validatieattest voor een buitenlands gva

Rijervaring, foto's en geschiedenis van andere motoren + ombouw projecten van alle motoren.

Moderator: Moderators

validatieattest voor een buitenlands gva

Berichtdoor iceman » Za Dec 03, 2005 8:00 pm

vraagje :

wat is een validatieattest voor een buitlands gva ?

moet ik hier nog iets mee doen als ik zo'n moto koop (duitse origine, maar al ingeschreven geweest in belgie) ?

vervangt dit een gewoon gelijkvormigheidsattest ? kan ik hier nummerplaat mee aanvragen ?

zijn er nog papieren die ik moet hebben ? (buiten inschrijvingsbewijs dan)

merci
werner
today is a good day to race !
Gebruikers-avatar
iceman
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Tommy » Za Dec 03, 2005 11:39 pm

Dit validatieattest is geen gelijkvormigheidsattest (gva) op zich, maar dit geeft aan dat uw buitenlands gva conform is met de belgische wetgeving. SAMEN met het buitenlands gva is dit dus evenwaardig aan een Belgisch gelijkvormigheidsattest.

Mijn vorige motor was uit Frankrijk geïmporteerd en daar zat bij dit validatieattest dus een frans inschrijvingsbewijs/gva (carte grise). De nummer van deze laatste stond ook op het validatieattest, dus dit kan je in jouw geval ook controleren.

Om een nummerplaat aan te vragen speelt dit allemaal geen rol (ALS de motor al belgisch inschrijvingformulier heeft), omdat je het gva niet moet meesturen enkel roos formulier en inschrijvingsbewijs vorige eigenaar. Let wel als er in de toekomst ooit een motorkeuring komt, zou het wel eens kunnen dat het gva ook nagekeken wordt.

Tommy
The early bird catches the worm, but the second mouse gets the cheese!
Gebruikers-avatar
Tommy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor CBartje » Zo Dec 04, 2005 4:18 pm

ik dacht dat er tegenwoordig al europese GVA gegeven werden voor de auto allesins mijn vader heeft van al zijn belgische voertuigen Franse gemaakt zonder al teveel problemen
I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)
Gebruikers-avatar
CBartje
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor iceman » Zo Dec 04, 2005 4:40 pm

Tommy schreef:
Om een nummerplaat aan te vragen speelt dit allemaal geen rol (ALS de motor al belgisch inschrijvingformulier heeft), omdat je het gva niet moet meesturen enkel roos formulier en inschrijvingsbewijs vorige eigenaar. Let wel als er in de toekomst ooit een motorkeuring komt, zou het wel eens kunnen dat het gva ook nagekeken wordt.

Tommy

bedankt tommy, maar eh...da roos formulier is toch het inschrijvingsbewijs :s
today is a good day to race !
Gebruikers-avatar
iceman
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Tommy » Do Dec 08, 2005 12:24 pm

CBartje schreef:ik dacht dat er tegenwoordig al europese GVA gegeven werden voor de auto allesins mijn vader heeft van al zijn belgische voertuigen Franse gemaakt zonder al teveel problemen

Dit klopt. Maar in mijn geval ging het over een motor van '94 en die had nog geen europees GVA.

Tommy
Gebruikers-avatar
Tommy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Tommy » Do Dec 08, 2005 12:28 pm

iceman schreef:bedankt tommy, maar eh...da roos formulier is toch het inschrijvingsbewijs :s

Met roos formulier bedoelde ik het A4blad dat je invult en waar je de fiscale zegel enzo op kleeft.

Tommy
Gebruikers-avatar
Tommy
2fast4u.be Senior Lid

Terug naar Anderen & Ombouw