Tjeuke schreef:Maar hoelang hou jij uw moto's? En hoeveel km's hebben ze als je ze weg doet?
Mijn oude R6 had ik 4 jaar (20.000 km) en die heeft minstens even hard op zijn kl**en gekregen. Nooit problemen mee gehad. Op 15.000 km paar tandwielen in de boite vervangen da's alles.
't Is gewoon belangrijk van hem warm te rijden en variable belasting te doen.
Tjeuke schreef:Op korte termijn kan da allemaal geen kwaad, maar als je de motor echt lang wil houden, dan zal je het wel snel beginnen merken...
Van die 20.000 km op de oude R6 waren er 15.000 op circuit.
Den ir_fuel heeft als regenbike zo'n R6 '99 met 40.000 km op de teller die ook meer circuit dan baankilometers heeft, en dat blijft ook gewoon gaan.
Als ge het met een beetje respect behandelt en op tijd onderhoud kan dat er allemaal tegen zenne.
Tjeuke schreef:Bij mijn vorige honda dealer 2 blokken naast elkaar open zien liggen. Een CB900 blok dat op staat in gereden was, af en toe eens circuit deed enerzijds en anderzijds een blade 900 blok dat ingereden was op circuit, dat regelmatig circuit deed en dat half zoveel km had als het CB blok.
Blade blok lag open voor rivisie (olie verbruik) en had een kleine 30.000 km op de teller. Het was frapant om te zien hoe veel "strepen" er in de cilinders afgetekend stonden. Bij de CB was dat allemaal veel egaler.
(CB lag open aangezien de versnellingsbak in gort was ge-wheelie-d)
Ik wil daarmee zeker niet zeggen dat het altijd zo is, maar toen ik da zag was het voor mij toch wel duidelijk dat ik in de toekomst mijn motoren altijd met de nodige omzichtigheid zal inrijden, kwestie van op laaaaaaange termijn nog steeds een gezond blok te kunnen behouden.
Tja, zolang ze niet overmatig olie verbruiken en ge geen vermogensverlies hebt ga ik ervan uit dat alles in orde is. Ik heb ook al verhalen gehoord van circuitmoto's die na 20.000 km opengesmeten zijn en alles opgemeten werden, en alles bleek binnen de toleranties te zitten. 't Hangt een beetje af van merk tot merk en van piloot tot piloot.
Nu ja ... om de vooroordelen nog wat aan te zwengelen ... kweet niet of ge dat met nen Duc moet proberen zenne