Moderator: Moderators

(ah, nee:sliders ontmaagd met de monobike
)

Krikke TST schreef:Er zijn 2 soorten supermoto's. Ge hebt de, zoals eerder vermeld, de van crossers afgeleide echte supermoto's, meestal tot zo'n 500, 600 cc en dan heb je de zwaardere die tegenwoordig erg populair worden zoals de ktm's 690 duke, 990 sm, ducati hypermotard, BMW HP2 Megamoto, Aprilia Dorsoduro, ... Die laatste zijn toch iets comfortabeler en breder inzetbaar dan de lichtere "hardcore" supermoto's. Hangt ervan af wat je er mee van plan bent he.

de Langen schreef:meeste fabrikanten ktm, husqvarna, husaberg, honda kawa, leveren straatlegale supermotards
je kan ook gemakkelijk eene ombouwen maar het nadeel is dan wel dat je begint met een enduro model waar je dan andere velgen, banden, remmen en vering voor moet gaan kopen en dan is het niet meer zo goedkoop!! waar je ook moet op letten is dat vele sm's meer competitie modellen zijn waarvan de blokken veel onderhouds gevoeliger zijn dan meer straatgerichte modellen bv een huqvarna 610sm heeft maar om de 5000km onderhoud nodig tegen een 510smr waar je om de 500km olie moet wisselen
desp0 schreef:te beginnen met u er eens op zetten
idd, zet er u keer op. ik wou ook enen hebben ... tot ik er mij keer op zette (die positie geez)

(ah, nee:sliders ontmaagd met de monobike
)Cisse schreef:Veel toffe reactie en info, dank jullie!
Om te beginnen ga ik die van KTM eens testen op de Orangedays bij Motocare (als ze mij erop willen laten rijden natuurlijk).
Dacht dat dat de 690 of 660 SMR is die daar staat.
Maar nu heb ik in elk geval al een gedacht wat ik moet gaan zoeken om testritjes te gaan doen
En het idee erachter is wel degelijk zo supermoto mogelijk te gaan (in de topictitel staat toch duidelijk Supermoto en niet Naked), om vooral heel veel te spelen, en niet om grote toeren te gaan maken.
't Is te begrijpen dat er dan beter gekozen wordt voor de meer straatgerichte uitgebrachte hypermoto's of vb. Superduke enz.

Terror Factor schreef:Weet je juist wanneer die orangedays zijn? 'k wil ook eens met een deel moto's testritten doen:p
Zo sm mogelijk: omgebouwde enduro's, dus de exc-reeks van ktm, husqvarna, husaberg, omgebouwde honda/yamaha/kawasaki's, suzuki rmz450(is dacht ik standaard ook in sm te krijgen).
Hou u dan wel klaar voor heel frequente oliewissels enz:p
Het beste compromis is imo de 690 smc van ktm. heeft toch een stuk minder onderhoud nodig, maar zou heel licht en wendbaar aanvoelen. 'k rij met z'n voorganger (660 smc), en daar kunt ge zeker veel fun mee hebben
Zat vandaag in de mailboxOrange Days: 25 & 26 april Er zijn mooie dagen in zicht. Een nieuw motorfietsseizoen komt dichterbij en de jacht naar een nieuw scheurijzer kan beginnen.
De uitgelezen kans om eens langs te gaan bij de plaatselijke KTM-dealer, want die houden zoals elk jaar hun KTM-opendeurdagen, beter gekend als de "Orange Days".
Tijdens die Orange Days krijgt iedereen de mogelijkheid om KTM's nieuwste baanmotorfietsen, zoals de 990 SM T, de 990 Super Duke, de 690 Duke en de vernieuwde 990 Adventure, van naderbij te bestuderen en natuurlijk ook te testrijden.
Deelnemende KTM-dealers:
- Motorshop Desmet - Waregem
- Moto's Hautekiet - Ruddervoorde
- FMX4EVER - Zelzate
- DD Bikes - Dendermonde
- Racing Center - Deurne
- Dam Racing - Hoeselt
- Motocare - Diest
- Moto's Deschouwer - Eppegem
- Warrant Motos - Bousval
- Ride & Race - Grez-Doiceau
- The Good Bike - Brussel