- Mini 4 takt blokjes zijn onbetrouwbaar en niet duurzaam, niet voor lange afstanden, zowat alles van het rolling frame roest, barst, scheurt, noem maar op, den elentriek begeeft het rap, trekken nie op, is gevaarlijk laag aan de grond waar bestuurders je nie snel opmerken, vergen veel onderhoud, blijven opgedreven brommers zelfs die 140cc's, en vanaf je aan het vermogen prutst blazen ze zich snel op... (van kwalteit heb ik het vooral op de niet-Japanse mini4taktjes en stukken)
+ Pure fun, geen tax (op moto <250cc?), mits andere uitlaat maakt da mooi geluid, mits wa optische tuning kan je er prachtige dingen van maken(fotoalbumke van mij:
http://s156.photobucket.com/albums/t40/tomcaPBR/Tuned%20models/?start=all ), ze zijn zeer makkelijk om zelf aan te sleutelen, en aan 120 per uur zo dicht aan de grond is apart gevoel, anders dan 120 met grote moto.
spreek uit ervaring,
Heb zelf 2 jaar een mini4takt gehad, veel gesleuteld aan m'n eigen en maten hun mini4takt,
en met zowat alle modellekes en cc-klasses wel al eens gereden:)
maar ben toch blij dak nu voor een GS500 ben gegaan;)
en @ RATAPLAN
ge moet op 1 individu geen oordelen gaan maken ee,
'k heb veel meer last van die 50cc Boosterkes die me langs rechts aan 100km/u gaan voorbijsteken,
een daxke, 50cc, gaat noois nie veel meer dan 65 halen,
de zwaarste blokskes (140-160cc) er voor nu hoogtens 130km/u ofzo mits ferm geld er tegen te kletsen,
En ja je hebt er wel altijd die denken dat ze stoer zijn als ze wa gas geven in stationair:rolleyes:
Maar van motos ep je da ook,
stond paar maand geleden met de brommer op't gemakste aan de lichten in stationair,
komt er een Z750 naast me staan, kijkt die eens, en begint die zo wa in stationair te gazen, springt het op groen, en trekt ie op z'n achterwiel z'n kot open... Je hebt altijd en overal zo'n mannen;) je moe er maar nie op ingaan