Gisteren het dingen binnen gekregen. Op internet besteld voor 60 euro. Vond een Scala Rider nl. ietwat te duur.
Direct de oortjes geprobeerd. Er zitten rubbertjes in 3 verschillende maten bij. Ik heb de kleinste erop gestoken en eindelijk heb ik in-ear oortjes die blijven zitten! Heb nogal kleine oren
De oortjes gaan netjes in je oorgang, waardoor ze allicht ook wat windgeluid tegen houden. Een test zal het moeten uitwijzen.
Ook met het opzetten van de helm blijven ze goed zitten, met het afzetten komen ze wel los. Ze zijn klein genoeg om te verdragen in de helm, ze storen helemaal niet en zorgen ook niet voor een drukkend gevoel.
Ik heb er nog niet mee gereden, maar denk wel dat ze goed blijven zitten als je met je hoofd gaat bewegen en rondkijken.
Het pairen ging vrij makkelijk, zowel op m'n GSM en m'n Zumo 220. Je hebt maar 1 knop nodig. Bereik is vrij ver. GSM lag in de living en had muziek tot in de keuken zonder probleem.
Muziek luisteren gaat fantastisch op de GSM. Las op internet dat het geluid niet zo fantastisch is, maar ik vind het heel goed meevallen. Koop altijd cheap-ass oortjes, en deze zijn duidelijk van betere kwaliteit. Geluid is heel goed en meer dan luid genoeg. Op het luidst is het wat vervormd, maar dat is zo luid dat het niet aan te raden is zo te luisteren.
Met de Zumo komen de instructies er ook heel duidelijk door. En dat zal tijdens het rijden ook wel zo zijn. Je hoort het wel wanneer de Jabra verbinding maakt (van stil naar een soort achtergrondruis). Het lijkt alsof hij enkel verbinding maakt wanneer er instructies komen, daarna wordt het weer muisstil.
Je kunt de Jabra met 2 toestellen tegelijk pairen. Ik luisterde muziek op de GSM en had de Zumo aan. Als een instructie van de Zumo doorkomt, stopt de muziek en komen de instructies door.
Hier zit wel een minpunt. De omschakeling gaat niet altijd vlekkeloos (bv. flitspalen: het geluidje is al geweest voordat de omschakeling gebeurd, waardoor je gewoon even een onderbreking van je muziek hebt). De stem van de Zumo is ook erg verstoord als je nog een toestel gekoppeld hebt.
Misschien komt dit door de GSM die als eerste apparaat gekoppeld was en de Zumo als tweede. Zal het eens omgekeerd proberen, maar ik denk dat de Jabra het best werkt met slechts 1 toestel eraan gekoppeld.
Tot dusver zeer tevreden van m'n aankoop, zeker omdat het geen zo'n grote kost was en het toestel ook nog voor andere zaken gebruikt kan worden

Ik zet em gewoon rond men nek...1 oortje voor instructies...andere kant oortje voor gehoorbescherming...werkt perfect voor me. Met beide oortjes in spant het soms toch wat, maar er zouden nog andere headsets bestaan die nog iets platter zijn dan de standaard van Jabra.