Moderator: Moderators
NATAS schreef:McDaddy, spring eens binnen bij uw toekomstige dierenarts.
Die mensen kennen meestal genoeg betrouwbare klanten die een nestje hebben of gaan hebben.
verder ga je zeker en vast snel een pup vinden via
http://www.hondenvrienden.be/forum/
of hier (geen idee of deze echt particulier zijn)
http://www.hebbes.be/Varia/dieren-toebehoren-te-koop/puppies/resultaten?CatID=1&Pos=1&Off=30&SctID=11&SubSctID=305
Bas schreef:Hoe klein wil je gaan?
Een Herder is dezelfde grootte.
Als je klein en leergierig wilt, bovendien lief voor kinderen, dan is een Border Collie misschien iets.
BTW, een wijfjes Bouvier is niet zo enorm groot hoor, zo groot als een herder.
Het is moeilijk je te helpen als je niet aangeeft zaken als:
1. Tijd dat je hebt, hoeveel moet de hond alleen zijn.
2. Kinderen in het huis
3. Wat verwacht je van de hond? Rustig of druk?
4. Hoe groot moet de hond zijn?
5. Karakter van de hond? Jachthond of Rustige hond?
Alles wat je aangaf is niet geschikt als hond bij weinig tijd en kinderen.
Om iets aan te geven, Labradors zien er schattig uit maar ze bijten kinderen wel heel makkelijk, ze staan hoog in de lijst van gevaarlijke honden voor kinderen.
Herders en kinderen zou ik al meteen niet doen.
Golden Retrievers zijn jachthonden, lief voor kinderen, maar je moet er veel mee lopen.
M.a.w. ik denk dat je het beste bij een Asiel/Hondenclub gaat horen wat het beste bij je past.
Veel mensen kiezen honden op uiterlijk, maar dat bedriegt vaak.
Ik zag mezelf vroeger nooit met een Bouvier, maar eens ik er een heb wil ik niets anders meer.
Zo kan bv voor jou een Boxer enorm goed zijn, zijn ook rustige honden en leergierig.
Wat ik wil zeggen is dit, ga praten met clubs, want een hond haal je voor jaren, wees zeker dat hij bij je past.
Veel mensen kiezen op uiterlijk en komen er later achter dat het niet de hond was die ze voor ogen hadden.
Mijn vader is daar een ster in, elke hond die hij neemt is ongeschikt voor hem, maar luisteren doet hij niet, zijn hond wel
. 
McDaddy schreef:Dat is zo ne Groenendaler zeker hé? Is ons ook al aangeraden door iemand. Maar hij is wat te groot. Zouden liever iets kleiner willen.
tibetaanse terrier / king charles spaniel / belgische herder / schotse herder / sheltie / dwergschnauzer / king charles / cocker spaniël
Smoetz schreef:Groenendaeler?
Nee, een Hollandse Herder...
Schoft 60cm ongeveer.
Drie van deze rassen (Cavalier/Schnauzer/Cocker zijn rassen die ontzettend ongezond zijn. Een goede fokker is hier dus zeer belangrijk)
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom een hond van een particulier moet komen? De prijs?
Het zijn meestal net die particulier die geld verdienen aan het fokken van honden.

McDaddy schreef:Schofthoogte is wat te hoog met 60 cm
Prijs in de zin dat we niet van plan zijn om €1500 te betalen voor een hond. Voor de rest heeft de prijs er niets mee te maken. In eerste instantie zoeken we naar particulieren die eens een nestje hebben of zelfs met kruisingen zitten. Mag zelfs ook uit een accidentje komen. Door te zoeken op particulieren, proberen we de broodfokkers te vermijden. Als ge gaat zoeken op echte rasfokkers, komt ge nog voor 99% op broodfokkers uit.
Ge moet daar dus niet meer achter zoeken.
Smoetz schreef:Ik zoek er niets achter, staat duidelijk bij 'of is het de prijs'.
Als je evengoed een kruising wilt kan je in mijn ogen evengoed naar het asiel gaan. Zit vol met kruisingen, ook pups.
Wil je een rashond, kan je via Sint Hubertus een degelijke fokker zoeken.
Ook heeft elk ras een rasvereniging, daar vind je ook fokkers.
Op die manier kom je niet bij broodfokkers uit.
90% vd particulieren zijn niet beter dan de broodfokkers.
Maar zoals reeds gezegd, elke ras heeft zijn prijs. Blijf het erg vinden dat dit voor heel veel mensen toch zo belangrijk blijft!
. Waar is de overheid toch mee bezig??? McDaddy schreef:Awel, zelf wist ik niet hoe erg het gesteld was met de fokkers. Zoveel 'maffia' daarin, en als er eens iemand is die het heel goed meent, die mag ofwel niet adverteren, ofwel kopen ze er niet omdat hij te duur is.
Op die manier zet de overheid alle deuren open voor de massa broodfokkers. Deze fokken niet alleen in erbarmelijke omstandigheden, maar kopen zelfs pups uit het oostblok aan die in een 'krat' worden aangeleverd. Waar is de overheid toch mee bezig???
Wij dachten gewoon eens rond te horen via een aantal kanalen, omdat ge vroeger vaak de vraag kreeg of ge geen pup wilde. Nu vindt ge nergens nog mensen met 'accidentjes' omdat vele honden gestereliseerd zijn en deze mensen ook niet mogen adverteren.

McDaddy schreef:Bij jullie zijn ze er allemaal goed mee gevaren. Op een ander forum zit iemand die zijn hele leven al meerdere honden heeft zitten en ze op de eerste plaats zet in zijn leven. Uiteindelijk heeft hij eens 2 x eentje uit een asiel gehaald, maar ook 2 x miserie mee gehad. Ge moet daar geluk mee hebben. Als ge niet gaat werken, is dat geen probleem.
En in het asiel zitten ook veel afgedankte fokteven van bij de broodfokkers en honden die niet meer gewenst zijn door het baasje omdat ze er wekelijks mee naar de dierenarts moeten, omdat ze deze bij een broodfokker gekocht hebben.
Gebruikers in dit forum: MotoFodel en 1 gast