gsxr hulp gevraagd aub

Rijervaring, foto's en geschiedenis van sport/supersport motoren.

Moderator: Moderators

gsxr hulp gevraagd aub

Berichtdoor The Antverpian Pirate » Ma Okt 03, 2005 8:41 am

ik zou via een kameraad van mij een gsxr 750 kunnen kopen een 99 model
ik heb er gisteren al even een proefritje mee gemaakt en de moto rijd goed
op relanti blijft ie mooi draaien en er is nergens gerammel of getik te horen
en er staan slechts 13000 km op de teller alleen heeft de eigenaar hem 2 keer laten vallen:@ terwijl ie stilstond met wat beschadigde stickers tot gevolg nu staan er wel valtoppen op
nu hetgene wat ik wat raar vind is dat ie juist bij een groot onderhoud de distributie ketting heeft moeten vervangen kan dat dat ie al kapot is na zo weinig km's te hebben gedaan (de moto heeft wel al bijna een jaar ervoor stilgestaan )
en weet er iemand van jullie nog dingen waar ik toch nog zou op moete letten voor ik beslis of ik em koop
de banden zijn stilletjesaan al aan vervanging toe en de ketting is wel wat aangeslagen maar de tanden van het tandwiel staan allemaal nog keurig recht
en de prijs zou rond de 3000 euro zijn
alvast merci voor de reacties
ik heb de vorige eigenaar er ook even op zien rijden en hij is nu niet bepaald een snelheidsduivel en hij heeft de moto zelf precies niet al te best onder controle dus hij rijd eerder veel te rustig mee maar dat kan niet direkt kwaad zeker:s
rs 250 driver = The Antverpian Pirate
Gebruikers-avatar
The Antverpian Pirate
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Dieterke750 » Ma Okt 03, 2005 11:01 am

rs 250 driver schreef:ik zou via een kameraad van mij een gsxr 750 kunnen kopen een 99 model
ik heb er gisteren al even een proefritje mee gemaakt en de moto rijd goed
op relanti blijft ie mooi draaien en er is nergens gerammel of getik te horen
en er staan slechts 13000 km op de teller alleen heeft de eigenaar hem 2 keer laten vallen:@ terwijl ie stilstond met wat beschadigde stickers tot gevolg nu staan er wel valtoppen op
nu hetgene wat ik wat raar vind is dat ie juist bij een groot onderhoud de distributie ketting heeft moeten vervangen kan dat dat ie al kapot is na zo weinig km's te hebben gedaan (de moto heeft wel al bijna een jaar ervoor stilgestaan )
en weet er iemand van jullie nog dingen waar ik toch nog zou op moete letten voor ik beslis of ik em koop
de banden zijn stilletjesaan al aan vervanging toe en de ketting is wel wat aangeslagen maar de tanden van het tandwiel staan allemaal nog keurig recht
en de prijs zou rond de 3000 euro zijn
alvast merci voor de reacties
ik heb de vorige eigenaar er ook even op zien rijden en hij is nu niet bepaald een snelheidsduivel en hij heeft de moto zelf precies niet al te best onder controle dus hij rijd eerder veel te rustig mee maar dat kan niet direkt kwaad zeker:s

Lijkt me niks mis mee opt eerste gezicht.
Dat van die Distrubutieketting kan zeker.
Let ook op de remblokken(+schijven)(nog goeie staat of niet)
Is het kader nergens beschadigd.

En 3000€ is zeker n schoon prijsken. :duim:
(en als je der nog wa kan afpitsen)
Gebruikers-avatar
Dieterke750
2fast4u.be pro member

Berichtdoor guido » Ma Okt 03, 2005 11:42 am

Dieterke750 schreef:Lijkt me niks mis mee opt eerste gezicht.
Dat van die Distrubutieketting kan zeker.
Let ook op de remblokken(+schijven)(nog goeie staat of niet)
Is het kader nergens beschadigd.

En 3000€ is zeker n schoon prijsken. :duim:
(en als je der nog wa kan afpitsen)

Ben ik niet mee akkoord,normaal gaat zo een ketting veel langer mee.Mij lijkt het eerder dat die moto gebruikt geweest is om op circuit te rijden,met bv. een racekuip en zonder kilometer teller.Op 6 jaar maar 1300km is echt wel weinig.
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor Sanka » Ma Okt 03, 2005 12:16 pm

Naar wat ik vorige week op de les gehoord heb gaat zo'n distributieketting normaal gezien heel lang mee. Dus na zo weinig km vervangen is raar.
Ik zou zeggen: vingers afhouden, die uitleg klopt van geen kanten.

Greetzzz

Sanka

guido schreef:Ben ik niet mee akkoord,normaal gaat zo een ketting veel langer mee.Mij lijkt het eerder dat die moto gebruikt geweest is om op circuit te rijden,met bv. een racekuip en zonder kilometer teller.Op 6 jaar maar 1300km is echt wel weinig.
Ik HAAT mensen die hun zin nooit

http://sankaspictures.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor The Antverpian Pirate » Ma Okt 03, 2005 12:17 pm

normaal gezien zou er niet mee op het circuit zijn gereden en als ik ook keek naar de eigenaar toen ie erop reed denk ik niet dat ie er ooit mee op het circuit is geweest aangezien hij nogal met horten en stoten vertrok
en die vriend van me die kent de eigenaar al een pak langer en ook hij zegt dar er niet mee op het circuit gereden is geweest
en het zijn geen 1300 km's dat erop staan he het zijn er 13000 ok das idd niet veel voor een moto van die leeftijd maar op marktplaats enzo zie je er toch ook regelmatig staan met zo weinig km's
Gebruikers-avatar
The Antverpian Pirate
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor guido » Ma Okt 03, 2005 1:12 pm

rs 250 driver schreef:normaal gezien zou er niet mee op het circuit zijn gereden en als ik ook keek naar de eigenaar toen ie erop reed denk ik niet dat ie er ooit mee op het circuit is geweest aangezien hij nogal met horten en stoten vertrok
en die vriend van me die kent de eigenaar al een pak langer en ook hij zegt dar er niet mee op het circuit gereden is geweest
en het zijn geen 1300 km's dat erop staan he het zijn er 13000 ok das idd niet veel voor een moto van die leeftijd maar op marktplaats enzo zie je er toch ook regelmatig staan met zo weinig km's

Typefout,bedoelde 13000.Is de huidige eigenaar ook de eerste eigenaar?Als dat zo is zal er wel niet mee op circuit gereden zijn.Betreffende die wienig kilometers op marktplaats enzo,denk je nu echt dat daar niet mee gefoefeld word?
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor The Antverpian Pirate » Ma Okt 03, 2005 1:52 pm

ik weet ook wel dat er op marktplaats serieus wat word gefoefeld maar ook niet bij allemaal natuurlijk
maar ik ga normaalgezien morgen middag nog eens kijken en een serieuze proefrit doen en dan ga ik ook ineens even langs de garage rijden waar hij altijd voor zen onderhoud ging die man (of vrouw)zal me waarschijnlijk wel wat meer kunnen vertellen over de geschiedenis van de moto
en na een heel klein beetje te zoeken op het net heb ik ook gelezen dat er naar het schijnt vaker problemen waren met de distributie ketting (spanner) bij de modelen van 96-98 dus mischien is het nog een 98 model maar pas aangekocht in 99 en zou het dat kunnen zijn
het is een zwart grijs model maar ik heb er nog geen foto van gevonden op het net anders was het gemakelijk geweest het bouwjaar te achterhalen maar dat zal ik morgen dan ook navragen
als er iemand van jullie nog aan iets denkt wat ik zou kunnen of moete vragen laat het maar gerust weten:duim:
Gebruikers-avatar
The Antverpian Pirate
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor GoDfAtHeR » Ma Okt 03, 2005 2:10 pm

De prijs is zeker en vast niet slecht, heb de mijne (model 97) een 3700€ betaald, dus is de prijs zeker niet slecht, alleen over de andere zaken kan ik niet echt raad geven. mss eens keertje laten nakijken door iemand die er echt veel van kent.

Greetz and fly safe

Jimmy
I'm not speeding, i'm qualifying...:moto:

If you cant ride or fuck it, it's not worth havin'...:D

[color=black]If you run your fingers over my bike, i'm gonna run my bike over your fingers...:D [/color]
Gebruikers-avatar
GoDfAtHeR
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor wouter » Ma Okt 03, 2005 2:13 pm

Zijt ge zeker dat het de distributieketting is en niet de distributie ketting spanner?
Met de originele spanner zijn er inderdaad problemen. Die van mij heb ik ook direct vervangen toen ik de motor kocht. Kostprijs 51€ en een namidagske sleutelen.
De ketting zelf die moet veel langer meegaan.

Een 98-99 heeft injectie de oudere modellen hebben carburatoren. Ge kunt ook met de chassisnummer naar een suzuki garage gaan. Daar kunnen ze u gegarandeerd het bouwjaar vertellen.

13000km is niet veel, maar der zijn nu eenmaal mensen die alleen met ideale condities motorrijden:rolleyes:

Voor 3000€ zou ik hem niet laten staan. Neem nog een paar banden en een kettingset derbij en ge zit aan 3500€ voor een motor met 13000km waar ge waarschijnlijk nog jaren plezier op gaat hebben.
Gebruikers-avatar
wouter
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Niekes & Gitte » Ma Okt 03, 2005 4:21 pm

ketting versleten op 13000 en geen circuit,laat me niet lachen hé,ik heb 14000 op de teller en echt rustig is daar niet mee gereden.ketting voorlopig nog ok
Gebruikers-avatar
Niekes & Gitte
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Ray » Ma Okt 03, 2005 4:27 pm

Prijs lijkt me OK, ik heb zelf 4500 betaald voor een GSXr600 van 97 met 21000 km. Leek me ook weinig aanvankelijk maar zoals reeds gezegd zijn er nogal wat mensen die enkel bij ideaal weer rijden en dan kan die tellerstand wel kloppen.

Van distributiekettingen moet je me niks vragen. Kzou het niet weten. Check gewoon de algemene staat van de moto (remschijven, handvaten, staat van het kuipwerk, velgen, ...) en je bent al redelijk safe.
Probeer hem ook aan hoge snelheid te testen, zo kunnen bepaalde verborgen gebreken tevoorschijn komen.

Veel succes :duim:
Gebruikers-avatar
Ray
2fast4u.be Lid

Berichtdoor tuny » Ma Okt 03, 2005 5:14 pm

Sanka schreef:Naar wat ik vorige week op de les gehoord heb gaat zo'n distributieketting normaal gezien heel lang mee. Dus na zo weinig km vervangen is raar.
Ik zou zeggen: vingers afhouden, die uitleg klopt van geen kanten.

Greetzzz

Sanka

100% juist en wat ook nog eens is, die kettingen worden zelfs bij veel moto's nooit vervangen omdat het slechter is ze te vervangen als je de tandwielen niet kan mee vervangen dan word het alleen maar erger. nu weet ik echter niet of dat blok een démonteerbaar tandwiel op de krukas heeft maar lijkt me sterk, kan dit wel even voor je opzoeken morgen, ook hebben we in de les gezien wat een neiuwe ketting doet op een oud (lees zelfde als ketting afgesleten) tandwiel. afblijven zou ik dan zeggen.
bandit 4 ever and ever

MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Gebruikers-avatar
tuny

Berichtdoor Sanka » Ma Okt 03, 2005 10:10 pm

:biggrin: Het ging over de distributieketting :biggrin:

Greetzzz

Sanka

Niekes & Gitte schreef:ketting versleten op 13000 en geen circuit,laat me niet lachen hé,ik heb 14000 op de teller en echt rustig is daar niet mee gereden.ketting voorlopig nog ok
Ik HAAT mensen die hun zin nooit

http://sankaspictures.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor RunnerX » Di Okt 04, 2005 2:12 am

mijn gedacht is dat bij veel moto's de distributieketting meegaat tot einde levensduur.

en zoals tuny zij,( bv als ge uw gewone ketting vervangt, maar laat oude en versleten tandwielen steken, dan zal die ketting enorm snel verslijten, en op die tandwielen zal dan nog weinig tand te bespeuren zijn.)

net hetzelfde dus met een distributieketting, TENZIJ je een motor hebt waar die tandwielen appart te vervangen zijn, maar bij vele zit dat vast op de krukas en nokkenassen, en geloof me die assen zijn pokkeduuur(onder de 1000€ vind je geen krukas)
From CB500 (sold) to CBR900/Fireblade streetfighter(sold) to Honda CB1000r stunt'r 4 life - @ Runnerx @
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever:engel:
-------------------------------------------
Gebruikers-avatar
RunnerX
administrator

Berichtdoor The Antverpian Pirate » Di Okt 04, 2005 9:30 am

Zors schreef:Zijt ge zeker dat het de distributieketting is en niet de distributie ketting spanner?
Met de originele spanner zijn er inderdaad problemen. Die van mij heb ik ook direct vervangen toen ik de motor kocht. Kostprijs 51€ en een namidagske sleutelen.
De ketting zelf die moet veel langer meegaan.

Een 98-99 heeft injectie de oudere modellen hebben carburatoren. Ge kunt ook met de chassisnummer naar een suzuki garage gaan. Daar kunnen ze u gegarandeerd het bouwjaar vertellen.

13000km is niet veel, maar der zijn nu eenmaal mensen die alleen met ideale condities motorrijden:rolleyes:

Voor 3000€ zou ik hem niet laten staan. Neem nog een paar banden en een kettingset derbij en ge zit aan 3500€ voor een motor met 13000km waar ge waarschijnlijk nog jaren plezier op gaat hebben.

het zou idd om de distributie ketting spanner gaan maar ik heb nog niet met de garagist gesproken maar ik heb ondertussen wel gehoord dat hij gewoon naar de garage is gereden en niet met de camiontte is gebracht dus dan zou het idd wel kunnen kloppen dat de ketting niet gebroken was en dat het het tandwieltje was wat vervangen is geweest
ik heb ondertussen wel een lekkere testrit gehouden ongeveer 20 kilometer
samen met die maat van me en dan heb ik ook even op zijn gsxr gereden daar staan wel al 45000 km op en die is al vrij hard afgeragd geweest en daar voelde je toch een duidelijk verschil mee alhoewel zijn moto nieuwer is (heeft al een upside downvork)rijd de andere die ik waarschijnlijk ga kopen toch veel vlotter in de bochten en bij het vertrekken gaat het allemaal toch wel beter

de remschijven zijn ook nog zo goed al niet afgesleten en de antennes op de voetsteunen zijn oftewel vervangen geweest of anders hebben ze nog nooit een goede bocht met de gixxer genomen wat ik wel genijgd ben om te geloven aangezien de huidige eigenaar in jeans en met een enduro jas rijd

en de ketting(gewone geen distributie) en tandwielen van de moto zijn nog in goede staat alhoewel een drupje olie geen kwaad zou kunnen
Gebruikers-avatar
The Antverpian Pirate
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Dieterke750 » Di Okt 04, 2005 10:54 am

rs 250 driver schreef:het zou idd om de distributie ketting spanner gaan maar ik heb nog niet met de garagist gesproken maar ik heb ondertussen wel gehoord dat hij gewoon naar de garage is gereden en niet met de camiontte is gebracht dus dan zou het idd wel kunnen kloppen dat de ketting niet gebroken was en dat het het tandwieltje was wat vervangen is geweest
ik heb ondertussen wel een lekkere testrit gehouden ongeveer 20 kilometer
samen met die maat van me en dan heb ik ook even op zijn gsxr gereden daar staan wel al 45000 km op en die is al vrij hard afgeragd geweest en daar voelde je toch een duidelijk verschil mee alhoewel zijn moto nieuwer is (heeft al een upside downvork)rijd de andere die ik waarschijnlijk ga kopen toch veel vlotter in de bochten en bij het vertrekken gaat het allemaal toch wel beter

de remschijven zijn ook nog zo goed al niet afgesleten en de antennes op de voetsteunen zijn oftewel vervangen geweest of anders hebben ze nog nooit een goede bocht met de gixxer genomen wat ik wel genijgd ben om te geloven aangezien de huidige eigenaar in jeans en met een enduro jas rijd

en de ketting(gewone geen distributie) en tandwielen van de moto zijn nog in goede staat alhoewel een drupje olie geen kwaad zou kunnen

De mijne('96) heeft er nu 50000km, heb hem op 20000 gekocht en het enige probleem dat ik al heb gehad is met mn rempomp. Dus je moet ook wat geluk hebben...
Gebruikers-avatar
Dieterke750
2fast4u.be pro member

Berichtdoor The Antverpian Pirate » Di Okt 04, 2005 2:58 pm

ik heb eigenlijk nog een vraagje zoals ik al zij staat er geen upside downvork op de moto en nu ik wat op bikepics.com was aan het kijken viel me op dat bij alle 99 modellen er upside downvorken opstonden buiten eentje maar ik weet ook niet zeker of dat een 99'er is www.bikepics.com/pictures/353624/
weet iemand van jullie hier mischien iets over:s:s:s
na een beetje beter naar de foto te kijken is me opgevallen dat het een 600 is maar weet er iemand van jullie of het mogelijk is dat er bij een 750 geen upside down opstaat
of wilt het zeggen dat de moto toch ooit een accident zou hebben gehad en dat de eigenaar er een 600 vork heeft opgezet wat me wel raar zou lijken aangezien er geen krassen op de voetsteunen staan of deze zouden ook mee vervangen moeten zijn geweest en op de achterbrug was ook geen spoor te zien van contact met de grond
Gebruikers-avatar
The Antverpian Pirate
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor The Antverpian Pirate » Di Okt 04, 2005 3:14 pm

en nu we toch bezig zijn nog een ander vraagje staan op alle 750's carbonnen air intakes of staan er soms ook gewone zwarte op :s
want bij dit model zijn het zwarte dat erop staan ik begin al stilletjesaan de kriebels te krijgen ik hoop dat iemand van jullie me gerust kan stellen want anders ga ik toch van deze moto afblijven
Gebruikers-avatar
The Antverpian Pirate
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor wouter » Di Okt 04, 2005 3:30 pm

Volgens mij staat er op nen gsxr750 '99standaard een upsd vork en zitten er standaard carbon air intakes.
Zijt ge zeker dat het nen 750 is?

Stuur uw vragen en chassisnummer in een mailke naar een willekeurige suzuki dealer. Daar kunde volgens mijn niets mee misdoen en hebt ge zekerheid.
Gebruikers-avatar
wouter
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor The Antverpian Pirate » Di Okt 04, 2005 4:02 pm

ik heb even met ideal motor gebeld op aanraden van servirius en ze hebben mij ook verteld dat er standaard altijd een upside down opstaat en carbonnen intakes dus dan zal em precies toch eens frontaal gecrasched zijn :@ want aan de rest van de moto valt niks te zien
dus ik zal maar beter naar een andere moto uitkijken
Gebruikers-avatar
The Antverpian Pirate
2fast4u.be Senior Lid

Volgende

Terug naar Sport / Supersport