Croix en Ternois

Opmerkingen en commentaar over beurzen, motortreffens en andere grote evenementen.

Moderator: Moderators

Croix en Ternois

Berichtdoor guido » Vr Jan 14, 2005 9:27 am

Hallo,

Op maandag 2 mei 2005 wordt op het circuit van Croix 'Goemies Circuitdagen' georganiseerd.

Het betreft een dagje vrij rijden zowel voor beginnelingen als voor ervaren racers.
Er worden aparte groepen ingedeeld, volgens type motor, ervaring, etc...

Deelnameprijs komt neer op slechts 58€ /per piloot.

Er worden 5 sessies van 20 minuten voorzien.Beginners kunnen er vragen stellen en/of eventueel hun eerste sessies achter een voorrijder starten.

Voor meer info:

of telefoonnummer 0474/316.235

klik hier [email="goemie@tiscali.be"]goemie@tiscali.be[/email]
Bron:http://www.pan-european.be
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor RunnerX » Vr Jan 14, 2005 11:55 am

da's mooi, nog volek da ernaar toe gaat?
From CB500 (sold) to CBR900/Fireblade streetfighter(sold) to Honda CB1000r stunt'r 4 life - @ Runnerx @
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever:engel:
-------------------------------------------
Gebruikers-avatar
RunnerX
administrator

Berichtdoor beulke » Vr Jan 14, 2005 12:07 pm

ik ga zeker eens horen, is zeker nie duur!
tis altijd ombouwtijd ....:s
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor yvoshkiro » Vr Jan 14, 2005 12:44 pm

kdenk als er paar man meegaat, da ik da wel zie zitte..
laat iets weten eh, dan kannek op tijd verlof vragen...:D
Gebruikers-avatar
yvoshkiro
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Dr.Brainiac » Vr Jan 14, 2005 12:45 pm

Jammer ma dan zit ik in duitsland, want anders ging ik zeker mee :D
Gebruikers-avatar
Dr.Brainiac
administrator

Berichtdoor guido » Vr Jan 14, 2005 12:48 pm

Dr.Brainiac schreef:Jammer ma dan zit ik in duitsland, want anders ging ik zeker mee :D

Tiens,ikke ook :biggrin:
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor Dr.Brainiac » Vr Jan 14, 2005 12:51 pm

guido schreef:Tiens,ikke ook :biggrin:

Hehe nurburgring is zeker zo goed, kunnen we ons ook op amuseren hé Guido :p
Gebruikers-avatar
Dr.Brainiac
administrator

Berichtdoor Cornetto » Vr Jan 14, 2005 3:36 pm

ik moet 's maandags ni werken dus tkan wel zijn dak gaan!!
Gixxer-Rules:duim: :moto:
Gebruikers-avatar
Cornetto
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor yvoshkiro » Vr Jan 14, 2005 3:38 pm

en als het regent? , geld kwijt?
Gebruikers-avatar
yvoshkiro
2fast4u.be pro member

Berichtdoor guido » Vr Jan 14, 2005 3:41 pm

yvoshkiro schreef:en als het regent? , geld kwijt?

Regenbanden :biggrin:
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor Sanka » Ma Jan 17, 2005 1:01 pm

Croix is keitof, neem alleen genoeg benzine mee voor de motor!!! Heb vorig jaar een sessie gemist omdat we gingen tanken. Het dichtsbijzijnde tankstation waar je met geld of buitenlandse kaarten kan betalen ligt een dikke 30 (!) km van het circuit af...
Ik HAAT mensen die hun zin nooit

http://sankaspictures.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor beulke » Ma Jan 17, 2005 1:54 pm

sanka1976 schreef:Croix is keitof, neem alleen genoeg benzine mee voor de motor!!! Heb vorig jaar een sessie gemist omdat we gingen tanken. Het dichtsbijzijnde tankstation waar je met geld of buitenlandse kaarten kan betalen ligt een dikke 30 (!) km van het circuit af...

klopt, neem vooral cash mee, onze kaarten werken daar niet als het station gesloten is. maar tis op een maandag dus moet lukken.
(ikzelf kan toch ruim 200Km bollen, met een tank kom ik wel toe denk ik. (evt extra bidonneke) circuit +- 1,9Km +1 (en iets natuurlijk) min/ronde x 20 min x 5 sessies= 190 Km :biggrin: )

btw, ik heb mijn inschrijf papieren al, is iets dichter dan nurnberg en nurnberg kan je iedere dag op dus...
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sanka » Ma Jan 17, 2005 2:06 pm

beulke schreef:klopt, neem vooral cash mee, onze kaarten werken daar niet als het station gesloten is. maar tis op een maandag dus moet lukken.
(ikzelf kan toch ruim 200Km bollen, met een tank kom ik wel toe denk ik. (evt extra bidonneke) circuit +- 1,9Km +1 (en iets natuurlijk) min/ronde x 20 min x 5 sessies= 190 Km :biggrin: )

btw, ik heb mijn inschrijf papieren al, is iets dichter dan nurnberg en nurnberg kan je iedere dag op dus...

Mijne motor reed* ook dik 200km met een volle tank, maar op circuit maar zo'n 130km, en je komt al gauw over de 160 km op zo'n dag :moto:

*was met m'ne cbr600, heb ik verkocht

greetzzz Sanka

Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sanka » Ma Jan 17, 2005 2:13 pm

Heb daar vorig jaar enkele supermotards fantastische dingen zien doen. Croix in zo'n circuit waar een pk-monster het moet afleggen tegen een 55 pk husky.

1 recht stuk van zo'n 700m, en voor de rest bijna allemaal doordraaiende bochten (van 180°...)

1 gouden tip om niet in de zandbak te steken: op een bepaald moment moet je onder een lage brug door met daarachter een 90° bocht naar rechts: HEEL belangrijk is hier dat je net VOOR de brug je bocht naar rechts insnijdt, anders kom je te ver uit de bocht. Klinkt doodnormaal, maar de personen die daar al gereden hebben weten dat je je dik kan miskijken op die bocht doordat de brug heel laag over het circuit hangt.

greetzzz

Sanka

Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor beulke » Ma Jan 17, 2005 2:31 pm

Sanka, op de meeste punten moet ik je gelijk geven. (ik heb ook een supermotard een SS zien afdrogen, das pas rijden!)

Die bocht onder de brug is idd de meest scary bocht (mijn kameraad die me een 'opleiding' croix gaf vertelde me dat dat de bocht was die ik snelst nam maar veels te wijd. Je moet trouwens zoveel mogelijk rechts uitkomen om de volgende (flauwe ) bocht te nemen zodat je de scherpe (omvalbocht) helemaal rechts kan nemen (de meeste nemen deze buitenom, als je binneom kan dan win je een pak)

Anyway, mijn motor haalt ruim 300 Km op 1 tank, bij sportief sleuren nog steeds een ruime 200, dus dat zit OK (ik heb wel een bidonneke mee, you never know. vorige keer is deze bidon nl goed van psa gekomen voor mijn kameraad, die zat zonder en had geen tijd meer om te tanken)

Ik neem trouwens mijn werkmateriaal mee (kan altijd van pas komen!) en ga erheen met de auto (je weet nooit dat je je motor plat legt) en blijf daar de nacht voor het gebeuren slapen, (zo moet ik niet om 5Hr opstaan)
en vooral drinken meenemen!!!

normaal heb je een form E111 nodig, dat moet ik nog eens navragen.
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sanka » Ma Jan 17, 2005 3:37 pm

beulke schreef:Sanka, op de meeste punten moet ik je gelijk geven. (ik heb ook een supermotard een SS zien afdrogen, das pas rijden!)

Die bocht onder de brug is idd de meest scary bocht (mijn kameraad die me een 'opleiding' croix gaf vertelde me dat dat de bocht was die ik snelst nam maar veels te wijd. Je moet trouwens zoveel mogelijk rechts uitkomen om de volgende (flauwe ) bocht te nemen zodat je de scherpe (omvalbocht) helemaal rechts kan nemen (de meeste nemen deze buitenom, als je binneom kan dan win je een pak)

Anyway, mijn motor haalt ruim 300 Km op 1 tank, bij sportief sleuren nog steeds een ruime 200, dus dat zit OK (ik heb wel een bidonneke mee, you never know. vorige keer is deze bidon nl goed van psa gekomen voor mijn kameraad, die zat zonder en had geen tijd meer om te tanken)

Ik neem trouwens mijn werkmateriaal mee (kan altijd van pas komen!) en ga erheen met de auto (je weet nooit dat je je motor plat legt) en blijf daar de nacht voor het gebeuren slapen, (zo moet ik niet om 5Hr opstaan)
en vooral drinken meenemen!!!

normaal heb je een form E111 nodig, dat moet ik nog eens navragen.

hehe, 300 km op 1 tank, daar kan ik alleen maar van dromen :)

Dat E111 formulier is nog zo iets, eer je dat gevonden hebt...
De meesten hebben dat niet bij, vraag eens na bij je mutualiteit, het kan zijn dat je aan je eurocrosscard genoeg hebt (medische bijstand over de hele wereld).
Ben vorige zomer met 4 vrienden naar ginder geweest, dag op voorhand vertrokken, 's morgens om 6h spek met eieren... We sliepen met 2 in mijne trafic, maar die 2 anderen lagen in een tent op de tarmac. gevolg: Na 3 uren regen hield enkel de tentsluiting hen tegen van buitendrijven op hun luchtmatras:D . Gelukkig die hele dag toen drooggebleven, anders rij je dat hele eind voor niets.

1 minpuntje op het circuit: voor je het rechte stuk aan de start/finish krijg je een haarspeldbocht zoals ik er nog nooit eentje heb gezien: elke ronde met knie, voetsteun én uitlaat tegen de grond... tegen amper 35 km/h.

een dagje croix staat garant voor veel leute, leer je je bochtentechniek op punt stellen en indien je crasht valt het meestal nogal mee omdat je, buiten het rechte stuk, nergens aan hoge snelheden komt.

Greetzzz

Sanka

Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor beulke » Ma Jan 17, 2005 4:36 pm

je zegt het zelf: E111 bij je mutualiteit. Bij de onafhankelijke (waar ik bijzit, dat denk ik tenminste, ben nogal slordig in namen onthouden) duurde dat vorig jaar 5 minuutjes. meteen eentje voor een gans jaar vragen zou ook moeten lukken.

Die haarspeld is juist leuk als je hem eenmaal goe kan nemen (is me nog maar 1 keer gelukt maar ik had toch eindelijk die eikel voor me te pakken.:biggrin: )
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Loe » Ma Jan 24, 2005 12:55 pm

ga zelf ook wel eens op croix rijden
zie net dat je via motorsportschoolzolder ook kan inschrijven op

maandag 11/4/2005 65 euro
maandag 9/5/2005 65 euro
maandag 30/5/2005 65 euro
maandag 20/6/2005 65 euro
donderdag 21/7/2005 85 euro
zaterdag 30/7/2005 85 euro
zondag 31/7/2005 85 euro
maandag 1/8/2005 65 euro
maandag 12/9/2005 65 euro

zijn 6 sessies van 20minuten

wie gaat er eigenlijk op 2 mei ?

@beulke
slaap je dan in de wagen buiten het terrein of op het terrein?
BandenDepot.be is no more --- but ----> CircuitDepot.be is born!
http://circuitdepot.be/
Gebruikers-avatar
Loe
Sponsor

Berichtdoor beulke » Ma Jan 24, 2005 1:26 pm

Mito350 schreef:@beulke
slaap je dan in de wagen buiten het terrein of op het terrein?

hangt af van de organistatie en of er de dag voordien anderen aanwezig zijn of niet.
Vorige keer sliep ik gewoon in het "infield" ofte paddock. en ja ik slaap in mijn auto (kangoo, past net)
btw, die data van de motorsportschool, zijn dat vrij rijden sessies of begeleide? (heb geen zin om tussen het belgische "kruim" te rijden om toch van de baan geduwd te worden)
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Loe » Ma Jan 24, 2005 1:38 pm

@beulke

zijn allemaal vrij rijden sessies, ge hebt wel ervaren en minder ervaren groep.

hoe lang rijdt ge er eigenlijk op van antwerpen naar croix?
ik dacht toch dat da te doen is om 's morgens door te rijden met de remork en dan een uurke of 2 bollen.
BandenDepot.be is no more --- but ----> CircuitDepot.be is born!
http://circuitdepot.be/
Gebruikers-avatar
Loe
Sponsor

Volgende

Terug naar Events