Open uitlaat of origineel? aub reactie ;)

Alles in verband met de officiële motorsportwereld, en circuitrijden van de leden.

Moderator: Moderators

Re: Open uitlaat of origineel? aub reactie ;)

Berichtdoor SPhilips » Di Nov 15, 2011 1:05 pm

ik zou u aanraden om de lijn met de powercommander te nemen, voor die extra toppks moet je het niet misschien niet doen. Maar voor het koppel en vermogen dat je wint op lagere toeren en gasstanden wel. De moto rijdt gewoon een pak gemakkelijker met een powercommander. En jij hebt er dan direct de uitlaat ook bij.
Gebruikers-avatar
SPhilips
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor TRX » Di Nov 15, 2011 1:18 pm

skippy79 schreef:ik zal die wel bijnemen.
Ten eerste, al je dips haal je eruit met de power commander, en de CBR1000RR heeft een grote dip net boven 4000 toeren, en is in die dip enorm stug. En met of zonder uitlaat krijg je zo ie zo zwart met de honda door de aanzuig lawaai als je volgas langs de paal gaat. been there done that.

Gaat hier toch over een circuitmoto ? Hoeveel keer rij je daarmee rond de 4000tpm? Normaal kom je toch niet onder de 6 à 7.000tpm, dus diene dip zal je geen last van hebben hé ;) .
Afbeelding

Check out : www.trackdays.be :duim:
Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor skippy79 » Di Nov 15, 2011 4:06 pm

@Kunta - ik bedoelde neem de uitlaatlijn en voor dat prijs die hij vraagt voor alles, vraag ook nogeens voor die geile pvm velgen $- .......

@ TRX - Dikwels op circuit in een korte bocht kom ik rond 4000 toeren in zijn 2de, maar alleen omdat ik nooit terug schakel naar 1ste op een 1000 (slechte ervaringen :D )

En met de soes en originele uitlaten kan je ook niet volle bak langs de geluids palen rijden op Zolder zonder zwart, maar dat zijn zo goed als alle nieuwere originele motoren tegenwoordig, maar dat heeft bijna nooit met de uitlaat te maken, eerder de aanzuig geluid, en die van de soes is groter

Idd een mooie moto die verzorgd uitziet voor een schappelijke prijs
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor M@@rt3n » Di Nov 15, 2011 6:07 pm

Iemand al ervaring met die 'geluidsdempende' MWR air filters? ik zie daar af en toe reklame van in boekskes maar ofdat dat nu helpt met de intake noise ... 't zou alleszins de moeite waard zijn moest je toch bij de originele uitlaat blijven (en powercommander ).
Gebruikers-avatar
M@@rt3n
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor skippy79 » Di Nov 15, 2011 6:18 pm

ik heb er een gekocht voor 'Domme', maar ik weet niet of hij die al getest heeft,
Laatst gewijzigd door skippy79 op Di Nov 15, 2011 6:44 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kunta » Di Nov 15, 2011 6:20 pm

skippy79 schreef:@Kunta - ik bedoelde neem de uitlaatlijn en voor dat prijs die hij vraagt voor alles, vraag ook nogeens voor die geile pvm velgen $- .......

@ TRX - Dikwels op circuit in een korte bocht kom ik rond 4000 toeren in zijn 2de, maar alleen omdat ik nooit terug schakel naar 1ste op een 1000 (slechte ervaringen :D )

En met de soes en originele uitlaten kan je ook niet volle bak langs de geluids palen rijden op Zolder zonder zwart, maar dat zijn zo goed als alle nieuwere originele motoren tegenwoordig, maar dat heeft bijna nooit met de uitlaat te maken, eerder de aanzuig geluid, en die van de soes is groter

Idd een mooie moto die verzorgd uitziet voor een schappelijke prijs

Skippy, toch speciaal dat je weet over welke motor het gaat zonder er iets van te vertellen... Chic ;)

Het zou idd beter zijn mét uitlaat en pc.... tis da geld altijd hé.....
En die velgen zouden heel zeker wel prachtig zijn!!!

Wat kun je verder doen aan aanzuig geluid?
Riding a race bike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor skippy79 » Di Nov 15, 2011 6:42 pm

rijden op open uitlaat dag!! ik vond het altijd kut om eraf geknikkerd te worden voor geluids overtreddingen terwijl ik niks aan kon doen, dus besloot ik enkel op geluidsvrije dagen te rijden en wat meer op andere circuits te rijden.

het ligt niet aan mij om te verklappen wat gy wilt kopen, want als gy dat wou doen had je allang fotos gepost! :D
als je de moto voor een aantal jaren wilt hebben, zal je spijt hebben om nu de uitlaat niet te kopen... gegarandeerd!!!

zit er trouwens een set reserve velgen in de pakket?
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kunta » Wo Nov 16, 2011 7:44 am

Ja, in principe met extra set velgen maar voor de prijs te drukken laat ik er ze miss ook uit.....

Ik ga vandaag naar de motor, heb nog even om te beslissen hé ;)
Riding a race bike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor skippy79 » Wo Nov 16, 2011 8:48 am

moest je ook in de regen willen rijden ga je later spijt hebben om die velgen. moest het een keuze zijn tussen de uitlaat en velgen, zou ik ik zeggen, pak de PC en velgen en laat de uitlaat af.
Die gsxr, is toch gene zwarte?
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor An_ » Wo Nov 16, 2011 10:36 am

Mijn reactie:

Als je moet zitten neuten over een paar honderd euro's voor extra velgen/PC/uitlaat/gelijk wat, koop dan een moto uit een lagere prijsklasse of ga nog wat bijklussen.
Gebruikers-avatar
An_
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor kunta » Wo Nov 16, 2011 11:51 am

skippy79 schreef:moest je ook in de regen willen rijden ga je later spijt hebben om die velgen. moest het een keuze zijn tussen de uitlaat en velgen, zou ik ik zeggen, pak de PC en velgen en laat de uitlaat af.
Die gsxr, is toch gene zwarte?

Nee nee Skippy, tis gene zwarte.... toch niet de goeie op het spoor? ;)
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor kunta » Wo Nov 16, 2011 12:06 pm

An_ schreef:Mijn reactie:

Als je moet zitten neuten over een paar honderd euro's voor extra velgen/PC/uitlaat/gelijk wat, koop dan een moto uit een lagere prijsklasse of ga nog wat bijklussen.

Uiteraard ja,
bijklussen zal niet moeten gebeuren An....

maar het gaan hem gewoon om principe dat je altijd hoger en iets beter en iets leuker vindt...
En zo de prijs ook steeds iets hoger gaat!

Je moet principieel ergens een lijn trekken en ik wou gewoon weten van de mederijders of dit het uitsparen waard is!!
En bij deze al verschillende interessante zaken gelezen.... dus geslaagd!!!
Gebruikers-avatar
kunta

Berichtdoor DME3 » Do Dec 22, 2011 12:20 pm

Zou de boel erbij nemen om bv. de dipjes eruit te halen.
Rijden idd met dB-killer. Zal je de meeste circuits wel mee door kunnen. Koop er een originele uitlaatdemper bij die je monteert op de circuits waar nodig. Dan rijd je moto wel iets minder goed (te rijke afstelling wss). Of kun je meerdere settings opslaan op een PC?
Ducati 900SL MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 circuitmotor (aka de bak reserve-onderdelen)
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Vorige

Terug naar Motorsport & Circuitrijden