Kawa Z1000SX?

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Kawa Z1000SX?

Berichtdoor Asaghon » Za Apr 30, 2011 5:27 pm

Iemand al ervaringen met deze nieuwe?
Ik ben eigenlijk meer aan nakeds, maar voor lange ritten is dit niet echt ideaal. En voor op de autostrade al helemaal niet. En een echte touring moto vind ik eigenlijk maar niks (ben nog jong he), maar deze Z1000SX ziet er me heel interessant uit. Een tourer die er toch nog sportief uit ziet. Zou wel eens mijn volgende kunnen worden. Ik rij nu al 3 jaar met een z750 (eerste moto)
Asaghon
2fast4u.be Newbie

Re: Kawa Z1000SX?

Berichtdoor wreckah » Za Apr 30, 2011 8:59 pm

de engelsen ( die zot zijn van snelle motos) vinden dit de moto van het jaar. Veel bruikbaarder dan een hypersport 1000, en bijna even rap in the real world.

goed blok, goeie manieren naar het schijnt. Zelf geen ervaring :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
wreckah
Sponsor

Berichtdoor smolders luc » Za Apr 30, 2011 11:09 pm

bij ons op het bandit forum zijn er twee. een groene en een zwarte en die mannen zijn heel erg tevreden .ik heb er op gezeten op het salon en moest mijn financiele toestand beter zijn dan stond er direct een voor mijn deur
smolders luc
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Antropos » Za Apr 30, 2011 11:27 pm

Ik rij zelf met iets soortgelijks en heb eindelijk mijn draai gevonden. Aprilia SL1000 Falco met superbikestuur.
Dit is wel een 2-cilinder en totaal anders van motorkarakter, maar de SX zou mij eventueel wel kunnen verleiden. Vond de rare zithouding, vooral door de rare hoge tankopbouw wel vreemd aanvoelen, maar ga zeker nog een serieuze testrit doen. Kanshebber wat mij betreft.
Aprilia SL1000 Falco + RSV mille R
Gebruikers-avatar
Antropos
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor erKeN » Za Apr 30, 2011 11:41 pm

ik ben der mee gaan testrijden, alles aan de moto zit gewoon op zen plaats, vermogen is er meer dan voldoende, wegligging is heel goed ( moto is wel effe opzij gestapt maar t was toen koud, moto had 15km en bandjes waren nog niet warm gereden) het verstelbaar scherpje is wel een fantastisch ding ( ben 1m93). heb met de gewone versie zonder koffers gereden.
enkel spijtig dat je standaard moet kiezen tussen ofwel de topkoffer ofwel de zijkoffers. maar der zijn en komen genoeg after market spullen op de markt.

k vin het verschil met de FZ1 waar ik nu mee rij nu wel klein, behalve de windbescherming dan aangezien de mijne een naked is. die heeft maar 2 echte nadelen : bodemspeling ( verhoogd en kleine voetsteuntjes) en keihard zadel ( gel zadel van topsellerie gemonteerd), en die zijn opgelost.

moest ik moeten veranderen dan zou de Z1000sx toch wel op het lijstje van de gegadigden staan.

by the way was bij moto's thomas in brakel en ze waren er heel vriendelijk en behulpzaam.

grtz
ed
current motorcycles =>
SV1000 2005 (street),
GSXR SRAD 97(track) Barbie Revolution,
VFR400 1989(under construction)
Teamtrashtalk => erKeN
voorlopig : mettet 15/05, croix 17/06, zolder 27/07, ecuyeres 17/8 +18/8,
Gebruikers-avatar
erKeN
Moderator

Berichtdoor haga46 » Zo Mei 22, 2011 10:58 pm

Zal na een testrit wss mijne volgende worden om boven vernoemde dingen, rijd nu met een zx10r '08 en voor meerdaagse tripkes te doen is dit een betere oplossing ;) Ik zou gaan voor de 2 zijkoffers !
En mijne zx10r word mijne vaste trackbike dus gedaan met altijd die straat/racewielen wisselen :)
En ik wil nog steeds een iets sportieve moto die wat extra kan en een toerbuffel is me wat te veel van het goede, mss binnen 50j dat ik er anders over denk :D
Gebruikers-avatar
haga46
2fast4u.be pro member

Terug naar Tour motoren