de miskende tourer: ULTRA CLASSIC

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

de miskende tourer: ULTRA CLASSIC

Berichtdoor ultra » Vr Jul 13, 2007 12:34 am

De miskende tourer, de Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic.
Staat in Nederland al maandenlang in de top 10 best verkochte moto's.
Comfortabel, betrouwbaar, uiterst zuinig, cruise-control, luchtvering achter, zeer uitgebreid kleurenpalet af fabriek, de grootste merkenclub ter wereld, wekelijkse georganiseerde uitstappen worldwide, o.a. de grootste europese motorhappening EBW in Kärnten.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
ultra
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Rebel_MC » Vr Jul 13, 2007 12:46 am

ultra schreef:De miskende tourer, de Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic.
Staat in Nederland al maandenlang in de top 10 best verkochte moto's.
Comfortabel, betrouwbaar, uiterst zuinig, cruise-control, luchtvering achter, zeer uitgebreid kleurenpalet af fabriek, de grootste merkenclub ter wereld, wekelijkse georganiseerde uitstappen worldwide, o.a. de grootste europese motorhappening EBW in Kärnten.

Mss iets waar ik binnen 40 jaar mee ga toeren :D
U can ride trough a corner & U can put Ur knee down... or you can slide trough it :cool:
Gebruikers-avatar
Rebel_MC
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Grafzerk » Vr Jul 13, 2007 10:39 am

Dit zegt mij absoluut niks, maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak. Het zou nogal saai worden anders.
Gebruikers-avatar
Grafzerk

Berichtdoor Road_devil » Vr Jul 13, 2007 10:43 am

als ik oud en versletn ben misschien
Gebruikers-avatar
Road_devil
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Olsene Boy » Vr Jul 13, 2007 1:15 pm

leuk zo een mobilhome op twee wielen. :D

ik denk nie da k rap ne moto ga kopen die gekend staat omwille van zn indrukwekkende stereo-installatie... :rolleyes:
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor ultra » Vr Jul 13, 2007 4:28 pm

Olsene Boy schreef: ik denk nie da k rap ne moto ga kopen die gekend staat omwille van zn indrukwekkende stereo-installatie... :rolleyes:

Ik dacht dat u muziekliefhebber was.
Ik begrijp U Zulte-boy. Er zit nog een voice-operated intercom, radio-cd en CB-zender en cruise-controlop standaard.
Als kerktoren-rijder vindt gij Schelderado al ver, hopelijk krijgt gij hulp om er te geraken.
Uw schrijven]eindje weg van bij mijn thuis[/b] maar voor wat hoort wat...
als r nog mensen willen meerijden uit buurt olsene, anders eerst afspreken bij mijn thuis? Rebel73??? En samen doorrijden?"

Even rekenen hoelang gij nog moet Belgacommen vooraleer U een Harley-Davidson kunt kopen... die Ultra kost 14 x zoveel als uw F:zwijg:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
ultra

Berichtdoor racer » Vr Jul 13, 2007 8:50 pm

Grafzerk schreef:Dit zegt mij absoluut niks, maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak. Het zou nogal saai worden anders.

:agree:
angst belemmert prestaties.
ik sterf hoe ik geboren ben : al bloedend en blijtend
Gebruikers-avatar
racer
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Maxxi » Vr Jul 13, 2007 9:07 pm

Als ik niet meer op een sportmoto geraak komt deze zeker in de garage :moto:
Of ne Goldwing natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Jeroen! » Vr Jul 13, 2007 11:08 pm

Ik zou nu zeggen nee danku, maar binnen een paar jaar is dat mss anders, hoewel ik 'voor het zicht' toch minder aangeklede modellen prefereer. Maar zo'n set bakken die bij uwen tuf horen kunnen af en toe wel handig zijn denk ik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor ultra » Za Jul 14, 2007 12:36 am

1DRR schreef:Ik zou nu zeggen nee danku, maar binnen een paar jaar is dat mss anders, hoewel ik 'voor het zicht' toch minder aangeklede modellen prefereer. Maar zo'n set bakken die bij uwen tuf horen kunnen af en toe wel handig zijn denk ik.

Afbeelding

tadaa... een minder aangekleed model, here she is.
In die topcase ( zou ik niet meer willen missen) kunnen 2 helmen, oef die sleuren wij niet mee. In de zijkoffers, regenkledij, lederkledij, zomerkledij, terraskledij, sexy lingerie ( haar kledij dus) 2 zware kettingen, ... zit vol! Het is dan ook mijn reismoto. Om hier even te rijden neem ik wel iets anders ( dan voel ik mij een kikker op een draad)
Gebruikers-avatar
ultra

Berichtdoor ultra » Za Jul 14, 2007 12:03 pm

1DRR schreef: ...ik minder aangeklede modellen prefereer.
Maar zo'n set bakken die bij uwen tuf horen kunnen af en toe wel handig zijn denk ik.

Na het verwijderen de foto van een minder geklede vriendin heb ik haar een jacket gegeven.:u
De topcase zou ik niet meer kunnen missen, 2 helmen erin en wandelen. In de zijkoffers zitten zomerkledij, regenkledij, lederkledij, sexy-lingerie ( haar eigendom)(misschien wordt dit nu ook gecensureerd door het committee Staphorst-Vaticaan) terraskledij, ... ze zitten steeds vol.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
ultra

Berichtdoor Olsene Boy » Za Jul 14, 2007 4:23 pm

k Ga mijn reactie verwijderen Ultra, was nie echt bedoeling van zo op uw tenen te trappen.

en ja, ge hebt gelijk, heb inderdaad eindje moeten sparen om mijn okkazie gsxf te kunnen kopen, maar da trek k mij nie zo aan, m rijdt lekker en ie is volledig van mij. Leuk voor je dat je zoveel meer geld hebt dan mij, gun dat de mensen ook hoor.

greetz, denk da k nog s tot aan de kerk van zulte ga rijden met mijn ouw brik

ultra schreef:Ik dacht dat u muziekliefhebber was.
Ik begrijp U Zulte-boy. Er zit nog een voice-operated intercom, radio-cd en CB-zender en cruise-controlop standaard.
Als kerktoren-rijder vindt gij Schelderado al ver, hopelijk krijgt gij hulp om er te geraken.
als r nog mensen willen meerijden uit buurt olsene, anders eerst afspreken bij mijn thuis? Rebel73??? En samen doorrijden?"

Even rekenen hoelang gij nog moet Belgacommen vooraleer U een Harley-Davidson kunt kopen... die Ultra kost 14 x zoveel als uw F:zwijg:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor ultra » Za Jul 14, 2007 6:28 pm

Olsene Boy schreef:k Ga mijn reactie verwijderen

Zeker uw reactie NIET verwijderen, ik denk zelfs dat het onmogelijk is.
We zullen eens een pint pakken, of een cremeke van de lekdreef.
Ik ben cremekes schuldig aan Roadie en ... ik passeerde daar verleden week, dan was er niemand.
Ooit heb ik beweerd dat H-D en BMW voor oude knarren was en dat ik dat nooit zou willen, nu zijn er wel enkele BMW -types die ik goed vind maar die zou "dubbel gebruik" zijn met mijn Ultra.
Deze Dyna bolt in Olsene, eigenaar Didier, woont aan de snelweg in de buurt van Pi = 3,14. Zijn pa rijdt ook met een H-D.
Afbeelding edit]Afbeelding[/url]
Gebruikers-avatar
ultra

Berichtdoor ASTRO » Za Jul 14, 2007 7:06 pm

Heb welgeteld 1 HD gehad. Dat ding stuurt niet, accelereert niet en remt niet.

Heb er dan maar een eigenbouw softtail van gemaakt. Motor gekieteld met een supertrap uitlaat, S&S carb en een kuryakin luchtfilter.

Rijgedeelte verbeterd door een up-side down voorvork en de velgen van een GSX-R, en er maar meteen het hele remsysteem van de soes op gekijlt.

Uiteindelijk resultaat : hij stuurde iets beter, remde iets beter en accelereerde iets beter.

Was niks voor mij, heb hem dan maar verkocht. Zal er ook nooit geen meer kopen alhoewel ik bvb de Nighttrain en de V rod mooie motoren vind.:rolleyes:
Afbeelding

HEAVEN doesn`t need me,

HELL`s afraid i might take over
Gebruikers-avatar
ASTRO
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Olsene Boy » Zo Jul 15, 2007 9:32 am

ultra schreef:Deze Dyna bolt in Olsene, eigenaar Didier, woont aan de snelweg in de buurt van Pi = 3,14. Zijn pa rijdt ook met een H-D.

Ach, dus nu weten we ook wie er al die schoon zwart cirkels op de tarmak heeft getekend voor café Sturgis...
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor stijne » Zo Jul 15, 2007 11:28 am

Mensen lopen de latste tijd toch licht geraakt, tijd dat het schoon weer eraan komt zulle :D:D:D:D:D:D:D

peace:duim:
Z owners club Belgium
Afbeelding
Gebruikers-avatar
stijne
2fast4u.be pro member

Berichtdoor gie » Ma Jul 23, 2007 11:49 am

ultra schreef:Ik dacht dat u muziekliefhebber was.

Afbeelding

muziek op ne moto??????waar gaat het toch allemaal naartoe begot....wa gaan ze nog allemaal uitvinden he???
beter 10 vogels in de hand dan geen hand
Gebruikers-avatar
gie
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor desp0 » Wo Jul 25, 2007 4:35 pm

het spijtige is gewoon dat die dingen geen grondspeling hebben, om de 1000km nieuwe uitlaten ! :o

dan issie zelfs nog duurder of nen 2takt onderhouden :o

no kidding, ik zie serieus wel graag sommige harleys, maar dan de zelf omgebouwde, they rock in the quarter mile ! :moto:
desp0
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ultra » Wo Jul 25, 2007 7:54 pm

desp0 schreef:het spijtige is gewoon dat die dingen geen grondspeling hebben, om de 1000km nieuwe uitlaten ! :o
dan issie zelfs nog duurder of nen 2takt onderhouden :o
no kidding, ik zie serieus wel graag sommige harleys, maar dan de zelf omgebouwde, they rock in the quarter mile ! :moto:

OK, Dit topic gaat over de Tourer-familie (Road King, Road King Classic, Road King Custom, Electra Glide, Tour Glide, Road Glide, Ultra Classic,...) die hebben alvast méér grondspeling dan de Softail-familie (Fat Boy, Street Bob, Heritage Softail, Nighttrain,...)
Als die Softails metaal over de baan schrapen dan zijn het de voetsteunen, niet de uitlaten!
Indien U in staat was om uitlaten aan de grond te krijgen dan is dat omdat U van te hoge drempels rijdt :rolleyes: , of verkeerd gemonteerde aftermarket bleirpijpen bezit.
Wilt U over een circuit scheuren met grote bodemspeling (zoals de Api SR )met iets de Harley-Davidson-stal neem dan een B u e l l .
And yes, they rock the quarter-mile.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
ultra

Berichtdoor desp0 » Ma Jul 30, 2007 5:00 pm

dat waren idd aftermarket pijpen (of zelgemaakte, really weird stuff)
en er blijft weinig van dat machien over dat nog origineel is, ach kzou het eens aan hem moeten vragen wat er allemaal aan gedaan is, 't gaat enorm vooruit maar de eerste S bocht die we hier hebben heeft hij 't aan zijn been. vonken alle kanten en zo'n rood/zwart knetterding dat hem buitenkant voorbij ging :moto:

maar of dat nu echt een toerder is zijn ding weet ik ook niet :?

ps : buell rockt zeker maar ik heb persoonlijk en jammer genoeg nog nooit iemand zien vlammen met dat ding , wel al straffe verhalen/tijden gehoord van op croix en ternois
desp0
2fast4u.be Senior Lid

Terug naar Tour motoren