2012 8:58 pm

Ingetje schreef:Ik ben nog aan het twijfelen tussen rijschool Moderna of Mercator, beide in Leuven. Iemand tips/ervaringen met één van de twee?

Hoi,

Welkom hier op't forum. Ik heb sinds November 2010 m'n rijbewijs gehaalt bij Mercator in Leuven. Ik heb ook de 8 uren gedaan en dan direct examen. Maar ik heb het in 2 keer moeten doen (de eerste keer gebuisd op de maneuvres, maar dat was vooral de stress). Het is dus goed doenbaar, vooral rusting blijven op't examen.

En van de rijinstructeur en het materiaal bij Mercator totaal geen klagen. Het waren recente BMW F600 motoren, ze hebben een mooi priveterrein voor de maneuvres en de begeleiding vond ik ook goed.

Maar zoals de rest zegt, het rijen leer je vooral door te doen. Dus nadien nog veel blijven rijden. En ik ga zelf in't voorjaar nog zo'n extra dagen motorbeheersing en bochtentechniek volgen.

Dus veel succes ermee !
Tim

P.S. : en al een idee welke motor je wil nadat je je rijbewijs hebt ?
Kawasaki ER6-f 2008
timverhoeven
2fast4u.be Lid

Berichtdoor tazzbe » Do Feb 02, 2012 9:25 pm

Heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald zonder enige motorervaring (wel al 10j+ auto). Denk dat hier nog wel ergens een topic terug te vinden is van mijn zoektocht welke motor te kopen tot het behalen van het rijbewijs :-)

Heb toen bewust gekozen voor 6u en "L", zodat ik om mijn eigen tempo rustig kon gaan oefenen (bijna) elk weekend. Voordeel is dat je pas examen doet wanneer je zelf voelt dat het goed zit. Nadeel is dat je wat geduld moet hebben en echt wel blijven oefenen op jezelf. En op tijd moet plannen om het examen toch gaan af te leggen...rekening houdende dat vanaf de zon wat begint warmer te worden iedereen weer massaal examen wenst te doen (dus soms lange wachttijd)...en kans dat je niet van de 1ste keer er door bent.

Rijschool heeft eigen motor...dus laten vallen, who cares...maar deze zijn inderdaad HEEL makkelijk om maneuvers mee te doen. Heb zelf motor gekocht kort na mijn 6 uur voorbij waren, en was wel aanpassen. Maar uiteindelijk is het wel met deze motor waarmee je de baan op zal gaan elke dag :-)

Het terrein waar de rijschool hun maneuvers oefende was een goede plaats om andere "beginners" tegen te komen, en elkaar wat te helpen. Misschien goede tip...trek het je niet aan dat er een "L" op je motor plakt (als je toch voor 6u zou gaan)...het helpt misschien om de achterliggers toch wat meer op afstand te houden.

Merk nu zelf dat sinds deze weg is de BMW's en Audi's weer op 10 cm van mijn achterwiel blijven plakken (tijdens het rustig rijden/touren) :-)

Beste advies is gewoon...ontspannen en genieten van het rijden.
Gebruikers-avatar
tazzbe
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor HendrikZx6r » Vr Feb 03, 2012 2:59 pm

Welkom hier,

examen afleggen is ook voor mij probleemloos gelukt na 8u les. (wel al tijdje 125cc gereden daarvoor).

Je moet gewoon in je hoofd houden dat je niet volleerd bent (dat is trouwens niemand)
als dat lukt dan kan je gerust genieten van je rijbewijs...

succes
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Preve » Vr Feb 03, 2012 3:52 pm

Zelf heb ik 6uur genomen en 10 maand zelf rondtuffen dan 2 uur en examen. Eerste keer door. Ken er ook die 8uur genomen hebben en geslaagd. hangt toch grotendeels van jezelf af denk ik.
Ik had er geen erg in dat er een L naast mijn nrplaat hing. Kan je rijden na 8uur? Denk het niet. je kan slagen in het examen na 8uur rijles, dat wel. Is zoals autorijden, al doende zal je het leren.
Welk bij deze bende zotten trouwens. :)
Dec 2009 Yamaha XT660X.
QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
http://www.pandavre.be
Gebruikers-avatar
Preve
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor tweety » Vr Feb 03, 2012 4:09 pm

wees welgekomen hier Ingetje! :duim:
Gebruikers-avatar
tweety
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Ingetje » Wo Mrt 28, 2012 4:26 pm

Maandag volgt de eerste les, en binnen exact 3 weken al examen doen!
Fingers crossed :)
Ingetje
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Peejt » Wo Mrt 28, 2012 5:38 pm

Ingetje schreef:Maandag volgt de eerste les, en binnen exact 3 weken al examen doen!

Succes ;) :duim:
Ride like a devil,... Feel like a God!
Ride it like you stole it!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor _Wouter_ » Do Mrt 29, 2012 9:11 am

Ingetje schreef:Maandag volgt de eerste les, en binnen exact 3 weken al examen doen!

Veel succes! :moto:
'08- GSX 750 F '00
Afbeelding
Gebruikers-avatar
_Wouter_
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Blutske » Do Mrt 29, 2012 11:12 am

Welkom en heel veel succes met de lessen & het examen!

JollyRoger schreef:Welkom,

heb je foto's ?
Aangezien je nog geen moto hebt mogen het ook foto's van uzelf zijn ...

Kzal vragen wat de anderen denken.
:D :D :D

't Is hier een motorforum, genen datingsite (ik weet het, het ligt komt bij elkaar) :D
Childhood is the kingdom where nobody dies
Suzuki GSX600F '99 > Sold
Kawasaki ZX6R '06 > Sold
Kawasaki Z750 '10 > Bolt :-)
Proud member of z-owners.be
Gebruikers-avatar
Blutske
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Scratchpaw » Do Mrt 29, 2012 11:33 am

Er is zeker slaagkans! Zelf had ik ook 0,0% ervaring met motorrijden. Heb 6 uren les genomen en m'n L gekregen.

Toen ben ik na een maand (in de tussentijd helemaal niet meer met een motor gereden) nog 2 uren 'les' genomen bij de rijschool en dan met de motor van de rijschool het examen direct gaan afleggen. Was met glans geslaagd :)
Gebruikers-avatar
Scratchpaw
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Ingetje » Do Mrt 29, 2012 12:37 pm

Ik ga in ieder geval m'n best doen :)
Mijn schoonbroer heeft ook net z'n eerste les gehad gisteren en heeft me eigenlijk beetje schrik aangejaagd, hij had het blijkbaar toch wat onderschat...maar daar zal z'n macho-ego ook wel voor iets tussen zitten ;)

Ondertussen nog een extra duwtje in de rug gekregen: ik had op het autosalon in januari meegedaan aan een wedstrijd, en net bericht gekregen dat ik nog een extra uur gratis rijles heb gewonnen! Alle beetjes helpen :)

Merci voor alle aanmoedigingen...de foto's zullen wel volgen eens ik m'n eigen moto heb, 't is hier idd geen datingsite he ;)
Ingetje
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor timverhoeven » Do Mrt 29, 2012 1:05 pm

Ingetje schreef:Mijn schoonbroer heeft ook net z'n eerste les gehad gisteren en heeft me eigenlijk beetje schrik aangejaagd, hij had het blijkbaar toch wat onderschat...maar daar zal z'n macho-ego ook wel voor iets tussen zitten ;)

:D van dat macho gedoe moet je idd niets van aantrekken. Na de eerste les had ik ook zoiets van dat lukt me nooit in die 8 uur om klaar te zijn. Maar rustig blijven, ervan genieten en het komt sneller dan je denkt ;)

Succes !
Kawasaki ER6-f 2008
timverhoeven
2fast4u.be Lid

Vorige

Terug naar Nieuwe Gebruikers