De zomer staat voor de deur en wou wat verandering in het leven van mijn trouwe 2 wieler blazen... Een nieuwe look voor in de zomer te paraderen, maar wie dat doet moet ook de uitdagingen aankunnen en daarvoor koos ik een nieuwe demper en een powercommander te kopen om mooi te beginnen.
Even een korte uitleg; de uitlaat is een blueflame evo3 titanium, gekleurd, had deze al een tijdje geleden gezien op het web en wist al van toen dat het die ging zijn. Ook kon ik op de site zien dat er al mappen voor de uitlaat in combi met de powercommander, wat het nog makkelijker maakte. De powercommander is voor wie het niet zou weten een apparaat die ervoor zorgt dat je 2 wieler beter gaat presteren, renderen ed...
Nu om deze juist te gebruiken moet je ook nog (in mijn geval) andere luchtfilters steken en een O2 sensor (die heb ik nog niet, niet binnen :-( ).
Dit allemaal gebeurt bij Blondeel in Oostende mits deze Triumph verdeler is en hij ook nog van een testbank beschikt.
Eerste run werd gedaan met de moto volledig standaard, resultaat een mooie 109Pk op het blok wat zeker niet slecht is wisten ze me te vertellen. De andere daytona's 600 zitten rond de 107Pk. Op papier zeggen ze wel 112Pk maar kom een mens kan niet alles hebben.
Tweede run is met de nieuwe uitlaat met 1Db-killer minder (mits ik twee pijpjes heb). De powercommander steekt er ook al in maar met de standaard map.
Resultaat een 4Pk winst dankzij de uitlaat, en de powercommander die het dipje weghaalde.
En Natuurlijk de look, gewoonweg supper en de sound was beter dan gehoopt. Deze laatste kan ik echter niet laten horen, tzou ook niet hetzelfde zijn over luidsprekers...
Hier zijn een paar foto's, laat nog wel iet weten als de powercommander volledig benut zal worden, dit zou in totaal een 12Pk moeten schillen...
De runs...

op de bank...

Oordeel zelf maar...

Voor wie meer info nodig heeft kan altijd hier zijn ding kwijt, slukes allemaal en ik hoop dat het voor iedereen zo goed als bij mij mag verder gaan...

meer (dacht altijd dat dat maar max. 5pk zou meer geven die powercommander)