Dilemma

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Dilemma

Berichtdoor MetalMind » Wo Okt 24, 2007 5:29 pm

Hoi, na men crash met de honda deauville zoek ik al een tijdje een andere motor. al snel wist ik dat ik een sporttourer wou. nu twijfel ik tussen

*Vfr 800
Bj 2004
7000km
PERFECTE staat
prachtige prijs
GEEN koffers
komt van een persoon die we kennen, die zich een motor heeft laten aansmeren maar daar geen tijd voor heeft
prijs: €7000

*BMW k1200rs
bj 1997
40000km
prijs is ook dik in orde
ook geen koffers maar ik weet er staan voor €275
Remus uitlaat
prijs: €3750

Nu heb al veel geleze over deze motoren al gereden met die VFR en ook al gereden met een 1200gt (van men vader). Nu moet je ook weten dat ik nog met een L rij...

Mijn Bevindingen:
-vfr vind ik mooier, bmw is niet lelijk
-Bmw scheelt de helft van prijs met de VFR
-"bang" voor het serieuze vermogen van de bmw
-BMW is volgens mij wel sterker en betrouwbaarder
-Men vader heeft een GT is er supper content van men onkel een k75 en raad alleen maar bmw aan:rolleyes:
-BMW stuurde raar door demper (denk ik)
-Ik wel koffers kopen voor die vfr maar vind ik dat ergens?

Wie helpt mij met nuttige raad (geen zever aub, daar ben ik niets mee) andere motoren moet ik ook niet:cool:
1 Honda Deauville
2 BMW k1200rs
MetalMind
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor guido » Wo Okt 24, 2007 5:31 pm

K1200Rs van 2007 voor maar €3750 ?
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor MetalMind » Wo Okt 24, 2007 5:33 pm

guido schreef:K1200Rs van 2007 voor maar €3750 ?

sorry aangepast, kan natuurlijk niet...:zwijg:
1 Honda Deauville
2 BMW k1200rs
MetalMind
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor guido » Wo Okt 24, 2007 5:34 pm

Dacht ik al,dan zou ik voor de Honda gaan.Koffers kan je oa vinden bij Rad of tweedehands.
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor MetalMind » Wo Okt 24, 2007 5:37 pm

guido schreef:Dacht ik al,dan zou ik voor de Honda gaan.Koffers kan je oa vinden bij Rad of tweedehands.

tweedehands heb ik alleen maar grijze gevonde en heb al serieus gezocht en bij RAD???
1 Honda Deauville
2 BMW k1200rs
MetalMind
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor guido » Wo Okt 24, 2007 5:38 pm

MetalMind schreef:tweedehands heb ik alleen maar grijze gevonde en heb al serieus gezocht en bij RAD???

http://www.rad.be/
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor ferre » Wo Okt 24, 2007 6:04 pm

als papa de rekeningen voor onderhoud voor zijn rekening neemt zou ik voor de BMW gaan. ikzelf rijd een K 1200 GT als je vader en ik vind dat een dijk van een motor. is wel wat kopzwaar en het duurt een tijdje voor ja volledig plat durft te gaan.motor geeft de indruk dat hij niet meer recht wil komen als ge plat in de bocht gaat. mijn vrouwke rijd met Honda en dat scheelt meer dan de helft op onderhoudskosten. na 3 jaar zullen de BMW en de Honda evenveel kosten alles meegerekend MAAAAAAAAAAAAAARRRRRRR............
ik ben de 55 al voorbij en jij bent nog jong DUS kies wat je mooi vind . je bent maar één keer jong en om met een K75 te rijden heb je nog 20 jaar tijd. is wel een goede motor.
ferre
EX Goldwing 1800 A9 + GPS GARMIN 660
ingeruild voor een MX5 :)
Gebruikers-avatar
ferre
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Kraaknagel » Wo Okt 24, 2007 6:09 pm

Er zit natuurlijk wel een groot prijsverschil tussen, dus dat maakt de keuze ook wat moeilijker. Als die BMW goed inorde is zou ik daar voor gaan. Indien het prijsverschil van ondergeschikt belang is dan is de VFR natuurlijk een betere optie.
Don't get mad, get even!
Gebruikers-avatar
Kraaknagel
2fast4u.be expert member

Berichtdoor gsus » Wo Okt 24, 2007 6:31 pm

Ik zou toch voor de vfr gaan. Sportief maar toch comfortabel.
Benjibikes Trackday 12/08/11 Croix
www.benjibikes.be
Gebruikers-avatar
gsus
2fast4u.be pro member

Berichtdoor stardust tommy » Wo Okt 24, 2007 8:08 pm

hey , moest je voor de VFR gaan ,zeker de startervalves laten synchroniseren, maakt vd VFR een nog aangenamere moto! kost rond de 40 euro. en een setje Michelin Pilt powers en hij stuurt een pak lichter

moest je liever een rood 2006 model heben, de mijne staat te koop (met zo goed als nieuwe banden, verhoogd scherm en Leovince uitlaten )

gr Tom
Gebruikers-avatar
stardust tommy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor stardust tommy » Do Okt 25, 2007 12:20 pm

ben juist aan het twijfelen geslagen om mijn VFR weg te doen...

juist ff het tripje MOL - Stabroek en terug gedaan over de autobahn... goed windbescherming= minder koud, smalle moto gaat vlot door de fille en de op- en afritten blijven sportief te nemen ( ben een paar keer verkeerd gereden :D zelfs met gps).
mss toch ook nog ergens koffers zoeken, een hydraulische krik in een rugzak begint toch door te wegen:mad:

een echte aanrader voor heel het jaar door, mss wel handvatverwarming aanschafffen, of mijn winterhandschoenen onder het stof halen:moto:

gr Tom
Gebruikers-avatar
stardust tommy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Se7en » Do Okt 25, 2007 2:02 pm

MetalMind schreef:-Ik wel koffers kopen voor die vfr maar vind ik dat ergens?

De VFR rijdt zalig, zowel touring als sportief, een goede windbescherming, maar zal waarschijnlijk toch nog anders rijden dan de BMW (Ook door het groter vermogen). Ook qua zithouding zit er misschien toch nog wel wa verschil op. De VFR zit iets sportiever dan uw vorige Deauville...

Ivm de koffers moet ge maar is goed zoeken op het net of op tweedehands sites. Heb je al is navraag gedaan bij uwe Honda-dealer? Misschien dat die er wel ergens te koop weet staan en u voor een goed prijske kunnen verkopen...

Als VFR-rijder kan ik natuurlijk maar zeggen hoe ik het zie (en mijn vorige was nen Hornet, dus heb geen andere ervaringen). Heeel belangrijk: uw eigen bevindingen als ge met de beide moto's hebt gereden. Als ge u niet goed voelt op de BMW, dan zou ik hem ook niet zomaar kopen 'omdat hij goedkoper is'. Als je dan toch in die richting wil, moet je maar is rondneuzen naar een andere 2ehands BMW K.

Samengevat: testrijden, en alles (kenmerken, eigen bevindingen met de moto's, rijs/kwaliteit, ...) is in een tabelleke naast elkaar neerschrijven met pro's en contra's. De koffers die vindt ge nog wel ergens...:duim:
En niet blindstaren op een prijs, want vroeg of laat beklaagt ge het u misschien...)

Grtz!!
Gebruikers-avatar
Se7en
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor stardust tommy » Do Okt 25, 2007 2:24 pm

ik wil niet beweren dat een vfr goedkoop in onderhoud is, maar als je leest wat een klein onderhoud kost bij een BMW dealer :o

op het motoren en terroristen forum staat hier een topic over...

de originele koffer van honda zeen zee duur vind ik, maar natuurlijk wel de schoonste. op marktplaats.nl staan er ook regelmatig te koop. ( maar natuurlijk altijd in het zilver en niet in het rood...

gr Tom
Gebruikers-avatar
stardust tommy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor stardust tommy » Do Okt 25, 2007 2:29 pm

nog een voordeel vd VFR... ketting aangedreven. ideal om goedkoop banden te laten leggen (of ge moet vertrouwd zijn met een cardan). moto op middenbok, paar bouten los, wiel in de koffer en naar den bandenboer...

voor het voorste wiel heb ik een houten blok gemaakt die juist van hoogte is om onder de uitlaatcollector te zetten zodat het voorwiel ook vd grond komt...

banden laten leggen in de garage is €100 teveel betalen

gr Tom
Gebruikers-avatar
stardust tommy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor wittmann » Do Okt 25, 2007 2:53 pm

Waarom je beperken tot juist deze VFR, in okkazie vind je al snel een model van 98-01 voor +- 4000 euro, met weinig km's, mét koffer(s).
Heb voor de mijne +- evenveel betaald met 17000km en givi wingrack en topcase. Nu nog 2 zijkoffers ...
VFR800 '98 V4
GSX-R 600 SRAD '97
Teamtrashtalk => Witzmann
Gebruikers-avatar
wittmann
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor stardust tommy » Do Okt 25, 2007 3:36 pm

moet de moto dienen voor veel woon- werkverkeer? laat je dan eerst eens goed inlichten over het afschrijven v/e moto!

het kan goed zijn dat als je een duurdere moto koopt in occasie die je 3 jaar afschrijft en dan verkoopt goedkoper uitkomt als een goedkope 2dehands. al je onderhoud, onderhoudsprodukten, banden, kleding, etc... kan je allemaal inbrengen! + na drie jaar verkoop je je moto en dat zal meer opbrengen dan een oude/goedkope 2de hands... en zo begin je opnieuw ( of je rijd verder met de moto (goedkoopste)

dient hij juist voor het plezier? tel dan eens hoe ver je van je werk woont en hoeveel km's dit op een jaar is en kijk eens hoeveel km's je prive doet... :cool: ( en lees dan nog eens van het begin)

gr Tom
Gebruikers-avatar
stardust tommy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jeroen! » Do Okt 25, 2007 3:58 pm

MetalMind schreef:Wie helpt mij met nuttige raad (geen zever aub, daar ben ik niets mee) andere motoren moet ik ook niet:cool:

Zeker? :zwijg:

Anyway: 't zal wss ne k1100rs zijn, en zit volgens mij toch wel wat verschil tussen de modellen, niet alleen technisch, maar ook qua prijs, dus ik versta niet goed hoe dat een dilemma kan zijn?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Ben » Do Okt 25, 2007 4:03 pm

mijn schoonbroer heeft vandaag een VFR gekocht van 2002 met 2400km op
voor 6000eur
dus is die 7000eur toch wa veel hoor!
MetalMind schreef:Hoi, na men crash met de honda deauville zoek ik al een tijdje een andere motor. al snel wist ik dat ik een sporttourer wou. nu twijfel ik tussen

*Vfr 800
Bj 2004
7000km
PERFECTE staat
prachtige prijs
GEEN koffers
komt van een persoon die we kennen, die zich een motor heeft laten aansmeren maar daar geen tijd voor heeft
prijs: €7000

*BMW k1200rs
bj 1997
40000km
prijs is ook dik in orde
ook geen koffers maar ik weet er staan voor €275
Remus uitlaat
prijs: €3750

Nu heb al veel geleze over deze motoren al gereden met die VFR en ook al gereden met een 1200gt (van men vader). Nu moet je ook weten dat ik nog met een L rij...

Mijn Bevindingen:
-vfr vind ik mooier, bmw is niet lelijk
-Bmw scheelt de helft van prijs met de VFR
-"bang" voor het serieuze vermogen van de bmw
-BMW is volgens mij wel sterker en betrouwbaarder
-Men vader heeft een GT is er supper content van men onkel een k75 en raad alleen maar bmw aan:rolleyes:
-BMW stuurde raar door demper (denk ik)
-Ik wel koffers kopen voor die vfr maar vind ik dat ergens?

Wie helpt mij met nuttige raad (geen zever aub, daar ben ik niets mee) andere motoren moet ik ook niet:cool:
Gebruikers-avatar
Ben
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor MetalMind » Di Okt 30, 2007 6:56 pm

nuja de beslissing is gevallen, ik zal er een nieuw topic over beginnen als hij hier is;)
1 Honda Deauville
2 BMW k1200rs
MetalMind
2fast4u.be Newbie

Terug naar Tour motoren