welke gekke/domme opmerkingen?

Moderator: Moderators

welke gekke/domme opmerkingen?

Berichtdoor guido » Di Okt 19, 2004 12:14 pm

Welke gekke/domme opmerkingen hebben jullie al gekregen van niet motorijders?

2 jaar geleden op vakantie met de BUSA in frankrijk:een paar gepensioneerde Duitsers vroegen of da makkelijk de 200 km/u haalde,ik zei in tweede niet,maar in derde gemakkelijk:D Een paar dagen geleden kwam ik terug van een korte rit en stopte eerst nog even bij de bakker,in motor uitrusting ,vroeg die toch wel of ik met de moto was:?
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor beulke » Di Okt 19, 2004 3:03 pm

Op de (motor)parking van de BK in oostende:

Pas mijn ticketje betaald voor de bewwakt parking of daar komt de eerste vraag:
wachter: "welk merk m'neer?"
Ikke: (beleefd als altijd) "staat op de tank m'neer:D "
wachter: schrijft: "American motorcycle"(ok staat ook op mijn tank, heel klein onder BUELL maar kom:rolleyes: )

ondertussen loop ik naar mijn kameraad, motor blijft draaien.
komt diezelfde wachter naar me toe lopen in hevige paniek:
wachter:"m'neer, m'neer, uwn motor loop weg!!" (huh??:? )
Ik draai me om, zie niks speciaals en babbel rustig verder:
Wachter: "m'neer, maar ale, ge ziet dat toch, zo stampen, seffens valt em om!!"
Ik draai me nog eens om, kijk eens goed en zie niks abnormaals. om de wachter gerust te stellen leg ik hem volgende uit: " Die beetje trillingen (voorwiel dapperd lustig op en neer ondertussen, precies een klopboor:D )zijn normaal, het is nl een H-D blok."
De wachter kijkt me stomverbaasd aan, draaid zich om en loop naar zijn overste om uitleg te vragen. Beiden onderzoeken ze nog eens mijn motor en lopen hoofdschuddend weg.

Kijk, op zo'n momenten ben je blij dat je iets speciaals hebt waar mensen zich vragen bij stellen (er stond een MV agusta naast de mijne en daar keken ze lang zo onderzoekend niet naar:D :D )

Btw: dat was dus op een ''motorrparking op een "motor"happening, ik vraag me af waar die wachters vandaan kwamen (mars??)
Achteraf gezien moet ik mss toegeven dat mijn motor echt wel een beetje stampt;)
tis altijd ombouwtijd ....:s
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor KOLDARK » Di Okt 19, 2004 5:24 pm

Komt iemand naar mij toe en vraagt: die rijd zeker snel ?:?
Antwoord van mij: alleen als er iemand opzit :biggrin:
Okinawa Goyu Ryu

To search for the old is to understand the new.

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.
Gebruikers-avatar
KOLDARK
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Paco » Di Okt 19, 2004 10:05 pm

-Toen ik men buddycover nog nie had, altijd de vraag of het echt ne 1400 is (voor wa zou da der anders staan :? )

-Vraag: Da gaat vooruit zeker.
Antwoord: Achteruit zou ik ma stom vinden :D .
Suzuki rules :duim:
“Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”
Gebruikers-avatar
Paco
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Buske1300 » Di Okt 19, 2004 10:58 pm

Ne flik doet mij stoppen op de parking van de AC in Leuven.Papieren afgeven ,banden gecontroleerd enzo en opeens krijgt diene mij kilometrikske in het oog en diene zegt "Amaai dat laatste getalleke is 340km/h en hoe hard reed ge daarjuist"??Ik antwoord daarop "Aah 120 hee meneer want ge moogt toch nie harder op de ottostrade".:D .2 dagen later kom ik diene zelfde flik tege bij een andere controle op de expresweg:s,maar ik mocht direct verder rijden want hij zei "Aah meneer 120,rijd maar verder maar op het gemakske hee":D :D :duim:

greetz,

Philip.
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss:p
Gebruikers-avatar
Buske1300
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Peet » Wo Okt 20, 2004 12:10 am

Ikzelf rij met een TL1000R.

Een vraag die mij al meerdere keren is gesteld is:

"is dat een 750?"...:s

Staat nochtans redelijk duidelijk op de carrenage: "TL 1000 R"
Peet

Berichtdoor player one » Wo Okt 20, 2004 9:41 am

ik krijg ook regelmatig van mijn kameraden (moto-leken) commentaar zoals:

Kom ik met mijn motorkleding en helm binnen:
Zij: ben je met de moto?
ik: neen, ik rij zo graag met mijn ax (citroën), dan is da precies rally.:duim: :D
(ps da stopt dus niet met een keer, maar ze vragen da dus bijna elke keer):?
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor roosje62 » Wo Okt 20, 2004 10:38 am

op ne keer hadden we vergadering aan school, en ik wou vertrekken, ma autoke deed het nie, dus ma rap pak aan en kleedje en open hakkeschoenen in tanktas, daar gekomen op t schoolke rap omgekleed en na vergadering vroeg er ne collega die al iets had horen vliegen dat da mijne moto was :zeg zijde gij zo naar hier gekomen, ikke zei, : ja , ma 600 km moet ik zo nie doen want dan liggen mijn voetkes open want da schakelt nie echt zo goe met die schoentjes, amaai da geloof ik zei diene toen:D
Gebruikers-avatar
roosje62
2fast4u.be pro member

Berichtdoor beulke » Wo Okt 20, 2004 12:44 pm

roosje62 schreef:op ne keer hadden we vergadering aan school, en ik wou vertrekken, ma autoke deed het nie, dus ma rap pak aan en kleedje en open hakkeschoenen in tanktas, daar gekomen op t schoolke rap omgekleed en na vergadering vroeg er ne collega die al iets had horen vliegen dat da mijne moto was :zeg zijde gij zo naar hier gekomen, ikke zei, : ja , ma 600 km moet ik zo nie doen want dan liggen mijn voetkes open want da schakelt nie echt zo goe met die schoentjes, amaai da geloof ik zei diene toen:D
beter gezegd dat de hakjes te snel slijten zo in de bochten:o
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Niekes & Gitte » Wo Okt 20, 2004 1:52 pm

aan mij vraagd altijd dezelfde kerel of ik weer zwemmend ben komen werken en waar mijn duikflessen zijn.Of hij vraagt of er drinken in diejen bult zit.Soms vragen ze of ik nen teenage mutent hero ninja turtle ben ,maar ik heb een geel pak dus zie de gelijkenis niet.Regelmatig : is da ne rappe.Maar de meest groffe opmerking was één zonder woorden,ik kwam van de ardennen terug en rijd achter een auto.Die kerel doet zijn raamke open en wijst met zijne vinger over zijn dak richting een kerkhof dat we juist passeerden.
Gebruikers-avatar
Niekes & Gitte
2fast4u.be pro member

Berichtdoor beulke » Wo Okt 20, 2004 2:12 pm

Niekes & Gitte schreef:.Maar de meest groffe opmerking was één zonder woorden,ik kwam van de ardennen terug en rijd achter een auto.Die kerel doet zijn raamke open en wijst met zijne vinger over zijn dak richting een kerkhof dat we juist passeerden.
Das ene die nie beseft dat hij zelf in een doodskist aan het rijden is!

trouwens, de meest afgezaagde opmerking is toch dat motorrijden gevaarlijk is. (NOT! The most dangeroes part about motorcycles is the nut who conect the sadel to the handlebars,... of zoiets)
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor player one » Wo Okt 20, 2004 4:08 pm

beulke schreef: (NOT! The most dangeroes part about motorcycles is the nut who conect the sadel to the handlebars,... of zoiets)
de naftbak?:D
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor roosje62 » Vr Okt 22, 2004 10:34 am

vraag: is da nie moeilijk zo door ne helm zien

antwoord: bwa da gaat , alléé alst vizier vanvoor staat, als da van achter staat is da iet moeilijker
Gebruikers-avatar
roosje62
2fast4u.be pro member

Berichtdoor player one » Vr Okt 22, 2004 1:52 pm

beulke schreef:Das ene die nie beseft dat hij zelf in een doodskist aan het rijden is!

trouwens, de meest afgezaagde opmerking is toch dat motorrijden gevaarlijk is. (NOT! The most dangeroes part about motorcycles is the nut who conect the sadel to the handlebars,... of zoiets)
of; het meest gevaarlijke aan ne moto is niet het aantal paardekracht dat eronder ligt maar de ezel die erop zit!:D
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor Bladeke » Ma Okt 25, 2004 12:48 pm

Hoe luidt het spreekwoord nu alweer?
"Zelfkennis is het begin van de wijsheid" :D :cool:

Grtzz:duim:
The only thing that can beat you, is you're own fear
Gebruikers-avatar
Bladeke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor TAO » Ma Okt 25, 2004 6:01 pm

Een tijdje geleden rijd ik op de kaaien in A'pen met mijn GSXR600, staat er ineens ne flik int midden van de baan en doet teken dak naar de kant moet. (op de parking aan de hangars voor degene dat het kennen) Grote controle-actie want stonden zeker 10 combi's en enkele tientallen van die nitwits int blauw. Van die vlammende salami's volgen tot ik bij een jong manneke kom (pas afgestudeerd aan de flikkenschool zal later blijken) die mij onwaarschijnlijk vriendelijk vraagt of ik mijn papieren wil laten zien. Ik stap af, zet helm af en begon het vredig warm te krijgen om de volgende redenen:
1. Ik had nog een voorlopig rijbewijs en geen "L" op mijn machien plakken
2. Ik had mijn papier van de verzekering niet bij. (ik was wel verzekerd, geen probleem maar khad het ni bij)
3. Ik kwam daar aangereden met een snee die duidelijk niet werd geaprecieerd door de nitwit's.
4. Mijn chapement maakte veel meer lawaai dan toegelaten
5. Op het mapje waar mijn papieren inzitten staat: Fuck them all!

Ik neem mijn papieren laat alles zien aan die snotneus, die by the way nog veel nerveuzer was als ik. Ik vermoed dat ik de eerste was dat hij ooit tegenhield. Anyway, ik laat alles zien tot hij naar mijn verzekeringsbewijs vraagt... met veel vijven en zessen probeer ik uit te leggen da da thuis op mijn bureau ligt en dak da vergeten ben. Van die "L" die ontbrak op mijn moto heeft hij ni eens iets gezegd, laat staan van de db's die ik produceerde of het citaat op mijn papiermapje of de snelheid waarmee ik kwam aangereden.

Hij heeft dus nog al mijn papieren in zijn hand, bekijkt ze en vraagt aan mij zijn dat de juiste papieren voor deze moto? Ik val volledig uit de lucht omda da het enige was da wel in orde was. GV-attest en inschrijvingsbewijs... ik zeg: euh ja da staat er toch op?! OK dan is alles in orde zegt hij...

As ik met papieren van een Peugeot 106 1.2TDI was aangekomen en ik zei da het in orde was had hij mij ook geloofd.

man man man... flikken!
GSXR-Power --> TAO
Gebruikers-avatar
TAO

Berichtdoor yvoshkiro » Ma Okt 25, 2004 8:34 pm

hahaha te goe :biggrin: klig ier strijk door al die verhaalkes :D :D :D
em oek iet gelijkaardigs voorghad,
stond in brussel aan het begin van de belliardlaan te wachten op het
groen lichtje, naast mij stond nen nerveuzen verlaagden 206 da is wou
optrekken:cool: (ter info : was 2uur snachts, geen volk dus...straat van 5vakken,5roodlichten)
na 100 meter spurt stopt dien oto juist voor het volgend rood licht waar
ik eerslijk gezegd ni veel van had aangetrokken, tenslotte kom ik tot stilstand
aan het volgende rood licht 20m verder na een schoon streep rubber achtergelaten te hebben. :o ineens combi flikken stopt naast mij... raamken open
:cool:"eeft 'mneer da rood licht ni gezien mischien?"
:moto::"sorry 'mneer de polis, khad geen plaats om deftig te stoppen dus ik dacht..."(broebelde ik vanachter mennen helm)
:cool :"azo, ok den..goedenavond"
:D ikke rap weg hope da ze toch genen pv zouden opmaken
kwaz namelijk me voorlopig om 2uur snachts op ne zaterdag zonder 'L' aant rondrijdn
me een chapment da lawijt mokte da den johny in zennen 206 zenne boenk nimmer hoorde, en reed ik mé nen piek van 130 waar 50 getolereerd werd...
*ben mij nadien wel gekalmeerd :cool:
Gebruikers-avatar
yvoshkiro
2fast4u.be pro member

Berichtdoor beulke » Ma Okt 25, 2004 9:26 pm

Als je 1 ding van de brusselse flikken kan zeggen is dat ze verdraagzaam zijn, zeker de motards.

Toen ik in brussel werkte hebben ze me 3 keer (DRIE!!) "geëscorteerd" tot op mijn werk (was toen op de regentlaan-zinnerstraat)
1e keer: mijn tailpak regenhoes was "afgewaaid " en bedekte mijn nummerplaat. Ik heb ze (brusselse zwaantejs)pas gezien toen ik opreed in de zinner. Die mannen getrakteerd op koffie, veel plezier gehad.
2e keer: reed in het WE om 5Hr 's morgens door den leopoldtunnel (en die erachter, naam efkes kwijt) aan een goeie 140 (50 mag, 70 wordt getollereerd)
(dikke fun met die bobbels) brussles zwaantje naast mij, doet teken te vertragen en blijft dan naast me rijden aan 50 per uur. Als ik afsla in de zinner stopt hij ook en vraagt me om iets kalmer te rijden omdat ze wat verder stonden te flitsen vanop de tunnels:duim: (op koffie getrakteerd)
3e keer: Tegengehouden door de zwaantejs deze keer van de rijkswacht. Was ze proberen te verschalken door naast een jeep ze voorbij te rijden op de snelweg. tmoment dak denk dat ik ze kwijt ben rojden ze naast me:tongue: .
Afgereden en krijg tegen mijn voeten dat nummerplat niet leesbaar was, terug leesbaar gemaakt en dan 10 minuten staan lullen over mijn helm (was toen de eerste lazer evolution die verkocht was in belgie, had er 2maand op zitten wachten en na een half jaar in de vuilbak gekeild)
Soit, na een tijdje gezehd dat ik naar me werk moest en toen ik zei waar hebben ze me een 'lift 'gegeven. Weeral op koffie getrakteerd.

moraal: die brusselse flikke zijn zo slech nog nie
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor yvoshkiro » Ma Okt 25, 2004 9:43 pm

beulke schreef: reed in het WE om 5Hr 's morgens door den leopoldtunnel (en die erachter, naam efkes kwijt) aan een goeie 140 (50 mag, 70 wordt getollereerd)
(dikke fun met die bobbels)

daz idd de max in die tunnels rijden :moto: bijzonder goede akoustiek in die dingen :D
Gebruikers-avatar
yvoshkiro
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Dieterke750 » Do Nov 11, 2004 1:49 am

beulke schreef:Als je 1 ding van de brusselse flikken kan zeggen is dat ze verdraagzaam zijn, zeker de motards.

Mss domme vraag :s , mor steekt er iemand zijn hand op naar n zwaantje?...zijn flikken die toch ook een passie voor motoren hebben dus waarom niet :moto:
Gebruikers-avatar
Dieterke750
2fast4u.be pro member

Volgende

Terug naar Off-Topic