Vragen over uitlaten Ducati

Rijervaring, foto's en geschiedenis van sport/supersport motoren.

Moderator: Moderators

Vragen over uitlaten Ducati

Berichtdoor Corwin » Ma Sep 12, 2005 10:40 pm

Hello. Ben nieuw hier en zit met enkele vragen over ducati-uitlaten. Met name: ik heb een spaghetti-uitlaat op mijn 900 ss uit '93. Wat is hier eigenlijk speciaal aan? Er zitten BOS-carbons op, en ik heb de originele ook nog ergens. Maar 't gaat hem vooral over die spaghetti's. Ik ben namelijk net compleet omvergereden door een blinde bejaarde dame met een peugeo'ke en 't was er ni neven. Resultaat: den Duc and myself pertotal. Dus ben bezig alle stukken te verkopen, waaronder het blok dat we net gereviseerd hadden, maar bij verschillende geinteresseerden viel me op dat die spaghetti's hun snel opvielen, vandaar mijn vraag...Alvast bedankt.
Corwin
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Ace » Ma Sep 12, 2005 10:52 pm

Spaghetti uitlaten zijn oorspronkelijk afkomstig uit de racerij waarbij de uitlaten vertrekkende aan iedere cilinder tot op de millimeter even lang horen te zijn waardoor er betere prestaties uit de motor te rapen valt bij eventuele motortuning...

Ride On!
"Alice lets play house, you be the door and i wil shut you"
Gebruikers-avatar
Ace
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor luna666 » Di Sep 13, 2005 6:55 am

Heb ook spaghetti uitlaten op mijn Duc 900ss gehad. :)

Zijn niet goedkoop en geven een speciale volle sound.
Heb ze er laten opzitten toen ik hem verkocht en de nwe eigenaar had hetzelfde voor als jij nu :cool:
Heeft hem tegen de vangrails geparkeerd, met een total loss tot gevolg.
Motor is gerecupereerd en in orde gezet (scheelde niks aan) maar de uitlaten waren jammer genoeg om zeep.

Heb d'er nog altijd spijt vn, want zo dikwijls kom je geen spaghetti's tegen.

Mijne was vn 1994 met 94.000km op de teller,en hij kon gerust nog effe mee :cool
Do take your time...Because your soul...Will be mine the day you die !!

www.ducatimob.be
666 -->> luna666
Gebruikers-avatar
luna666

Berichtdoor Corwin » Di Sep 13, 2005 12:22 pm

wow. ik had er 63.000 en heb daarom heb blok gereviseerd, krukas was wel naar de zak. de mijne is jammergenoeg niet te herstellen, voorvork, nuja: heel de voorkant compleet in gruis, zelfs velg vooraan én remschijf geplooid, stuk dat benen vd voorvork bijeenhoudt compleet doorgescheurd, oliekoeling volledig afgebroken...het ergste is altijd nog als je zelf niet eens in fout bent...en over die spaghetti's: eventueel houden dan als ik me weer een ss zou aanschaffen? 't is dat of een 851/888...strada weliswaar. mijn pa heeft een 888 sp4 maar daar wordt zelden mee gereden :) . en nee ik heb er geen schrik van opgedaan: ik was niet in fout dus ik ga het motorijden niet laten omwille van een onverantwoorde bestuurster :moto:
Corwin
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor koenduc » Di Sep 13, 2005 4:40 pm

Tja,het kost steeds ne hoop geld...de meeste uitlaten kan je tegenwoordig al wel voor een goede prijs vinden op de 2de handsmarkt.Laat je wel niets wijsmaken ivm uitlaten enzo,je moet maar eens heel goed kijken naar de cilinders en buizen.Met of zonder demper,emprom aanpassen,luchtfilter aanpassen,het zijn dingen die je zeker hoeft te doen bij een duc.
Stuur me gerust een mailtje!
[email="koen@ducaticorsefriends.com"]koen@ducaticorsefriends.com[/email] of gewoon naar hier!

koen

Corwin schreef:wow. ik had er 63.000 en heb daarom heb blok gereviseerd, krukas was wel naar de zak. de mijne is jammergenoeg niet te herstellen, voorvork, nuja: heel de voorkant compleet in gruis, zelfs velg vooraan én remschijf geplooid, stuk dat benen vd voorvork bijeenhoudt compleet doorgescheurd, oliekoeling volledig afgebroken...het ergste is altijd nog als je zelf niet eens in fout bent...en over die spaghetti's: eventueel houden dan als ik me weer een ss zou aanschaffen? 't is dat of een 851/888...strada weliswaar. mijn pa heeft een 888 sp4 maar daar wordt zelden mee gereden :) . en nee ik heb er geen schrik van opgedaan: ik was niet in fout dus ik ga het motorijden niet laten omwille van een onverantwoorde bestuurster :moto:
Gebruikers-avatar
koenduc

Berichtdoor Corwin » Di Sep 13, 2005 5:34 pm

thx. ben wel nog volop op zoek natuurlijk, want ben eigenlijk nog aan't revalideren:( . maar toch al aan't uitkijken naar een andere :biggrin:
Corwin
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor luna666 » Di Sep 13, 2005 9:10 pm

Had er ook nog ne K&N filter e.d. op,.........dus alles was aangepast :)
Do take your time...Because your soul...Will be mine the day you die !!

www.ducatimob.be
666 -->> luna666
Gebruikers-avatar
luna666

Berichtdoor Corwin » Di Sep 13, 2005 9:25 pm

das juist! die k&n filter was mij ook opgevallen bij het onderhoud maar bij gebrek aan voorkennis wist ik dus ni dat die ni origineel was :)
Corwin
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Bartje » Wo Sep 14, 2005 5:30 pm

Ace schreef:Spaghetti uitlaten zijn oorspronkelijk afkomstig uit de racerij waarbij de uitlaten vertrekkende aan iedere cilinder tot op de millimeter even lang horen te zijn waardoor er betere prestaties uit de motor te rapen valt bij eventuele motortuning...

Ride On!

Is 't niet dat ze allemaal dezelfde inhoud moeten hebben ? Dacht dat die niet persé evenlang moesten zijn , maar als er ene korter is zou die dikker zijn ?
Is niet om te muggeziften , maar heb dit eens in de 'Performencebikes' gelezen .
You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!
Gebruikers-avatar
Bartje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor koenduc » Zo Sep 18, 2005 2:23 pm

ge hebt groot gelijk,zo is het.

Bartje schreef:Is 't niet dat ze allemaal dezelfde inhoud moeten hebben ? Dacht dat die niet persé evenlang moesten zijn , maar als er ene korter is zou die dikker zijn ?
Is niet om te muggeziften , maar heb dit eens in de 'Performencebikes' gelezen .
Gebruikers-avatar
koenduc

Terug naar Sport / Supersport