Moderator: Moderators
Dawg schreef:ziet er wel goed uit, alleen ben ik zelf niet zo voor ronde achterlichten, doet me tebeel aan een R1 denken.
Ik denk dat de spuitkosten niet echt zullen afhangen van de spuiter, maar eerder van de verf. Als ge het met het pistool gedaan wilt hebben zulde toch een bepaalde hoeveelheid moeten aanschaffen, en das het duurste van het geheel...
anyhow, succes :P

Bayerische Motoren Werke R 1200 Gelande-Strasse 

RunnerX schreef:'k heb het ook al in't ander forum gepost.
maar onderschat het niet, is meer werk en kruipt meer verf in dat ge denkt hoor.
voorbeeldje voor mijn pocketbike volledig te spuiten is er 100-150€ aan verf aan ingekropen, en 'k heb het zelf gedaan dus dat is dan alleen matteriaal.
en groot is da ook zeker niet.
'k wil nie weten wa da had gekost om da laten te doen, dan komt ge nie toe met 300€
busje grondverf
2-3 busjes wit
2-3 busjes fluo geel
2-3 busjes blauw
2 busjes blanke lak
en dan heb 'k er nog enkele speciale lakken voor airbrush pistooltje gebruikt
maar het resulaat is dan wel weer erg mooi
)Dawg schreef:Maar als ik het goed begrijp is dat met spuitbus?
Met grotere hoeveelheden denk ik dan toch dat met pistool voordeliger uitkomt (maar dan moet je dat materiaal wel hebben)

Sw@tLorD schreef:ik wil hier even profiteren van het onderwerp. Ik wil mijn zijstandaard herspuiten. Ik heb het gedaan. Maar nu zie ik dat daar waar hij de grond raakt, de verf al afgeschilfert is. Ik zou dus een betere verf moeten hebben die vooral niet direct afschilferd als ik dat aanraak. Mss een op rubberbasis?
the body docter schreef:het ganse probleem is dat de verf tegenwoordig peperduur is
en als je het een met een professionele lak en materiaal moet doen kost het geld
een spuitcabien betaal je al rap tss de 25 en de 35 eurotjes per uur ,dan nog hechtingsprimers en plastiek fuller en dergelijke komen al bijna 50 euro de lieter
voor de lak kom je afhankelijk welke kleur en merk aan 85 de liter (geen parelmoer of mica ) en dan de vernis ook een dikke 70 de lieter dus rekening is rap gemaakt en dan heb je alles mooi in potjes op de kast staan
en vanaf maart wilen ze alles op waterbasis dus reken maar dik een 100 130 euro de lieter enkel lak
de partikulier gaat nog op zeer weinig plaatsen aan lak kunnen geraken en dan nog de spuitcabien om die water rommel droog te krijgen , gaat die eens zo lang moeten draaien dus de prijzen zullen er niet goedkoper op gaan worden
dank u wel europa en vadertje staat
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten