Open uitlaat of origineel? aub reactie ;)

Alles in verband met de officiële motorsportwereld, en circuitrijden van de leden.

Moderator: Moderators

Open uitlaat of origineel? aub reactie ;)

Berichtdoor kunta » Di Nov 15, 2011 12:02 am

Vraagje,

ik heb dus een motor op het oog, cbr 1000 2007, waarop een volledig uitlaatsysteem zit van Arrow.
Wanneer ik deze er niet bijneem scheelt dit uiteraard een heel stuk in aankoopprijs...

De huidige eigenaar, die veel ervaring heeft in Nederland zegt zelf dat dit niet echt nodig is om goed rond te gaan.
Hij heeft deze gekocht met systeem maar is er zelf nooit voorstander van geweest.

Als ik deze er niet bijneem scheelt dit €625 (uitlaatsysteem en natuurlijk ook powercommander).

Wat denken jullie er van?

Thanks!
Riding a race bike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Gebruikers-avatar
kunta
2fast4u.be Regelmatig Lid

Re: Open uitlaat of origineel? aub reactie ;)

Berichtdoor stef » Di Nov 15, 2011 12:18 am

Is het een uitlaatsysteem met DB-killer of for race only ?? Met DB killer zou ik het nog overwegen om te houden.

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor janbros » Di Nov 15, 2011 12:20 am

stel dat dat open systeem 10pk meer geeft (STEL hè), denkt ge van uzelf dat ge goed genoeg zijt om daarvan gebruik te kunnen maken en rapper rond te gaan op circuit ?

Als ik zo eerlijk mag zijn : neen , gij kunt dat niet (ik ook niet ze ;) ). Als ge het wel kon, had ge die vraag hier niet gesteld ;)

Dus blijft de vraag wat primeert : de looks, de lawaaihinder, 625 euro om 4 circuitdagen te boeken op Zolder, op alle circuits toegelaten worden of zwart afgevlagd te worden, ...
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kunta » Di Nov 15, 2011 12:22 am

stef schreef:Is het een uitlaatsysteem met DB-killer of for race only ?? Met DB killer zou ik het nog overwegen om te houden.

mvg

Stef

Thanks!

Er is idd wel een DB killer bij.

Alhoewel ik zo verzot ben op geluid zou ik dit enkel voor het financieel aspect achterwegen laten.
Maakt dit volgens u veel verschil uit qua rijden en tijden?
Riding a race bike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor kunta » Di Nov 15, 2011 12:25 am

janbros schreef:stel dat dat open systeem 10pk meer geeft (STEL hè), denkt ge van uzelf dat ge goed genoeg zijt om daarvan gebruik te kunnen maken en rapper rond te gaan op circuit ?

Als ik zo eerlijk mag zijn : neen , gij kunt dat niet (ik ook niet ze ;) ). Als ge het wel kon, had ge die vraag hier niet gesteld ;)

Dus blijft de vraag wat primeert : de looks, de lawaaihinder, 625 euro om 4 circuitdagen te boeken op Zolder, op alle circuits toegelaten worden of zwart afgevlagd te worden, ...

Daar kun je zeker gelijk in hebben!

Ik heb tot op heden altijd de motors gekocht met open uitlaat dus ken echt het verschil niet.
Nu moet en wil ik voor het eerst verstandig aankopen dus vraag ik het hier eens
Maar het geluid zou ik zeker missen... (maar dan is het enkel op donderdag gaan rijden natuurlijk...)

Maar zoals je zegt, wat primeert hé....
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor stef » Di Nov 15, 2011 12:30 am

Heeft die gast geen testbank uitdraai ?? Test resultaat met of zonder de volledige uitlaatlijn ? Zo zie je echt wat het verschil is.
Een volledige uitlaatlijn kan bepaalde dips in de curve wel goed opvangen zodat je toch op cruciale toerentallen meer vermogen hebt. Hangt er ook echt vanaf wat je van plan bent met de moto. Pk zegt niet alles ... ik ken gasten die met 40 % minder vermogen sneller rondgaan op 't circuit.
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor TRX » Di Nov 15, 2011 1:02 am

Ik zou daar geen seconde over twijfelen en 625€ minder betalen ;-).
Of je betaalt 625€ meer en demonteert zelf alles en verkoopt het zelf voor 675€.... (met het risico dat je het niet verkocht krijgt en der uiteindelijk maar 575€ voor krijgt :D ).
Afbeelding

Check out : www.trackdays.be :duim:
Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kunta » Di Nov 15, 2011 1:06 am

TRX schreef:Ik zou daar geen seconde over twijfelen en 625€ minder betalen ;-).
Of je betaalt 625€ meer en demonteert zelf alles en verkoopt het zelf voor 675€.... (met het risico dat je het niet verkocht krijgt en der uiteindelijk maar 575€ voor krijgt :D ).

Omdat je er van overtuigd bent dat dit op amateurniveau te weinig tot zijn recht komt?
Ook wanneer de pc eruit is?

Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor janbros » Di Nov 15, 2011 1:10 am

kunta schreef:Omdat je er van overtuigd bent dat dit op amateurniveau te weinig tot zijn recht komt?
Ook wanneer de pc eruit is?

omdat je als amateur niet eens het volle potentieel van een originele kan benutten, zijn alle extra pk's weggesmeten geld ;)
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor TRX » Di Nov 15, 2011 1:11 am

Yep, en zo zal je zeker problemen vermijden met het geluid...
En je spaart een mooi bedrag uit hé. 625€ zal toch zo'n 10% van de totale kostprijs zijn schat ik.
Daar kan je al eens een paar dagen mee gaan rijden é....
Afbeelding

Check out : www.trackdays.be :duim:
Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor skippy79 » Di Nov 15, 2011 2:32 am

ik zal die wel bijnemen.
Ten eerste, al je dips haal je eruit met de power commander, en de CBR1000RR heeft een grote dip net boven 4000 toeren, en is in die dip enorm stug. En met of zonder uitlaat krijg je zo ie zo zwart met de honda door de aanzuig lawaai als je volgas langs de paal gaat. been there done that.

Als je die niet neem en achteraf toch beslist om ee power commander te steken kost het je +/-300€ en dan nog eens 125€ voor de afstellen, dus zie het maar dat je uitlaat maar 250€, das een hele goedkoper lijn.....

Volgens mij ken ik de moto die je koop! ;).... en nee het is niet van mij en ik ken die gast persoonlijk niet :)
( neem die lijn en lmaat hem de PVM wielen erbij zetten in de verkoopprijs :D :D, dat is pas een deal!!)
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Maxxi » Di Nov 15, 2011 7:38 am

Ik zou het persoonlijk niet (meer) doen. Vroeg of laat komt die keuring eraan en moet je met uitlaten gaan knoeien. :)
Je spaart toch weer wat centen die je aan nuttigere dingen kan spenderen.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Stijn14 » Di Nov 15, 2011 8:31 am

Ik zou hem wel nemen.
Zoals hierboven vermeld voel je de motor wel soepeler aan omdat de dip eruit is.
+ het geluid is toch de max en je hebt de db-killer ook nog.
Opm voor keuring: heeft die uitlaat geen e-keuring certificaat?

Mijn R1 had ook een dip die er met de PC eruit werd gehaald - met de originele uitlaat heb ik nooit gereden, open uitlaat zat er al op.

Het blijft natuurlijk wel een persoonlijke keuze ... er zijn er genoeg die het dipje erbij nemen en ook heel snel zijn :)
Is life real or just a dream? :duim:
Yamaha R1 '08
Zolder 16/4 - Mettet 15/5 - ? - Zolder 23/8 - ? - ...
Gebruikers-avatar
Stijn14
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor stevaert » Di Nov 15, 2011 9:21 am

zuiver voor enkel meer pk zou ik het zeker niet doen,wel als het vermogen mooier gespreid wordt en vervelende
dipjes op cruciale toerentallen (toerental bij vb. uitkomen bocht),aan uit gas respons, hierdoor weggewerkt wordt,
en dan maar de originele uitlaat meenemen zeker voor moest je het zelf met je db-killer het vlaggen hebben.
Gebruikers-avatar
stevaert

Berichtdoor Schussboelie » Di Nov 15, 2011 10:32 am

Laat de PC steken en verpats de uitlaat...
'09 KTM 990 SMT
'85 Honda VF1000F-II Bol d'Or
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor kunta » Di Nov 15, 2011 10:33 am

skippy79 schreef:ik zal die wel bijnemen.
Ten eerste, al je dips haal je eruit met de power commander, en de CBR1000RR heeft een grote dip net boven 4000 toeren, en is in die dip enorm stug. En met of zonder uitlaat krijg je zo ie zo zwart met de honda door de aanzuig lawaai als je volgas langs de paal gaat. been there done that.

Als je die niet neem en achteraf toch beslist om ee power commander te steken kost het je +/-300€ en dan nog eens 125€ voor de afstellen, dus zie het maar dat je uitlaat maar 250€, das een hele goedkoper lijn.....

Volgens mij ken ik de moto die je koop! ;).... en nee het is niet van mij en ik ken die gast persoonlijk niet :)
( neem die lijn en lmaat hem de PVM wielen erbij zetten in de verkoopprijs :D :D, dat is pas een deal!!)

Merci!

Maar is die dip effectief zo voelbaar?
Ik had op mijn vorige, een 954 wel een pc zitten en ik moet zeggen dat die dip er niet in zat.
Natuurlijk ken ik het verschil niet zonder pc....

En je weet idd welke motor het is ;)
Wat denk je ervan? ;)

Wat bedoel je met "lijn en lmaat??"
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor kunta » Di Nov 15, 2011 10:36 am

Maxxi schreef:Ik zou het persoonlijk niet (meer) doen. Vroeg of laat komt die keuring eraan en moet je met uitlaten gaan knoeien. :)
Je spaart toch weer wat centen die je aan nuttigere dingen kan spenderen.

Is er zo sprake die keuring (e-keuring) er door te krijgen?
En aan wat moet de uitlaat dan voldoen?
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor Schussboelie » Di Nov 15, 2011 10:38 am

skippy79 schreef:En met of zonder uitlaat krijg je zo ie zo zwart met de honda door de aanzuig lawaai als je volgas langs de paal gaat. been there done that.

Misschien toch beter die Soes dan, Kunta!
'09 KTM 990 SMT
'85 Honda VF1000F-II Bol d'Or
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor kunta » Di Nov 15, 2011 10:43 am

Schussboelie schreef:
skippy79 schreef:En met of zonder uitlaat krijg je zo ie zo zwart met de honda door de aanzuig lawaai als je volgas langs de paal gaat. been there done that.

Doe mij niet meer twijfelen hé ;)
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor M@@rt3n » Di Nov 15, 2011 10:58 am

kunta schreef:
Schussboelie schreef:

Doe mij niet meer twijfelen hé ;)

ik ken dat, ben ook zone twijfelaar :u

Ik reed tot voor kort ook nog met een 600'tje waarmee ge op centimeters volgas naast de palen kon rijden in zolder,, nu met de blade zal het iets anders zijn :-( we zullen wel zien wat het geeft, minder zolder en meer op een ander wat zeker geen slechte idee is om bij te leren

qua verwisselen van uitlaten, ik weet niet hoe ingewikkeld dat bij de 07 blade maar bij de 09 blade is dat wel wat (pruts)werk om a la minute te doen...
Gebruikers-avatar
M@@rt3n

Volgende

Terug naar Motorsport & Circuitrijden