Moderator: Moderators

beegeegerrit schreef:hoever mogen de banden versleten zijn voor een cicuitdag
heb momenteel een bt 016 opliggen die voor straatgebruik op is
tenminste voor den arm der wet want kzit tot op de slijtblokjes ook op de zijkant:):)
.:agree:|(TRX schreef:Dat je met nen band die niet meer goed genoeg is voor circuit nog op baan rijdt.... akkoord, doe dat ook wel.
Maar dat je met een band die amper nog goed is voor op de baan op circuit wilt![]()
.
skippy79 schreef:totdat je slicks hebt zijn je bt016 nog goed:D:D:D...
;):D
):sbeegeegerrit schreef:hoever mogen de banden versleten zijn voor een cicuitdag
heb momenteel een bt 016 opliggen die voor straatgebruik op is
tenminste voor den arm der wet want kzit tot op de slijtblokjes ook op de zijkant:):)
savage beast schreef:Wat profiel en bandendruk is vereist op circuit ?
Profielbanden moeten een profiel hebben van minimum 1,5mm diepte over het ganse loopvlak...
janbros schreef:om wettelijk te mogen deelnemen aan het verkeer ...
om zeker te zijn dat er genoeg water afgevoerd kan worden als het regent ...
maar dat maakt dus gene zak uit op circuit als het droog is !

janbros schreef:om wettelijk te mogen deelnemen aan het verkeer ...
om zeker te zijn dat er genoeg water afgevoerd kan worden als het regent ...
maar dat maakt dus gene zak uit op circuit als het droog is !
.
.TRX schreef:Akkoord Jan, maar nen band verslijt sneller op circuit é.
't Zou goed kunnen zijn dat em bv begint met een band die net aan slijtblokjes zit (of er over) aan de zijkant maar dat tegen 's avonds helemaal versleten is en dat voel je....
En je karkas verlies een deel stevigheid, ik reed vroeger mijn banden ook altijd op tot dat ze 'slick' waren (gierig hé) en je voelt toch goed dat de stevigheid er uit gaat, bovendien ook veel gevoeliger voor lekke banden. Van de 8 of 9 lekke achterbanden die ik gehad heb was het maar ene keer met een niet versleten band.
Ik vind het alleszins geen goeie ingesteldheid om zo aan een circuitdag te beginnen.

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast