GPS op ne naked bike

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

GPS op ne naked bike

Berichtdoor King Norre » Za Jun 20, 2009 9:43 am

Hallo,

Zijn er hier mensen die een GPS hebben staan op hun naked bike?
Ik vroeg mij af of dat praktisch haalbaar is, we hebben tenslotte geen windscherm. Is een GPS-houder stevig genoeg als je op een autosnelweg rijdt met uw bakkes vollen bak in de wind? Het zou zonde zijn als je na enkele meters uwe GPS moogt gaan zoeken ... :rolleyes:

Alvast bedankt,

KN
King Norre
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor MvdC » Za Jun 20, 2009 10:17 am

heb der ene op menne Z1000 (Zumo 550) staan en hem der geen problemen mee.
Enigste nadeel is bij wat hogere snelheden da nie alles meer duidelijk overkomt met die oorkes maja das ma een detail.
MvdC
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor stef » Za Jun 20, 2009 10:23 am

Geen enkel probleem met de Ram mounts op ne naked ... bij de Zumo zit zo'n set .... als gij blijft zitten, blijft diene GPS ook zitten :duim:

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Flitz » Za Jun 20, 2009 10:28 am

Ik heb zelfs ne tomtom xl op mijne naked staan. Nix van rammount ofzo. Waait er ook niet vanaf :

Afbeelding
[url=http://triumphvlaanderen.forumotion.com/]Afbeelding
[/URL]
Gebruikers-avatar
Flitz

Berichtdoor King Norre » Za Jun 20, 2009 11:57 am

Aha, da's goe nieuws. Dan weet ik weeral wa'k moet vragen voor mijne kerstmis :D
King Norre
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor motorijder » Za Jun 20, 2009 12:04 pm

beste geef niet teveel aan zo een ding uit. ik rij met een tomtom on al 2 jaar rond en dit gemonteerd op een ramhouder en die doet het zeker zo goed als een tomtom rider.
bij ram kan je zelf een aansluiting kopen die past in je belhoofd zodat dat ding midden je moto staat en niet gemonreerd op je stuur. ik koop die spullen in gent.
groeten
Gebruikers-avatar
motorijder
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor King Norre » Za Jun 20, 2009 2:00 pm

Ik heb al nen TomTom voor in den auto. Dus als ik het goed begrijp kan ik die ook gebruiken op de moto met zo'n ramhouder? Wat is een ramhouder(is ram het merk of zo)? Hoe ziet het er uit en waar kan je het kopen?
King Norre
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor loudy condor » Za Jun 20, 2009 4:07 pm

motorijder schreef:beste geef niet teveel aan zo een ding uit. ik rij met een tomtom on al 2 jaar rond en dit gemonteerd op een ramhouder en die doet het zeker zo goed als een tomtom rider.
bij ram kan je zelf een aansluiting kopen die past in je belhoofd zodat dat ding midden je moto staat en niet gemonreerd op je stuur. ik koop die spullen in gent.
groeten

Hangt er natuurlijk wel van af wat je er van verlangt he. Voor af en toe of door weer en wind is toch rap een verschil. Ik ben begonnen met kaarten, en bolleke pijlke. Daarna zo een palmtop in de tanktas toen een mio en nu sins 2 jaar de zumo 500. En ik moet zeggen dat het voor mij de beste aankoop tot nu toe was. Ik zal zelfs niet meer vertrekken zonder hem (vooral voor de muziek) Maar kwaliteit kost geld er zijn bv ook luidsprekersetjes bij hein gericke van 20 euro (heb ik ook gehad) maar die gaan niet lang mee. Bluetooth vind ik tot nu toe ook niks (al veel klachten gehoord van mede rijders) maar er zou een nieuwe generatie bluetooth aankomen. 1 goede raad bekijk al uw opties en maak de juiste keuze.
“Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”
Gebruikers-avatar
loudy condor
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Flitz » Za Jun 20, 2009 10:19 pm

King Norre schreef:Ik heb al nen TomTom voor in den auto. Dus als ik het goed begrijp kan ik die ook gebruiken op de moto met zo'n ramhouder? Wat is een ramhouder(is ram het merk of zo)? Hoe ziet het er uit en waar kan je het kopen?

Ik heb ne gewone houder van 1 of ander merk gekocht in de mediamarkt. maar je kan ook kijken op :

http://www.ram-mount.be/
[/URL]
Gebruikers-avatar
Flitz

Berichtdoor RunnerX » Za Jun 20, 2009 10:37 pm

ik heb de mijn op een naked bike staan, zelfs op m'n spiegel(dat staafje van de spiegel éh)
en da marcheert geweldig, die spiegel trilt boven de 50 zelfs minder als m'n andere spiegel.
'k ben ook al over vele hobbeltjes geknalt ma ie blijft mooi hangen.
'k heb gewoon de standaard houder gebruikt die bij de nuvi 510 zit
From CB500 (sold) to CBR900/Fireblade streetfighter(sold) to Honda CB1000r stunt'r 4 life - @ Runnerx @
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever:engel:
-------------------------------------------
Gebruikers-avatar
RunnerX
administrator

Berichtdoor Jean Blade » Zo Jun 21, 2009 8:56 am

motorijder schreef:beste geef niet teveel aan zo een ding uit. ik rij met een tomtom on al 2 jaar rond en dit gemonteerd op een ramhouder en die doet het zeker zo goed als een tomtom rider.
groeten

Maar in zone one kan je toch geen uitgestippelde routes steken?
Gebruikers-avatar
Jean Blade
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Flitz » Zo Jun 21, 2009 10:45 am

zeker wel
[/URL]
Gebruikers-avatar
Flitz

Berichtdoor SV1power » Zo Jun 21, 2009 12:11 pm

niet zeer duidelijk, maar voldoende om te zien waar het over gaat :
Is zeker niet de mooiste oplossing, maar werkt perfect. Ik rij zonder oortjes -> het is handig dat de GPS wat hoger staat. In de balhoofdpen is veel mooier, maar niet zo praktisch omdat ik dan (te) diep naar beneden moet kijken.
Stevig? -> wees maar gerust.

Afbeelding
SV1power

Berichtdoor ronny2 » Ma Jun 22, 2009 8:27 am

Montage van een quest op een cb 1000 r met ram mounth.
Blijft zitten bij 250 op teller
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
ronny2
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Imno » Ma Jun 22, 2009 11:29 am

King Norre schreef:Ik heb al nen TomTom voor in den auto. Dus als ik het goed begrijp kan ik die ook gebruiken op de moto met zo'n ramhouder? Wat is een ramhouder(is ram het merk of zo)? Hoe ziet het er uit en waar kan je het kopen?

ola pola. Die TomTom is toch waterdicht hoop ik. Is wel de bedoeling dat je een GPS der op zet die de voorzieningen heeft om op een motor gemonteerd te worden. Ik heb mijn GPS op 't stuur van mijn chopper staan (stuurbout vervangen door RAM-bout). Geen enkel probleem met autostraderijden (nu ja tegen max 120 km/u dan wel). Ik check de RAM-mount wel regelmatig of hij nog genoeg vast zit. Heb toch al gemerkt dat het een pietsje losser komt na een tijdje. Een RAM-mount bestaat uit verschillende onderdelen. Er bestaan verschillende modellen in. Je kan best is met je GPS naar een goede GPS-shop gaan en je daar correct laten informeren.
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Ron@ld » Wo Jun 24, 2009 10:17 pm

Ik heb op mijne XJR een Garmin gemonteerd op een plexi tafeltje waarop de garmin-motorset is geschroefd. (valt bijna niet op). Eens de GPS in de motorset is geklikt en het beugeltje gesloten (met of zonder schroef) staat deze muurvast !
Ik denk dat jezelf eerder van de moto zal vliegen dan de GPS. :D
Yam : Diversion 600 / 2001
Yam : XJR 1300 / 2004
Yam : XJR 1300 / 2008 mod.07
‘k maak liever een slipperke dan een schuiverke.
Gebruikers-avatar
Ron@ld
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ouwenbelg » Ma Jun 29, 2009 1:02 pm

'k heb zo'n garmin GPSMap 60CSX op mijn naakte thruxton staan, geen problemen met de standaard bijgeleverde mount. Een aanrader trouwens, 275 euro incl mount en gaat gemakkelijk 15 uur mee met 2 AA batterijen, geen gefoefel nodig om aan te sluiten op je motobatterij.
Gebruikers-avatar
ouwenbelg
2fast4u.be Lid

Terug naar GPS allerlei