Suzuki stopt met de motogp ...

Alles over het internationale racegebeuren in deze disciplines

Moderator: Moderators

Re: Suzuki stopt met de motogp ...

Berichtdoor kawaman25 » Ma Nov 21, 2011 9:19 pm

allé geen ruzie maken hé :D maar zoals enkelen hier aanhalen ,hebben wel gelijk.
de grote heren van ducati zijn de grondleggers van de sbk zoals we het nu kennen , en als ze zeggen dat ze morgen
gaan racen met ne 1199 is dat zo .en overmorgen met ne 1299cc gaan de andere frabriekanten dat ook moeten slikken .daarmee wil ik zeggen dat ducati dikke zever verkoopt , diene 999 was keigoeie moto .maar te kostelijk om te tunen? die japanse 4 cilinders kosten ook schandalig veel om diene laste pk er uittewringen . komt er gewoon op neer dat de regels in de sbk gemaakt worden door ducati ;)
kawaman25
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Ma Nov 21, 2011 9:33 pm

kawaman25 schreef:allé geen ruzie maken hé :D maar zoals enkelen hier aanhalen ,hebben wel gelijk.
de grote heren van ducati zijn de grondleggers van de sbk zoals we het nu kennen , en als ze zeggen dat ze morgen
gaan racen met ne 1199 is dat zo .en overmorgen met ne 1299cc gaan de andere frabriekanten dat ook moeten slikken .daarmee wil ik zeggen dat ducati dikke zever verkoopt , diene 999 was keigoeie moto .maar te kostelijk om te tunen? die japanse 4 cilinders kosten ook schandalig veel om diene laste pk er uittewringen . komt er gewoon op neer dat de regels in de sbk gemaakt worden door ducati ;)

:agree: :duim:
Ride like a devil,... Feel like a God!
Ride it like you stole it!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor sipke » Ma Nov 21, 2011 9:36 pm

Peejt schreef:[ En ja dosmodromische klepbediening is Ducati's handelsmerk (na de Koningsassers)

Allez, als ge nog wa vragen hebt over de desmo ;)[/color]

desmodromische klepbediening was er al op de koningsasser...

@Kawagast : lees eerst de geschiedenis van de superbike-competitie effe... :rolleyes:
The Last Privateers
sipke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor janbros » Ma Nov 21, 2011 10:45 pm

Peejt schreef:In principe kunt ge uit ne 1, 2, 3, 4 ,... cilinder hetzelfde vermogen halen... als die blokken allemaal hetzelfde aankunnen. Pk's komen uit een blok dankzij een toerental. Hoe meer cilinders, hoe lichter de onderdelen in een blok (één grote zuiger weegt véél meer dan 4 kleintjes) en dus hoe meer vermogen, omdat de motor méér toeren kan draaien! Er zijn natuurlijk nog ander parameters, ik leg het hier wél héél simpel neer. Hier ga nog véél reactie op komen denk ik :D :moto:

lol, deze moet ik zeker doorgeven aan Geert Hoste voor zijn eindejaarsconferentie :duim:

Circuit Maniac schreef:After introducing the Ducati 1098 in 2007 powered by a 1,099 cc v-twin engine Ducati requested that Superbike rules be changed to allow v-twins of up to 1,200 cc compete against 1,000 cc four-cylinder bikes. Ducati argued that they no longer produced a road-going 1,000 cc V-twin superbike[12] and that the level of tuning now needed to make their 999 competitive on the race track was too expensive.[13] Ducati said they would quit if the rules were not changed (ween, ween, bleit, bleit, snik, snik) ,[12] while Alstare Suzuki team boss Francis Batta also said that his team would quit if the new rules gave Ducati an unfair advantage.[14]
The FIM eventually included the 1,200 cc displacement limit for twins in the 2008 superbike rules. According to the new rules, twin-cylinder motorcycles would be 6 kg heavier than four-cylinder machines (168 kg to 162 kg) and would also have a 50 mm air restrictor fitted. The weight limit and the intake-restrictor size of twin machines would be updated, if needed, during the Championship, by a system analysing the race points obtained.[15]

mijn vet gedrukt zinneke komt op bleiten neer :D

hoe typisch : dat Ducati een 1200 mag inzetten heeft iedereen onthouden. Maar wat ze allemaal niet meer mochten wordt er nooit bij vermeld. Verdiep u eens echt in de reglementswijzigingen (niet de zever van racesport.nl) en ge zult zien dat het een heel evenwichtig reglement is. En als er bij Ducati gebleit wordt, zal het toch over hunne MotoGP zijn, en waarom ze vroeger Stoner nie wa meer in de watten gelegd hebben :D
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor MvC » Ma Nov 21, 2011 11:34 pm

Peejt schreef:
MvC schreef:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Desmosedici
Ducati Desmosedici GP11 Specifications
Engine
Engine type: Liquid-cooled, 90-degree, V4 4-stroke with 16-valve, Desmodromic DOHC
Displacement: 799 cc

"Ducati Desmosedici is the name of the series of four-stroke V4 Prototype Motorcycles developed by Ducati to compete in the MotoGP World Championship. GPx indicates the version of the bike, where x corresponds to the year the bike raced (i.e. the Desmosedici GP9 raced in 2009)."

Dus zoals blijkt uit bovenstaand : noemt de Gp machine van ducati nog steeds den desmosedici.
"Desmosedici means desmodromic distribution with sixteen valves shortened in Italian"
Het achtervoegsel desmosedici is een verwijzing naar het blok en niet naar het type moto

Het afkooksels waarover u spreekt heet den ducati desmocidici RR : "The Ducati Desmosedici RR is a limited production road-legal version of the Desmosedici MotoGP racebike.
Ducati made 1,500 Desmosedici models for public purchase. The bike was launched at the 2006 Italian MotoGP event. The entire 500 unit allocation for the United States sold out in five hours"
"http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Desmosedici_RR"

Mja, ik ga ni ontkennen da Rossi & Hayden in 2011 (en de jaren ervoor én de jaren die gaan komen...) met een V4 motor reden. Iedereen die MotoGP volgt weet dat! Ben ook fier op u da ge geweldig goe kunt opzoeken op den Wikipedia ;) Allez, puntje binnen gehaald ;) Maar Desmoquattro zijn nog steeds 2cilinders met 4 kleppen / cilinder! Kheb het zelfs ff in uwe stijl opgezocht op Wiki... http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Des ... otorcycles :D En de voorloper was dan de Desmo Due ;) 2 cilinder met 2 kleppen / cilinder :D En ja dosmodromische klepbediening is Ducati's handelsmerk (na de Koningsassers) om de in én uitlaatkleppen gedwongen te openen én te sluiten! Dus sluiten zonder klepveren -> Géén last van zwevende kleppen bij hoge toerentallen! :D
Allez, als ge nog wa vragen hebt over de desmo ;)

dus deze is gene quote van u dan ? "Als Ducati met zijn 2 cilinders ni mee kan, moet het OOK maar ne 4 cilinder maken " ?
Plus had het zelf in men originele post aangepast en nog nen EDIT bijgeplaatst waarbij staat den desmoquattro niet

Enja da zijn links van wiki, omdat internet op nen gsm vrij traag is tov de wiki app op men gsm. Want als ik iets post wil ik er ook de juiste info bij posten en omdat er op die links nog veel nuttige andere info staat.
;)
mss had je wiki dan ook kunnen gebruiken om de juiste info ivm de desmosedici te posten tov de verkeerde ivm de desmosedici RR. :zwijg:
;)

En bij deze een vraagje aan iedereen die zich geroepen voelt, kan er iemand (die deze ontwikkelingen zelf heel goed opvolgt en kennis van zaken heeft) mss ff een topic openen (en opvolgen) waar de mensen nieuwe info ivm het komende seizoen van de moto GP, moto 2, moto 3, wsbk, BSB ,.... enzo kunnen posten.
play with the throttle, feel your heart pumping to the rhythm of road
Gebruikers-avatar
MvC
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Maxxi » Ma Nov 21, 2011 11:41 pm

janbros schreef:
Peejt schreef:In principe kunt ge uit ne 1, 2, 3, 4 ,... cilinder hetzelfde vermogen halen... als die blokken allemaal hetzelfde aankunnen. Pk's komen uit een blok dankzij een toerental. Hoe meer cilinders, hoe lichter de onderdelen in een blok (één grote zuiger weegt véél meer dan 4 kleintjes) en dus hoe meer vermogen, omdat de motor méér toeren kan draaien! Er zijn natuurlijk nog ander parameters, ik leg het hier wél héél simpel neer. Hier ga nog véél reactie op komen denk ik :D :moto:

lol, deze moet ik zeker doorgeven aan Geert Hoste voor zijn eindejaarsconferentie :duim:

Circuit Maniac schreef:After introducing the Ducati 1098 in 2007 powered by a 1,099 cc v-twin engine Ducati requested that Superbike rules be changed to allow v-twins of up to 1,200 cc compete against 1,000 cc four-cylinder bikes. Ducati argued that they no longer produced a road-going 1,000 cc V-twin superbike[12] and that the level of tuning now needed to make their 999 competitive on the race track was too expensive.[13] Ducati said they would quit if the rules were not changed (ween, ween, bleit, bleit, snik, snik) ,[12] while Alstare Suzuki team boss Francis Batta also said that his team would quit if the new rules gave Ducati an unfair advantage.[14]
The FIM eventually included the 1,200 cc displacement limit for twins in the 2008 superbike rules. According to the new rules, twin-cylinder motorcycles would be 6 kg heavier than four-cylinder machines (168 kg to 162 kg) and would also have a 50 mm air restrictor fitted. The weight limit and the intake-restrictor size of twin machines would be updated, if needed, during the Championship, by a system analysing the race points obtained.[15]

mijn vet gedrukt zinneke komt op bleiten neer :D

hoe typisch : dat Ducati een 1200 mag inzetten heeft iedereen onthouden. Maar wat ze allemaal niet meer mochten wordt er nooit bij vermeld. Verdiep u eens echt in de reglementswijzigingen (niet de zever van racesport.nl) en ge zult zien dat het een heel evenwichtig reglement is. En als er bij Ducati gebleit wordt, zal het toch over hunne MotoGP zijn, en waarom ze vroeger Stoner nie wa meer in de watten gelegd hebben :D

Valt idd op dat velen enkel lezen/onthouden wat in hun kraam past.
Een hulpmiddel voor diegenen die denken het te weten... Lees het even door en oordeel dan pas(zinnig):
http://www.fim-live.com/fileadmin/alfresco/Codes_et_reglements/SBK_en.pdf
Aanpassingen voor 2012:
http://www.worldsbk.com/images/stories/documents/Superbike%20Commission,%2027%20October.pdf
Het reglement is dus zo opgesteld dat steeds een goede balans tussen de verschillende constructeurs gezocht wordt.

In het verleden hebben zowel Honda als Ducati al bewezen dat ze kunnen winnen met dezelfde cylinderinhoud van hun 2cylinders dan de 4cylinders maar dit bleek onbetaalbaar te zijn.
Wees blij dat het wsbk nog steeds spannend blijft ivm de motogp ;)

[edit] dit is eigenlijk wel ferm off-topic :s
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Circuit Maniac » Di Nov 22, 2011 12:50 pm

wel zeer interessante offtopic natuurlijk
Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden
Gebruikers-avatar
Circuit Maniac
2fast4u.be expert member

Berichtdoor M@@rt3n » Di Nov 22, 2011 1:17 pm

Circuit Maniac schreef:wel zeer interessante offtopic natuurlijk

Het houdt een mens bezig tijdens zijn drukke job overdag :D
Gebruikers-avatar
M@@rt3n
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Peejt » Di Nov 22, 2011 10:01 pm

MvC schreef: dus deze is gene quote van u dan ? "Als Ducati met zijn 2 cilinders ni mee kan, moet het OOK maar ne 4 cilinder maken " ?
Plus had het zelf in men originele post aangepast en nog nen EDIT bijgeplaatst waarbij staat den desmoquattro niet

Enja da zijn links van wiki, omdat internet op nen gsm vrij traag is tov de wiki app op men gsm. Want als ik iets post wil ik er ook de juiste info bij posten en omdat er op die links nog veel nuttige andere info staat.
;)
mss had je wiki dan ook kunnen gebruiken om de juiste info ivm de desmosedici te posten tov de verkeerde ivm de desmosedici RR. :zwijg:
;)

En bij deze een vraagje aan iedereen die zich geroepen voelt, kan er iemand (die deze ontwikkelingen zelf heel goed opvolgt en kennis van zaken heeft) mss ff een topic openen (en opvolgen) waar de mensen nieuwe info ivm het komende seizoen van de moto GP, moto 2, moto 3, wsbk, BSB ,.... enzo kunnen posten.

Idd, die quote is van mij ;) Ge moet lezen WAT er staat he. Ik zei dus dat Ducati in het WSBK nog NOOIT een 4-cilinder heeft gebruikt!!! |( En ik zou ni weten WAT ik verkeerd heb gepost ivm de Desmosedici "RR" (heb btw de naam overgenomen van een reactie van U! :? )
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Di Nov 22, 2011 10:18 pm

janbros schreef:In principe kunt ge uit ne 1, 2, 3, 4 ,... cilinder hetzelfde vermogen halen... als die blokken allemaal hetzelfde aankunnen. Pk's komen uit een blok dankzij een toerental. Hoe meer cilinders, hoe lichter de onderdelen in een blok (één grote zuiger weegt véél meer dan 4 kleintjes) en dus hoe meer vermogen, omdat de motor méér toeren kan draaien! Er zijn natuurlijk nog ander parameters, ik leg het hier wél héél simpel neer. Hier ga nog véél reactie op komen denk ik :D :moto:

Doe den Geert dan ma de groeten van mij ;) LOL
Ik zei dak het simpel voorstelde he ;) Ik ga u zeker geen les geven (ge zijt immers beter op de hoogte van alles dan ik). Maar het aantal cilinders heeft opzich niet veel te maken met vermogen. Cilinder inhoud, cilindervulling, compressie verhouding, spoeling, max. toerental, ... wél ;) En da wete gij ook :) Kijk eens naar die V8-blokken (vanuit den oertijd) in Amerikaanse Muscle cars! zoals ik al zei zijn dat 8!!! cilinders met een cilinderinhoud van pakweg 5liter (en er zijn er zelfs grotere!) Die blokken halen met moeite 4.500 tr/min (standaard he) en brullen dan een dikke 300pk uit. Vergelijk da met bv een BMW 6-cilinder in lijn 3.5liter en die janken ook een dikke 300pk uit! Waarom? Omdat de BMW motor beter op punt staat! Das met motoren voor motorfietsen hetzelfde!
Kzou het eerlijk gezegd wél tof vinden als ik eens in Geert zijn eindejaars conference passeer :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor sipke » Di Nov 22, 2011 11:03 pm

Peejt schreef: Maar het aantal cilinders heeft opzich niet veel te maken met vermogen. Cilinder inhoud, cilindervulling, compressie verhouding, spoeling, max. toerental, ... wél ;) En da wete gij ook :) Kijk eens naar die V8-blokken (vanuit den oertijd) in Amerikaanse Muscle cars! zoals ik al zei zijn dat 8!!! cilinders met een cilinderinhoud van pakweg 5liter (en er zijn er zelfs grotere!) Die blokken halen met moeite 4.500 tr/min (standaard he) en brullen dan een dikke 300pk uit. Vergelijk da met bv een BMW 6-cilinder in lijn 3.5liter en die janken ook een dikke 300pk uit! Waarom? Omdat de BMW motor beter op punt staat! Das met motoren voor motorfietsen hetzelfde!

Een amerikaanse motor met een ontwerp van 30 jaar oud vergelijken met een moderne motorblok bewijst alleen dat er vooruitgang is geboekt in verbrandingsmotoren, verder niks. Moest ge nu het specifiek vermogen van een 2005 V10 F1-3L-blok vergeleken hebben met een 2006 V8 F1-2400-blok zou het interessanter zijn omdat ge dan op zijn minst zou merken dat 3000/10 verdacht dichtbij 2400/8 komt. Al die dingen die ge opnoemt (cilindervulling, compressieverhouding etcetera spelen inderdaad mee (er is in een motor een balans tussen volumetrische efficientie, thermische efficientie en mechanische efficientie en met de huidige stand van techniek is in F1 bv de meest krachtige set-up een cilinderinhoud van 250-300cc/cilinder het meest ideaal) Maar voor de rest hebt ge gelijk, de reden dat Honda voor Hailwood ooit een 250cc-zescilinder bouwde was omdat ze het allemaal niet snapte :D

Nen XR600 met 120pk :cool:
The Last Privateers
sipke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Maxxi » Wo Nov 23, 2011 12:06 am

Peejt schreef: Maar het aantal cilinders heeft opzich niet veel te maken met vermogen. Cilinder inhoud, cilindervulling, compressie verhouding, spoeling, max. toerental, ... wél ;)

Het aantal cylinders heeft juist wel te maken met het vermogen als we de cylinderinhoud hetzelfde houden zoals vele het willen.
http://members.chello.nl/~w.tulp1/formules.html
Om het even simpel te zeggen bereiken motoren met minder cylinders voor een bepaalde cylinderinhoud sneller de kritieke zuigersnelheid door een hogere massa. Gevolg is dat deze motoren minder toeren kunnen draaien en dus ook minder vermogen produceren.

Ducati countered dit een beetje door een kleine slag te gebruiken in de 1199 maar dan heeft dan eerder invloed op de versnelling van de massa en dan begint het ingewikkeld te worden... Ik ben geen ingenieur dus ga ik me niet wagen aan die materie. :D
Lees ook even de restricties van de componenten die 2cylinders mogen gebruiken in de motor zelf. Dit moeten consumenten-componenten zijn in tegenstelling tot de 4cylinders en dat is al een hele restrictie op zich om de homologatiemodellen dan betaalbaar te houden. Zie je ook de reden nu waarom de 1199 relatief duur is? ;)
Eigenlijk zit het huidige sbk reglement nog niet zo slecht ineen als je je er even in verdiept...
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Peejt » Wo Nov 23, 2011 11:00 pm

Maxxi schreef:Om het even simpel te zeggen bereiken motoren met minder cylinders voor een bepaalde cylinderinhoud sneller de kritieke zuigersnelheid door een hogere massa. Gevolg is dat deze motoren minder toeren kunnen draaien en dus ook minder vermogen produceren.

DAT IS NU NET WAT IK IN HET BEGIN SCHREEF!!! Het is idd een utopie om een 1-cilinder hetzelfde vermogen te laten leveren als een multi-cilinder (omwille van de fysische beperkingen) maar vermogen hangt VOLLEDIG af van het TOERENTAL ;) zoals je hier zélf schrijft.
Als we dan toch zoals Sipken over F1 gaan praten -> hoeveel toeren draaien die blokskes? 19.000 rpm dacht ik :o
Ma allez, tging hier over het terug trekken van Suzuki uit de GP's, we zullen daar wat verder over lullen ;)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Vorige

Terug naar MotoGP/WSBK