buell winterprojectje

Rijervaring, foto's en geschiedenis van andere motoren + ombouw projecten van alle motoren.

Moderator: Moderators

buell winterprojectje

Berichtdoor beulke » Ma Mrt 07, 2005 9:58 pm

De winter is bijna voorbij (naar't schijnt, ik heb er nog niet veel van gemerkt)
en ik heb al enkele vorderingen gemaakt met de ombouw (with a litlle help from my friends)

anyway, hier een picie van hoe ik em kocht een jaar of 2 terug:
het gaat hier over een BUELL S3 van 1997.
Afbeelding

en zo zag ie eruit na zijn eerste levensjaar:
Afbeelding
de changes: van originele uitlaat naar scorpion uitlaat, van pro series luchtfilter naar ?? luchtfilter, van originele naar WAVE remschijf, van PM remtang naar Nissin zeszuigerremtang, van europese achterpoelie naar US achterpoelie en natuurlijk nieuwe bodykit. ook nog een superbikestuur gemonteerd voor een iets sportievere zit.
(op bovenstaande foto zit trouwens al uitlaat nummer 3: de yoshimura met aangepaste headers)
hier in reistrim
Afbeelding
deze winter wilde ik wat verder gaan: Ander (korter frame), Andere kopkuip (XBR) zwarte headers en blok, kortere kont (eigen ontwerp) terug naar de pro series luchtfilter (wegens beter); ander(e) kleurtje(s).
hiervoor heb ik dus een ander frame gekocht dat in een aanpassingesfase zit (versteviging en korter) een andere kopkuip en wat kleine prullen.
(de kont die erbij ligt is mijn oude kont die aangepast moest worden.
bij het frame lag er nog een extra achterbrug dus die hebben we ook maar meegenomen om op te experimenteren.:D

Soit dat zijn dus de benodigdheden: hieronder de vorderingen:

het kontje (thx to a friend)

Das een kortere kont
Dit zijn andere lichtjes :o (je ziet, men moet niet handig zijn, alleen heel goede en handige vrienden hebben!!)

en tenslotte de uitlaten: op de bovenste foto's zie je volledig roeste dingen, dus eerst maar ontvetten en polieren:
en daarna zwart verven

Voila, zo ver staan we al.
nu nog: blok uitbouwen en verven; frame verder bewerken, nieuw kopframe maken, subframe aanpasbaar maken (van korte naar lange kont) koplampen zoeken:u; kleurschema uitzoeken en verven (wss two-tone), frame en wielen verven?? (hangt af van prijskaartje); nieuwe nissin rempomp en dan nog wat kleine prullen.

ik moet wel zeggen dat ik dus een dubbele bodykit heb en dus de originele ben gaan verbouwen en die zwart-oranje hou ik. Daarvoor heb ik wel een nieuwe tank op de kop moeten tikken omdat ik de zwarte al geruild had voor deze oranje (vreemd verhaal eigenlijk: via weer een vriend, kom ik op deze bodykit uit voor weinig, alleen de tank zit er niet bij (was net verkocht) aangezien mijn kontje niet om aan te zien was (gaten en zo) heb ik deze kit volledig opgekocht. Door toeval ben ik op de tank gekoemn die net klaar lag om herspoten te worden in't zwart, mijn zwarte tank dan maar geruild voor deze originele)
Anyway, deze two-tone bodykit blijkt dus een uniek kleurschema te zijn die buell ooit op de nederlandse markt heeft gegooid. Vandaar dus dat ik die uniek kit hou en mijn oude kit verzaag en verander.

verdere dromen zijn: clip-ons, motor-tuning en dan zal ik er zo wel zijn.
Als ik meer heb dan post ik het hier wel.
tis altijd ombouwtijd ....:s
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Dieterke750 » Ma Mrt 07, 2005 11:07 pm

Kzie de foto's niet :(
Gebruikers-avatar
Dieterke750
2fast4u.be pro member

Berichtdoor TDM » Ma Mrt 07, 2005 11:12 pm

Ik ook niet.

Dieterke750 schreef:Kzie de foto's niet :(
Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.:D
Gebruikers-avatar
TDM
2fast4u.be pro member

Berichtdoor boecky » Di Mrt 08, 2005 12:13 am

ik zie de foto's wel
Gebruikers-avatar
boecky
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor tuny » Di Mrt 08, 2005 6:17 am

foto's zijn ok wie ze niet ziet zal aan een decoder liggen die niet aanwezig is op die pc
bandit 4 ever and ever

MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Gebruikers-avatar
tuny

Berichtdoor Bladeke » Di Mrt 08, 2005 9:00 pm

Je bent blijkbaar goed ingericht kwa werkplaats of is dit niet bij je thuis ?
Trouwens ziet er al een stuk aanlokkelijker uit:duim:

Grtzz
The only thing that can beat you, is you're own fear
Gebruikers-avatar
Bladeke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor kcyrt » Di Mrt 08, 2005 9:47 pm

'k Ben toch curieus naar het eindresultaat.
Hopelijk krijg ik je machine dit jaar eens te zien.:)
Waar ben je voor? --positive thinking--
Gebruikers-avatar
kcyrt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor beulke » Wo Mrt 09, 2005 7:43 pm

die werkplaats is helaas niet de mijne (de kont is zoals ik al zei, verbouwd door een vriend, ikzelf kan maar moeilijk overweg met polyester)
ben wel stillaan alles aan het verzamelen (volgende aankoop is een hefbrug)

eneuh zien, alleszins maar helaas wss niet deze maand.... zoals je ziet op de picies nog hopen werk
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Bladeke » Wo Mrt 09, 2005 8:30 pm

Als je een hefbrug zoekt, in de makro staat er eentje voor 68€ als ik me niet vergis zou ook geschikt zijn voor motoren, op ebay staan erook maar is een 10voud hiervan :D

Grtzz
The only thing that can beat you, is you're own fear
Gebruikers-avatar
Bladeke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Paco » Wo Mrt 09, 2005 8:31 pm

Ben benieuwd naar het resultaat.
Suzuki rules :duim:
“Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”
Gebruikers-avatar
Paco
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Ripple » Vr Mrt 11, 2005 7:13 pm

Hey ... Beulke ge moogt diene ketel ne keer komen tonen hé als hij klaar is :duim:
Gebruikers-avatar
Ripple
2fast4u.be Lid

Berichtdoor beulke » Vr Mrt 11, 2005 10:29 pm

Ripple schreef:Hey ... Beulke ge moogt diene ketel ne keer komen tonen hé als hij klaar is :duim:

will do, we spreken dan wel eens af om de nieuwe ronde puntjes in izegem te verkennen:D (en daarna naar wervik voor nog meer ronde puntes:D:D)
ge moogt anders gerust eens een pint komen drinken zenne, dan kunt ge verdere vorderingen zien. (btw morgen haal ik enkele extra onderdelen op)

eneuh, blade: een hefbrug voor 65€???? sorry zenne, maar daar zet ik mss mijn velo op, nie mijne moto. ik heb het niet over een veredelde krik maar over een echte brug he.
btw: als ge een goedkope wilt die toc iets is voor een HOBBYIST dan moet ge hier dar staan er voor een 250 € (niet voor iemand die ze dagelijks gebruikt want dan zal ze rap kapot zijn vrees ik, maar voor occasioneel gebruik zal het wel voldoen.)
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Ripple » Zo Mrt 13, 2005 1:03 pm

beulke schreef:ge moogt anders gerust eens een pint komen drinken zenne

Da komt in orde ... maar kvrees dat een Cola'ke ga zijn, ben nogal een melkmuile :biggrin:
tot 1ne dees dagen :moto:
Gebruikers-avatar
Ripple
2fast4u.be Lid

Berichtdoor beulke » Zo Mrt 13, 2005 7:13 pm

kontje af en thuis, ondertussen andere rempomp gekocht en extra tankje zodat ik mijn originele kuipdelen kan houden.

subframe had maar een kleine aanpassing nodig om de switch tss lange en korte kont mogelijk te maken.

Afbeelding
de lange kont
Afbeelding
en de korte.

verschil zal wel duidelijk zijn zeker?:D

eneuh ripple: cola is ook goe, ben ook geen echte bierliefhebber (enkel speciaalbieren eigenlijk) ge hebt trouwens toevallig vandaag geen treffen gereden in de streek he, die plaaggeesten paseerden hier natuurlijk weer net aan mijn deur.
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Ripple » Zo Mrt 13, 2005 8:33 pm

beulke schreef:ge hebt trouwens toevallig vandaag geen treffen gereden in de streek he

Nop ... kheb nog genen brom, kga der 1tje aanschaffen in Mei ;)
Als ik dan ne keer weet waar uw nestje is ga ik eens komen brommen :biggrin:
Gebruikers-avatar
Ripple
2fast4u.be Lid

Berichtdoor beulke » Zo Mrt 13, 2005 10:35 pm

[quote="Ripple"]Nop ... kheb nog genen brom, kga der 1tje aanschaffen in Mei ]
met een beetje geluk woon ik tegen mei ergens anders (hoop ik)
maar dan ben je wel nog steeds welkom.
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor root » Zo Mrt 13, 2005 11:01 pm

Beulke, da's proper gedaan die inkorting, knap. En nu, nat opschuren en kleurkes kiezen?
“Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”
Gebruikers-avatar
root
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Little TT » Ma Mrt 14, 2005 9:32 am

beulke,
waarom da geel ? srr ze maar als ge nu in da zwart/oranje was gebleven, maar da geel vind ik zo ...
alé ja is mijne mening en is uwe tuf, maar al de rest vind ik vree chique ze!!!!
great minds think alike!!

live drunk or die trying! zv.be

http://spaces.msn.com/members/vippie1979

http://www.hoteldefrance-sospel.com/
Gebruikers-avatar
Little TT
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor beulke » Ma Mrt 14, 2005 7:48 pm

gwenny schreef:beulke,
waarom da geel ? srr ze maar als ge nu in da zwart/oranje was gebleven, maar da geel vind ik zo ...
alé ja is mijne mening en is uwe tuf, maar al de rest vind ik vree chique ze!!!!

euh, gwenny
kijk eens goed, die gele tank heeft schade aan de linkerkant, de mijne heeft dat niet.
Ik heb gewoon een extra tank gekocht omdat de kuipdelen die ik heb een uniek, door buell benelux ontworpen, kleurschema heeft. Het zou zonde zijn deze weg te doen.
Nu heb ik dus alles (minstens 1 keer) dubbel. (3 fairings, 2 konten, 2 tanken)
Nu hoop ik dat mijn beloofd bellypan uit oostenrijk komt.

btw, hier picies om je gerust te stellen.

AfbeeldingAfbeelding
gerustgesteld ;)
nu idd nog een kleurschema en kleur bepalen en dan zien we verder.

(oranje zit nog in de running.)
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor beulke » Vr Apr 01, 2005 11:44 pm

vorige week frame weg voor poedercoating, deze week of volgende week hopelijk de kuipdelen. Met een beetje geluk kan ik volgend WE sleutelen en het rijwielgedeelte terug in orde zetten, duim with me!!!!

het motorloss zijn begint te freten aan mijn gestel, uit pure miserie gereden met de ZX6R van mij kameraad (leuke rit, motor viel me iets teveel in de bocht om leuk te zijn (banden??) Vandaag klein (+100Km:D) met de ZX7R van de buur, (stuurt stukken leuker, wel lastig aan polsen maar hetws geweldig!!) Het leuke is dat zijn motor bij mij staat en ik de sleutel heb:D:D:D:D:D:D:D:D

ben eigenlijk nog maar pas thuis, na ritje moest ik wel een paar pinten drinken om de zenuwen terug te kalmeren manmanman beestig om nog ens te rijden na 4 (vier!!!!!) maanden niks
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Volgende

Terug naar Anderen & Ombouw