Hummer H2 aan banden gelegd

Moderator: Moderators

Berichtdoor erKeN » Za Nov 11, 2006 6:55 pm

de merendeel rijd me zo'n machien vo de show

en show moet betaald worden
schrijf hem in als personenwagen en je hebt geen probleem:)
t is hemeltergend als pakweg een cayene je voorbijscheurd op de autosnelweg en ingeschreven als lichte vracht minder betaald als een ander individu
die met een gewone personenwagen rondrijd

was toch te bedenken dat dit liedje niet te lang ging duren

ik reed vroeger met bmw 2.5 6 cilinder nooit geklaagd over prijs inschrijving en taks. moet je gewoon rekening mee houden.

trouwens als je een hummer koopt van pakweg tss de 60 a 80000 euro
kom dan niemand wijsmaken da je de taksen niet kan betalen e :D

grtz
current motorcycles =>
SV1000 2005 (street),
GSXR SRAD 97(track) Barbie Revolution,
VFR400 1989(under construction)
Teamtrashtalk => erKeN
voorlopig : mettet 15/05, croix 17/06, zolder 27/07, ecuyeres 17/8 +18/8,
Gebruikers-avatar
erKeN
Moderator

Berichtdoor jos » Za Nov 11, 2006 7:14 pm

ED600 schreef:de merendeel rijd me zo'n machien vo de show

en show moet betaald worden
schrijf hem in als personenwagen en je hebt geen probleem:)
t is hemeltergend als pakweg een cayene je voorbijscheurd op de autosnelweg en ingeschreven als lichte vracht minder betaald als een ander individu
die met een gewone personenwagen rondrijd

was toch te bedenken dat dit liedje niet te lang ging duren

ik reed vroeger met bmw 2.5 6 cilinder nooit geklaagd over prijs inschrijving en taks. moet je gewoon rekening mee houden.

trouwens als je een hummer koopt van pakweg tss de 60 a 80000 euro
kom dan niemand wijsmaken da je de taksen niet kan betalen e :D

grtz

:agree:
Aut viam inveniam aut faciam
Gebruikers-avatar
jos
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jeroen! » Za Nov 11, 2006 7:23 pm

Wss kan je die gewoon niet inschrijven als personenwagen, door die hoge tarra.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor habit » Za Nov 11, 2006 8:12 pm

[quote="depo man"]gelden deze regels voor ne hummer H3 ook :? deze is wel verkrijgbaar met diesel ]

de H3 weegt dan weer een stuk lichter en blijft buiten schot wat betreft deze maatregelen.

Toch is het zo dat de meeste Hummer bezitters hier niet zo fel van zullen wakker liggen, zij verkopen gewoon die handel met wat verlies en kopen weer wat dan op dat moment interesant is zeker.

blijkt dat ik dan gelukkig de juiste keuze had gemaakt toen in mijn Tahoe kocht, en niet voor de Hummer ging
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor de wittockx » Zo Nov 12, 2006 10:18 am

enkele jaren geleden in de "mooie tijd" was dit allemaal niet van tel. iedereen kon een SUV als lichte vracht inschrijven met rijbewijs B...

Als je tegenwoordig zo'n "boot" wil aankopen, als Belgische inwoner zal je u meer moeten richting op de "pick- ups" die enorm goed verkopen en zeer goed bij prijs liggen.

Een H2 blijft in mijn ogen DE suv, maar ken toch enkele Chevy Avelanges(vorig als nieuw model) en Escalades die mijn oprit altijd mogen komen mooier maken...:duim:

En ... lichte vracht zonder discussie!l
de wittockx
2fast4u.be Lid

Berichtdoor habit » Zo Nov 12, 2006 11:18 am

Met een listig omweggetje heb ik mijn Tahoe op 148,00 € jaarlijkse taks kunnen behouden met toch op papier de 4 + 1 zitplaatsen en 52% aan laadruimte
Afbeelding
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor McDaddy » Zo Nov 12, 2006 2:20 pm

habit schreef:Met een listig omweggetje heb ik mijn Tahoe op 148,00 € jaarlijkse taks kunnen behouden met toch op papier de 4 + 1 zitplaatsen en 52% aan laadruimte

Ne maat van mij had het vorige model van 1997, overgekocht van de FBI. Alles stond er nog in en op, op de zender na. Maar zwaailichten en sirene waren nog aanwezig. En nog een voordeel was de Whipple Charger die de pk's van 254 naar 402 bracht. Ook iets handig was het starten op afstandsbediening.

Hij wou die toen als lichte vracht met behoud van zetels. En dat heeft hem heel veel moeite gekost om dat te realiseren. Zelfs de dag van de keuring stond ik erbij en wilden ze hem niet goedkeuren, maar na wat bekvechten was alles in orde.

Uiteindelijk heeft hij hem verkocht, want dat ding stond meer in panne dan iets anders. :u

De nieuwe modellen, zoals die van u Habit, zouden meer zijn aangepast voor de Europese markt en zouden gespaard blijven van alle mankementen die het vorige model had.
Afbeelding
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor erazer » Zo Nov 12, 2006 4:43 pm

habit schreef:de oplossing zou nog zijn dat je deze wagens aankoopt en uitvoert naar b.v. Polen en dan op Poolse registratie plaats en zo er hier mee rond rijdt, in Polen word voor dit soort wagens geen extra taks of wetten gevraagd.

Dat mag spijtig genoeg niet wettelijk :) Wel via een leasing bv, maar niet als jij Belg bent en eigenaar van de auto en die hoofdzakelijk in België gebruikt
23/08/2006 19:55: crash, result = broken leg, out till 1/12/2006
Afbeelding
[color=RoyalBlue]
fixx computer verkoop reparaties hardware & software verdeler
[/color]
Gebruikers-avatar
erazer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor habit » Zo Nov 12, 2006 6:22 pm

erazer schreef:Dat mag spijtig genoeg niet wettelijk :) Wel via een leasing bv, maar niet als jij Belg bent en eigenaar van de auto en die hoofdzakelijk in België gebruikt

Haha daar zit het hem juist hé erazer,, ik ben al 10j gelukkig getrouwd met Grace uit Polen, zij heeft nog steeds een adres lopen omdat wij daar ook een app. bezitten, ( gemakkelijk als je op fam. bezoek gaat :) ) ik zou dus makkelijk een wagen kunnen verkopen aan mijn vrouw die deze dan weer invoert en op registratie zet.
Maar er is waarschijnlijk een ander probleem op komst m.b. de Poolse mensen die hier in Belgié komen werken al dan niet in het zwart, dan een app. huren in de stad mogen niet langer op hun Poolse nr platen rondrijden in ons land, zij worden nu al verbaliseerd door de ordediensten en dienen hun wagen in te voeren en op Belgische reg. te zetten incl. de verzekeringen en taksen
Wat per definitie wel normaal is zeker!!
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Joker » Zo Nov 12, 2006 10:17 pm

Zijn het niet de voertuigen van meer dan 7500kg die afgesteld moeten worden naar 90 km/u?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Joker
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor jos » Zo Nov 12, 2006 11:09 pm

Joker schreef:Zijn het niet de voertuigen van meer dan 7500kg die afgesteld moeten worden naar 90 km/u?

Voertuigen met een maximale massa van meer dan 3500 km moeten uitgerust zijn met een snelheidsbegrenzer.
vrachtwagens 90km/u
bussen 100km/u
Alhoewel daar zijn uitzonderingen, maar die weet ik niet.

Voor ze in te schrijven als lichte vracht moet de lengte van de laadbak de helft uitmaken van de wielbasis en het voertuig moet beschikken over een niet-verwijderbare wand tussen zetels en laadruimte.

Bij iedere wetgeving zijn er wettige achterpoortjes, moet ze alleen kennen.
Aut viam inveniam aut faciam
Gebruikers-avatar
jos
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Kraaknagel » Zo Nov 12, 2006 11:19 pm

erazer schreef:Dat mag spijtig genoeg niet wettelijk :) Wel via een leasing bv, maar niet als jij Belg bent en eigenaar van de auto en die hoofdzakelijk in België gebruikt

Dat gaat wel ;) . Het moet niet persé een leasing zijn, gebruik als gewone bedrijfswagen is ook al goed. ;)
Don't get mad, get even!
Gebruikers-avatar
Kraaknagel
2fast4u.be expert member

Berichtdoor habit » Ma Nov 13, 2006 7:01 am

Laatste info dat ik binnen gekregen heb is dat deze voertuigen die als " vrachtwagen " worden ingeschreven waaronder vaak de H2

- begrenzer
- refectorbalken achteraan
- dodehoekspiegel

Dit geld op alle voertuigen boven de 3.5T ingeschreven als vrachtwagen, de H2 Kan je ook inschrijven als personenwagen maar dan moet je de zware taksen betalen zoals de B.I.V de jaarlijkse taks en eventueel de LPG taks

Laat je nooit wijsmaken dat wanneer je een " voorheen " lichte vracht nu aankoopt en geen 50% aan laadruimte heeft, je geen B.I.V dient te betalen want dit is fout!! er is wel degelijk B.I.V. te betalen!! het voertuig is technisch dan wel L.V maar administratief is hij voor Brussel een personenwagen.

Wanneer een wagen is ingeschreven als " lichte vracht " of " wagen voor meerdere doeleinden " zal deze opgemeten worden bij de technische keuring, indien deze niet aan de vereiste laadruimte komt van 50% ben je het fiscaal voordeel kwijt, de T.C geeft dit percentage dagelijks door naar Brussel. het heeft dus niets te maken van hoe je wagen is ingeschreven vertelde men mij in Brussel, het is het percentage waar men op voortgaat

Dus conclusie zou zijn ( eigen interpretatie !! ) als meerdere nu L.V"s nu als personenwagens door het leven moeten gaan dan moet visa-versa ook mogelijk zijn!! voorbeeld!!! ik koop een zware breakversie met veel pk!s haal de achterbank eruit en plaats wand op net iets meer dan 50% dan moet deze toch ook onder de L.V maatregels vallen!! nietwaar
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor dirk bruijns » Ma Nov 13, 2006 7:49 am

habit schreef:... haal de achterbank eruit en plaats wand op net iets meer dan 50% dan moet deze toch ook onder de L.V maatregels vallen!! nietwaar

Zit zeker iets in, heb dat ook al eens overwogen (Dodge-fan) maar zo simpel is het niet. De bevestigingspunten van gordels en banken moeten op een speciale manier verwijderd worden, en verbouwd worden zodat ze niet meer terug kunnen gemonteerd worden. Het Station voor de Technische Keuring heeft fiche's waarop dat allemaal uitgebreid beschreven staat, hoe dat moet gebeuren.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
dirk bruijns
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jeroen! » Ma Nov 13, 2006 9:55 am

Is er geen minimum aan 'draagkracht' ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stophe » Ma Nov 13, 2006 10:21 am

indien u een wagen wil inschrijven in lichte vracht moet hij aan een aantal voorwaarden voldoen. De nuttige laadlengte moet 50% van de wielbasis zijn, er moet een vaste vlakke laadvloer worden gezet en achter de voorste zetels een tussenschot van min 20 cm. De bevestigingspunten van de zetels en gordels moeten worden dicht gemaakt. De meesten doen dit met bouten met afbreekbare koppen.

Indien de wagen de wagen een homologatie heef in lichte vracht verworven door de invoerder is er geen enkel probleem. Indien het echter gaat over een voertuig dat geen belgisch PVG nummer heeft dient er een procedure als enig voertuig via de keuring te worden opgestart.
[SIGPIC][/SIGPIC]
Gebruikers-avatar
stophe
2fast4u.be Senior Lid

Vorige

Terug naar Off-Topic