bon, de problemen zijn op dit moment min of meer opgelost.
kheb eerst de terugslagklep (onderaan de mazoutfilter) eens uitgekuist, en inderdaad die sloot niet meer volledig af door wat kleine zandkorreltjes en deeltjes vuil die er door de jaren zijn ingekomen. dan alles weer gemonteerd en er komt nu allesinds al geen lucht meer in de mazoutleidingen.
maar het starten was eigenlijk nog niet echt verbeterd. dan toch maar eens de gloeibougies bekeken. kheb er al 2 van de 4 kunnen controlleren. de andere 2 doe ik morgen, want daarvoor moet ik het 1 en het ander demonteren omdat ze nogal weggestoken zitten. en jawel, van de 2 die ik heb gecontrolleerd was er al 1 die kapot was. daar een nieuwe gestoken en hij start nu alweer bij koud weer (vanmorgen was het rond het vriespunt). maar er is er bij die 2 overige zeker nog 1 (misschien zels alle 2..) kapot volgens mij, want als ik start hoor je dat hij in het begin niet op al zijn cilinders draait, en dat ze pas na een paar seconden dan aanslaan.
morgen breng ik een update na het controlleren/vervangen van de andere 2 gloeibougies en dan zou hij normaal starten zoals hij zou moeten starten.
alvast bedankt voor iedereen zijn reply's en tips!