Nieuwe GSXR750

Rijervaring, foto's en geschiedenis van sport/supersport motoren.

Moderator: Moderators

Berichtdoor peter » Vr Aug 27, 2004 7:00 am

Niekes,

geef regelmatig eens een indruk van je nieuwe motor.

Heb ook een 2001 gixxer nu en vraag me af of er echt veel verschil zit tussen beide motoren. De pers is/was laaiend enthousiast over de nieuwe en daar ben ik ook wel van overtuigd dat het een bangelijke bak is, maar dit is een uitgelezen kans om eens te horen van een forummer of het echt zo super is.

Had voor mijn '01 een '97 (srad) en ik blijf nog steeds vinden dat de '97 qua rij-sensatie veeeel intenser was dan de '01. Zal wel een indruk zijn hoor, is ondertussen ook al jaren geleden dat ik daar mee rondreed (en die is dan ook ge-eindigd als bouwpakketje!! :( )

P
KTM SM-T 990
:-)
peter
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Niekes & Gitte » Di Sep 07, 2004 9:16 pm

Ondertussen heb ik jullie iets van een 11 dagen niets meer laten weten.Mijne computer was gecracht.herstelling heeft wel wat geduurd .Ondertussen mag ik tot 10000 toeren gaan en heb sinds zondag ongeveer 1700km erop staan.zondag nog een rit van 662km gedaan in de ardennen.Nu begint het eindelijk leuk rijden te worden.Binnenkort is wa fotos laten zien.Met donker schermke ist echt blits.enkel nog valblokken en kapke over den achterband en dan ist volledig naar mijn goesting.Mijn eerste rij indruk is zeker niet negatief.Moet wel nog wennen aan de nieuwe remmen.(remmend insturen is nog niet perfect)De zithouding is volgens mijn aanvoelen niet extreem gewijzigd.Voeld bijna het zelfde aan als mijn 2000 model,maar de gewichtsbesparing voel je zeker wel.Vind wel dat het controle lampje van de naft iets te vroeg aan springt .Na het verbruik van +- 12 liter springt het aan terwijl er 17 liter in kan.Ook het insturen van de bochten voelt op dit moment nog een beetje vreemd aan maar ik denk dat het vooral aan de remmen ligt die ik nog niet gewoon ben + andere banden+altijd maar opletten voor het toerental..Nieuwe fiets is eerst altijd wat wennen hé.see you
Gebruikers-avatar
Niekes & Gitte
2fast4u.be pro member

Berichtdoor guido » Zo Okt 03, 2004 8:18 pm

hier een foto van niekes en gitte met de nieuwe moto
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor Dieterke750 » Di Okt 05, 2004 12:02 pm

guido schreef:hier een foto van niekes en gitte met de nieuwe moto

1 woord...WWOWW :D:D:D
My Dream^^ :(
Veel rijplezier ermee Niekes en Gitte ;) !!
Gebruikers-avatar
Dieterke750
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Niekes & Gitte » Di Okt 05, 2004 3:01 pm

Op dit moment is 'm ingereden en ik moet zeggen dat ik er vree content over ben.Heb er ongeveer 3000km opstaan en moet zeggen dat het reuze meevalt.Het remmen waar ik in het begin wat problemen van ondervond zijn al lang topstoppers geworden,waarschijnlijk ging het remmend insturen toen niet zo goed omdat ze nieuw waren.Motor duikt leuk de bocht in,voelt licht aan maar er is toch wel degelijk nog een verschil met een 1000cccmaar dit zie ik niet direct als een negatief punt.Originele banden (bridgestone 0014)zijn bijna versleten(achteraan)en deden perfect hun werk.Ook langere ritten kunnen ermee gedaan worden zonder fisieke last van te hebben tenzij je aan stadsverkeer doet maar daarvoor is hij natuurlijk ook niet ontwikkeld.Voor mensen die in de nabije toekomst uitkijken naar een nieuwe motor kan ik deze zeker aanraden.:duim: :moto: :duim:
Gebruikers-avatar
Niekes & Gitte
2fast4u.be pro member

Vorige

Terug naar Sport / Supersport