V-Strom (DL 1000)

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

V-Strom (DL 1000)

Berichtdoor V-Strommeke » Zo Jun 14, 2009 2:43 pm

Hallo,

Ik heb sedert een tweetal jaren een V-Strom. Leuke machine om mee te toeren en dit vooral door bergachtig gebied. Helaas :mad: heeft ie ook een nadeel. Als ik er mee op de snelweg rij begint hij te schudden:zwijg: wat een onprettig gevoel geeft en het is niet dat ik een laagvlieger ben. Reeds bij ca. 120 km/uur krijgt ie het (ik rij dan met top- en originele zijkoffers). Vermoedelijk zit'm daar het probleem. Nog iemand die daar ervaring mee heeft.
V-Strommeke
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor ivo- rf » Zo Jun 14, 2009 5:54 pm

m'n vrouwke rijd ook met een 1000 en ik rij er ook best veel mee en met de topkoffer is die veel windgevoeliger. Zonder topkoffer helemaal geen last van zelfs niet boven de 150 of meer.
onder constructie
Gebruikers-avatar
ivo- rf
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor flipper uit Niel » Ma Jun 15, 2009 7:19 am

Ik heb een DL1000 en heb van het weekend nog met top en zijkoffers gereden. ( grote )
Niks last van schudden van de moto.
Ben tegen een 140 à 150 naar zolder gereden via de autostrade en ik heb daar niks last mee, wel als ik nog sneller rij, (170 ) dan begint ie wat te leven.)

De Dl is een supper moto voor in het verkeer vind ik, stuurt goed, je kan hem plat leggen en je kan er kms mee doen zonder dat j emaar van iets last hebt. De mijnen is een 2003 met 30.000 km op.
Enige nadeel aan de DL, dat zijn de remmen, remt voor geen meter als je een racer gewoon bent.

Je moet eens met de achtervering spelen, je kan die regelen en mss is het dan opgelost. Als die van mij opzit zet ik die op soft voor haar rug, als ik alleen rij zet ik hem harder.
06/04 niveau 2 zolder; 4/05 zolder; 22/05 zolder 20 en 21 juli Ecuyers, jaarkaart lezennes
Gebruikers-avatar
flipper uit Niel
2fast4u.be pro member

Berichtdoor motorijder » Zo Jun 21, 2009 4:04 pm

ha ik heb net het zelfde probleem en al kosten gedaan om het te verhelpen. nieuwe rollementen gestoken voor en achteraan nieuwe rubberblokken in het achterwiel. en nieuwe banden (battelwings). en ook ik heb het aan 135 a 140. ik overweeg van hyper pro voorveren te steken. maar heb hier nu net gelezen dat er een is die zijn achterveer hard zet dus dat kan ik ook nog eens doen. en wie kan me zeggen hoe ik mijn klokje gelijk kan zetten. voordien reed ik met een TL 1000 S maar had ik geweten wat ik nu weet dan had ik al eerder een DL gekocht, want pas nu geniet ik van het motorrijden.
al bij voorbaat dank
Gebruikers-avatar
motorijder
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor flipper uit Niel » Zo Jun 21, 2009 4:59 pm

verdomme das erg

Heb dat van de week gedaan en nu weet ik het ni meer, :u

zal er sb eens naar gaan zien, dan schiet hel me wel te binnen.

Aan die hyperpro vering heb ik ook al gedacht, maar ga dat niet doen, als je ziet wat je met de dl kan aanvangen.

Zou dan liever iets doen aan de remmen, want das wel echt suzuki :s
06/04 niveau 2 zolder; 4/05 zolder; 22/05 zolder 20 en 21 juli Ecuyers, jaarkaart lezennes
Gebruikers-avatar
flipper uit Niel
2fast4u.be pro member

Berichtdoor motorijder » Zo Jun 21, 2009 5:00 pm

voor zij die het nog niet weten er is een V-STROM forum en dat werkt goed.
http://www.v-strom.nl/forum/
Gebruikers-avatar
motorijder
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor motorijder » Zo Jun 21, 2009 5:58 pm

net gaan rijden met mijn achterveer op zijn hardste stand en het was een lichte verbetering maar boven de 140 wilde hij nog altijd de lucht in en raakte ik het contact met de baan vooraan kwijt. als ik op verlof ga dan steek ik hem binnen en laat alles nakijken wat er nog na te kijken kan worden. En als ze mijn vorken moeten open doen dan steek ik direct andere veren. trouwens als je de achterveer erg hard zet dan is het plezier van met een DL te rijden eraf, want dan verdwijnd dat soepel gevoel in de bochten "wat net zo leuk is".
Gebruikers-avatar
motorijder
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor flipper uit Niel » Zo Jun 21, 2009 7:37 pm

motorijder schreef:net gaan rijden met mijn achterveer op zijn hardste stand en het was een lichte verbetering maar boven de 140 wilde hij nog altijd de lucht in en raakte ik het contact met de baan vooraan kwijt. als ik op verlof ga dan steek ik hem binnen en laat alles nakijken wat er nog na te kijken kan worden. En als ze mijn vorken moeten open doen dan steek ik direct andere veren. trouwens als je de achterveer erg hard zet dan is het plezier van met een DL te rijden eraf, want dan verdwijnd dat soepel gevoel in de bochten "wat net zo leuk is".

Vind dat toch maar raar hoor, de mijne heeft daar geen last van.
Ik heb dat nog maar 1 keer gehad dat hij wat zwieberde en dat was toen ik tegen 190 per uur de afrit nam. Maar was zeker nog onder controle te houden.
Gebruikers-avatar
flipper uit Niel
2fast4u.be pro member

Berichtdoor ivo- rf » Zo Jun 21, 2009 9:30 pm

motorijder schreef:voor zij die het nog niet weten er is een V-STROM forum en dat werkt goed.
http://www.v-strom.nl/forum/

Er is ook een belgisch vstrom forum nog niet veel volk maar kan wel komen:)

http://vstrombe.12forum.be/
onder constructie
Gebruikers-avatar
ivo- rf
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Monsterman » Ma Jun 22, 2009 8:31 pm

Ik heb bij mijn dl650 helemaal geen problemen met de stabiliteit bij hoge snelheden wanneer de topkoffer gemonteerd is. Ik kan met de topkoffer er op gemonteerd comfortabel +150 per uur rijden zonder dat de motor instabiel aanvoelt. Ik heb wel Wilbers voorveren steken en een forkbrace gemonteerd, ik weet niet of dat er iets aandoet.
Waar een wil is is een weg en waar de weg ophoudt gebruik je de V-Strom
Gebruikers-avatar
Monsterman
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Rudolf » Ma Jun 22, 2009 9:11 pm

Mijne V-strom DL1000 is 1 j en ben vorige maand met pak en zak goed geladen naar de Matterhorn in Zwitserland gereden en heb daar totaal geen last van gehad. Alleen last gehad van zij turbilentie, al heb ik een verhoogd scherm met klepje.
Rudolf
2fast4u.be Lid

Berichtdoor flipper uit Niel » Di Jun 23, 2009 5:51 am

Sjoeke schreef:Mijne V-strom DL1000 is 1 j en ben vorige maand met pak en zak goed geladen naar de Matterhorn in Zwitserland gereden en heb daar totaal geen last van gehad. Alleen last gehad van zij turbilentie, al heb ik een verhoogd scherm met klepje.

Dit heb ik ook met de DL en na een tijd is dit storend.
Maar voor de rest zo :duim: een moto.
Gebruikers-avatar
flipper uit Niel
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Monsterman » Di Jun 23, 2009 3:54 pm

Sjoeke schreef:Mijne V-strom DL1000 is 1 j en ben vorige maand met pak en zak goed geladen naar de Matterhorn in Zwitserland gereden en heb daar totaal geen last van gehad. Alleen last gehad van zij turbilentie, al heb ik een verhoogd scherm met klepje.

Ik had ook heel veel last van turbulentie rond mijn helm maar ik heb via het nederlandse Vstromforum een "kloontje" gekocht. Dat is een kopie van de Madstad windshield adapter en sindsdien heb ik geen last meer van turbulentie. Ik kan nu comfortabel 130km/uur rijden met het vizier van mijn helm open zonder dat ik wind in mijn ogen krijg.

Qua verbetering van het rijcomfort was dit in mijn ogen mijn beste aankoop die ik al voor mijn Vstrom gedaan heb. Momenteel loopt er op V-strom.nl trouwens nog een inkoopaktie voor het kloontje.
Gebruikers-avatar
Monsterman
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Ben » Di Jun 23, 2009 4:32 pm

ik denk dat ik dat schuddend V-strommeke ken:D:D
Gebruikers-avatar
Ben
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor flipper uit Niel » Wo Jun 24, 2009 7:01 am

Monsterman schreef:Ik had ook heel veel last van turbulentie rond mijn helm maar ik heb via het nederlandse Vstromforum een "kloontje" gekocht. Dat is een kopie van de Madstad windshield adapter en sindsdien heb ik geen last meer van turbulentie. Ik kan nu comfortabel 130km/uur rijden met het vizier van mijn helm open zonder dat ik wind in mijn ogen krijg.

Qua verbetering van het rijcomfort was dit in mijn ogen mijn beste aankoop die ik al voor mijn Vstrom gedaan heb. Momenteel loopt er op V-strom.nl trouwens nog een inkoopaktie voor het kloontje.

bestaat dat ook voor een 2003 model ?
Gebruikers-avatar
flipper uit Niel
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Monsterman » Wo Jun 24, 2009 3:35 pm

flipper uit Niel schreef:bestaat dat ook voor een 2003 model ?

Dat weet ik niet en dat kunt ge dus best eens op Vstrom.nl vragen. Daar zitten volgens mij wel mensen die dat weten.
Gebruikers-avatar
Monsterman
2fast4u.be Senior Lid

Terug naar Tour motoren