oplichter2 ????

Moderator: Moderators

oplichter2 ????

Berichtdoor peje » Zo Jun 15, 2008 8:20 pm

Hello,

Na het volgen van het oplichter topic van [email="Sw@tLorD"]Sw@tLorD[/email] hier mijn probleempje (vraagje), wat vinden jullie van het volgende. Mijn auto staat te koop op een paar 2de hands sites na een paar dagen reactie, van een Engelse man of zo beweerd hij toch. Ik zal de tot nu toe mail wisseling hier plaatsen maar voor alle duidelijkheid de emailadressen zijn onbekend gemaakt en het gaat hier over een mailwisseling met men vrouwtje aangezien haar engels pakken beter is :u :u dan mijn. En voor de mensen die niet kunnen volgen het is van onder naar boven de mails.

From:

Joseph Williams(xxxxx @yahoo.com)

Sent:

Sunday, June 15, 2008 4:46:15 PM

Reply-to:

xxxxx@yahoo.com

To:

kelly cuypers (xxxxx @hotmail.com)

hello it takes 3days to get the check and i as i told you am here right now in england ok :+44702408951
--- On Sun, 6/15/08, kelly cuypers < xxxxx @hotmail.com> wrote:

From: kelly cuypers < xxxxx @hotmail.com>
Subject: RE: helllo sir
To: xxxxx @yahoo.com
Date: Sunday, June 15, 2008, 4:38 PM

hello,

how many thays does it take before the cheques is here? and from wich country are you? and can I have a phone number from you?

kusjess kelly-ke[img]file:///C:/Users/Kelly/AppData/Local/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif[/img]

Date: Sun, 15 Jun 2008 09:26:07 -0700
From: xxxxx @yahoo.com
To: xxxxx @hotmail.com

if you really care ma i will send you a check tomorow and it will take you just 3days to clear it there ok
--- On Sun, 6/15/08, kelly cuypers < xxxxx @hotmail.com> wrote:

Date: Sunday, June 15, 2008, 3:23 PM

hello,

but with a cheque I am not sure the payement is ok. it takes up to ten days before I am sure everything is ok. isn't there another possibility?

kusjess kelly-ke[img]file:///C:/Users/Kelly/AppData/Local/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif[/img]

Date: Sun, 15 Jun 2008 03:15:58 -0700

hello ma i will have to send you the check there on monday so what i really need from you right now it just your adress ok thanks alot

--- On Sun, 6/15/08, kelly cuypers < xxxxx @hotmail...com> wrote:

Date: Sunday, June 15, 2008, 8:30 AM

hello,

I am not used to do things with cheques. isn't it possible to do the payement directly to my bank account. then I am sure the payement is ok. because belgium banks are alloud to take back the money from the cheques when there is a dispute. you have to put yourself in my shoes. I am just a young girl hé. if this is a problem for you, you can tell me. I am not a bitch or something of that kind.

Date: Sat, 14 Jun 2008 15:00:31 -0700
Subject: helllo sir

Hello
Thanks for your swift response I am perfectly okay with the bike due to your description,Concerning the shipping I have a private shipping company that will come for the pick-up after we might have finallize our deal.Kindly get back to me asap with your payment details for the cheque to be issued and send to you:
Name:
Address:
City:
State:
Zip Code:
Country:
Phone(Home,Mobile,Office):
I will be waiting to hear back from you as soon as possible.
Regards

--- On Sat, 6/14/08, kelly cuypers < xxxxx @hotmail.com> wrote:

Subject: RE: Autozone.be - demand for more information code-autozone: 27F62C
To: xxxxx @yahoo.com" < xxxxx @yahoo.com>
Date: Saturday, June 14, 2008, 8:35 PM

hello,

yes the car is still availeble. we are selling him because we want to buy a motorcycle. and this car was the 2nd car in use for my husband. he drives to work with this car but he want's a motorcycle. the final price is 4200€ because we need that money to buy the motorcycle. the car has 210.000 km on the scale. and I have atached a photo.

Date: Sat, 14 Jun 2008 20:51:23 +0200
Subject: Autozone.be - demand for more information code-autozone: 27F62C

Hello,

One of our visitors wants to contact you about this ad:
-------------------------------------------------------
Make: FORD
Modell: Focus
Body type: Hatchback
Fuel: Diesel
Tear: 1999
Features: ABS, airbag, alloy wheels, central locking , electric seat adjustment, electric windows , manual a/c , passenger airbag, power steering , radio CD, towing hook
Autozone-code: 27F62C
[color=#890b00]Click here[/color]to see the car.

Contact details seller:
Name: joseph
Email xxxxx @yahoo.com
Phone:+44702408951

Question of the person interested:
' Hello, I have indicated interest in your car that was advertised on the net. Please I would want to know if it's still availiable?And if it's still,Send me: (i)The final/bottom price of the car. (ii)The miles/kilometre on the scale. (iii)The recent picture of the car. (iv)Why you are selling the car? Hope to read from you soon.
Have a splendid day.'

groetjes en bedankt voor de reacties
Gebruikers-avatar
peje
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor yvoshkiro » Zo Jun 15, 2008 8:23 pm

tja. oplichter is zeker,wat moet ge nog weten?
Gebruikers-avatar
yvoshkiro
2fast4u.be pro member

Berichtdoor McDaddy » Zo Jun 15, 2008 8:25 pm

Zeker niet op ingaan. ;)

Een cheque krijgt ge zeker, maar die is ongedekt. Kost u zelfs €62 om dat te laten controleren. Dus spaar u die €62 ook maar uit dan ;)
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Zo Jun 15, 2008 8:28 pm

En ook al de manier waarop hij 'check' schrijft :rolleyes:

Is altijd dat bekende verhaal dat zij een klant hebben die geïnteresseert is in uw auto. Maar gij verkoopt die zogezegd rechtstreeks aan hun klant en zij willen gewoon van u de commissie.

Dus krijgt gij zogezegd van die klant een cheque, en bezorgt gij hen die commissie.

Uiteindelijk blijkt dat die cheque ongedekt is, en gij dat bedrag van die commissie kwijt zijt. En puntje op de taart, durven ze u dan nog te contacteren dat ze de auto nooit ontvangen hebben, en willen ze het bedrag van de cheque ook nog hebben.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Xsaartje » Zo Jun 15, 2008 8:48 pm

McDaddy schreef:En ook al de manier waarop hij 'check' schrijft :rolleyes:

Is altijd dat bekende verhaal dat zij een klant hebben die geïnteresseert is in uw auto. Maar gij verkoopt die zogezegd rechtstreeks aan hun klant en zij willen gewoon van u de commissie.

Dus krijgt gij zogezegd van die klant een cheque, en bezorgt gij hen die commissie.

Uiteindelijk blijkt dat die cheque ongedekt is, en gij dat bedrag van die commissie kwijt zijt. En puntje op de taart, durven ze u dan nog te contacteren dat ze de auto nooit ontvangen hebben, en willen ze het bedrag van de cheque ook nog hebben.

:agree:
I'm not 'a' bitch... that's what I am if people judge me
A racer NEVER looks back...
R1 2006 pure black
R6 2004 circuitpony
Gebruikers-avatar
Xsaartje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor white tiger » Zo Jun 15, 2008 9:35 pm

zeker niet doen
een maat van mij heeft 3 jaar terug ook zo een cheque ontvangen voor zen renault5 gt turbo
hij kreeg ermeer geld van dan normaal + ze zouden hem komen halen met een camion
hij is daarmee naar zen bank gestapt en in de bank wisten ze hem van die fraudeurs te spreken dat hij dit niet mocht doen want na 3 weken trekken ze dat geld van de rekening terug a en daar zit je dan met lege handen en zonder auto
Gebruikers-avatar
white tiger
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor scorpio » Ma Jun 16, 2008 8:35 am

Hello, I have indicated interest in your car that was advertised on the net

niet dat ik zo ne grote talenkenner ben, maar als dit een zin is van iemand die in engeland verblijft :s ; om nog maar dat te zeggen :D
Gebruikers-avatar
scorpio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Argentino » Ma Jun 16, 2008 8:35 am

Ik heb een paar jaar geleden mijn auto ook via 2e hands sites te koop gezet.
Na een paar dagen kreeg ik ook een mail uit Engeland van een zogezegde man die deel uitmaakte van het ambassade personeel. Het mooie is dat ze sindsdien hun tekst zelfs niet aangepast hebben, want zijn mailtje met ' Hello, I have indicated interest in your car that was advertised on the net. Please I would want to know if it's still availiable?And if it's still,Send me: (i)The final/bottom price of the car. (ii)The miles/kilometre on the scale. (iii)The recent picture of the car. (iv)Why you are selling the car? Hope to read from you soon. Have a splendid day.' is zelfs nog geen letter veranderd!! Ik kreeg identiek dezelfde mail als jij.

Vond 't toen ook verdacht, maar heb het spelletje wel meegespeeld. Heb ook een prijs gezegd om een cheque te laten opmaken en het adres van een vriend gegeven om het transport met een privéfirma te regelen. Toen ik zei dat ik liever een internationale overschrijving op mijn rekening had, kreeg ik het ene na het andere ontwijkende antwoord, wel 5 redenen waarom dat voor hem niet ging. Het mooie aan de zaak was dat er idd een cheque in euro toekwam, van de Barclays Bank in Londen.

Waar zit em nu juist het grote bedrog?
De vervalste cheque was voor een veel groter bedrag dan de zogezegde overeengekomen prijs, wel 8000 euro meer. Omdat de transporteur op het vasteland gevestigd was vond hij dat gemakkelijker, want door mij 8000 euro meer te geven kon ik de transporteur betalen. Maar wel liefst onmiddellijk wanneer ik de cheque ontvangen had, want de koper had immers zijn werk gedaan en voor de betaling gezorgd. Ik zou als verkoper hem toch niet willen bedriegen vroeg hij nog.
Je moet weten dat een internationale cheque incasseren nogal tijd vergt. Zodat je bank dat geld kan ontvangen moet die cheque zijn weg naar de bank van de uitgever terugvinden, en dat systeem is oud en log, dit kan gemakkelijk 2-3-4 weken in beslag nemen. In vele gevallen schiet de bank je dat geld voor, hangt van je kantoor af, dus voor jou lijkt alsof alles in orde is. MAAR als dat een valse cheque blijkt te zijn of een niet gedekte cheque dan mag de bank dat geld zomaar zonder waarschuwing terug van je rekening nemen. Gevolg... je hebt de transporteur betaald (in mijn geval zou dat 8000 euro geweest zijn), de auto wordt in vele gevallen weldegelijk opgehaald (auto ook nog eens kwijt), en kosten voor de cheque... Je wordt gewoon bestolen waar je bijstaat en je zegt nog dank u ook!

Gelukkig vond ik dat ook allemaal verdacht en was ik naar de politie geweest. Natuurlijk hebben ze er niks aan gedaan, wat had je ook verwacht... :rolleyes: Maar zij vertelden me dat dit heel veel voorkomt en dat er ook veel mensen intrappen! :s

Dus laten die handel en zoek je ne koper van eigen bodem die je persoonlijk kan ontmoeten ...
Veel geluk!
Rip Levi - 1/04/2009
Gebruikers-avatar
Argentino
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor beulke » Ma Jun 16, 2008 6:18 pm

is identiek mail die ik kreeg voor trixie ... ook van autozone ... had dit al reeds gemeld bij autozone ook. ze zouden die mens op 1 of andere manier moeten kunnen platleggen he?

klacht bij plicie ...gasten hebben al werk genoeg zo en ze kunnen die gast toch niet pakken ...

wie hier nog intrapt en zelfs reageerd is in mijn ogen een kalf (no offence)
tis altijd ombouwtijd ....:s
Gebruikers-avatar
beulke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor McDaddy » Ma Jun 16, 2008 9:18 pm

Als ge als normale mens heel goed nadenkt, dan stelt ge u toch volgende vraag: 'Wat moet ne engelsman met ne auto van het vaste land met het stuur aan de linker kant????' :rolleyes:
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Terug naar Off-Topic