Opnieuw nieuw jacht voor onze zonnekoning

Moderator: Moderators

Opnieuw nieuw jacht voor onze zonnekoning

Berichtdoor deekodiver » Wo Aug 12, 2009 12:46 pm

Vive La roi

Volgens een onderzoek van Soir Magazine bedraagt de catalogusprijs van het nieuwe jacht van koning Albert 4,6 miljoen euro. De boot, die 27 meter lang is, werd waarschijnlijk al in 2008 gekocht, zodat die prijs wellicht niet volledig overeenstemt met wat de vorst in werkelijkheid betaalde. In 2007 kocht de koning bij Rizzardi in Lazio (Italië) een ander jacht. De koning telde voor 'Quartour', 15 meter lang, destijds anderhalf miljoen euro neer. (belga/dea)

Zijn tegen armoede pleitende kerstboodschap " we zullen met zijn allen hard moeten werken om de economische crisis boven te komen " en zijn dotatiestijging met 6 % werpt vruchten af.

zijn Afbeelding jachtje van 2007 :Afbeelding
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Swa » Wo Aug 12, 2009 12:57 pm

deekodiver schreef:Vive La roi

le ;)

deekodiver schreef:Volgens een onderzoek van Soir Magazine bedraagt de catalogusprijs van het nieuwe jacht van koning Albert 4,6 miljoen euro. De boot, die 27 meter lang is, werd waarschijnlijk al in 2008 gekocht, zodat die prijs wellicht niet volledig overeenstemt met wat de vorst in werkelijkheid betaalde. In 2007 kocht de koning bij Rizzardi in Lazio (Italië) een ander jacht. De koning telde voor 'Quartour', 15 meter lang, destijds anderhalf miljoen euro neer. (belga/dea)

spijtig genoeg blijkt dat een president nog duurder is dan een koning, wat echt wel balen is... anders mocht hem buiten van mij, maar hij kost mij nu minder dan het alternatief.

deekodiver schreef:Zijn tegen armoede pleitende kerstboodschap " we zullen met zijn allen hard moeten werken om de economische crisis boven te komen " en zijn dotatiestijging met 6 % werpt vruchten af.

om de crisis achter ons te krijgen moet geld rollen, deekodiver. :)

heb me ook net een nieuw mototje aangeschaft, dus ik doe mijn deel! :moto:
Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...
Gebruikers-avatar
Swa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Visio » Wo Aug 12, 2009 1:25 pm

Swa schreef:om de crisis achter ons te krijgen moet geld rollen, deekodiver. :)

Een jacht in Italië kopen is dan wel de beste daad die em kon stellen om de Belgische economie aan te zwengelen.
Gebruikers-avatar
Visio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor sherrif » Wo Aug 12, 2009 1:36 pm

Visio schreef:Een jacht in Italië kopen is dan wel de beste daad die em kon stellen om de Belgische economie aan te zwengelen.

:D:D Nagels met koppen !!!
Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special
Gebruikers-avatar
sherrif
Moderator

Berichtdoor Swa » Wo Aug 12, 2009 2:01 pm

Visio schreef:Een jacht in Italië kopen is dan wel de beste daad die em kon stellen om de Belgische economie aan te zwengelen.

en als iedereen zo denkt is er geen export meer...

de vlamingen maar zagen dat Duitsland alleen Opel Duitsland wilt redden, maar iets kopen in het buitenland? SCHANDE!

;)
Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...
Gebruikers-avatar
Swa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Kienke » Wo Aug 12, 2009 2:11 pm

:s :s :s :s :s :s :s :s :s :s meer kan ik hier niet op antwoorden :u
History: ZX6-R '00/ B600S '00 - B1250N '08/ VFR750 '95/ ZX9-R '00
Current: none
Gebruikers-avatar
Kienke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor deekodiver » Wo Aug 12, 2009 2:28 pm

Swa schreef:le ;)

spijtig genoeg blijkt dat een president nog duurder is dan een koning, wat echt wel balen is... anders mocht hem buiten van mij, maar hij kost mij nu minder dan het alternatief.

Spijtig voor u moet ik zeggen dat een confederatie naar Zwitsers model een bond van zelfstandige deelstaten minder kost dat een president of een koning.

Tel al onze regeringen, minsters , kabinetssmedewerkers, provincieraden, deputés, gemeenteraden ,schepencolleges enz bij de monarchie op en je zou kunnen verschieten.

Spijtig voor u moet ik meedelen dat de wedde van de voorzitter van het vlaams parlement met haar 345000 euro , 100000 euro hoger lag dan de wedde van OBAMA ( president van een werelddeel NB ). http://www.gva.be/verkiezingen/2009/aid830377/marleen-vanderpoorten-is-de-best-betaalde.aspx
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor deekodiver » Wo Aug 12, 2009 2:36 pm

Swa schreef:en als iedereen zo denkt is er geen export meer...

de vlamingen maar zagen dat Duitsland alleen Opel Duitsland wilt redden, maar iets kopen in het buitenland? SCHANDE!

;)

Een koning die enkel zijn landgenoten inderdaad als geld-schijtende ezeltjes ziet en hun geld verbrast met een ogen-uitstekend in Italië aangekocht jacht is inderdaad een schande. Dat bootje was niet duur genoeg. Het moest nu zelfs 3 à 4 keer meer kosten.
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor deekodiver » Wo Aug 12, 2009 2:37 pm

;)

Een koning die enkel zijn landgenoten als geld-schijtende ezeltjes aanziet ( en dat zijn ze ) en hun geld verbrast met een ogen-uitstekend in Italië aangekocht jacht is inderdaad een schande. Dat bootje was toen niet duur genoeg. Het moest nu zelfs 3 à 4 keer meer kosten.

Een ware kaakslag voor de mensen die het hier niet breed hebben en met grotere aantallen in de armoede afdrijven.

Ik kan hem een tripje naar de kusten van Somalië aanbevelen.
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor deekodiver » Wo Aug 12, 2009 2:49 pm

Swa schreef:

om de crisis achter ons te krijgen moet geld rollen, deekodiver. :)

heb me ook net een nieuw mototje aangeschaft, dus ik doe mijn deel! :moto:

Tip : doe zoals Albert , koop in het buitenland dan moet je geen BTW betalen. Begrotingstekorten worden toch maar op nationaal vlak verhaald op zijn inwoners.
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Beta » Wo Aug 12, 2009 2:56 pm

Dat doet er mij aan denken: moet nog altijd 'De Kroon Ontbloot' nog lezen van Vaessen, 'Een Prinselijk Proces' was wel :o
Heb lief en doe wat je wil.
Gebruikers-avatar
Beta
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Azuma » Wo Aug 12, 2009 3:05 pm

deekodiver schreef:Ik kan hem een tripje naar de kusten van Somalië aanbevelen.

Laat het maar uit, dan kn we weer x-aantal miljoenen € betalen aan losgeld... . Dan zijn we nog wa geld kwijt.

Als ze al eens die ministers, senatoren en al die andere politieke zakken, die nog niet eens de moeite doen om komen op te dagen hun loon al eens zouden inhouden. Dan zou men misschien de staatskas al met enkele miljoenen kunnen aandikken. :mad:
[SIGPIC][/SIGPIC]

- Yamaha R6 -
Gebruikers-avatar
Azuma
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Swa » Wo Aug 12, 2009 3:38 pm

deekodiver schreef:Spijtig voor u moet ik zeggen dat een confederatie naar Zwitsers model een bond van zelfstandige deelstaten minder kost dat een president of een koning.
Tel al onze regeringen, minsters , kabinetssmedewerkers, provincieraden, deputés, gemeenteraden ,schepencolleges enz bij de monarchie op en je zou kunnen verschieten.

natuurlijk hebben we teveel overheid... we zijn een scheet groot en hebben 25000 niveaus overheid begot... wat op een ander nog niet de grootte is van een stad, is hier een provincie.
maar dat heeft weinig met een koning te maken, deekodiver. de koning is dan op zich nog het minste belachelijke deel van de hele opzet. Zwitsers model kan ik natuurlijk alleen maar aanmoedigen, maar dat zit er niet echt aan te komen vrees ik.

deekodiver schreef:Spijtig voor u moet ik meedelen dat de wedde van de voorzitter van het vlaams parlement met haar 345000 euro , 100000 euro hoger lag dan de wedde van OBAMA ( president van een werelddeel NB ). http://www.gva.be/verkiezingen/2009/aid830377/marleen-vanderpoorten-is-de-best-betaalde.aspx

da's redelijk kort door de bocht (en overigens niet echt correct de twee systemen op zo'n kortzichtige manier te vergelijken, 'Bamatje heeft nog massas andere inkomsten die inherent zijn aan hun systeem), wat niet wilt zeggen dat het hier geen schande is ntl...

deekodiver schreef:Een koning die enkel zijn landgenoten als geld-schijtende ezeltjes aanziet ( en dat zijn ze ) en hun geld verbrast met een ogen-uitstekend in Italië aangekocht jacht is inderdaad een schande. Dat bootje was toen niet duur genoeg. Het moest nu zelfs 3 à 4 keer meer kosten.
Een ware kaakslag voor de mensen die het hier niet breed hebben en met grotere aantallen in de armoede afdrijven.

och, kom man... een ware kaakslag... alsof jij veel aankopen zou uitstellen tijdens de crisis mocht je evenveel geld hebben.

ja, het is klote als je zelf droog zit. maar die ene euro die je misschien aan het vorstenhuis kwijt bent zal niet echt veel uitmaken. het kon wel een heel stuk erger zijn hadden we geen koningske gehad.
deekodiver schreef:Tip : doe zoals Albert , koop in het buitenland dan moet je geen BTW betalen. Begrotingstekorten worden toch maar op nationaal vlak verhaald op zijn inwoners.

start dan een campagne, he. niemand koopt nog iets in't buitenland. en geen buitenlanders die nog iets kopen in België. de crisis zal DIRECT over zijn dan zeker?

pffft.
Gebruikers-avatar
Swa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Visio » Wo Aug 12, 2009 4:24 pm

;)

kijk, macroeconomisch heb je een punt, dat geld uitgegeven in 't buitenand zal ooit op een of andere manier wel terug naar ons land komen.

maar als een overheid in eigen land op korte termijn iets wilt verbeteren aan de locale tewerkstelling, zal de binnenlandse economie moeten aangezwengeld worden; Indien zou blijken dat belgische toeleveranciers een graantje meepikken van de aankoop van dat bootje in Italië, dan zal via het multiplicator effect de belgische economie op relatief korte tijd er zijn voordeel mee doen (nu beperkt, want dat bootje kost weer niet genoeg om echt invloed te maken, maar soit),

Hoe dan ook, ik denk dat de aankoop van dat bootje niet veel gaat uitmaken. Indien em hetzelfde budget had gebruikt om zijn kasteel te verfraaien, de tuin te onderhoude .. dat zou dan de tewerkstelling van de locale aannemers ten goede gekomen hebben, die dan op hun beurt weer hun extra inkomen zouden hebben uitgegeven in onze economie .. maar of dat een extra job zou hebben opgeleverd, of oon ontslag hebben voorkomen .. wie weet?
Gebruikers-avatar
Visio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Schussboelie » Wo Aug 12, 2009 4:58 pm

deekodiver schreef:Tel al onze regeringen, minsters , kabinetssmedewerkers, provincieraden, deputés, gemeenteraden ,schepencolleges enz bij de monarchie op en je zou kunnen verschieten.

En in Zwitserland hebben ze geen provincies (kantons?), gemeenteraden en schepencolleges? Yeah right.
'09 KTM 990 SMT
'85 Honda VF1000F-II Bol d'Or
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor hellraiser666 » Wo Aug 12, 2009 5:11 pm

Ronduit schandalig, meer woorden heb ik daar niet voor :mad:
Berichtje aan de zagen: koopt ulle een stukje

hout en laat ulle maar es goed gaan :)
hellraiser666
2fast4u.be expert member

Berichtdoor deekodiver » Wo Aug 12, 2009 7:29 pm

Swa schreef:het kon wel een heel stuk erger zijn hadden we geen koningske gehad.

.
l

Nog nooit zo een goeie gelezen.

ZIjn vader was ook een goeie. Stevig familiekapitaal opgebouwd trouwens ( enkele honderdduizenden tot een miljoen doden. )en nog is het niet genoeg, ... Het kon een stukske erger zijn, zeg je ? Gewoon de bevolking maar wijsmaken dat het ocharme maar een paar eurootjes zijn per hoofd.....

In zijn 21 juli-toespraak had de vorst het nog over de sociale gevolgen van de economische crisis en pleitte hij voor “ethiek” ,“financiële transparantie”, "armoede is een onrecht" en stak hij een vermanend vingertje op tegen het toenemend materialisme in de samenleving.

Twee luxejachten lijken mij bij uitstek een illustratie van materialisme, vooral omdat ze niets van doen hebben met de koninklijke functie. Het is gewoon zuiver privéplezier", aldus Weyts en hij heeft overschot van gelijk.

1966 book "A Sign For Cain: An Exploration of Human Violence"[16] estimate that the population of the Congo dropped from 30 million to 8 and 8.5 million, respectively, in that period. Similarly, the New York Times reports that "Under the reign of terror instituted by King Leopold II of Belgium (who ran the Congo Free State as his personal fief from 1885 to 1908), the population of the Congo was reduced by half -- as many as 8 million Africans." [17]
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor deekodiver » Wo Aug 12, 2009 7:35 pm

Schussboelie schreef:En in Zwitserland hebben ze geen provincies (kantons?), gemeenteraden en schepencolleges? Yeah right.

Jij filtert maar wat je wil, tuurlijk hebben ze dat. Een gemeente is zelfs het belangrijkste. Maar kwaliteit ipv van kwantiteit aub.

De overheid in Zwitserland is georganiseerd op een wijze die uniek is in de wereld.

Zwitserland is een natie, die gevormd is uit een verzameling van onafhankelijke staten (kantons), die zowel etnisch, als door de bewoners gesproken taal en religie verschillend zijn. Zwitserland is een bondsstaat, die in 1848 gevormd is uit een los samenwerkingsverband van het Zwitsers Eedgenootschap, de statenbond. Hoewel de verschillende delen van Zwitserland zo verschillend zijn, gaat de samenwerking toch goed. Dit heeft 2 oorzaken:

* De directe democratie. Het volk kan met een initiatief of een referendum direct invloed uitoefenen op de regering van het land.
* Het federalisme. In het systeem van Zwitserland kunnen de kantons veel invloed op de regering van de bondsstaat uitoefenen. Kantons zijn ook heel zelfstandig, bijvoorbeeld ze heffen zelf belasting en hebben een eigen wetssysteem en rechtspraak.

In Zwitserland is de gemeente met zijn inwoners het belangrijkst, daarna komt het kanton, en als laatste de centrale overheid.

Volksrechten

Het volk beschikt over een aantal rechten om invloed uit te oefenen op het bestuur van gemeente, kanton of bond.

* Kiesrecht, het recht om zich verkiesbaar te stellen (passief) of om mensen voor een openbare functie te kiezen (actief).
* Stemrecht, het recht om mede te beschikken over aangelegenheden, hoofdzakelijk in de gemeente, maar ook kantons en bondsaangelegenheden via een referendum.
* Initiatiefrecht. Wanneer meer dan 100.000 handtekeningen worden verzameld, kan een ontwerp voor een wet worden ingebracht, waarover in een referendum wordt beslist. Vaak halen deze voorstellen het niet. De laatste was het initiatief voor de "levenslange opsluiting van niet-behandelbare seksuele gewelddadige criminelen".
* Referendumrecht. Bij meer dan 50.000 handtekening kan over een besluit van het parlement een referendum worden gehouden en kan het besluit worden teruggedraaid.
* Petitierecht. Alle natuurlijke personen in Zwitserland kunnen een petitie aan de overheid richten. De overheid moet hiervan kennis nemen, maar in de praktijk worden ze ook behandeld en beantwoord.

wikipedia is handig
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor deekodiver » Wo Aug 12, 2009 7:44 pm

Swa schreef:

da's redelijk kort door de bocht (en overigens niet echt correct de twee systemen op zo'n kortzichtige manier te vergelijken, 'Bamatje heeft nog massas andere inkomsten die inherent zijn aan hun systeem), wat niet wilt zeggen dat het hier geen schande is ntl...
pffft.

Kan inderdaad nogal kort door de bocht gaan. Op mijn 5oste zou ik nog zelfs een knietje durven leggen.

Marleentje heeft ook nog andere inkomsten hoor, kun je terugvinden in het staatsblad. Zo bijvoorbeeld heeft de Kortrijkse opvolgerburgemeester van declercq 35 mandaten. Vele politici cumuleren....
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor GregOrgy » Do Aug 13, 2009 9:58 am

Ik zal jullie ook ineens zeggen dat onze koning ook een Bugatti Veyron in zijn bezit heeft( prijs in België 1 160 000€). Al wordt dat wel officieel ontkent. Dan wete we dat ons geld goed besteed wordt :-)

bovendien hebben ze ook nog genoeg zwart geld, ik ken iemand die daar werken doen, en int zwart wordt betaald !
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

http://www.eybis.com
Gebruikers-avatar
GregOrgy
2fast4u.be pro member

Volgende

Terug naar Off-Topic