deekodiver schreef:Nog nooit zo een goeie gelezen.
ZIjn vader was ook een goeie. Stevig familiekapitaal opgebouwd trouwens ( enkele honderdduizenden tot een miljoen doden. )en nog is het niet genoeg, ... Het kon een stukske erger zijn, zeg je ? Gewoon de bevolking maar wijsmaken dat het ocharme maar een paar eurootjes zijn per hoofd.....
en wederom een antwoord volledig naast de kwestie... en je moet me echt niets uitleggen over 'onze' Congo, want mijn grootouders en vader zaten ginder. gelukkig niet om de mensen uit te buiten, maar toch, ik weet genoeg.
het ging over de kost van een koning/president/whatever, en niet over een despoot die EIGENAAR was van een groot stuk van Afrika die hij naar hartelust mocht uitbuiten...
deekodiver schreef:In zijn 21 juli-toespraak had de vorst het nog over de sociale gevolgen van de economische crisis en pleitte hij voor “ethiek” ,“financiële transparantie”, "armoede is een onrecht" en stak hij een vermanend vingertje op tegen het toenemend materialisme in de samenleving.
Twee luxejachten lijken mij bij uitstek een illustratie van materialisme, vooral omdat ze niets van doen hebben met de koninklijke functie. Het is gewoon zuiver privéplezier", aldus Weyts en hij heeft overschot van gelijk.
ethiek? pfffft. wat is er a-moreel aan het kopen van een jacht? hoogstens een beetje hypocriet, me dunkt.
financiële transparantie? de aankoop is toch bekend?
armoede is een onrecht? tja, maar dat wilt niet zeggen dat we van water en brood moeten leven en al je geld wegschenken... doe jij dat dan wel, deekodiver?
materialisme/niets te maken met koninklijke functie? een koning gaat ook met vakantie. den duts kan niet meer motorrijden, dus moet hem maar gaan varen, he.
wat een gezeik, alsof jullie anders zouden handelen.
er is zoveel in België waarover je echt verontwaardigd kunt zijn, maar dit soort futiliteiten haalt dan zo groot het nieuws? mijn god, hebben jullie niets beters te doen?
deekodiver schreef:Marleentje heeft ook nog andere inkomsten hoor, kun je terugvinden in het staatsblad. Zo bijvoorbeeld heeft de Kortrijkse opvolgerburgemeester van declercq 35 mandaten. Vele politici cumuleren....
tuurlijk heeft Marleentje ook andere inkomsten. ze zit bvb ook nog eens in een aantal bestuursraden zou ik vermoeden. easy money.
mijn opmerking ging niet over cumul, en ook niet over publieke & privé functies.
mijn opmerking ging over het feit dat het amerikaans systeem volledig anders is dan het belgische en dat het volstrekt nutteloos is om dingen te verkopen als "Marleentje is meer aan het verdienen dan 'Bamatje". 'Bamatje heeft een oorlogskas van zijn campagne die hem in 1 jaar tijd vele vetter gemaakt heeft dan Marleentje ooit zal verdienen, hoor. om maar 1 verschil te noemen...
maar wederom, het grappige aan dit hele gebeuren is dat de mensen die het luidste roepen over de lonen van onze politici, ook dezelfde mensen zijn die verontwaardigd zijn over het feit dat "de normale mens" niet aan politiek kan doen omdat die nooit het geld zou hebben om erop te overleven.
tja... je kan niet beide hebben, he.
Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...