Moderator: Moderators

:duim:
:D
:moto::duim:desolation schreef: je geen hoge kwaliteits remmen krijgt, geen hoge kwaliteits ophaning, hell bij de helft van de motos steken er zelfs geen silent blocks onder de motor

FORDHAM schreef:Wat erg is dat sommige lieden uit hun nek lullen.
Remmen komen van Brembo of Nissin.
" ophaning" dat ken ik niet... wat bedoelt gij daarmee?
Bepaalde modellen hebben geen silent-blocks!? gij kunt mij wel vertellen welke, hoop ik.
Wat betreft Truimph, gij zult er moeten mee leuren om hem kwijt te geraken, beperkte inruilwaarde. Maar goesting is koop, als ge het u kunt permitteren, zo draait de commerce.
desolation schreef:Wat ik echt erg vind bij Harley is dat hoewel je wel een premium prijs neerlegt, je geen hoge kwaliteits remmen krijgt, geen hoge kwaliteits ophaning, hell bij de helft van de motos steken er zelfs geen silent blocks onder de motor
veel geld voor weinig moto, geef mij dan maar bv een Triumph Thunderbird
) . Toen ik laatst tegen een kawarijder zei dat ik 4 versnellingen heb vond die dat hoogst merkwaardig en kreeg ik als antwoord "Dat kan ni ! Je moet er 5 of 6 hebben". Nope dat heb ik niet. Gisteren tijdens een rit met een bulldogrijder was de eerste reactie "Hey jij hebt rare vering. Jij hobbelt alle kanten op". Dat is ook zo, maar ik vind het op zich leuk om dat zwaar en moeilijk hanteerbaar beest onder controle te houden. Ik hoef geen motor die rijd als een speeltje.
Imno schreef:Chopper rijden is a way of live. Mijn shadow heeft ook niet wat heel wat motoren (tourings, racers) hebben. Met een chopper rijden is basic rijden zonder al te veel tralala (een ABS is voor mietjes bvb) . Toen ik laatst tegen een kawarijder zei dat ik 4 versnellingen heb vond die dat hoogst merkwaardig en kreeg ik als antwoord "Dat kan ni ! Je moet er 5 of 6 hebben". Nope dat heb ik niet. Gisteren tijdens een rit met een bulldogrijder was de eerste reactie "Hey jij hebt rare vering. Jij hobbelt alle kanten op". Dat is ook zo, maar ik vind het op zich leuk om dat zwaar en moelijk hanteerbaar beest onder controle te houden. Ik hoef geen motor die rijd als een speeltje.
HD is basicaly dezelfde spirit. Onder de chopperrijders is een HD the King en daar betaal je voor
ik had het zo mooi niet kunnen verwoorden

Imno schreef:Chopper rijden is a way of live. Mijn shadow heeft ook niet wat heel wat motoren (tourings, racers) hebben. Met een chopper rijden is basic rijden zonder al te veel tralala (een ABS is voor mietjes bvb) . Toen ik laatst tegen een kawarijder zei dat ik 4 versnellingen heb vond die dat hoogst merkwaardig en kreeg ik als antwoord "Dat kan ni ! Je moet er 5 of 6 hebben". Nope dat heb ik niet. Gisteren tijdens een rit met een bulldogrijder was de eerste reactie "Hey jij hebt rare vering. Jij hobbelt alle kanten op". Dat is ook zo, maar ik vind het op zich leuk om dat zwaar en moelijk hanteerbaar beest onder controle te houden. Ik hoef geen motor die rijd als een speeltje.
HD is basicaly dezelfde spirit. Onder de chopperrijders is een HD the King en daar betaal je voor
Met andere woorden, een motor met karakter 

desolation schreef:Brembo staat VERRE van op alle modellen, enkel op de VRSC reeks en de touring reeks. En dan nog moet geen geen monoblocs of radiale pomp verwachten van harley. En dat moet dan dienen om een kolos van meer dan 300kg stil te krijgen, top uitrusting
Geen silent blocks : zover ik zie op hun site ELK Softail model heeft een stijf opgehangen motor block, aka geen silent blocks
ophanging kent ge niet? stop dan maar misschien eens met zo hoog van de toren te blazen, wielophanging mijn beste. oftewel uw voorvork en uw achterdemper zoals daar vaak mee bedoeld word. Niks speciaals onder de zon op eender welke HD, give or take een paar speciaal modellen waar dan wel eens iet deftig onder gevezen word.
harley dokt ge veeeeeel teveel geld puur voor het embleemke der op, de technologische vooruitgang en de technische afwerking is bij die motos in mijn ogen ver te zoeken voor de prijs. de enige waar dat niet zo bij is is de VRSC, maar dat vinden de "echte stoere harley boys" dan natuurlijk geen harley ...
en vind de XR 1200 wel iets hebben maar denk voor mijn lengte ietskes te klein uitvallen (zal eens moeten gaan zien ben nm 1.97m).wat je er dan ook bij krijgt is het prachtige geluid dat een HD maakt is niet te vergelijken met andere.
FORDHAM schreef:
De " XR 1200 X " is voorlopig alleen in Europa verkrijgbaar: in Denim Black = matzwart alleen, met SHOWA-vering. @ Desolation: so what Showa...
Barney schreef:Op de XB12 staat een Showa upside down voorvork met verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning.
Achteraan staat een Showa enkelvoudige conventionele schokdemper met verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning
Alsook, staat het blok gemonteerd op Uniplanar silent bloc.
En kom nu niet zagen dat nen Buell gene HD is hé.

niko schreef:vind HD toch wel prachtige machienen en natuurlijk iets voor de echte liefhebbers.Kan mij goed voorstellen dat de meeste racebanaan liefhebbers hier niks voor voelen,voor mij persoonlijken vind de XR 1200 wel iets hebben maar denk voor mijn lengte ietskes te klein uitvallen (zal eens moeten gaan zien ben nm 1.97m).wat je er dan ook bij krijgt is het prachtige geluid dat een HD maakt is niet te vergelijken met andere.
De prijs van die beestjes is inderdaad niet voor de poes maar blijft toch goed zijn waarde houden ne HD en dacht voor de XR 1200 een 11.000€ vind ik niet zo zot,k'weet ook dat de meeste ne XR 1200 geen echte harley zullen vinden maar ieder zijn smaak niewaar.Als we maar gelukkig zijn met wat we zelf hebben
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten