Isle of man TT 2012 ?

Opmerkingen en commentaar over routes en roadbooks.

Moderator: Moderators

Isle of man TT 2012 ?

Berichtdoor triskelion » Zo Aug 28, 2011 3:13 pm

Hi everybody!

aangezien ik al een tijdje aan het denken ben om naar de isle of man te gaan vroeg ik me af of er hier iemand op het forum dit al een keer of meerdere keren gedaan heeft?

Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk nuttige informatie hierover... Wat zijn de goedkoopste manieren om hiernaar toe te gaan, waar kan je ginder blijven slapen enz enz...

Alle nuttige tips en weetjes zijn welkom!

Alvast merci, Jelle! :moto:
Truth, knowledge, knackered sliders!
Gebruikers-avatar
triskelion
2fast4u.be Lid

Re: Isle of man TT 2012 ?

Berichtdoor HendrikZx6r » Zo Aug 28, 2011 5:21 pm

Deze volg ik, lijkt super om eens te doen
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Keyser » Di Aug 30, 2011 9:46 am

Bestaat al ergens een topicske van, ma kan t nie vinden ... Zal wel reaktie komen. Wat ik wel weet is dat je er vroeg moet bijzijn ;)
R.I.P Joeri aka Racer!
Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !!
Gebruikers-avatar
Keyser
2fast4u.be pro member

Berichtdoor archi » Di Aug 30, 2011 10:26 am

vroeg bij zijn is nog een beetje onderschat denk ik, de meeste boeken hun hotel ,... al het jaar van te voren.
www.lclracers.be in the game of NBC 2012
Gebruikers-avatar
archi
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Lucasfalt » Di Aug 30, 2011 12:32 pm

Snel zijn moet inderdaad,vooral voor de overzet UK - Man,want er is maar 1 maatschappij,en na de races wil iedereen weg.
Als je nu nog moet boeken zul je tevreden moeten zijn met wat er nog over blijft,via Liverpool of Heysham.
Deze overzet moet je dus eerst boeken,voor je slaaplaats gaat zoeken,naar UK geraak je altijd,daar is keuze genoeg.
De laatste race is op een vrijdag,wees er maar al zeker van dat je zaterdag of zondag niet meer weg geraakt.
Dus ofwel mis je een race,of je blijft tot maandag.
Naar UK geraak je via Calais,met trein of boot,of via Zeebrugge met P&O nachtboot.
De prijs is vergelijkbaar,via Calais moet je veel meer km doen en waarschijnlijk overnachten in UK.
Nachtboot is duurder maar veel minder km te rijden,tijdwinst terwijl je slaapt,komt dus ongeveer op hetzelfde.
Reken op +/- €500 voor de 4 overtochten voor 1 persoon met 1 moto met P&O,dat is ook de grootste uitgave,of je nu kort of lang gaat.
De races zijn gratis,behalve als je op een tribune wil zitten.
Als je voor P&O kiest,vraag dan zeker prijs bij http://www.houseofbritain.nl ,die zijn normaal goedkoper dan P&O zelf.
Ginder overnachten kan op camping,B&B of hotel,afhankelijk van je budget,de TT weken zijn de duurste van het jaar op Man. :mad:
Je kan ook zoeken op "homestay",dat zijn privé mensen die alleen kamer(s) verhuren tijdens de TT races,dus geen echte B&B.
Douglas is de hoofdstad waar ook de start is en vertier 's avonds,ik geef dus de voorkeur om daar te overnachten.
Reken op minstens €30 pppn voor homestay of B&B,hotel is een veelvoud.
Via http://www.iomtt.com vind je alle links voor ferry en verblijven.
Als het mogelijk is:ga lang genoeg,dan kun je tijdens de trainingsdagen al wat op verkenning gaan naar mooie plekjes.
Ik ben dit jaar voor de 2e keer geweest en ga waarschijnlijk terug in 2013. :)
Gebruikers-avatar
Lucasfalt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor FloydPatterson » Di Aug 30, 2011 5:42 pm

volgens mij kan je maar vanaf februari beginne boeke voor de TT week ;) overzet UK-man e
FloydPatterson
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor triskelion » Di Aug 30, 2011 6:15 pm

Lucasfalt schreef:Snel zijn moet inderdaad,vooral voor de overzet UK - Man,want er is maar 1 maatschappij,en na de races wil iedereen weg.
Als je nu nog moet boeken zul je tevreden moeten zijn met wat er nog over blijft,via Liverpool of Heysham.
Deze overzet moet je dus eerst boeken,voor je slaaplaats gaat zoeken,naar UK geraak je altijd,daar is keuze genoeg.
De laatste race is op een vrijdag,wees er maar al zeker van dat je zaterdag of zondag niet meer weg geraakt.
Dus ofwel mis je een race,of je blijft tot maandag.
Naar UK geraak je via Calais,met trein of boot,of via Zeebrugge met P&O nachtboot.
De prijs is vergelijkbaar,via Calais moet je veel meer km doen en waarschijnlijk overnachten in UK.
Nachtboot is duurder maar veel minder km te rijden,tijdwinst terwijl je slaapt,komt dus ongeveer op hetzelfde.
Reken op +/- €500 voor de 4 overtochten voor 1 persoon met 1 moto met P&O,dat is ook de grootste uitgave,of je nu kort of lang gaat.
De races zijn gratis,behalve als je op een tribune wil zitten.
Als je voor P&O kiest,vraag dan zeker prijs bij http://www.houseofbritain.nl ,die zijn normaal goedkoper dan P&O zelf.

Ginder overnachten kan op camping,B&B of hotel,afhankelijk van je budget,de TT weken zijn de duurste van het jaar op Man. :mad:
Je kan ook zoeken op "homestay",dat zijn privé mensen die alleen kamer(s) verhuren tijdens de TT races,dus geen echte B&B.
Douglas is de hoofdstad waar ook de start is en vertier 's avonds,ik geef dus de voorkeur om daar te overnachten.
Reken op minstens €30 pppn voor homestay of B&B,hotel is een veelvoud.
Via http://www.iomtt.com vind je alle links voor ferry en verblijven.
Als het mogelijk is:ga lang genoeg,dan kun je tijdens de trainingsdagen al wat op verkenning gaan naar mooie plekjes.
Ik ben dit jaar voor de 2e keer geweest en ga waarschijnlijk terug in 2013. :)

Bedankt voor al deze info, hier heb ik al een zeer degelijke start aan om hopelijk in 2012 is te kunnen gaan zien! :duim:
Truth, knowledge, knackered sliders!
Gebruikers-avatar
triskelion
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Lucasfalt » Wo Aug 31, 2011 1:56 pm

FloydPatterson schreef:volgens mij kan je maar vanaf februari beginne boeke voor de TT week ;) overzet UK-man e

Vergeet dat maar,toen wij er waren kon je al boeken voor volgend jaar.
Wij hebben vorig jaar ook gereserveerd enkele weken na de races,en zaterdag en zondag was de terugreis al volledig volzet,we konden dus ook pas maandag terug.
Het is wel zo dat je nu alleen een voorschot moet betalen,rond nieuwjaar krijg je dan de factuur en die moet tegen februari betaald zijn of je bent je vooschot kwijt.
Het is natuurlijk wel zo dat er terug plaatsen vrij komen rond februari van mensen die niet betalen,maar dan zul je nog heel snel moeten zijn en moeten pakken wat er is.
Ik spreek uit ondervinding,de eerste keer hebben wij daar op gewacht.
Ik kreeg toen een lijst met wat er was vrij gekomen,de dag erna wilde ik reserveren en een groot deel daarvan was al terug weg. |(
Maar het blijft de moeite om het mee te maken. :duim:
Gebruikers-avatar
Lucasfalt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor nelly » Wo Aug 31, 2011 3:32 pm

We hadden het geluk tickets over te kunnen kopen ... :D
dus zijn we in 2010 ginder geweest.
Zeker de moeite waard en als je de kans krijgt ...doen :duim:
Probeer aan de buitenkant van het circuit te logeren ,
dan kun je nog rond ,indien de weg afgesloten is als de race voorlopig stilgelegd wordt.
Wij zaten binnen het circuit op een camping met geen vertier .
En als dan de kleinere mountainroads ook allemaal afgesloten worden kun je geen kant meer op.
Allee , daar zouden wij ,als we opnieuw gaan :engel: ,toch rekening mee houden .
grtzzz , nelly
gij zijt gij ....zij zijn zij ....ikke ben ik...
...maar wie zijn wij ?
nelly
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Brunetti » Vr Sep 09, 2011 10:55 am

wij gaan dit jaar ook naar de TT.
een vriend is er 2 jaar geleden ook al geweest, maar tijdens de 1st van de 2 weken, de trainingsweek dus. het is even indrukwekkend, ook veel ambiance, maar minder druk. en er zijn ook classic bike races. en op en afvaart is gemakkelijker (en iets goedkoper).
we gaan via Calais en dan via toffe stuurweggetjes met 1 overnachting naar de boot naar Man.
en inderdaad daar overnachten in Douglas.
Croix : 1.02.41 | Mettet : 1.16.15
Folembray : 59.60 | Zolder : 1.52.50
Francorchamps : 2.59.93 | Ecuyers : 2.05.xx
Gebruikers-avatar
Brunetti
2fast4u.be Senior Lid

Terug naar Routes & Vakanties