OnRoute Benelux 2010/2011

Info mbt GPS Software

Moderator: Moderators

OnRoute Benelux 2010/2011

Berichtdoor Maxxi » Za Aug 06, 2011 6:08 pm

Er bestaat al een OnRoute 2010Beta topic
Dit topic is voor het afgewerkt product. De Onroute Benelux met eventueel extra(te betalen) regio's:
  • Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland
  • Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal

Daarnet OnRoute Benelux geïnstalleerd op de PC/Zumo 660 van m'n pa en al direct aan het experimenteren geweest.

* Installatie op PC: CD erin en gewoon de aanwijzingen volgen. Kaarten moeten ook geunlocked worden

* Installatie op Zumo: Je kan die in het geheugen van de Zumo steken maar heb toch geopteerd om deze naar de micro SD kaart te installeren anders had de 660 nog geen 100Mb meer vrij. Werkwijze is simpel. Selecteer alle kaarten in Mapsource(zie dat je de onroute kaarten actief hebt) en stuur die dan naar de unit. Voor op de SD kaart te zetten natuurlijk de sd kaart selecteren en niet de unit zelf.

* Routes maken in Mapsource: Als je de Onroute kaarten actief hebt is het identiek hetzelfde als routes aanmaken met de CN kaarten. De kaarten zien er net iets anders uit omdat de mooie baantje in het groen staan.
Afhankelijk van de routering instellingen heb je instellingen genoeg om de routes heel interessant te maken.
Tip: Bij routevoorkeuren 'tolwegen vermijden' selecteren gaat bij het berekenen van de route de centra van dorpen/steden mijden.
Eens de route klaar is kan je die nog in Google earth eens nagaan. Best wel mooie banen in vergelijking met de route die je krijgt als je met CN werkt en daar ook gewoon een begin en eindpunt selecteert.
Het oproepen van de route in de Zumo zelf was niet zo heel evident(als je de handleiding niet gelezen hebt :D )

Routes maken op de Zumo zelf: Easy. Zorg ervoor dat je onder instellingen de Onroute kaart actief hebt staan en vink de CN af. De CN 3D kaart mag wel actief blijven. Kies je eindpunt en de Zumo zal met de Onroute map een mooie route naar de eindbestemming geven via de mooie baantjes.

Ik ga deze hoogst waarschijnlijk ook zelf aanschaffen(alhoewel vrij kostelijk) dus als er nog mensen tips/opmerkingen hebben... shoot. :)
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Re: OnRoute Benelux 2010/2011

Berichtdoor depo » Za Aug 06, 2011 8:14 pm

Ik heb deze ook ,maar als je een andere GPS aanschaft ben je alles kwijt, je kan ze maar éénmaal op GPS zetten ,dus staat alles alléén nog op PC :mad:
Als iemand mocht weten hoe ik ze terug op de GPS kan zetten mag het me laten weten
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Maxxi » Zo Aug 07, 2011 1:20 pm

depo schreef:Ik heb deze ook ,maar als je een andere GPS aanschaft ben je alles kwijt, je kan ze maar éénmaal op GPS zetten ,dus staat alles alléén nog op PC :mad:
Als iemand mocht weten hoe ik ze terug op de GPS kan zetten mag het me laten weten

Ik vrees er precies voor:
OnRoute schreef:Let op: na registratie van uw OnRoute Motorkaart Benelux kunt u deze niet meer retourneren;
de licentie van de OnRoute Motorkaart Benelux is geldig voor één toestel.

Nu heb ik in het verleden met andere leveranciers al bekomen dat ze de registratie ongedaan maken om de licentie over te zetten dus kan het nooit kwaad om hen eens te contacteren en vragen of ze de registratie van je oude toestel ongedaan kunnen maken zodat je deze kan activeren voor het nieuwe toestel.
Zal er een beetje vanaf hangen of ze enkel zien naar winstmaximalisatie of klantvriendelijk willen zijn. ;)
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Jeroen! » Ma Aug 08, 2011 4:37 pm

Als ge ermee gaat rond rijden: Onroute is altijd een beetje reizen, en de grens verhard/onverhard is af en toe ook wat vaag. :p
Ik reed laatst over een boerenbaantje tussen de velden, en stond plots voor een plas van bijna 10 meter lang, diepte onbekend. Vanaf halfweg lag er blijkbaar ook nog modder onder het water, gelukkig is dat op den tiger makkelijk te controleren.
Van de tijdsaanduiding die uw gps aangeeft moet ge u niet teveel aantrekken: daar doet ge zonder zotte kuren altijd wel wat af.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor hubke01 » Ma Aug 08, 2011 9:17 pm

depo schreef:Ik heb deze ook ,maar als je een andere GPS aanschaft ben je alles kwijt, je kan ze maar éénmaal op GPS zetten ,dus staat alles alléén nog op PC :mad:

denk dat ge dat kunt omzeilen :)
hubke01
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor depo » Ma Aug 08, 2011 11:17 pm

hubke01 schreef:

denk dat ge dat kunt omzeilen :)

Laat maar iets weten via PM ;)
Heb al wel veel plezier aan die kaart gehad :duim:
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Maxxi » Wo Aug 17, 2011 7:55 pm

Daarstraks nog een extra CD van Onroute gaan halen bij Waypoint en ineens de onroute kaart gebruikt om tot daar te rijden. Als je de GPS op kortste weg zet en onverhard niet aanvinkt bij te vermijden is dat een pittig ritje moet ik zeggen(met zand en kasseien inclusief) :D

Op de terugweg tussenstop bij Het bed van Napoleon om iets te eten en dan tussen de velden verder naar huis. :duim: :moto:
Volgende keer eens testen met snelste route.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Jeroen! » Zo Aug 21, 2011 6:55 am

Ik reed gisteren van Essen naar huis met onroute. Normale route is +-50km, onroute gaf met de snelste weg een route van 55km op, dwars door Antwerpen. Met de korte route stuurde hij mij echter langs een 88km lang parcours door de velden, ik heb geen enkele dorpskom gezien... :duim:
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Maxxi » Zo Aug 21, 2011 11:11 am

Had je ook tolwegen vermijden aangevinkt? Klaarblijkelijk is dat de optie om Onroute de centra te laten vermijden.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor tazzbe » Zo Aug 21, 2011 10:14 pm

Kan je in de Zumo zowel de CN als Onroute laten opstaan om een leuke weg te krijgen? Of best de CN afzetten altijd voor je een route/weg ingeeft? Heb die gisteren op de GPS gezet en staat bij beide mappen een vinkje momenteel...dus ook op de kaart zie ik de groene wegen staan van de onroute software.
Gebruikers-avatar
tazzbe
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Maxxi » Ma Aug 22, 2011 9:41 am

Best CN afvinken als je de Onroute kaart gebruikt. Volgens mij gaat de gps anders 2 routes proberen uit te rekenen.
De CN 3d kaart laat ik wel altijd aangevinkt. Kwestie van wat 3d gebouwen te zien :)
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor yamamoto » Ma Aug 22, 2011 3:10 pm

Maxxi schreef:Best CN afvinken als je de Onroute kaart gebruikt. Volgens mij gaat de gps anders 2 routes proberen uit te rekenen.
De CN 3d kaart laat ik wel altijd aangevinkt. Kwestie van wat 3d gebouwen te zien :)

CN afvinken is dus maar 1 kaart selecteren, CN 3d kaart is bij de kaart optie's of zie ik dit verkeerd ?
Ben aan het denken om dit ook aan te schaffen dus lees rustig mee maar ben gene held met die garmin troep. :D
It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
Proud member of team BB - Applications Accepted
Gebruikers-avatar
yamamoto
administrator

Berichtdoor Maxxi » Ma Aug 22, 2011 8:59 pm

YamaMoto schreef:
Maxxi schreef:Best CN afvinken als je de Onroute kaart gebruikt. Volgens mij gaat de gps anders 2 routes proberen uit te rekenen.

CN afvinken is dus maar 1 kaart selecteren, CN 3d kaart is bij de kaart optie's of zie ik dit verkeerd ?
Ben aan het denken om dit ook aan te schaffen dus lees rustig mee maar ben gene held met die garmin troep. :D

Als je onder settings naar Kaart gaat en dan op kaart info klikt:
Afbeelding
Die 3D kaart moet niet per se actief zijn. Als je die afvinkt zal de routeberekening misschien een beetje vlotter gaan maar heb daar nog niet mee gespeeld. De 660 is snel genoeg.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor yamamoto » Ma Aug 22, 2011 9:29 pm

Dat 3D ding heb ik niet, zal op ne 220 niet bestaan denk ik.
Maar goed want ik vind hem al niet te snel.
It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
Gebruikers-avatar
yamamoto
administrator

Berichtdoor Maxxi » Ma Aug 22, 2011 9:36 pm

Dat is gemakkelijk. Weer iets minder om zorgen over te maken :D
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Jeroen! » Wo Aug 24, 2011 7:20 pm

Maxxi schreef:Had je ook tolwegen vermijden aangevinkt? Klaarblijkelijk is dat de optie om Onroute de centra te laten vermijden.

Die staat altijd aangevinkt, ook als ik de gewone map gebruik. Maar blijkbaar vind hij 30km omweg teveel voor een 'snelste' route. :D
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Jeroen! » Wo Aug 24, 2011 7:21 pm

Die 3D staat bij mij altijd uit, ik switch gewoon tussen de 2 andere mappen.
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor yamamoto » Do Aug 25, 2011 11:31 am

Ik heb die Onroute kaart eens van internet geplukt (om te testen uiteraard) en in de Zumo en mapsource gestoken.
Nu eens een paar routes mee rijden om te zien of het de moeite is.
Gebruikers-avatar
yamamoto
administrator

Berichtdoor Maxxi » Do Aug 25, 2011 10:27 pm

Deze in Antwerp city gebruiken is momenteel geen goed idee heb ik daarstraks gemerkt lol.
Wat een miserie met al die werken en omleidingen.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Jeroen! » Vr Aug 26, 2011 11:36 am

Zijn er dan groene wegen in Antwerpen ? :D
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Volgende