Moderator: Moderators
Schussboelie schreef:Niet iedere rijinstructeur of zelfs rijschool is misschien even goed en in sommige regio's zal het verkeer moeilijker zijn maar die link tussen rijschool en examencentra is een bijzonder hardnekkige mythe.
Helaas wordt die op regelmatige gevoed door zelfs de "serieuze" pers zoals de VRT...
Ik zie niet waarom een examencentrum een onderscheid zou maken tussen kandidaten die met vrije begeleiding leren rijden of die via de rijschool komen.
Ik heb er toen ik nog rijles gaf wel verschillende gehad die thuis slecht opgeleerd waren!
Ik heb nooit iemand onterecht weten buizen toen ik bij de rijschool werkte.
Ik heb er een paar zien slagen die ik gebuisd zou hebben en ik heb er verschillende gehad die echt goed waren maar op het examen domme fouten maakten (door de stress?) en dus terecht geflest waren...

vieux_bleu schreef:Ik vindt het toch wel vreemd dat het aantal te volgen lesuren steeds maar omhoog gaat, maar dat er geen enkele controle, of zelfs maar richtlijnen zijn van de overheid uit over wat die rijscholen dan precies doen voor hun geld. Of zijn die er wel? Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord.
)
vieux_bleu schreef:Ik vindt het toch wel vreemd dat het aantal te volgen lesuren steeds maar omhoog gaat, maar dat er geen enkele controle, of zelfs maar richtlijnen zijn van de overheid uit over wat die rijscholen dan precies doen voor hun geld. Of zijn die er wel? Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord.
LedZep schreef:Agreed. Mijn instructeur zei het me zelfs duidelijk toen ik er aan begon: 'enigste dat ik je hier kan leren is hoe je op zo kort mogelijke tijd door je examen kan geraken. '
Schussboelie schreef: wat verwacht je dan van een instructeur?

LedZep schreef:vieux_bleu schreef:Ik vindt het toch wel vreemd dat het aantal te volgen lesuren steeds maar omhoog gaat, maar dat er geen enkele controle, of zelfs maar richtlijnen zijn van de overheid uit over wat die rijscholen dan precies doen voor hun geld. Of zijn die er wel? Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord.
Agreed. Mijn instructeur zei het me zelfs duidelijk toen ik er aan begon: 'enigste dat ik je hier kan leren is hoe je op zo kort mogelijke tijd door je examen kan geraken. '
Inclusief de gouden tips:
-Ik kom uit blinde straat, waar'k weet dat er nooit voorrang gegeven wordt ook al had ik er (was immers in mijn thuisgemeente dat we reden), dus ik stop, in m'n oortje "Rij maar door hoor, je hebt hier voorrang van rechts" (ben'k vet mee als'k in m'n kist lig)
-Noodstop: 'Smijt maar alles toe, examinator ziet toch niet ofdat de ABS aanschiet, gewoon vollenbak in de rem knijpen"
Kheb meer geleerd van 2fast en andere motofora qua technieken dan van mijn opleiding indertijd

LedZep schreef:Als u vriendin haar examen nu gaat gaan doen(allé, voor 2013 dus) dan valt ze binnen de 25kw regeling zodus:
2 jaar met 25kw rijden
Na die 2 jaar heeft ze haar volwaardig A rijbewijs.
Oude systeem blijft van kracht

Carlito schreef:LedZep schreef:Als u vriendin haar examen nu gaat gaan doen(allé, voor 2013 dus) dan valt ze binnen de 25kw regeling zodus:
2 jaar met 25kw rijden
Na die 2 jaar heeft ze haar volwaardig A rijbewijs.
Oude systeem blijft van kracht
ik zal heel content zijn als da zo is![]()
zal 2 jaar vast (25kw) hebben in Juni 2013

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten