Streetpilot3

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

Streetpilot3

Berichtdoor baaiker » Zo Aug 08, 2010 9:49 pm

Dag iedereen,

Ik ben een complete leek wat gps, mapsource enzo betreft.
Maar toch zou ik mijn motoritjes wat aangenamer willen maken d.m.v. een gps.
De streetpilot3 heb ik op een 2dehands site gevonden en vroeg me af of ik op deze gps eenvoudig routes kan inbrengen enzo... :?
Alvast bedankt!
Jelle
Gebruikers-avatar
baaiker
2fast4u.be Lid

Berichtdoor biker2202 » Ma Aug 09, 2010 10:01 am

ik heb nen sp3 nu niet dat ik nen expert ben of zo eerder ne leek
maar ik heb er toch al routes op ingeladen en deze perfect kunnen rijden het enige wat ik erbij heb moeten kopen in een adapterke want de kabel voor overdracht tss pc en sp3 is serieel en nu heb ik een tss stuk van serieel naar usb
Gebruikers-avatar
biker2202
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Visio » Ma Aug 09, 2010 10:14 am

'k hoop alleen dat je die dan heel goedkoop gevonden hebt, want ik dacht dat je er geen updates van kaarten meer voor kan krijgen
Gebruikers-avatar
Visio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor pnobels » Ma Aug 09, 2010 11:12 am

Ge kunt perfekt op een StreetPilot III routes rijden. Echter, hou er wel rekening mee dat een StreetPilot al een 'verouderd' toestel is. M.a.w. beperkt geheugen en vooral ... traag. Ik heb er ooit ene gehad en als ge eens van de route afwijkt, en dat ding begint te herberekenen, dan kun je wel eens in de situatie komen dat je moet stoppen tot de StreetPilot zijn berekening gedaan heeft... Bezie het zo :

1. je wijkt af van de route, gps begint herberekening
2. je rijdt in een gebied met vele 'straatjes' die bovendoen dicht op mekaar volgen
3. tegen de tijd dat de gps je route herberkend heeft, ben je het straatje waar je moest afslaan reeds voorbij
4. gps begint opnieuw te herbereken enz...

Om maar te zeggen... Ge kunt natuurlijk heberekenen afzetten. Ik heb nu een Zumo die wel snel genoeg is :moto:
pnobels
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor baaiker » Ma Aug 09, 2010 10:09 pm

Bedankt iedereen voor de nuttige info!!!!!:duim:
Gebruikers-avatar
baaiker
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Blue Thunder » Di Aug 10, 2010 7:18 am

Heb zelf 6 jaar met een SPIII gereden. Nooit 't gevoel gehad dat ik iets van snelheid miste. Maar er zijn inderdaad geen updates meer voor te krijgen 2009 was de laatste. Dus ben ik ook naar de zumo overgestapt.
Maar ik mis m'n SPIII toch af en toe, hoor.
Die herberekening moet je gewoon uitzetten. Daar heb je bij een uitgestippelde motorit niets aan.
Als je dan eens een straatje mist, rij je eenvoudig terug naar de route op je kaart.
Routes inladen is een koud kunstje.
Gebruikers-avatar
Blue Thunder
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor baaiker » Di Aug 10, 2010 7:27 pm

Bedankt Blue...
Die die ik me wil aanschaffen kost €100. Lijkt me niet te veel om te genieten van een mooi ritje. Want ik kijk ernaar uit om te kunnen rijden zonder tijd te verliezen met een kaart of verkeerde wegen in te slaan waardoor je waardevolle landschappen mist. Met een kaart is het niet zo eenvoudig als je voorover gebogen zit.
Bedankt iedereen
Gebruikers-avatar
baaiker
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Boebbel » Wo Aug 11, 2010 8:34 am

't Is te hopen dat er voor die €100 alles: motorsteun, kabels en heel de boel bij zit, anders is het te duur.

Ik ben zelf een tevreden SP3 gebruiker, maar dit is een technologisch product van 10 jaar oud.
Gebruikers-avatar
Boebbel
2fast4u.be Lid

Berichtdoor baaiker » Wo Aug 11, 2010 9:15 am

Er zit inderdaad een heleboel bij maar als je de prijs wat hoog vindt ga ik er toch wat proberen af te krijgen! Bedankt Boebbel!!!:duim:
Gebruikers-avatar
baaiker
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Johan-b » Wo Aug 11, 2010 10:00 pm

Ik weet nu niet of het wel verstandig is om dit te zeggen......

Maar wou ook een streetpilot3 kopen vanwege de prijs (zumo kost pokkeveel geld), na beetje zoeken een garmin2610 tegen het lijf gelopen.

Paar reviews gelezen en 2610 is toch wat beter als de street3, maar dit is ook men 1ste gps, dus niks geen verstand ervan eigenlijk...

Toestel gaan halen, gevraagd of alles erbij zat, alles zat erbij behalve motorstuff...dacht "ach zal wel meevallen".

Enfin, naar de winkel geweest om alles te halen, houder voor de gps, houder voor de motor, motorkabel, ik schrok toch wel effe van de prijs eerlijk gezegd.

Alles bij elkaar kom ik net niet aan de prijs van een zumo 220, maar ja toestel van 5/6 jaar oud of nieuw toestel....

Ook nog nooit gewerkt met mapsource en dergelijke, al een paar keer gevloekt omdat ie soms niet wilt rijden zoals ik wil rijden, maar route's van internet laden en rijden lukt goed.

Eindconclusie...beetje slechtgezind omdat ik voor bijna hetzelfde geld een nieuw toestel had gehad, al doende leert men ;)

Zoals hierboven vermeld koop enkel een toestel waar alles bijzit, los kosten die onderdelen verschrikkelijk veel geld.
Gebruikers-avatar
Johan-b

Berichtdoor biker2202 » Wo Aug 11, 2010 10:49 pm

ik heb bij de mijne den beanbag voor in den auto samen met lader voor auto, steun en bol voor op de moto alleen heb ik nog oude versie van de kaarten maar tot nu toe voor zover ik hem nodig gehad heb nog niks problemen ondervonden, maar denk van mijne weg te doen heb hem mss maar 5x gebruikt want eigenlijk rij ik nog het liefst uit de losse pols:D

maar hij heeft me wel altijd gebracht naar waar ik moest zijn, als ik nog ene koop en deze verkoop als ik er nog iets van krijg lol dan zal het mss wel ne 660 zijn maar voor waneer .....
Gebruikers-avatar
biker2202

Berichtdoor dirk bruijns » Vr Aug 13, 2010 7:27 pm

SPIII en 2610(2720) of Zumo mag je niet met elkaar vergelijken, geen Skoda's met een Mercedes vergelijken.
Voor een 2°de hands SPIII max. 100 euro met motorsteun en kabeltjes erbij, da's inderdaad de maximumprijs. En met wat experimenteerwerk kun je daar hele mooie route's opzetten/stippelen/tekenen. Ik heb hier nog 2 zo'n dergelijke toestellen liggen, als je specifieke vragen hebt, kijk ik wel even na.
Veel succes met je toestel !
Afbeelding
Gebruikers-avatar
dirk bruijns
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor baaiker » Zo Aug 15, 2010 10:10 pm

Dank aan allen voor de kostbare info!! :duim:
Gebruikers-avatar
baaiker
2fast4u.be Lid

Terug naar GPS allerlei