Tips beginnen circuitrijden

algemene vragen ivm circuitrijden, prijzen, routes, handige weetjes

Moderator: Moderators

Re: Tips beginnen circuitrijden

Berichtdoor ridsel » Ma Jun 20, 2011 12:42 pm

ardco schreef:bij welke organisatie zijn er prive lessen te krijgen

ps : t is voer min vrouke

Bij ons (trackdays) doen we de eerste sessie verplicht achter een voorrijder.
De rest van de dag werken we dan verder individueel als begeleider bij mensen die dit willen. Zo kunnen we op een eerste circuitdag al heel wat bereiken eigenlijk.
Afbeelding
ridsel
2fast4u.be Lid

Berichtdoor witte555 » Ma Jun 20, 2011 3:37 pm

2 vraagjes,ben van plan om deze zomer voor het eerst op circuit gaan te rijden (zolder),en een cursus te nemen van de motorsportschool,nu is mijn eerste vraag welk niveau zou ik nemen? 1 of 1+?
rij al een drie tal jaar met een r1 en ken zolder van buiten want heb er jaren geleden nog met de auto op geraced,(hoewel dat mischien helemaal niets wil zeggen???)
2de vraag,heb een devil uitlaat en zou graag weten hoeveel db dat spel maakt zodat ik weet als ik zo kan gaan of als ik iets moet veranderen.
thanks voor de info.
witte555
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor CBR dude » Ma Jun 20, 2011 5:14 pm

Trackdays = :duim:
Enkel goede ervaringen mee...
CBR dude
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Colo Colo » Wo Sep 21, 2011 9:22 am

Begin bij het begin. Het is belangrijk om naar de input van de voorrijders te luisteren . Het is niet omdat je goed op de weg rijd, dat je automatisch een goeie circuitrijder bent.
nice and clean!
Gebruikers-avatar
Colo Colo
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor TRX » Wo Sep 21, 2011 9:47 am

Als je ervaring hebt met racen met de wagen op Zolder zal dat zeker van pas komen met de moto.
Alleen mag je op de moto absoluut niet in je spiegels of achterom kijken !!
Niv 1 of 1+ ? Tja, geen idee hoe jij met de moto rijdt é, beter te traag dan te snel, dus ben ik geneigd om te zeggen : niv 1.

Ivm de Devil... bij voorkeur een originele uitlaat, is veel zekerder. Anders met de db-killer en genoeg gas lossen aan de palen. Bij een niv. 1 za dat zowiezo toch geen al te groot probleem zijn...
Afbeelding

Check out : www.trackdays.be :duim:
Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor HendrikZx6r » Wo Sep 21, 2011 10:06 am

TRX schreef:Als je ervaring hebt met racen met de wagen op Zolder zal dat zeker van pas komen met de moto.
Niv 1 of 1+ ? Tja, geen idee hoe jij met de moto rijdt é, beter te traag dan te snel, dus ben ik geneigd om te zeggen : niv 1.

Ivm de Devil... bij voorkeur een originele uitlaat, is veel zekerder. Anders met de db-killer en genoeg gas lossen aan de palen. Bij een niv. 1 za dat zowiezo toch geen al te groot probleem zijn...

:agree:

Het is wel een oude vraag dus zal hij al wel eens zijn gaan rijden
maar ik zou ook voor 1 opteren.
Ik heb ook eerst niv1 gedaan en paar maanden later 1+.

85% van de personen die bij ons zaten en die meteen 1+ deden (zonder niv 1 gedaan te hebben) waren de boel serieus aan't ophouden...
Beter beginnen bij 1 en als je echt vindt dat het te traag is, even met de instructeur overleggen en dan kan je naar 1+
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor witte555 » Do Sep 22, 2011 4:01 pm

HendrikZx6r schreef:
TRX schreef:Als je ervaring hebt met racen met de wagen op Zolder zal dat zeker van pas komen met de moto.

:agree:

Het is wel een oude vraag dus zal hij al wel eens zijn gaan rijden
maar ik zou ook voor 1 opteren.
Ik heb ook eerst niv1 gedaan en paar maanden later 1+.

85% van de personen die bij ons zaten en die meteen 1+ deden (zonder niv 1 gedaan te hebben) waren de boel serieus aan't ophouden...
Beter beginnen bij 1 en als je echt vindt dat het te traag is, even met de instructeur overleggen en dan kan je naar 1+

yep dat klopt,ben ondertussen al een paar keer gaan rijden,maar heb nog geen cursus gevolg.
dat zal er in 2012 zeker eens van komen.
ivm die devil uitlaat,heb mij een originele bijgekocht,scheelt hem wel een paar paardjes maar o zo stil :D
witte555
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor chris46R1 » Di Nov 29, 2011 12:29 pm

witte555 schreef:2 vraagjes,ben van plan om deze zomer voor het eerst op circuit gaan te rijden (zolder),en een cursus te nemen van de motorsportschool,nu is mijn eerste vraag welk niveau zou ik nemen? 1 of 1+?
rij al een drie tal jaar met een r1 en ken zolder van buiten want heb er jaren geleden nog met de auto op geraced,(hoewel dat mischien helemaal niets wil zeggen???)
2de vraag,heb een devil uitlaat en zou graag weten hoeveel db dat spel maakt zodat ik weet als ik zo kan gaan of als ik iets moet veranderen.
thanks voor de info.

de klein mannen leren ze ook eerst stappen alvorens ze het lopen aanleren ;)
Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!
chris46R1
2fast4u.be Regelmatig Lid

Vorige

Terug naar Practische info