Peter Van Asbroeck rijdt fietser dood

Moderator: Moderators

Peter Van Asbroeck rijdt fietser dood

Berichtdoor Seriously » Wo Jul 14, 2010 8:04 am

ANTWERPEN - Tv-presentator Peter Van Asbroeck reed gisteren met zijn zwarte Mercedes een fietser dood op de drukke Boomsesteenweg in Antwerpen. Volgens politiebronnen zou Van Asbroeck door het rood zijn gereden en kon hij de fietser niet meer ontwijken.

Het ongeval gebeurde op het kruispunt van de Antwerpse A12 - die door werken verwarrend vol staat met verkeersborden - en de Atomiumlaan, vlak bij de bekende firma Atlas Copco. Het slachtoffer, een 39-jarige man uit Mortsel, stond met zijn fiets aan de hand op de hoek van de straat te wachten om de drukke Boomsesteenweg over te steken. Toen het verkeerslicht voor hem op groen sprong, stak de man de straat over. Maar voor hij het goed en wel besefte, werd hij gegrepen door de zware Mercedes Van Asbroeck.

Volgens bronnen bij de federale verkeerspolitie zou de tv-presentator door het rood zijn gereden. Een zeer plausibel scenario is dat hij de lichten te laat opmerkte omdat er op de A12 volop gewerkt wordt. Van Asbroeck probeerde in elk geval nog te remmen, maar kon de fietser niet meer ontwijken.

De hulpdiensten kwamen in allerijl ter plaatse, maar geen hulp kon nog baten. De 39-jarige man overleed ter plaatse. Van Asbroeck zelf was in shock en moest hulp krijgen van slachtofferhulp. 'Peter is verschrikkelijk aangeslagen door dit vreselijk ongeval', liet zijn manager Gino Laureyssen gisteren weten. 'Hij wil voorlopig met rust gelaten worden en wil zich ten volle bekommeren om het leed van de familie.'

Meteen na het tragische ongeval, dat lange files veroorzaakte, begon het parket een onderzoek.

Twee jaar geleden verleende Van Asbroeck nog zijn medewerking aan een campagne van de Vlaamse overheid om te pleiten voor een verantwoorde rijstijl. Zo reed de tv-vedette wekenlang met een wagen vol stickers rond om te wijzen op het belang van een aangepast rijgedrag.

Ik ben eens curieus welke afloop dit zal kennen.
Op sympathie van de mensen zal hij niet moeten rekenen.
En zijn tv carriére zal er waarschijnlijk aan mogen geloven.

Alvast veel sterkte aan de nabestaanden
Gebruikers-avatar
Seriously
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Speedsterke » Wo Jul 14, 2010 8:11 am

Ik heb het ongeval van vrij dichtbij geweten. Ik heb het ni gezien maar de files stonden lange tijd voor men werk.... :( Naar't schijnt moet de klap enorm zijn geweest. :(:(:(:(

Veel sterkte aan alle betrokkenen.
Afbeelding

R.I.P. Chl, Dimi en Hellraiser
Gebruikers-avatar
Speedsterke
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Pcorsa » Wo Jul 14, 2010 8:12 am

Sterkte aan de fam. en nabestaande....
Gebruikers-avatar
Pcorsa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Kienke » Wo Jul 14, 2010 8:15 am

Ik weet dat nog zo niet, ik heb het niet gezien en op basis van een artikel veroordeel ik niemand want de helft is meestal toch gelogen/overdreven. En eerlijk gezegd; als ik zie wat sommigen met hun moto op de baan gaan uitsteken is het een wonder dat er niet meer doden vallen en degenen die dan zo rijden doen het wel met voorbedachte rade. Ondanks het feit of hij in fout is of niet, het zal hem sowieso breken, voor de familie van het slachtoffer een schrale troost, maar Peter VA afbreken of zijn carrière stoppen zal de man ook niet doen terug komen.

Veel sterkte aan de familie en kennissen!!
History: ZX6-R '00/ B600S '00 - B1250N '08/ VFR750 '95/ ZX9-R '00
Current: none
Gebruikers-avatar
Kienke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Road_devil » Wo Jul 14, 2010 8:16 am

Kienke schreef:Ik weet dat nog zo niet, ik heb het niet gezien en op basis van een artikel veroordeel ik niemand want de helft is meestal toch gelogen/overdreven. En eerlijk gezegd; als ik zie wat sommigen met hun moto op de baan gaan uitsteken is het een wonder dat er niet meer doden vallen en degenen die dan zo rijden doen het wel met voorbedachte rade. Ondanks het feit of hij in fout is of niet, het zal hem sowieso breken, voor de familie van het slachtoffer een schrale troost, maar Peter VA afbreken of zijn carrière stoppen zal de man ook niet doen terug komen.

:zwijg: sterkte aan de nabestaande
Gebruikers-avatar
Road_devil
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Jeroen! » Wo Jul 14, 2010 8:36 am

Weeral triest dat zo iemand met naam en toenaam in de gazet staat, terwijl als dat een niet publiek iemand betreft ze enkel zijn achternaam publiceren...
Dat maakt het allemaal niet minder erg voor de fietser en zijn familie en vrienden natuurlijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Saartje » Wo Jul 14, 2010 8:37 am

Sterkte aan de nabestaande, sterkte aan Peter... Ik was er niet bij, ik heb het niet gezien, ik ken er ook niemand van maar soms, heel erg soms, kan je er gewoon niets aan doen. En om met deze gedachte nog een leven lang verder te moeten.. Succes
- :p Raise your glass if you are wrong in all the right ways all my underdogs :p -
Gebruikers-avatar
Saartje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor VRken » Wo Jul 14, 2010 8:41 am

Ik verschiet er eigelijk niet van dat er in die werken al eerder dergerlijke ongevallen gebeurd zijn.
De situatie daar is enorm verwarrend en totaal niet overzichtelijk....

Een ongeval is een samenloop van omstandigheden dus iemand beschuldigen is vaak een beetje kort door de bocht...

In ieder geval veel sterkte aan alle betrokkenen.
Never drive faster then your guardian angel can fly....

Carbon is my speciality :D
Gebruikers-avatar
VRken
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Pikey » Wo Jul 14, 2010 10:06 am

Jeroen! schreef:Weeral triest dat zo iemand met naam en toenaam in de gazet staat, terwijl als dat een niet publiek iemand betreft ze enkel zijn achternaam publiceren...
Dat maakt het allemaal niet minder erg voor de fietser en zijn familie en vrienden natuurlijk.

Tja, das typisch die naambekendheid hé. Gazetten verkopen beter als er iets spectaculairs gebeurd met nen bekende kop.
Mocht dat iemand onbekends geweest zijn dan was dat een klein artikeltje zonder foto maar nu dat er nen BV in 't spel zit wordt dat ineens een pak spectaculairder.

Het valt wel tegen dat uitgerekend Van Asbroeck nog het voorbeeld was voor verantwoord rijgedrag en nu gebeurd dit.

Ofdat dit nu het einde van zijn carrière is dat valt nog af te wachten maar het speelt niet echt in zijn voordeel, het is gewoon jammer dat dit gebeurd is.

Sterkte aan iedereen die er al dan niet rechtstreeks bij betrokken zijn!
Gebruikers-avatar
Pikey

Berichtdoor djorkeR6 » Wo Jul 14, 2010 10:24 am

ieder ongeval is een triestig gebeuren.
ik ken de plaats en situatie niet en spreek er me dan ook niet over uit .
ik wens de famillie en vrienden van het slachtoffer veel sterkte toe alsook peter van Asbroeck want een ongeval doe je niet opzettelijk en als je het veroorzaakt breekt het je ook....
djorkeR6
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Dawg » Wo Jul 14, 2010 10:34 am

djorkeR6 schreef:ieder ongeval is een triestig gebeuren.
ik wens de famillie en vrienden van het slachtoffer veel sterkte toe alsook peter van Asbroeck want een ongeval doe je niet opzettelijk en als je het veroorzaakt breekt het je ook....

:agree:

veel sterkte voor familie/vrienden vh slachtoffer & PVA
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Stockie » Wo Jul 14, 2010 10:37 am

djorkeR6 schreef:ieder ongeval is een triestig gebeuren.

Gebruikers-avatar
Stockie
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor tweety » Wo Jul 14, 2010 10:40 am

als hij door het rood gereden is, is dit een zware fout en vind ik het moeilijk om dit goed te praten...
Jammer is het inderdaad dat de pers erop springt gelijk zot omdat het om een BV gaat die de fout beging....
Gebruikers-avatar
tweety
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schussboelie » Wo Jul 14, 2010 10:47 am

Jeroen! schreef:Weeral triest dat zo iemand met naam en toenaam in de gazet staat, terwijl als dat een niet publiek iemand betreft ze enkel zijn achternaam publiceren...

Pikey schreef:Tja, das typisch die naambekendheid hé. Gazetten verkopen beter als er iets spectaculairs gebeurd met nen bekende kop.
Mocht dat iemand onbekends geweest zijn dan was dat een klein artikeltje zonder foto maar nu dat er nen BV in 't spel zit wordt dat ineens een pak spectaculairder.

tweety schreef:Jammer is het inderdaad dat de pers erop springt gelijk zot omdat het om een BV gaat die de fout beging....

Het geeft geen pas om de pers met de vinger te wijzen.
Het feit dat het hier al op het forum staat (is voor zover ik weet één van de eerste auto vs fiets ongevallen hier) toont aan dat het blijkbaar ook mensen buiten de pers interesseert (lees: leden van dit forum).
Hier staat zijn naam ook in de titel van het topic... :s
'09 KTM 990 SMT
'85 Honda VF1000F-II Bol d'Or
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Pikey » Wo Jul 14, 2010 10:59 am

t' Is eigenlijk waar!

Dat ongeval heeft niets met dit forum te maken en moet hier niet aan bod komen.
Gebruikers-avatar
Pikey

Berichtdoor Olsene Boy » Wo Jul 14, 2010 10:59 am

Schussboelie schreef:Het geeft geen pas om de pers met de vinger te wijzen.
Het feit dat het hier al op het forum staat (is voor zover ik weet één van de eerste auto vs fiets ongevallen hier) toont aan dat het blijkbaar ook mensen buiten de pers interesseert (lees: leden van dit forum).
Hier staat zijn naam ook in de titel van het topic... :s

is nogal logisch dat dat met naam en toenaam in gazet komt
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor brittje » Wo Jul 14, 2010 11:28 am

Kienke schreef:Ik weet dat nog zo niet, ik heb het niet gezien en op basis van een artikel veroordeel ik niemand want de helft is meestal toch gelogen/overdreven. En eerlijk gezegd; als ik zie wat sommigen met hun moto op de baan gaan uitsteken is het een wonder dat er niet meer doden vallen en degenen die dan zo rijden doen het wel met voorbedachte rade. Ondanks het feit of hij in fout is of niet, het zal hem sowieso breken, voor de familie van het slachtoffer een schrale troost, maar Peter VA afbreken of zijn carrière stoppen zal de man ook niet doen terug komen.

iedereen kan dit overkomen en tis idd chaos op den Boomse steenweg!!! hij heeft allesinds ni mijn respect verloren,.. dit doe je toch nooit opzettelijk, zodus,. veel sterkte aan beidde partijen:u
i`m a party-animal and gixxer-rijder, and i`m proud of it

**eens een rebel altijd een rebel**

:@ :moto: :D
Gebruikers-avatar
brittje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Rubineboy » Wo Jul 14, 2010 11:29 am

Jah, ik ben nog nooit door het rood licht gereden maar er zijn toch al moment geweest dat mijn vrouw naast mij riep van "pas op, het is rood". De vrouw van een collega kreeg een half jaar geleden een boete in de bus nadat ze, zonder dat ze het zelf wist, door het rood gereden was. Zelfde met met mijn moeder. Mijn ma heeft van haar leven nog nooit te snel gereden en nog nooit een boete gehad. Twee maanden geleden kreeg ze een boete omdat ze door de roodlichtcamera's geflitst was. Ge kunt u voorstellen wat voor drama ze er van gemaakt heeft en in haar eer gekrenkt was.
Ik weet dat het telkens vrouwen waren :rolleyes: maar ik denk dat het vaker gebeurt dan we denken en zonder dat de overtreder het effectief beseft. En de vrouw van mijn collega en mijn moeder hebben allebei enorm veel geluk gehad dat er net op dat moment niemand van de andere kant kwam.

Hoe gebeuren die dingen ... Het is heel erg spijtig en een zware overtreding maar ik ga hem zeker niet meer met de vinger wijzen dan gelijk welke andere persoon. Laatst keek ik nog naar dat tv-programma waarbij ze een BV volgen en Peter Van Asbroeck was toen één van de mensen die ze volgden en die man kwam toen over als een enorm rustig chauffeur, rondtuffend met zijn 2pk. Het is natuurlijk televisie en ze tonen natuurlijk wat ze willen.

Ik zou zeker niet in de schoenen van de nabestaanden willen staan maar ook absoluut niet in zijn schoenen. Je moet je voorstellen dat je een rood licht mist en er plots een fietser voor je neus opduikt en je probeert te remmen en je rijdt die man dood en dan blijkt dat je door het rood gereden bent en je volledig in fout was en alle verantwoordelijkheid bij jou ligt ... dan stort je wereld evenzeer in.
Aprilia Shiver FTW!
't Speelt al geen rol in een cowboyfilm ... ze schieten ze te toch al dood.
Gebruikers-avatar
Rubineboy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Smoetz » Wo Jul 14, 2010 11:40 am

Iedereen die door een ongeval iemand anders doodt, is dan einde verhaal ofwat?

Een ongeluk zit soms in een klein hoekje, en zoiets doe je absoluut niet opzettelijk! Erg dat sommigen er wel zo over doen :rolleyes:

veel sterkte aan de familie, maar evengoed aan Peter VA!
Gebruikers-avatar
Smoetz
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Olsene Boy » Wo Jul 14, 2010 11:44 am

Smoetz schreef:Iedereen die door een ongeval iemand anders doodt, is dan einde verhaal ofwat?
Erg dat sommigen er wel zo over doen :rolleyes:

lol, er is ene bij die zegt van ja door t rood is een fout... En 20 andere steunen de Peter... grote fan?
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Volgende

Terug naar Off-Topic