autovraagje

Moderator: Moderators

Berichtdoor vanhessche » Vr Jan 01, 2010 7:41 pm

bon, de problemen zijn op dit moment min of meer opgelost.

kheb eerst de terugslagklep (onderaan de mazoutfilter) eens uitgekuist, en inderdaad die sloot niet meer volledig af door wat kleine zandkorreltjes en deeltjes vuil die er door de jaren zijn ingekomen. dan alles weer gemonteerd en er komt nu allesinds al geen lucht meer in de mazoutleidingen.

maar het starten was eigenlijk nog niet echt verbeterd. dan toch maar eens de gloeibougies bekeken. kheb er al 2 van de 4 kunnen controlleren. de andere 2 doe ik morgen, want daarvoor moet ik het 1 en het ander demonteren omdat ze nogal weggestoken zitten. en jawel, van de 2 die ik heb gecontrolleerd was er al 1 die kapot was. daar een nieuwe gestoken en hij start nu alweer bij koud weer (vanmorgen was het rond het vriespunt). maar er is er bij die 2 overige zeker nog 1 (misschien zels alle 2..) kapot volgens mij, want als ik start hoor je dat hij in het begin niet op al zijn cilinders draait, en dat ze pas na een paar seconden dan aanslaan.

morgen breng ik een update na het controlleren/vervangen van de andere 2 gloeibougies en dan zou hij normaal starten zoals hij zou moeten starten.

alvast bedankt voor iedereen zijn reply's en tips!
Gebruikers-avatar
vanhessche
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Petrolhead » Za Jan 02, 2010 12:32 am

vanhessche schreef:@capslocker: ik trek je capaciteiten als mekanieker zeker niet in twijfel, maar volgens mij kunnen het echt de gloeibougies niet zijn. voor ontluchten mag ik zoveel demareren als ik wil, hij start nie.. maar na ontluchten komt hij dan wel op gang, dus volgens mij toch zeker een probleem met de mazout..

ik krijg ook geen melding van defecte gloeikaarsen, maar een auto van 11 jaar oud, geeft die al meldingen? :)

@dices: het zijn standaard al doorzichtige leidingen. en na pas starten (na ontluchten) dan zie ik inderdaad nog wel wat luchtbellen passeren. maar gisteren na een heel eind te rijden, dan zag ik dit niet meer. dus waarschijnlijk zijn het luchtbellen die nog in de leiding zitte naar zijn tank ofzo dat ik zie passeren.

@racerat: tijdens demareren komt er inderdaad wel tamelijk veel rook uit.

en heb eigenlijk nog een vraagje. als er inderdaad een terugslagklepje kapot is, en de mazout kan terug lopen, langs waar kan er dan eigenlijk lucht in het circuit komen? normaal als alles goed dicht is kan er toch nergens lucht in komen..?

Allesinds bedankt voor de vele reacties! kga het vanmiddag nog eens allemaal bekijken.

Als er tijdens het starten quasi witte rook uit de uitlaat komt, betekend dit dat er wel degelijk diesel wordt ingespoten.

Met nieuwe gloeibougies zal het probleem wel van de baan zijn.
Gebruikers-avatar
Petrolhead

Berichtdoor vanhessche » Za Jan 02, 2010 5:28 pm

de 2 overige gloeibougies ook nagekeken, en er was inderdaad ook nog 1 van kapot. nu terug 4 werkende gloeiers en start weer goed :cool:

geen wonder da hij nie goe starte als er maar 2 meer werkten.. :)
Gebruikers-avatar
vanhessche

Berichtdoor biljaarstoksken » Za Jan 02, 2010 6:53 pm

CaPsLoCkEr schreef:95% zeker gloeibougies :) vervang ze maar alle 4 en en tzal opgelost zijn.
Ben mekanieker voor Peugeot.;)

CaPsLoCkEr schreef:Op afstand kan ik een auto zeker niet maken :) maar zoals je het hier beschrijft leek het mij op het eerste zicht gloeibougies.
Dit kan je gemakkelijk zelf testen:
maak het draadje dat aan elke bougie zit los en pak een kabel en zet die vast op uwe + en ga dan over elke gloeibougie is over. Als ge een goeie vonk krijgt is het ok. Geen vonk of echt heel slappe vonk = vervangen.

Mijn ervaringen bij peugeot is dat er meestal GEEN melding wordt gegeven als er 1 defect is. MAW uwe voorgloeilampje blijft niet branden of pinken als er 1 kapot is.

En volgens mij kan daar geen lucht inkomen als je nergens geen lek hebt hoor. Het kan wel altijd zijn dat de leidingen miniem verduurd zijn waardoor ze gewoon wat "zweten". Maar dan zou je normaal wel mazoutgeur moeten hebben binnen.

Post je hier wel wat uiteindelijk het probleem was? :)
Dan worden we wat slimmer he.
Succes

allez je mag CaPsLoCkEr bedanken voor de gratis:D reparatie van u auto op afstand.
bier zonder alcohol is zoals een bh aan de wasdraad, het beste is er uit:D

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
biljaarstoksken

Berichtdoor edd » Za Jan 02, 2010 8:10 pm

:agree:
bloemen verwelken schepen vergaan, maar heel af en toe wil ik gewoon eens keihard op iemand zijn bakkes slaan
edd

Berichtdoor NATAS » Za Jan 02, 2010 10:16 pm

NATAS schreef:gloeibougies??

telkens hij nog warm staat start hem zonder probs blijkbaar.........

wat had ik gezegd zo'n 22min na uw vraag........;)
There are no speed limits on the road to excellence.
Gebruikers-avatar
NATAS
2fast4u.be pro member

Berichtdoor CaPsLoCkEr » Wo Jan 06, 2010 6:22 pm

Ale tof te horen dat het opgelost is :)
Kawasaki ZX6-R 636 Ninja 2004 :moto:
Aprilia ETV1000 Caponord Rally Raid 2003:moto:
Gebruikers-avatar
CaPsLoCkEr
2fast4u.be Senior Lid

Vorige

Terug naar Off-Topic