Ombouw, andere motor

Rijervaring, foto's en geschiedenis van andere motoren + ombouw projecten van alle motoren.

Moderator: Moderators

Ombouw, andere motor

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 11:01 am

Loo iedereen,

Ik heb rond mijn 18e ne CB250N van '81 op de kop getikt.
Een nieuw kleurke en ausspuff gegeven, ondertussen ziet m er zo uit:
Afbeelding

Ondertussen ben ik ook nog ergens een CB400N-vrak gaan halen voor onderdelen.

En nu komt het;
Het blok van die 400N is nog vrij goe, en nu wil ik die motor in mijn CB250N frame leggen.

Heeft er iemand een idee of dit gemakkelijk te regelen valt met verzekering enzo? Op het gelijkvormigheidsattest van de 250N staat btw geen vermogen aangegeven. Dus ik dacht zelf, als ik het juiste vermogen aan de verzekering doorspeel, zou er toch niet veel kunnen gebeuren...

Of wel?
ceebee
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Road_devil » Wo Jan 24, 2007 11:04 am

mja denk niet dat dat zo simpel ligt, daar ge een kader hebt die zogezegd berekent is op250cc en als je daar dan zwaardere motor in legt. Allé bij auto's gaat dat toch alleszinds zo simpel niet
kweet nog dak men camino geen klasse B mocht maken omdat die als klasse A was verkocht
Gebruikers-avatar
Road_devil
2fast4u.be expert member

Berichtdoor guido » Wo Jan 24, 2007 11:11 am

Ik denk denk je dan opnieuw een bewijs van goedkeuring moet hebben.Best een mail naar de invoerder sturen voor uitleg.
http://www.fl.honda.be/content/motorfietsen/index.html
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor ggextreme » Wo Jan 24, 2007 11:23 am

gewoon doen of uw neus bloed veruit het beste in dit geval tis al een moto van wa jaren,wie zegt dat jij die blok er hebt ondergestoken jij bent particulier jij kan da in princiepe ni weten :D want anders ga je jezelf onodig in problemen brengen en das ni de bedoeling denk ik he:duim:
ggextreme
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 11:25 am

Road_devil schreef:mja denk niet dat dat zo simpel ligt, daar ge een kader hebt die zogezegd berekent is op250cc en als je daar dan zwaardere motor in legt. Allé bij auto's gaat dat toch alleszinds zo simpel niet
kweet nog dak men camino geen klasse B mocht maken omdat die als klasse A was verkocht

Ahja, vergeten te zeggen;

Cb400n en 250n frames zijn identiek...
Remmerij e.d. van de 400 heb ik liggen.
Dus op vlak van veiligheid zit het wel goed.
ceebee

Berichtdoor Road_devil » Wo Jan 24, 2007 11:27 am

[quote="ceebee"]Ahja, vergeten te zeggen]
kunt misschien beter zoals GG zegt doen. Diene kader van diene 400 kunt ge die niet meer gebruiken en alles overzetten daar zijn de papieren wel ok voor 400
Gebruikers-avatar
Road_devil
2fast4u.be expert member

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 11:27 am

ggextreme schreef:gewoon doen of uw neus bloed veruit het beste in dit geval tis al een moto van wa jaren,wie zegt dat jij die blok er hebt ondergestoken jij bent particulier jij kan da in princiepe ni weten :D want anders ga je jezelf onodig in problemen brengen en das ni de bedoeling denk ik he:duim:

Maar als ik ergens een accident veroorzaak en de verzekering zegt "aahnee he manneke, uw moteur heeft te veel vermogen, haalt uw eigen centen maar boven"... ben ik wel de lul :)
ceebee

Berichtdoor guido » Wo Jan 24, 2007 11:28 am

ceebee schreef:Maar als ik ergens een accident veroorzaak en de verzekering zegt "aahnee he manneke, uw moteur heeft te veel vermogen, haalt uw eigen centen maar boven"... ben ik wel lul :)

:agree:
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 11:28 am

guido schreef:Ik denk denk je dan opnieuw een bewijs van goedkeuring moet hebben.Best een mail naar de invoerder sturen voor uitleg.
http://www.fl.honda.be/content/motorfietsen/index.html

Heb al eens gemaild naar honda,
maar als er geen centen te verdienen vallen zijn ze precies niet zo ijverig :mad:
ceebee

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 11:37 am

Kent er mss iemand een website van een 'custom-bike' center ofzo in België,
dergelijke mannen zullen wel ervaring hebben op dat vlak me dunkt.
ceebee

Berichtdoor guido » Wo Jan 24, 2007 11:40 am

Hier zullen er wel een paar tussen staan http://www.2fast4u.be/links/browselinks.php?c=12
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor ggextreme » Wo Jan 24, 2007 11:44 am

ik heb je al gezegt jij bent niet verondersteld te weten wat voor blok, er onder je moto zit,bijn al de expertities die ik heb gehad heeft er nog nooit iemand naart blok gekeken,en er waren er 2 bij met dodelijke afloop dus:?
ggextreme
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 11:50 am

Road_devil schreef:kunt misschien beter zoals GG zegt doen. Diene kader van diene 400 kunt ge die niet meer gebruiken en alles overzetten daar zijn de papieren wel ok voor 400

De 400 komt uit holland, en er waren geen papieren bij.
Om er papieren van te krijgen moet ge oa. een bewijs van inschrijving hebben - wat ik nie heb- en dan nog langs de douane gaan enzo... te veel moeite dus.

Ik was eerst van plan van een belgisch 400n-frame te scoren,
wat bijna geregeld was, tot ik zag dat het zo'n 42-pk type was(je hebt 42pk en 27pk cb400n's),
wat dus ook niet wettelijk is voor mij. Hoeveel pk het 400-blok dat ik heb liggen heeft, weet ik nie. Zal daarvoor eens bellen naar Honda Aalst.

Als er toch moet gefoefeld worden, kan ik het even goed met mijn 250-frame doen.
ceebee

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 11:53 am

ggextreme schreef:ik heb je al gezegt jij bent niet verondersteld te weten wat voor blok, er onder je moto zit,bijn al de expertities die ik heb gehad heeft er nog nooit iemand naart blok gekeken,en er waren er 2 bij met dodelijke afloop dus:?

Handig om te weten.
Waart ge hierbij in fout of nie?

Het 'probleem' is ook dat ik bij mijn ouders woon, en voor mijn pa moet het wel allemaal in orde zijn met de papieren enzo...:zwijg:
Mss kan ik hem overtuigen dat het niet veel belang heeft...

Anyway, bedankt voor al de reacties so far.
ceebee

Berichtdoor ggextreme » Wo Jan 24, 2007 11:58 am

ceebee ik ben moto dealer specialiteit honda
ggextreme
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 12:04 pm

ggextreme schreef:ceebee ik ben moto dealer specialiteit honda

Zie nekeer :)

Kan jij mss te weten komen van welk land mijn 400n-frame afkomstig is en hoeveel vermogen de motor heeft als ik je het framenr/bloknr geef?
ceebee

Berichtdoor ggextreme » Wo Jan 24, 2007 12:07 pm

frame nr en gegevens is voldoende dan zal ik is proberen ze maar stuur da gewoon in prive bericht he
ggextreme
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 12:08 pm

ggextreme schreef:frame nr en gegevens is voldoende dan zal ik is proberen ze maar stuur da gewoon in prive bericht he

Ok, merci!
ceebee

Berichtdoor ceebee » Wo Jan 24, 2007 12:09 pm

Ik heb nog wel een bedenking bij dat niet nakijken van motorblok.
Weet niet of iemand daar hier een idee van heeft maar;
met geen gewoon A-rijbewijs moogt ge in feite met alles rijden.
Ik heb een A- -rijbewijs, zouden 'ze' hierdoor niet sneller gaan kijken of de motor wel conform is met mijn rijbewijs in het geval van een accident?
ceebee

Berichtdoor ceebee » Ma Feb 19, 2007 6:00 pm

Ondertussen is het er nog het een en ander veranderd aan mijn cb'ke.
De wielen die ik er had inzitten hadden een klein slagje, dus nu heb ik 2 andere wielen eronder zitten.

Mijn remmen waren ook nie echt veilig, dus nu zitten er 2 schijven op met elk een 2- zuigerige remklauw ipv 1 schijf met 1-zuigerige remklauw.

Veeel beter :)

Er zit ook een ander stuurtje en spatbord op.

Nu nog een ander blok scoren want deze spuwt nogal wa olie uit, heeft ne rotte piston, heeft ne helicoil in één van de gaten voor cilinderbouten met een bouwmarkt bout erin en heeft een stukske hardmetalen averechtse tap in het draadgat voor de uitlaatbout zitten wat er onmogelijk uit te boren valt :s
Enfin, weinig goesting om mijn tijd in dees blok te steken.
Maar ik kan het blok van de CB400N donormoto mss ruilen tegen een goei CB250N blok :moto:

paar fototjes...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ceebee

Volgende

Terug naar Anderen & Ombouw