Ducati ST3

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Ducati ST3

Berichtdoor Flup64 » Ma Okt 29, 2007 1:31 pm

Wie heeft er al ervaring met een Ducati ST3?

Ik zit zowat te twijfelen tussen een VFR en een ST3, zoek immers een sport-touring.
Afgelopen zaterdag ben ik een testrit gaan maken me een FJR, een hele leuke moto maar naar mijn mening tour en heel weinig sport.

Bij de ST3 spreekt mij aan:
- Twin
- niet te krachtig
- combinatie sportief-touring

Minder positief wat ik al gelezen heb:
- wat zwaarder/trager in de bochten
- kosten onderhoud
- achterrem

Laat het commentaar maar komen....:D
“If you worried about falling off the bike, you’d never get on.” :cool:
2007: Honda Transalp | 2008: Ducati ST4
Gebruikers-avatar
Flup64
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Hugoke » Ma Okt 29, 2007 2:11 pm

Flup64 schreef:Wie heeft er al ervaring met een Ducati ST3?

Ik zit zowat te twijfelen tussen een VFR en een ST3, zoek immers een sport-touring.
Afgelopen zaterdag ben ik een testrit gaan maken me een FJR, een hele leuke moto maar naar mijn mening tour en heel weinig sport.

- Twin
- niet te krachtig

- kosten onderhoud
- achterrem

Ben er indertijd mee gaan rijden en vond het een mooie moto met een goede zithouding (niet TE sportief)en goede vering, reed ook goed, maar wat me tegengehouden heeft is inderdaad het frequent en duur onderhoud. Geloof dat Ducati Zolder nog een overjaars model heeft staan. Heb nu een Yamaha Fazer 1000 model 2007 en ben er zeer tevreden van, stuurt licht en je kan er rustig mee rijden, en als het vooruit moet gaan dan gaat het ook vooruit. Zeker eens gaan testen ergens
Gebruikers-avatar
Hugoke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor p-ducateer » Ma Okt 29, 2007 2:19 pm

- Twin
- niet te krachtig

- kosten onderhoud
- achterrem

Vergeet dat duur onderhoud maar ik rijd al 20jaar Ducati heb daarvoor ook vanalles gehad voor mij is hij de goedkoopste.Het hangt er maar vanaf waar je je motor laat onderhouden ,heb ook al van die horrorverhalen gehoord waar ze je leegplunderen.Maar iemand die ik je kan aanbevelen is Nijssen Freddy van Tongeren een eerlijk persoon.Heb nog nooit meer dan 400 euro betaald voor een groot onderhoud met de 4 klepper voor de 2 klepper de helft denk dat dat wel eerlijke prijzen zijn
Een Ducati breng je tot leven,andere motoren start je gewoon.

Snel rijden heeft nog niemand het leven gekost !!!
Snel tot stilstand komen daarintegen !!!
Gebruikers-avatar
p-ducateer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor McDaddy » Ma Okt 29, 2007 2:44 pm

p-ducateer schreef:Vergeet dat duur onderhoud maar ik rijd al 20jaar Ducati heb daarvoor ook vanalles gehad voor mij is hij de goedkoopste.Het hangt er maar vanaf waar je je motor laat onderhouden ,heb ook al van die horrorverhalen gehoord waar ze je leegplunderen.Maar iemand die ik je kan aanbevelen is Nijssen Freddy van Tongeren een eerlijk persoon.Heb nog nooit meer dan 400 euro betaald voor een groot onderhoud met de 4 klepper voor de 2 klepper de helft denk dat dat wel eerlijke prijzen zijn

Ken Freddy ook, en denk ook wel dat het ne eerlijke is. Wist mij te vertellen dat een klein onderhoud op eender welke Ducati tussen de €75 en €95 ligt, en een groot onderhoud max €350. Maar ja, als er dan nog remmen bij moeten en dergelijke, zal het wel oplopen.

Limburgse motorshop in Peer, die doet ook Ducati naast Triumph. Voor Triumph is hij officiële dealer en voor Ducati onafhankelijke. Deze haalde dezelfde prijzen aan voor de Ducati's.

Zeggen beide dat er veel zaken zijn die van de naam Ducati profiteren en krijgen geregeld klanten die op een ander zelfs meer dan €700-€800 betaalden.

Ik heb thans ook eens goesting, nu dat Mickje met Ducati rijdt, om eens te gaan zien voor ne 999. Weet nog ne knalgele van 2005 met 15000 km staan voor, volgens mij een schappelijke prijs. Maar het enige dat mij tegenhoudt, is toch de schrik van de facturen van het onderhoud. Ze zeggen wel allemaal dat het bij hun max. €350 is, maar wat als ze achteraf met een ander verhaal komen? :s
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor p-ducateer » Ma Okt 29, 2007 2:49 pm

McDaddy schreef:Ken Freddy ook, en denk ook wel dat het ne eerlijke is. Wist mij te vertellen dat een klein onderhoud op eender welke Ducati tussen de €75 en €95 ligt, en een groot onderhoud max €350. Maar ja, als er dan nog remmen bij moeten en dergelijke, zal het wel oplopen.

Limburgse motorshop in Peer, die doet ook Ducati naast Triumph. Voor Triumph is hij officiële dealer en voor Ducati onafhankelijke. Deze haalde dezelfde prijzen aan voor de Ducati's.

Zeggen beide dat er veel zaken zijn die van de naam Ducati profiteren en krijgen geregeld klanten die op een ander zelfs meer dan €700-€800 betaalden.

Ik heb thans ook eens goesting, nu dat Mickje met Ducati rijdt, om eens te gaan zien voor ne 999. Weet nog ne knalgele van 2005 met 15000 km staan voor, volgens mij een schappelijke prijs. Maar het enige dat mij tegenhoudt, is toch de schrik van de facturen van het onderhoud. Ze zeggen wel allemaal dat het bij hun max. €350 is, maar wat als ze achteraf met een ander verhaal komen? :s

Probeer te weten te komen wie het onderhoud van die Ducati gedaan heeft dan weet je al veel zou ik zeggen.

Gebruikers-avatar
p-ducateer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor McDaddy » Ma Okt 29, 2007 3:01 pm

p-ducateer schreef:Probeer te weten te komen wie het onderhoud van die Ducati gedaan heeft dan weet je al veel zou ik zeggen.

In Peer dus. En kan natuurlijk wel duidelijke afspraken maken. Maar als ik het zou doen, moet ik ook nog overeen komen met de overname van mijne gixxer hé.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Rebel73 » Ma Okt 29, 2007 3:05 pm

- Twin
- niet te krachtig

- kosten onderhoud
- achterrem

Ik weet nog deze staan:
http://www.motosmaes.be/ANDERE%20MERKEN/slides/ST2%20H147.html
Afbeelding
DUCATI ST2 + SIDE CASES / 2003 / 10946 KM / 5850 EURO
Honda CBR292RR Fireblade
Gebruikers-avatar
Rebel73
2fast4u.be pro member

Berichtdoor McDaddy » Ma Okt 29, 2007 3:08 pm

Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor p-ducateer » Ma Okt 29, 2007 3:25 pm

McDaddy schreef:In Peer dus. En kan natuurlijk wel duidelijke afspraken maken. Maar als ik het zou doen, moet ik ook nog overeen komen met de overname van mijne gixxer hé.

Ik zou hem zelf verkopen krijg je meestal een betere prijs

Gebruikers-avatar
p-ducateer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor p-ducateer » Ma Okt 29, 2007 3:30 pm

McDaddy schreef:het gaat om deze

http://www.motorshoplimburg.be/Ducati/999GL.swf

Ben niet honderd procent zeker maar denk dat hij ouder is in 2005 is de kopkuip dicht en heeft hij de zwarte mooiere achterbrug

Gebruikers-avatar
p-ducateer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Moderator » Ma Okt 29, 2007 3:32 pm

Verschillende posts zijn verwijderd wegens off topic.
On topic: Wie heeft er al ervaring met een Ducati ST3?
Gebruikers-avatar
Moderator

Berichtdoor Jeroen! » Ma Okt 29, 2007 4:22 pm

Neem het beste van 2 werelden: een 3cilinder. Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Flup64 » Ma Okt 29, 2007 8:56 pm

Hugoke schreef:Ben er indertijd mee gaan rijden en vond het een mooie moto met een goede zithouding (niet TE sportief)en goede vering, reed ook goed, maar wat me tegengehouden heeft is inderdaad het frequent en duur onderhoud. Geloof dat Ducati Zolder nog een overjaars model heeft staan. Heb nu een Yamaha Fazer 1000 model 2007 en ben er zeer tevreden van, stuurt licht en je kan er rustig mee rijden, en als het vooruit moet gaan dan gaat het ook vooruit. Zeker eens gaan testen ergens

Wat vond jij van het zwaarder/trager sturen in de bocht?:?
En de achterrem?

p-ducateer schreef:Maar iemand die ik je kan aanbevelen is Nijssen Freddy van Tongeren een eerlijk persoon.

Thxs, is voor mij toevallig ook nog de kortstbijgelegen dealer....

Rebel73 schreef:Ik weet nog deze staan:

Diene ST2 van 2003 heeft wel behoorlijk wat minder pk dan de ST3 he.... wil ik nu ook weer niet aan 'miskopen' alleen omdat het goedkoop is. Maar heeft dan wel weer een droge koppeling.... Moet ik eens over slapen....
“If you worried about falling off the bike, you’d never get on.” :cool:
2007: Honda Transalp | 2008: Ducati ST4
Gebruikers-avatar
Flup64
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Hugoke » Ma Okt 29, 2007 9:11 pm

[quote="Flup64"]Wat vond jij van het zwaarder/trager sturen in de bocht?:?
En de achterrem? Mijne Fazer stuurt wat lichter maar echt zwaar sturen vond ik de Duc ook niet, t'is tenslotte gene supersport eh .Van de achterrem kan ik niks meer zeggen ,gebruik ze maar zelden.
Gebruikers-avatar
Hugoke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Rebel73 » Di Okt 30, 2007 9:22 am

Flup64 schreef:Diene ST2 van 2003 heeft wel behoorlijk wat minder pk dan de ST3 he.... wil ik nu ook weer niet aan 'miskopen' alleen omdat het goedkoop is. Maar heeft dan wel weer een droge koppeling.... Moet ik eens over slapen....

bij Ducati zijn het niet op de pk dat je moet letten, het koppel doet het werk.

ST 2: 84pk & 84Nm
Mijn M800 heeft maar 77pk & 73Nm, maar trekt met gemak de 150kg die ik en mijn vrouw samen wegen mee warp3 met solo rijders door de vlaamse ardennen.

Proefrijden zou ik zeggen :rolleyes:

Wat het zwaar sturen enz. betreft, alles is tegenwoorig regelbaar.

Deze ST 4 ook nog gevonden uit 2001:
120pk & 98Nm bij motorpaleis Antwerpen
2001 23.971km € 5.400,00
Afbeelding
http://www.motorpaleis.be/nl-BE/motorDetail.aspx?id=12944
Honda CBR292RR Fireblade
Gebruikers-avatar
Rebel73
2fast4u.be pro member

Ducati of VFR of .....Sprint ST....

Berichtdoor blueflyer » Zo Nov 25, 2007 4:35 pm

Tja , blijft vooral een emotionele keuze denk ik zomaar...echter na twee Blackbirds , een R1 , een VFR , en een Fazer 1000 , (Ducati niet omwille van onderhoudskosten), is mijn huidige Sprint ST1050 toch wel bizonder. In de zin dat deze driecylinder toch wel fantastisch rijd , bakken koppel heeft,geweldige sound(fabriek af)enorme grondspeling,een uitstekend werkend geheel zonder compromissen , van rustig naar sportief , de Sprint heeft het allemaal in zich , en bedrijfszeker en 'aangenaam' in onderhoud . Onderhoud normaal elke 10000km,oliefilter&olie 50 euro.Laat dit zelf elke 6000km uitvoeren, olie is als nieuw .Rij zelf sportief , uitstappen tot 700km, en niet gebroken afstappen,op Michelin Pilot Power 2CT(achter doet ie met mijn rijstijl 7000km) , en de triple combineerd de geneugdes van een twee&viercylinder. Dit is een blijver , vorige moto's werden na een jaar , twee jaar terug ingeruild . Heeft niet dat 'steriele' van een Jap.Is ook een moto waar je een duo comfortabel op kan meenemen . Enfin , blijft goesting allemaal , moeilijk te bepalen voor iemand anders . Succes met je keuze .
Blueflyer
'go whit the flow and don't push the river'
Gebruikers-avatar
blueflyer
2fast4u.be Senior Lid

Terug naar Tour motoren