Harley-Davidson 2010, nieuwe modellen

Rijervaring, foto's en geschiedenis van choppers.

Moderator: Moderators

Harley-Davidson 2010, nieuwe modellen

Berichtdoor FORDHAM » Za Jul 25, 2009 7:18 pm

Naar jaarlijkse gewoonte worden de dealers van de ganse wereld uitgenodigd om de nieuwe modellen te aanschouwen.
Van zodra ze de vergaderzaal-showroom binnenkomen verschijnt op internet het nieuwe gamma dat U hier kunt bekijken
http://www.harley-davidson.com/en_US/Content/Pages/home.html
Is kersvers.
Harley-Davidson maakt nog maar een zeer kleine winst, andere fabrikanten maken nu verliezen.
H-D schapt honderden jobs, enkele productielijnen zullen weken stilliggen; in functie van de belangstelling die de dealers nu tonen wordt de planning opgemaakt, leveringen na nieuwjaar.
Fly with the eagle or scratch with the chickens.

Loud pipes NEVER saved a life .
Gebruikers-avatar
FORDHAM
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Imno » Za Jul 25, 2009 7:26 pm

hum...daar zitten lekkere diertjes tussen :)
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Jeroen! » Za Jul 25, 2009 7:30 pm

Het enige 'nieuwe' model dat ik zag was een driewieler...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor desolation » Za Jul 25, 2009 9:30 pm

Wat ik echt erg vind bij Harley is dat hoewel je wel een premium prijs neerlegt, je geen hoge kwaliteits remmen krijgt, geen hoge kwaliteits ophaning, hell bij de helft van de motos steken er zelfs geen silent blocks onder de motor
veel geld voor weinig moto, geef mij dan maar bv een Triumph Thunderbird
desolation
2fast4u.be Lid

Berichtdoor FORDHAM » Za Jul 25, 2009 9:32 pm

mis Jeroen, zelfs die driewieler is niet nieuw.
Er is niets grondig nieuw, dat heeft zijn voordelen: onderdelen zijn verwisselbaar, jarenlang, of ze matgrijs, matzwart of verchroomd zijn.

Gebruikers-avatar
FORDHAM
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Barney » Za Jul 25, 2009 9:35 pm

Zit heel schoon marchandies tussen.:duim::duim:
Fatbob Low zou juist passen tussen mijn korte beentjes.:D:D
'k Zal al maar beginnen te zagen bij die van ons.:engel::moto::duim:
Groeten,
The Bull

"Werken is goed maar het mag niet teveel van je vrije tijd in beslag nemen."
Gebruikers-avatar
Barney
2fast4u.be pro member

Berichtdoor FORDHAM » Za Jul 25, 2009 9:46 pm

desolation schreef: je geen hoge kwaliteits remmen krijgt, geen hoge kwaliteits ophaning, hell bij de helft van de motos steken er zelfs geen silent blocks onder de motor

Wat erg is dat sommige lieden uit hun nek lullen.
Remmen komen van Brembo of Nissin.
" ophaning" dat ken ik niet... wat bedoelt gij daarmee?
Bepaalde modellen hebben geen silent-blocks!? gij kunt mij wel vertellen welke, hoop ik.
Wat betreft Truimph, gij zult er moeten mee leuren om hem kwijt te geraken, beperkte inruilwaarde. Maar goesting is koop, als ge het u kunt permitteren, zo draait de commerce.

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FORDHAM
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Barney » Za Jul 25, 2009 9:56 pm

.... ik denk dat ik toch terug zou kiezen voor Buell. Gisteren nog een klappeke gedaan bij Claassen en de 1125R kan verlaagd worden.:engel::D
Groeten,
The Bull

Gebruikers-avatar
Barney
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Harley.Driver » Za Jul 25, 2009 11:14 pm

Op de BE site staan ook een paar mooie nieuwe ..zoals die "Wide Glide" of dien "Softail Convertible"
blijkbaar zijn er toch een paar verschillen, die je in EU wel ziet en in USA niet...
Harley-Davidson Road King Classic 2007 ! :duim:
Afbeelding
Een Harley rijder heeft nooit pech, hij doet onderhoud onderweg
Gebruikers-avatar
Harley.Driver
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor FORDHAM » Za Jul 25, 2009 11:43 pm

De "Wide Glide " is terug van weggeweest, nu met de uitlaten van de " Fat Bob "
De " Convertible " is een CVO-uitvoering.
Beide modellen zijn overal ter wereld verkrijgbaar.
De " Tour Glide " wordt NIET naar Europa gebracht.
De " XR 1200 X " is voorlopig alleen in Europa verkrijgbaar: in Denim Black = matzwart alleen, met SHOWA-vering. @ Desolation: so what Showa...

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FORDHAM
2fast4u.be pro member

Berichtdoor desolation » Zo Jul 26, 2009 12:11 am

FORDHAM schreef:Wat erg is dat sommige lieden uit hun nek lullen.
Remmen komen van Brembo of Nissin.
" ophaning" dat ken ik niet... wat bedoelt gij daarmee?
Bepaalde modellen hebben geen silent-blocks!? gij kunt mij wel vertellen welke, hoop ik.
Wat betreft Truimph, gij zult er moeten mee leuren om hem kwijt te geraken, beperkte inruilwaarde. Maar goesting is koop, als ge het u kunt permitteren, zo draait de commerce.

Afbeelding

Brembo staat VERRE van op alle modellen, enkel op de VRSC reeks en de touring reeks. En dan nog moet geen geen monoblocs of radiale pomp verwachten van harley. En dat moet dan dienen om een kolos van meer dan 300kg stil te krijgen, top uitrusting

Geen silent blocks : zover ik zie op hun site ELK Softail model heeft een stijf opgehangen motor block, aka geen silent blocks

ophanging kent ge niet? stop dan maar misschien eens met zo hoog van de toren te blazen, wielophanging mijn beste. oftewel uw voorvork en uw achterdemper zoals daar vaak mee bedoeld word. Niks speciaals onder de zon op eender welke HD, give or take een paar speciaal modellen waar dan wel eens iet deftig onder gevezen word.

harley dokt ge veeeeeel teveel geld puur voor het embleemke der op, de technologische vooruitgang en de technische afwerking is bij die motos in mijn ogen ver te zoeken voor de prijs. de enige waar dat niet zo bij is is de VRSC, maar dat vinden de "echte stoere harley boys" dan natuurlijk geen harley ...
desolation
2fast4u.be Lid

Berichtdoor KroL » Zo Jul 26, 2009 2:58 am

Dat er bij HD jobs sneuvelen daar schrik ik eerlijk gezegd niet van.
DUCATI SC 1000
K
TM 950 SMR
Triumph Scrambler
Gebruikers-avatar
KroL
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Imno » Zo Jul 26, 2009 6:55 am

desolation schreef:Wat ik echt erg vind bij Harley is dat hoewel je wel een premium prijs neerlegt, je geen hoge kwaliteits remmen krijgt, geen hoge kwaliteits ophaning, hell bij de helft van de motos steken er zelfs geen silent blocks onder de motor
veel geld voor weinig moto, geef mij dan maar bv een Triumph Thunderbird

Chopper rijden is a way of live. Mijn shadow heeft ook niet wat heel wat motoren (tourings, racers) hebben. Met een chopper rijden is basic rijden zonder al te veel tralala (een ABS is voor mietjes bvb :D) . Toen ik laatst tegen een kawarijder zei dat ik 4 versnellingen heb vond die dat hoogst merkwaardig en kreeg ik als antwoord "Dat kan ni ! Je moet er 5 of 6 hebben". Nope dat heb ik niet. Gisteren tijdens een rit met een bulldogrijder was de eerste reactie "Hey jij hebt rare vering. Jij hobbelt alle kanten op". Dat is ook zo, maar ik vind het op zich leuk om dat zwaar en moeilijk hanteerbaar beest onder controle te houden. Ik hoef geen motor die rijd als een speeltje.
HD is basicaly dezelfde spirit. Onder de chopperrijders is een HD the King en daar betaal je voor :)
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Harley.Driver » Zo Jul 26, 2009 7:11 am

Imno schreef:Chopper rijden is a way of live. Mijn shadow heeft ook niet wat heel wat motoren (tourings, racers) hebben. Met een chopper rijden is basic rijden zonder al te veel tralala (een ABS is voor mietjes bvb :D) . Toen ik laatst tegen een kawarijder zei dat ik 4 versnellingen heb vond die dat hoogst merkwaardig en kreeg ik als antwoord "Dat kan ni ! Je moet er 5 of 6 hebben". Nope dat heb ik niet. Gisteren tijdens een rit met een bulldogrijder was de eerste reactie "Hey jij hebt rare vering. Jij hobbelt alle kanten op". Dat is ook zo, maar ik vind het op zich leuk om dat zwaar en moelijk hanteerbaar beest onder controle te houden. Ik hoef geen motor die rijd als een speeltje.
HD is basicaly dezelfde spirit. Onder de chopperrijders is een HD the King en daar betaal je voor :)

:agree: ik had het zo mooi niet kunnen verwoorden :duim:

en gelukkig rijden we allemaal niet met dezelfde, zou saai zijn ook:p
Ik heb mijn H-D ook vanuit mijn hart gekocht, de nadelen volgens sommigen, neem ik er graag bij, maar ik heb de motor van mijn dromen kunnen kopen :D
Harley-Davidson Road King Classic 2007 ! :duim:
Afbeelding
Een Harley rijder heeft nooit pech, hij doet onderhoud onderweg
Gebruikers-avatar
Harley.Driver
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor JollyRoger » Zo Jul 26, 2009 7:18 am

Imno schreef:Chopper rijden is a way of live. Mijn shadow heeft ook niet wat heel wat motoren (tourings, racers) hebben. Met een chopper rijden is basic rijden zonder al te veel tralala (een ABS is voor mietjes bvb :D) . Toen ik laatst tegen een kawarijder zei dat ik 4 versnellingen heb vond die dat hoogst merkwaardig en kreeg ik als antwoord "Dat kan ni ! Je moet er 5 of 6 hebben". Nope dat heb ik niet. Gisteren tijdens een rit met een bulldogrijder was de eerste reactie "Hey jij hebt rare vering. Jij hobbelt alle kanten op". Dat is ook zo, maar ik vind het op zich leuk om dat zwaar en moelijk hanteerbaar beest onder controle te houden. Ik hoef geen motor die rijd als een speeltje.

:agree:Met andere woorden, een motor met karakter :duim:

Maar wat lees ik nu allemaal in bovenstaande posts ? Een VRSC is geen echte Harley ? :(
Heb ik me toch juist ne Night Rod aangeschaft verdekke :p
Once you go black, you never go back ... Crematoriumopschirft !
Gebruikers-avatar
JollyRoger
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jeroen! » Zo Jul 26, 2009 8:07 am

'k Heb ook niks tegen niet nieuw, maar zeg dan: 'dit zijn de nieuwe kleurtjes voor 2010'. :p

@deso: brembo is de huisleverancier van harley sinds 2006 als ik me niet vergis, 't is niet omdat het geen goudkleurige radiaalremmen zijn dat het geen brembo is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Barney » Zo Jul 26, 2009 8:47 am

desolation schreef:Brembo staat VERRE van op alle modellen, enkel op de VRSC reeks en de touring reeks. En dan nog moet geen geen monoblocs of radiale pomp verwachten van harley. En dat moet dan dienen om een kolos van meer dan 300kg stil te krijgen, top uitrusting

Geen silent blocks : zover ik zie op hun site ELK Softail model heeft een stijf opgehangen motor block, aka geen silent blocks

ophanging kent ge niet? stop dan maar misschien eens met zo hoog van de toren te blazen, wielophanging mijn beste. oftewel uw voorvork en uw achterdemper zoals daar vaak mee bedoeld word. Niks speciaals onder de zon op eender welke HD, give or take een paar speciaal modellen waar dan wel eens iet deftig onder gevezen word.

harley dokt ge veeeeeel teveel geld puur voor het embleemke der op, de technologische vooruitgang en de technische afwerking is bij die motos in mijn ogen ver te zoeken voor de prijs. de enige waar dat niet zo bij is is de VRSC, maar dat vinden de "echte stoere harley boys" dan natuurlijk geen harley ...

Op de XB12 staat een Showa upside down voorvork met verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning.
Achteraan staat een Showa enkelvoudige conventionele schokdemper met verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning
Alsook, staat het blok gemonteerd op Uniplanar silent bloc.

En kom nu niet zagen dat nen Buell gene HD is hé. :D:D
Groeten,
The Bull

Gebruikers-avatar
Barney
2fast4u.be pro member

Berichtdoor niko » Zo Jul 26, 2009 9:42 am

vind HD toch wel prachtige machienen en natuurlijk iets voor de echte liefhebbers.Kan mij goed voorstellen dat de meeste racebanaan liefhebbers hier niks voor voelen,voor mij persoonlijk :duim: en vind de XR 1200 wel iets hebben maar denk voor mijn lengte ietskes te klein uitvallen (zal eens moeten gaan zien ben nm 1.97m).wat je er dan ook bij krijgt is het prachtige geluid dat een HD maakt is niet te vergelijken met andere.
De prijs van die beestjes is inderdaad niet voor de poes maar blijft toch goed zijn waarde houden ne HD en dacht voor de XR 1200 een 11.000€ vind ik niet zo zot,k'weet ook dat de meeste ne XR 1200 geen echte harley zullen vinden maar ieder zijn smaak niewaar.Als we maar gelukkig zijn met wat we zelf hebben :D
Gebruikers-avatar
niko
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor SDR » Zo Jul 26, 2009 10:56 am

De XR1200 vind ik 1 van de enige knappe HD's :D
FORDHAM schreef:
De " XR 1200 X " is voorlopig alleen in Europa verkrijgbaar: in Denim Black = matzwart alleen, met SHOWA-vering. @ Desolation: so what Showa...

Barney schreef:Op de XB12 staat een Showa upside down voorvork met verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning.
Achteraan staat een Showa enkelvoudige conventionele schokdemper met verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning
Alsook, staat het blok gemonteerd op Uniplanar silent bloc.
En kom nu niet zagen dat nen Buell gene HD is hé.

Zijn dan ook de sportievere modellen ;)
Gebruikers-avatar
SDR
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Imno » Zo Jul 26, 2009 5:40 pm

niko schreef:vind HD toch wel prachtige machienen en natuurlijk iets voor de echte liefhebbers.Kan mij goed voorstellen dat de meeste racebanaan liefhebbers hier niks voor voelen,voor mij persoonlijk :duim: en vind de XR 1200 wel iets hebben maar denk voor mijn lengte ietskes te klein uitvallen (zal eens moeten gaan zien ben nm 1.97m).wat je er dan ook bij krijgt is het prachtige geluid dat een HD maakt is niet te vergelijken met andere.
De prijs van die beestjes is inderdaad niet voor de poes maar blijft toch goed zijn waarde houden ne HD en dacht voor de XR 1200 een 11.000€ vind ik niet zo zot,k'weet ook dat de meeste ne XR 1200 geen echte harley zullen vinden maar ieder zijn smaak niewaar.Als we maar gelukkig zijn met wat we zelf hebben :D

Prijs is eigenlijk relatief he. Een sportster 883L nieuw is net geen 7900 euro. Op zich niet duur voor een HD.
Licensed to chill.
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Volgende

Terug naar Choppers