nieuwe wagen

Moderator: Moderators

nieuwe wagen

Berichtdoor edd » Zo Feb 06, 2011 8:59 pm

heeft er hier iemand ervaring met een nieuwe wagen(bedrijfsvoertuig) en keuring van dit voertuig ?
als ik alles goed begrijp moet ik met een NIEUWE wagen naar de keuring |(

allé zeg ,vertrouwen die zichzelf niet ,of vertrouwen ze nu de fabriek niet of is het nu echt geldklopperij
bloemen verwelken schepen vergaan, maar heel af en toe wil ik gewoon eens keihard op iemand zijn bakkes slaan
edd
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Carlito » Zo Feb 06, 2011 8:59 pm

ik dacht net da ne nieuwe wagen de eerste 4 jaar ni naar de keuring moest
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Carlito
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor wazaa » Zo Feb 06, 2011 9:01 pm

edd schreef:heeft er hier iemand ervaring met een nieuwe wagen(bedrijfsvoertuig) en keuring van dit voertuig ?

allé zeg ,vertrouwen die zichzelf niet ,of vertrouwen ze nu de fabriek niet of is het nu echt geldklopperij

tja, met bedrijfswagens is dat 1x per jaar, met privéwagens is de eerste keuring pas na 4 jaar. Belgische wetgeving he :s|(
SUZUKI GSX 1400 >>> a better way of life
Afbeelding Afbeelding
ex Honda VTR SP1 (2000) - ex Honda VTR Firestorm (2006) - ex Yamaha R1 (2004)

Gebruikers-avatar
wazaa
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Carlito » Zo Feb 06, 2011 9:01 pm

wazaa schreef:tja, met bedrijfswagens is dat 1x per jaar, met privéwagens is de eerste keuring pas na 4 jaar. Belgische wetgeving he :s|(

waar hale ze het:rolleyes:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Carlito
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DEVart » Zo Feb 06, 2011 9:01 pm

Caparzo2142 schreef:ik dacht net da ne nieuwe wagen de eerste 4 jaar ni naar de keuring moest

Dat moet wél als er een trekhaak onder staat en je een remorque wil trekken van +750kg, dan moet je toch jaarlijks naar de keuring, al vanaf de moment dat je hem nieuw hebt.

Ridicuul in feite, zeker als de trekhaak erop staat van de fabriek uit als optie, ma soit...
'07 Yamaha Raptor (SOLD)
'08 Triumph Daytona 675 SWA Edition (SOLD)
'08 Yamaha WR 450 F (SOLD)
'01 Aprilia RSV Mille R - circuit trim
'09 Aprilia RSV 4 Factory (SOLD)
'11 Aprilia RSV 4 Factory APRC SE
Gebruikers-avatar
DEVart

Berichtdoor Flip CBR » Zo Feb 06, 2011 9:08 pm

Lichte vracht moet ook eerst naar de keuiring... Tja, als ge geen belastingen wilt betalen pakken ze u op die manier.
Apenlandje hier hé.
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor edd » Zo Feb 06, 2011 9:14 pm

o jawel , ik wilde wel belastingen betalen ,maar ik wilde een dubbele cabine en die hadden ze niet onder gewone wagen :s
bloemen verwelken schepen vergaan, maar heel af en toe wil ik gewoon eens keihard op iemand zijn bakkes slaan
edd

Berichtdoor Oerblade » Zo Feb 06, 2011 10:00 pm

Je rijd dus met een bestelwagen :D
Oerblade
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Valmo 23 » Zo Feb 06, 2011 10:14 pm

Yep, met een lichte vracht moet je direct na de aankoop (of toch zo snel mogelijk) naar de keuring.
Mijn auto is de eerste keer gekeurd met 8 Km op den teller;)
Gebruikers-avatar
Valmo 23
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor edd » Ma Feb 07, 2011 6:44 am

dus technische en administratieve keuring ?
en de roetmeting ?:zwijg:
edd

Berichtdoor MrPurple » Ma Feb 07, 2011 7:53 am

Mijne Combo(ook lichte vracht) is ook gekeurd met een 10-tal km op de teller.
Ge moet naar de keuring voor zo een stickertje op uw raam.

Het moet geld opbrengen he.

Dit jaar geweest met een capôt vol sneeuw.
Thuis zo vertrokken met het gedacht dat het wel gesmolten zou zijn toen ik daar aankwam, maar was niet.
Toen ik stond aan te schuiven dacht ik nog: miljaar, sebiet sturen ze mij terug.

Die vent heeft hem zelfs niet opengedaan!

Met mijn eigen auto kreeg ik een opmerking over een vlekje op mijn buitenspiegel.
Vlekje zit er al 4 jaar op en nooit iets van gezegd :(
There are only 3 real sports.
Bullfighting, mountaineering and MOTOR-racing.
The rest are merely games.
(E. Hemmingway)
Gebruikers-avatar
MrPurple

Berichtdoor Sneltrekker » Ma Feb 07, 2011 8:10 am

edd schreef:dus technische en administratieve keuring ?

Ja, dat is een goeie vraag! Een niet ingereden wagen tot in het rood duwen terwijl je er als eigenaar bijstaat?? :mad:
Gebruikers-avatar
Sneltrekker
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Loe » Ma Feb 07, 2011 8:44 am

Sneltrekker schreef:Ja, dat is een goeie vraag! Een niet ingereden wagen tot in het rood duwen terwijl je er als eigenaar bijstaat?? :mad:

ge zou eens moeten gaan kijken als ze nen trein of boot nieuwe auto's lossen, die rijden daar ook niet zachtjes mee zene.

en tegenwoordig kan dat daar allemaal tegen, inrijden is meer voor de bestuurder de auto te leren kennen, mijn gedacht.
BandenDepot.be is no more --- but ----> CircuitDepot.be is born!
http://circuitdepot.be/
Gebruikers-avatar
Loe
Sponsor

Berichtdoor Clercqie » Ma Feb 07, 2011 9:06 am

[quote="Loe"]ge zou eens moeten gaan kijken als ze nen trein of boot nieuwe auto's lossen, die rijden daar ook niet zachtjes mee zene.

Da is ook waar :duim:
TREFFEN http://www.2fast4u.be/forum/1ste-skjeve-linne-trefn-kortrijk-3-juni-2012-170-km-t44226.html
Benjibikes Trackday 14 augustus 2012 CROIX
Aprillia rs 2003, Kawa Z750 2008, Yamaha XT660X 2007, Kawa Z750 2009, KTM Superduke R 2011
Gebruikers-avatar
Clercqie

Berichtdoor Clercqie » Ma Feb 07, 2011 9:07 am

Loe schreef:ge zou eens moeten gaan kijken als ze nen trein of boot nieuwe auto's lossen, die rijden daar ook niet zachtjes mee zene.

Da is ook waar :duim:
TREFFEN http://www.2fast4u.be/forum/1ste-skjeve-linne-trefn-kortrijk-3-juni-2012-170-km-t44226.html
Benjibikes Trackday 14 augustus 2012 CROIX
Aprillia rs 2003, Kawa Z750 2008, Yamaha XT660X 2007, Kawa Z750 2009, KTM Superduke R 2011
Gebruikers-avatar
Clercqie

Berichtdoor Allan » Ma Feb 07, 2011 11:53 am

Als ik me niet vergis wordt elke nieuwe wagen/motor getest vooraleer die de fabriek verlaat.

En zoals nog geschreven hierboven, op welke manier denk je dat die wagens op de fabrieksparking gereden worden of tijdens het lossen in de haven?

Denk dat er niet veel nieuwe auto's geleverd worden waarvan de naald nog niet in 't rood gestaan heeft.
Gebruikers-avatar
Allan
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor de fré » Ma Feb 07, 2011 12:03 pm

edd schreef:heeft er hier iemand ervaring met een nieuwe wagen(bedrijfsvoertuig) en keuring van dit voertuig ?

inderdaad als je een wagen inschrijft als lichte vracht moet je hem laten keuren voor je ermee mag rijden
Afbeelding
Gebruikers-avatar
de fré

Berichtdoor snoekie » Ma Feb 07, 2011 12:25 pm

Artikel 23ter. Periodieke keuringen

§1. De periodieke keuringen vinden plaats op de tijdstippen zoals hierna bepaald :
de personenauto's, auto's voor dubbel gebruik, minibussen en lijkauto's zijn aan de keuring onderworpen de dag dat ze vier jaar oud zijn, te rekenen vanaf de eerste in verkeerstelling en vervolgens elk jaar;
de personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen die aangewend worden voor bezoldigd personenvervoer of voor met dit laatste gelijkgesteld gratis vervoer, de voertuigen, andere dan landbouwtrekkers, die voor rijonderricht gebruikt worden en de voertuigen die met bestuurder verhuurd worden, evenals de ziekenauto's, zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om de zes maand;
3° a) de personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen die aangewend worden voor het slepen van een aanhangwagen, en die uitgerust zijn met een koppelingsinrichting voor het slepen van een aanhangwagen waarvan de maximaal toegelaten massa meer bedraagt dan 750 kg, zijn aan de keuring onderworpen voor de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om het jaar;
b) de koppelingsinrichting van de personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen, die geen aanhangwagens slepen waarvan de maximaal toegelaten massa 750 kg overtreft of de koppelingsinrichting gebruiken als fietsendrager of motordrager, is aan de keuring onderworpen voor de in verkeerstelling in België van het voertuig dat ermee is uitgerust, en vervolgens elk jaar vanaf het ogenblik dat het voertuig vier jaar oud is geworden.
de autobussen en autocars zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om de drie maand;
de kraanauto's, kampeeraanhangwagens, de bootaanhangwagens en de aanhangwagens voor zweefvliegtuigen zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om de twee jaar;
de voertuigen bestemd voor het vervoer van zaken en waarvan de maximaal toegelaten massa groter is dan 3.500 kg zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om de 6 maand;
7° de andere voertuigen, uitgezonderd de voertuigen voor traag vervoer, zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of het opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om het jaar.

Voor de in punt 7° vermelde voertuigen, voor wat het opnieuw in verkeer stellen betreft, voor zover zij, voorafgaandelijk aan de laatste inschrijving, aan de niet-periodieke keuring vermeld in artikel 23sexies, § 1, 3°, werden onderworpen, bestaat deze keuring uitsluitend uit het opstellen van het identificatieverslag, met inbegrip van de hiervoor nodige weging.
!!! No Fear, Snoekie is here !!!
Gebruikers-avatar
snoekie
2fast4u.be pro member

Berichtdoor snoekie » Ma Feb 07, 2011 12:27 pm

Artikel 23ter. Periodieke keuringen

§1. De periodieke keuringen vinden plaats op de tijdstippen zoals hierna bepaald :
de personenauto's, auto's voor dubbel gebruik, minibussen en lijkauto's zijn aan de keuring onderworpen de dag dat ze vier jaar oud zijn, te rekenen vanaf de eerste in verkeerstelling en vervolgens elk jaar;
de personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen die aangewend worden voor bezoldigd personenvervoer of voor met dit laatste gelijkgesteld gratis vervoer, de voertuigen, andere dan landbouwtrekkers, die voor rijonderricht gebruikt worden en de voertuigen die met bestuurder verhuurd worden, evenals de ziekenauto's, zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om de zes maand;
3° a) de personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen die aangewend worden voor het slepen van een aanhangwagen, en die uitgerust zijn met een koppelingsinrichting voor het slepen van een aanhangwagen waarvan de maximaal toegelaten massa meer bedraagt dan 750 kg, zijn aan de keuring onderworpen voor de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om het jaar;
b) de koppelingsinrichting van de personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen, die geen aanhangwagens slepen waarvan de maximaal toegelaten massa 750 kg overtreft of de koppelingsinrichting gebruiken als fietsendrager of motordrager, is aan de keuring onderworpen voor de in verkeerstelling in België van het voertuig dat ermee is uitgerust, en vervolgens elk jaar vanaf het ogenblik dat het voertuig vier jaar oud is geworden.
de autobussen en autocars zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om de drie maand;
de kraanauto's, kampeeraanhangwagens, de bootaanhangwagens en de aanhangwagens voor zweefvliegtuigen zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om de twee jaar;
de voertuigen bestemd voor het vervoer van zaken en waarvan de maximaal toegelaten massa groter is dan 3.500 kg zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of de datum van opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om de 6 maand;
7° de andere voertuigen, uitgezonderd de voertuigen voor traag vervoer, zijn aan de keuring onderworpen vóór de eerste in verkeerstelling in België of het opnieuw in verkeer stellen in België en vervolgens om het jaar.

Voor de in punt 7° vermelde voertuigen, voor wat het opnieuw in verkeer stellen betreft, voor zover zij, voorafgaandelijk aan de laatste inschrijving, aan de niet-periodieke keuring vermeld in artikel 23sexies, § 1, 3°, werden onderworpen, bestaat deze keuring uitsluitend uit het opstellen van het identificatieverslag, met inbegrip van de hiervoor nodige weging.
!!! No Fear, Snoekie is here !!!
Gebruikers-avatar
snoekie
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Valmo 23 » Ma Feb 07, 2011 12:27 pm

edd schreef:dus technische en administratieve keuring ?

Als ik mij goed herinner hebben ze toen gewoon de papieren gecontroleerd, en de lengte van de laadbak nagemeten.
Dus niets van technische keuring en geen roetmeting.

edit:
Zoals snoeki zegt word de auto dus gewogen ook, dit wist ik niet en ben met een volle dieseltank naar de eerste keuring geweest. Met gevolg dat ik nu 60 kilo minder mag laden volgens dat keurverslag.
Gebruikers-avatar
Valmo 23
2fast4u.be Senior Lid

Volgende

Terug naar Off-Topic