Moderator: Moderators
burton.bmc schreef:Hey allemaal,
Ik ben nieuwsgierig of jullie allemaal de bandendruk in de gaten houden. Meestal is dat bij motorrijders wat beter geregeld als bij bestuurders van auto's.
Ikzelf rij met een bandendruk
Voor: 2.5
achter: 2.9
Op circuit wordt geadviseerd:
Voor: 2.1
Achter: 2.2
Ben vooral geinteresseerd in de druk die jullie aanhouden als jullie op het circuit rijden.
burton.bmc schreef:Hey allemaal,
Ik ben nieuwsgierig of jullie allemaal de bandendruk in de gaten houden. Meestal is dat bij motorrijders wat beter geregeld als bij bestuurders van auto's.
Ikzelf rij met een bandendruk
Voor: 2.5
achter: 2.9
Op circuit wordt geadviseerd:
Voor: 2.1
Achter: 2.2
Ben vooral geinteresseerd in de druk die jullie aanhouden als jullie op het circuit rijden.

beulke schreef:ikzelf rij met mijn bridgestones met 2.8 achter en 2.7 voor.
voor een sportief ritje durf ik al eens iets te zakken, voor een duorit op de snelweg durf ik ze iets hoger te zetten. (iets is dus niet meer dan 0.2 bar he)
Op croix rij ik rond met 2.1 voor en 2.2 achter.
Dat zijn de waarden die ook door bridgestone zijn opgegeven voor mijn motor, op de site van je bandenfabrikant kan je meestal wel de juiste gegevens terugvinden.
@ductail, ik begrijp de logica niet van een hogere bandendruk achter dan voor?? dat is zowat tegen alle advies van de bandenfabrikanten in.
Nu ja, als jij er je goed mee voelt kan ik het wel begrijpen maar of het goed is???

beulke schreef:@ductail, ik begrijp de logica niet van een hogere bandendruk achter dan voor?? dat is zowat tegen alle advies van de bandenfabrikanten in.
Nu ja, als jij er je goed mee voelt kan ik het wel begrijpen maar of het goed is???
...DucTail schreef:tis vooraan meer druk he , maar ik vermoed dat je dat bedoelde ]de logica[/b]... die is er ze (zijn verschillende artikels over)... alleen ik heb ze hier nie bij![]()
...

Bartje schreef:Warmte , zoals ik al zei .
tis ook weer bijna tijd voor een nieuwe
Schussboelie schreef:En waarom op de weg dan meer vanachter dan van voor?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast