Moderator: Moderators
Let it BURN!!!:@ 

Niekes & Gitte schreef:zou niet slecht zijn dat ze hier eens een cursus over geven want der zijn der nog veel die dat niet kunnen maar wel willen:(
TRH13 schreef:Ik vind dat het belangrijk is dat je dit oefent in een lange bocht met een konstante radius zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Stel dat je een goede op- of afrit hebt gevonden naar rechts:
*je rechtervoet met de tip op de steun (zo raak je niet te snel grond met de schoen) en het midden van de linkervoet vol op de steun (goede grip en stabiel)
**Nu ernaast gaan hangen met 1 bil van het zadel zonder de linkervoet aan grip te laten inboeten, en de knie uitsteken natuurlijk. Verder gaan afhangen is nergens voor nodig, lijkt belachelijk en geeft je minder controle. Met je andere knie goed contact houden met de tank.
***Hier begin ik dan meestal een speechke over "het tegensturen" maar ik weet niet of dit al op het forum aan bod is gekomen?
****Remmen voor de bocht en met genoeg snelheid insturen. Als je niet raakt met de knie, rustig versnellen en tegensturen tot je raakt (zolang de bocht en je moed het toelaten). Door gas te geven zal je automatisch platter gaan liggen maar als je durft tegen te sturen gaat het sneller en gecontroleerder. Zolang je er maar niet te ver naast hangt kan je natuurlijk nog proberen om je knie nog verder uit te steken. Net als met wheelies en stoppies krijg je aan boord wel de indruk dat je aan het einde zit wanneer je in realiteit nog veel overschot hebt.
Niet te snel resultaat willen forceren. Bij mijzelf heeft het lang geduurd voor ik het kon in vergelijking met anderen. Maar deze "anderen" hebben ondertussen bijna allemaal eens in het stof gebeten door overmoed. Terwijl ik nu in goede omstandigheden (droog, juiste bandenspanning, goede vering en goed uitgeslapen) er zeker van ben dat ik niet ga vallen, zelfs met iemand achterop.
Hou ook rekening met het feit dat je met al dit oefenen wel eens de steuntjes aan de grond zou kunnen rijden. Wees hierop voorbereid en begin niet in de bocht te remmen, want dan zet je machine zich resoluut rechtop.
Practice makes perfect.

punica78 schreef:
Niet dat ik weet maar ik heb dat eens uitgeprobeerd op basis van wat ze mij hebben verteld ( of wijsgemaakt?!). Ik heb het gevoel dat het wel werkte maar meer uitleg is altijd welkom!
) !
punica78 schreef:
Niet dat ik weet maar ik heb dat eens uitgeprobeerd op basis van wat ze mij hebben verteld ( of wijsgemaakt?!). Ik heb het gevoel dat het wel werkte maar meer uitleg is altijd welkom!

ps mijn foto wat je ziet is getrokken op een rondpunt
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten