Yamaha Diversion 600

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Yamaha Diversion 600

Berichtdoor Chamonyte » Za Jun 28, 2008 1:09 pm

Hallo,

Ik heb enkele vraagjes omtrent de aankoop van een Yamaha Diversion 600.

- Waarop moet je zoal letten bij de aankoop. Wat moet je allemaal zeker checken om te weten dat je nog een degelijk machien in handen hebt?
- Wat is het beste bouwjaar van de Div 600?
- Wat is het verbruik van een Div 600?
- Met welke typische mankementen kan ik allemaal geconfronteerd worden (al dan niet kort na aankoop)?
- Moeten moto's vóór verkoop naar de schouwing (of is dat niet verplicht)?

Mvg,
Chamonyte
Gebruikers-avatar
Chamonyte
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor maniakske » Za Jun 28, 2008 3:25 pm

Ik dacht dat de eerste Div 600 met enkele remschijf vooraan was, en dat ze later een 2de schijf bijgekregen hebben:rolleyes: ..denk ik..
Dus als dit zo moest zijn, zou ik zeker opteren voor die met 2 remschijven:duim:
Ik haat Belgie!
Ellendige files, overal werken...en altijd maar proberen de werkende mens armer te krijgen:@
Gebruikers-avatar
maniakske
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Hayes » Do Jul 24, 2008 8:27 pm

Misschien al te laat maar soit

De laatste update van de div was bouwjaar '98, dubbele schijfrem vooraan, iets stijvere voorvorken, carb heaters.

Ze zijn gevoelig aan roest aan de uitlaatcollectors, waar de uitlaatbochten samenkomen en overgaan in de uitlaat zelf. Veel uitlaten vind je niet meer tweedehands al zijn ze nog wel te krijgen. Wel nogal prijzig. Het motorblok is nogal lawaaierig. Als je wat mechanische geratel hoort is dat normaal geen probleem tenzij het echt duidelijk is dat er iets mis is.

Verbruik schommelde bij al tussen 1 op20 tot 1 op 13, beetje volgens de rijstijl :D

Moto's moeten nooit naar de schouwing.
Gebruikers-avatar
Hayes
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Chamonyte » Ma Sep 08, 2008 9:44 pm

Hayes schreef:De laatste update van de div was bouwjaar '98, dubbele schijfrem vooraan, iets stijvere voorvorken, carb heaters.

Welke voordelen brengt dit tegenover de oudere versies?
Gebruikers-avatar
Chamonyte
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Hayes » Wo Sep 10, 2008 9:15 pm

De Diversion voor '98 had maar 1 remschijf vooraan. Met 2 rem je iets steviger (nog geen remwonder hoor) en zou iets minder+rechter slijten(?).
De voorvering van de oudere Diversions waren echt heel slap. Soms wel storen din snelle bochten. Dan begint je voorwiel wat "zoeken" naar geoie grip. op zich niet erg, je voelt wanneer het voor de moto genoeg is, maar mijn '98 exemplaar heeft al iets harder evering en dat voel je. Het blijft een "budget moto" dus het is geen racemachine.

Verder is het zadel anders, schijnt beter dan vroeger te zijn. Ook is er verwarming van de carburators. luchtgekoelde moto's hebben bij koud weer (tussen 0& 5°c) soms last van "carb freezing" waardoor je moto begint sputteren. Doordat ze sinds '98 versie warm gemaakt worden zou dat weg moeten zijn. ik heb er met m'n oud exemplaar nooit last van gehad en nu rij ik niet meer met zulk koud weer.

Vwoila, tot zover de veranderingen. AL bij al is het een leuke, no nonsens moto. Ik heb m'n eerste al vlug gecrasht. En rij nu al bijna een jaar met m'n tweede. Nog altijd dikke leute [img]images/smilies/biggrin.gif[/img][img]images/smilies/biggrin.gif[/img]
Gebruikers-avatar
Hayes
2fast4u.be Regelmatig Lid

Terug naar Tour motoren