Ombouw cbr 600 rr 2005

Rijervaring, foto's en geschiedenis van andere motoren + ombouw projecten van alle motoren.

Moderator: Moderators

Ombouw cbr 600 rr 2005

Berichtdoor alpinestars » Zo Sep 17, 2006 6:09 pm

Ik heb een cbr 600 rr van 2005 in de originele blauwe kleur staan, maar had die graag naar een zwarte omgevormd. Ik weet dat een deftig alternatief polyester kuipen spuiten is, maar ik vroeg me af of geen enkel merk zwarte racekuipen of ori kuipen(reeds zwart gespoten) verkocht voor een deftige prijs..

Als je weet dat een simpele ori kopkuip in't zwart van honda reeds €900 is, dan snap je de onderliggende reden van m'n vraag..

Mvg en alvast bedankt!

Tom
alpinestars
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Tkilla » Zo Sep 17, 2006 6:56 pm

gewoon laten herspuiten volgens mij.
je kan zelf al alles afschuren en dan laten spuiten
zal niet al teveel kosten denk ik, en zeker geen 900€
Gsx-r 600 k6 & Triumph Street tripple '2010
Gebruikers-avatar
Tkilla
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kiki en Mr. White » Zo Sep 17, 2006 7:21 pm

of zoeken op ebay?
R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
maar hou het daar wel proper he mannen.
Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back
Gebruikers-avatar
kiki en Mr. White
2fast4u.be expert member

Berichtdoor INDY » Ma Sep 18, 2006 11:41 am

ik heb men racekuip gekocht bij werner daeme . en eigenlijk is die al zwart van kleur . en naar een kuip opzoek van een model 2003 EN 2004 is ook geen oplossing want past de kopkuip nie van van en de luchthappers komen langs geen kanten uit . een kuip spuiten als het wa defig moet zijn ben je gauw 500 euro en meer kwijt alnaargelang kleuren en bestickering enzo . voor die in repsol te zetten heb ik eens naar geinformeerd en koste 1000 euro :sals ik dan men aankoop van men racekuip erbijtel ook nog es 430 euro . ik weet ook nimmer goe wa te doen . kuip ligt hier en ook maar wa afwachten tot ik iemand vind ,die wa prijselijk werkt ,ik ga deze topic nog wa volgen , ps kuip die ik heb is zwart ma da materiaal is zo fragiel en dun da ge op sommige plaatsen door de kleur kunt zien .
whatever the fear may be....look it in the eyes!!!
Gebruikers-avatar
INDY
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sanka » Ma Sep 18, 2006 9:51 pm

INDY schreef:ik heb men racekuip gekocht bij werner daeme . en eigenlijk is die al zwart van kleur . en naar een kuip opzoek van een model 2003 EN 2004 is ook geen oplossing want past de kopkuip nie van van en de luchthappers komen langs geen kanten uit . een kuip spuiten als het wa defig moet zijn ben je gauw 500 euro en meer kwijt alnaargelang kleuren en bestickering enzo . voor die in repsol te zetten heb ik eens naar geinformeerd en koste 1000 euro :sals ik dan men aankoop van men racekuip erbijtel ook nog es 430 euro . ik weet ook nimmer goe wa te doen . kuip ligt hier en ook maar wa afwachten tot ik iemand vind ,die wa prijselijk werkt ,ik ga deze topic nog wa volgen , ps kuip die ik heb is zwart ma da materiaal is zo fragiel en dun da ge op sommige plaatsen door de kleur kunt zien .

Yo indy, da's de Gelcoat van uw polyesterkuip. Die mag zo niet blijven daar die gelcoat onder weersomstandigheden gaat barsten en schilferen. Als ge er al mee rijdt zeker binnen het half jaar laten spuiten, een jaar is al te lang.

Sanka
Ik HAAT mensen die hun zin nooit

http://sankaspictures.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Bartje » Di Sep 19, 2006 6:41 pm

Hebt ge voor zo'n 900€ al geen carbonne kuip ? Is ook zwart en heeft toch nog dat ietsje extra !
You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!
Gebruikers-avatar
Bartje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Hugoke » Di Sep 19, 2006 7:19 pm

Jongens als ge iets te spuiten hebt kijk hier eens op deze site,in alle kleuren die ge maar wilt en je kan ongeveer zelf uitrekenen wat het gaat kosten en het is niet zo ver van hier(buurt van monchenglabach) www.magicpaint.de
Gebruikers-avatar
Hugoke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Kraaknagel » Di Sep 19, 2006 11:29 pm

Bartje schreef:Hebt ge voor zo'n 900€ al geen carbonne kuip ? Is ook zwart en heeft toch nog dat ietsje extra !

Dan ga je toch nog wat meer kwijt zijn denk ik.
Don't get mad, get even!
Gebruikers-avatar
Kraaknagel
2fast4u.be expert member

Berichtdoor INDY » Wo Sep 20, 2006 11:01 am

Kraaknagel schreef:Dan ga je toch nog wat meer kwijt zijn denk ik.
inderdaad de kuip waar werner zelf mee rijd kost 1400 euro :duim:
whatever the fear may be....look it in the eyes!!!
Gebruikers-avatar
INDY
2fast4u.be pro member

Berichtdoor alpinestars » Do Sep 21, 2006 4:40 pm

Is da in feite goed te doen om die bevestigingsgaten voor de kuipen zelf te maken? Want ik zit zo met 't voorgevoel dat 't een serieus precisiewerkje zal worden en ik vrees ervoor dat 't resultaat(hoe hard je ook je best kan doen)nie zo mooi afgewerkt zal zijn in da polyester? Ik heb niets van ervaringen om m'n gedacht hieromtrend te staven, ma ik zit met dat gevoel, is dit terecht?

Alvast bedankt!

Tom
alpinestars
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Sanka » Do Sep 21, 2006 5:58 pm

alpinestars schreef:Is da in feite goed te doen om die bevestigingsgaten voor de kuipen zelf te maken? Want ik zit zo met 't voorgevoel dat 't een serieus precisiewerkje zal worden en ik vrees ervoor dat 't resultaat(hoe hard je ook je best kan doen)nie zo mooi afgewerkt zal zijn in da polyester? Ik heb niets van ervaringen om m'n gedacht hieromtrend te staven, ma ik zit met dat gevoel, is dit terecht?

Alvast bedankt!

Tom

De belangrijkste bevestigingspunten zitten voorgedrukt in de kuip, maar alle anderen moet je zelf uitmeten. Om een voorbeeldje te geven: ik ben zo'n 6 uren bezig geweest om mijn kuip pasklaar te maken, zonder de tijd mee te rekenen die ik nodig had om lichten in te bouwen. :cool:
Het is een werkje met geduld, maar eens het klaar is, is het resultaat wel de moeite waard.

Sanka
Ik HAAT mensen die hun zin nooit

http://sankaspictures.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor alpinestars » Do Sep 21, 2006 8:12 pm

De bevestiging en het doen-passen, daar zou ik niet over vallen, da's een werkje die wel behoorlijk overkomelijk is, denk'k. Ik zat meer in met de kwaliteit van 't polyester en eventuele oneffen gebieden na 't spuiten?

Ik blijf er maar over doordrammen, maar ik vind't wel een belangrijke keuze: ik zit nu namelijk met een ori blauwe cbr van 2005, maar zou die graag in een nieuw zwart jasje steken:D

Tom
alpinestars
2fast4u.be Newbie

Terug naar Anderen & Ombouw