website ducati

Moderator: Moderators

website ducati

Berichtdoor benisio » Za Aug 08, 2009 1:07 pm

Als hobby maak ik ook soms websites, maar ik wil gewoon voor de leut eens een website maken van ducati omdat sleutelen toch wat een hobby is en leuk om een keer te laten tonen, maar mag je zomaar het logo op je site zetten?
Gebruikers-avatar
benisio
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor stino89 » Za Aug 08, 2009 1:38 pm

Copyright notice.
The User acknowledges that information, data, software, photographs, graphs, video, wallpapers, typefaces, graphics, music, sounds, images, illustrations, designs, icons, texts and other material on the Site are Ducati’s and/or third parties’ copyrighted works.
Duplications, reproductions, even if partial, downloading, storage, publication or diffusion by any mean and in general any acts of disposition or use of information or material retrieved from this Site, in all forms, by media and technologies now existing or developed in the future, are forbidden, failing expressly advice to the contrary.

Het antwoord is nee dus....
Maar controleren doen ze dus niet... tenzij uwe site per dag 10.000 hits ofzo zou halen
stino89

Berichtdoor Maxxi » Za Aug 08, 2009 2:06 pm

Tegenwoordig moet je er idd wel mee oppassen wat je allemaal gebruikt. Een hobbyprojectje gaan ze niet snel aanpakken maar eens er centen mee gemoeid zijn is het een ander verhaal.

Heb nog geweten dat Ducati indertijd iemand een aanmaning stuurde omdat die een 916 replica kuip had op z'n pocketbike. Had iets te maken met de stickers van Ducati en lettertype die hij gecopieerd had.
Pasini mocht wel de vorm gebruiken voor de kuipen(waar ze waarschijnlijk wel voor moeten dokken) maar niet de merk-en modelnaam.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor harryballector » Za Aug 08, 2009 8:47 pm

ik heb de website gemaakt voor ons bedrijf ( is niet me werk hoor)
heb hiervoor ook allerlei logo's en foto's van fabricanten moeten gebruiken, heb hiervoor toch naar allen een mailtje gezonden voor toestemming voor de zekerheid ( tis topen dank geen vergeten ben:s)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
harryballector

Berichtdoor boosterke » Za Aug 08, 2009 9:08 pm

In principe mag je zelfs geen stickers kleven van merknamen op je moto , auto enz zonder toestemming. Zelf een stikker maken als kopie die zelfs niet conform hun lettertype of afmeting enz is mag niet. Kan je zelfs een proces voor aan je been krijgen. Als ze het kwaad willen natuurlijk.

Mijn martini bestickering was geen probleem , maar heb wel weet van iemand die een monster in coca cola kleuren wou zetten en zelfs toestemming vroeg en een mooie brief terugkreeg als hij dat deed hij een proces kreeg.

Zelf ben ik verantwoordelijk voor de ducatimerchandise van onze club en mag enkel hun goedgekeurde logo's gebruiken op onze t-shirts enz.

Hier is mijn site www.boosterke.be ook hun logo gebruikt maar maakt me geen zorgen hoor. Is snel terug verwijdert.
boosterke

Berichtdoor harryballector » Za Aug 08, 2009 9:16 pm

boosterke schreef:
Mijn martini bestickering was geen probleem , maar heb wel weet van iemand die een monster in coca cola kleuren wou zetten en zelfs toestemming vroeg en een mooie brief terugkreeg als hij dat deed hij een proces kreeg.
.

kom nou:? , vele bedrijven betalen zelfs om hun reclame of logo op je auto te zetten

nu da ge het zegt, nen rode monster heeft wel een coca cola gehalte he?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
harryballector

Berichtdoor boosterke » Za Aug 08, 2009 9:20 pm

Dan ga ik nog eens met martini mailen , de mijne is volledig martini :moto:
boosterke

Berichtdoor gismo » Za Aug 08, 2009 10:21 pm

harryballector schreef:kom nou:? , vele bedrijven betalen zelfs om hun reclame of logo op je auto te zetten

nu da ge het zegt, nen rode monster heeft wel een coca cola gehalte he?

Van websites weet ik niet of het legaal is maar de meeste merken geven hun "goedgekeurde" logo's vrij zodat drukkerijen enz. deze kunnen gebruiken.

Wij hebben onlangs sweaters later maken met het Ducati Corse logo op en volgens de drukker mag dit gebruikt worden.
Volgens hem bestaat er zelfs een centrale database van al deze logo's op het internet speciaal voor drukkerijen.
Gebruikers-avatar
gismo
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Dices » Za Aug 08, 2009 11:05 pm

Als de site duidelijk stelt dat ze niet van Duc zelf is, maar een fansite, gaat er geen haan naar kraaien. En anders ga je toch eerst een mailtje krijgen om alles er af te halen.
Gebruikers-avatar
Dices

Terug naar Off-Topic